Содержание
- 1 Акафист святому блаженному Прокопию, Христа ради юродивому, Вятскому чудотворцу
- 2 Акафист святому блаженному Прокопию Христа ради юродивому Вятскому чудотворцу
- 3 Акафист святому блаженному Прокопию Христа ради юродивому Вятскому чудотворцу
- 4 Акафист святому блаженному Симону, Христа ради юродивому, Юрьевецкому чудотворцу
- 5 Блаженный Проко ́ пий Вятский , Христа ради юродивый
- 6 Прокопий Устюжский, праведный, Христа ради юродивый
- 7 Акафист святому блаженному Прокопию Христа ради юродивому Вятскому чудотворцу
- 8 Акафист святому блаженному Прокопию Христа ради юродивому Вятскому чудотворцу
Акафист святому блаженному Прокопию, Христа ради юродивому, Вятскому чудотворцу
Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.
Память: 03 января (21 декабря ст. ст.)
Скачать отсканированный текст в формате PDF
Краткое житие блаженного Прокопия Вятского
Блаженный Прокопий, Христа ради юродивый, Вятский, сын благочестивых крестьян. Когда Прокопию исполнилось 20 лет, его хотели женить, но он тайно ушел в город Хлынов и принял на себя подвиг юродства. Христа ради терпел голод, холод, насмешки, злобу. Господь прославил его даром прозорливости. Скончался блаженный Прокопий 49-ти лет от роду в 1627 году.
Полное житие блаженного Прокопия Вятского
После исцеления Прокопий жил, как и до болезни, со своими родителями и во всем повиновался им.
За такие подвиги Господь сподобил Своего угодника дара прозорливости. Святой Прокопий начал ходить по болящим города Хлынова. Если он видел, что больной должен выздороветь, то своими руками приподнимал с одра, радовался и веселился о нем. Если же провидел он, что больной выздороветь не может, то начинал плакать над ним, целовать его, складывал свои руки на груди и знаками указывал готовиться к погребению. Не один раз блаженный Прокопий предсказывал об угрожавшем городу пожаре. Задолго до этого он поднимался на колокольни, звонил в колокола, как бы в набат. Когда он хотел оповестить, что в город придут указы с требованием денежных сборов, то за много времени ходил по торгу, расстанавливал в ряд молодые деревца и, проходя, ударял их деревом же, изображая этим людей на правеже (взыскание долга с неисправных плательщиков посредством ударов палками по голеням, которое производилось на площади).
Вятский воевода князь Александр Ростовский и жена его Наталия были почитателями блаженного. Видя, что предсказания его исполняются, князь часто призывал подвижника к себе в дом; княгиня своими руками обмывала тело святого и одевала его в новые сорочки, брала его с собою в церковь. Блаженный, повинуясь им, некоторое время носил сорочки княгини, но вскоре опять их раздирал, бросал на землю и попирал ногами. И снова ходил нагой, как и раньше. Видя, что тело его обмыто от грязи, блаженный Прокопий ложился на землю, ходил по черным баням, по поварням и корчемницам города до тех пор, пока тело его становилось черным, как было прежде. Богобоязненные люди также нередко снабжали его одеждой, надевали обувь, но он то раздавал их нищим, то раздирал и бросал.
Чаще всего он приходил к церкви Вознесения Христова и молился здесь. Священник той церкви Иоанн Колачников был духовником Прокопия. Святой часто приходил к своему духовному отцу на исповедь. Тогда блаженный разрешал себя от молчания и беседовал с духовником, как все люди, а не как юродивый. Каждый воскресный день он приобщался Святых Христовых Таин. И с клятвой заповедал блаженный своему духовному отцу никому не сказывать о том, что он говорит с ним, как и все другие люди, чтобы никто не знал о его добровольном подвиге Христа ради до тех пор, пока Господь не переселит его из сей жизни.
Провидя будущее, святой Прокопий предсказывал его без слов, но наглядным образом. В то время в вятской темнице заключен был опальный московский боярин Михаил Татищев. Блаженный Прокопий приходил к нему и приносил то хлеба, то воды. Боярин с радостью принимал приносимое и благодарил Господа за посещения святого. При этих посещениях блаженный тащил узника через окно или бил по замку тюрьмы, стучал в ее двери. Всем этим он давал знать о скором освобождении опального боярина. И пророчество вскоре сбылось. Пришел из Москвы царский указ: Татищев был прощен и снова возвращен в Москву.
Раз пришел блаженный в приказную избу. Воевода князь Григорий Жемчужников сидел тогда на своем месте. Святой Прокопий снял с его головы шапку и одел на себя. Тогда воевода уступил ему и свое место. Блаженный сел на месте его как судья. Потом взял князя за руку, вывел из приказной избы и привел к тюрьме, затворил его в ней и ушел. Через несколько дней по повелению царя воевода был посажен в тюрьму на неделю за какой-то проступок.
Пришел однажды святой Прокопий к своему духовному отцу священнику Иоанну. В это время у священника обедали, и кроме домашних был здесь сын его Иоанн, тоже священник. Посадили за стол и святого Прокопия. По окончании обеда блаженный взял нож и начал им махать над головой сына и подносить к его груди. Все были в ужасе, боялись, что он заколет священника, но, бросив нож на землю, святой обнял молодого священника и начал горько плакать над ним, как над умершим. Затем ушел. Через год сбылось пророчество подвижника: родственники закололи ножом до смерти того священника.
Однажды блаженный Прокопий пришел в город Слободской. Священник церкви во имя Иоанна Предтечи Иоанн Юмин вместе со своим маленьким сыном звонил к вечерне. Блаженный подошел к мальчику и взял его на руки, но тот с испуга заплакал. Отпустив его, Прокопий лег на землю, вытянул ноги, а руки сложил на груди. И вскоре после того мальчик помер. Жена этого священника Анисия сильно страдала от зубной боли. Священник, встретив блаженного в своей церкви, просил его: «Помолись, раб Божий, Господу, чтобы Он подал исцеление моей жене, страждущей от зубной боли». Блаженный вырвал свой зуб, подал ему и ясно сказал: «Возьми». И болезнь у жены священника прекратилась, когда она взяла тот зуб в свой рот.
В той же Предтеченской церкви было такое происшествие. Один юноша, по имени Корнилий Корсаков, пел за литургией. Святой Прокопий, подойдя к клиросу, встал рядом с ним, потом взял Корнилия за руку, повел его к царским дверям и толкнул в алтарь. Через шесть лет Корнилий принял на себя сан священника, а после, когда овдовел, был игуменом Киприаном.
Так подвизался блаженный 30 лет. Господу было благоугодно открыть блаженному о предстоящей кончине. Подвижник находился тогда в Хлынове; он стоял в одной церкви за утреней, потом перешел в женский монастырь и был здесь до конца богослужения. Из монастыря он вышел на Пятницкий мост и молился. Перейдя его, он сел и отер свое тело снегом. Потом пришел под городскую башню, называемую Вышкой, обратился лицом на восток, снова усердно молился Богу и с миром предал Господу свою душу. Руки блаженного были молитвенно простерты. Узнав о кончине святого Прокопия, отец его духовный Иоанн известил городского воеводу Никиту Борятинского и духовенство города.
Один благочестивый человек, подьячий Симеон Павлов, попросил у воеводы и духовных властей позволения приготовить тело праведника к погребению, и тело почившего с честью было перенесено в его дом. Здесь со всем усердием облекли его в погребальные ризы. Собралось все духовенство города, жители с женами и с детьми, и все молились почившему праведнику: «О, преблаженне Прокопие! Помолись за нас прилежно Богу».
Святое и трудолюбное тело блаженного погребли в монастыре преподобного Трифона с северной стороны Успенского храма. Блаженная кончина святого Прокопия последовала 21 декабря 1627 года. Всего жития его было 50 лет, из которых 30 лет он провел в подвиге юродства Христа ради.
В 1666 году одна девица из Слободского уезда Марфа Тимофеева была одержима нечистым духом. После усердной молитвы в Вятском Успенском монастыре ей было видение: два светоносных мужа предстали перед ней, называя друг друга Трифоном и Прокопием, они обещали ей скорое исцеление, и она скоро избавилась от своего недуга. Так прославил Господь угодников Своих.
Акафист святому блаженному Прокопию Христа ради юродивому Вятскому чудотворцу
И́ же на земли́ Христа́ ра́ди во́лею в бу́йство преложи́ся,/ и ми́ра сего́ красо́ты отню́д возненави́де,/ и плотска́я игра́ния увяди́в посто́м и жа́ждою/ и на земли́ лега́нием,/ от зимы́ студе́нию и мра́зом,/ и от зно́я со́лнечнаго и дождя́/ и про́чия тяготы́ никогда́ же уклони́ся под кров,/ и на те́ле свое́м не име́я одея́ния,/ Бо́жиею по́мощию покрыва́ем,/ и ду́шу очи́стил еси́ доброде́тельми свои́ми, я́ко зла́то в горни́ле,/ Проко́пие прему́дре,/ с ве́рою творя́щим па́мять твою́ че́стно/ и усе́рдно притека́ющим к моще́м твои́м,/ прославля́юще твое́ свято́е успе́ние,/ Христу́ Бо́гу моли́ся, благою́роде,/ да изба́вит ны Госпо́дь от ва́рварскаго наше́ствия и междоусо́бныя бра́ни/ и мир ми́рови да́рует// и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.
Ин тропарь, глас 4:
В е́лию любо́вь ко Го́споду в себе́ име́я,/ все претру́дное житие́ твое́/ во гра́де Хлы́нове, юро́дствуя, прове́л еси́, блаже́нне Проко́пие,/ зной и мраз, глад и жа́жду благоду́шно терпя́,/ бие́ние и поноше́ние от люди́й безбо́жных/ ра́достно принима́л еси́, подви́жниче добропобе́дный,/ любо́вию же и добро́м ве́лиим за зло воздава́я,/ мно́зем предрека́л еси́ их ожида́ющее/ и от неду́гов исцеля́л еси́, беззло́бне,/ тем же, наслажда́яся ны́не в со́нме святы́х,// моли́ Го́спода поми́ловати град и лю́ди, тя почита́ющия.
Ин тропарь, глас 8:
А́ нгельски живя́ на земли́ богоуго́дно,/ мно́гия ско́рби и труды́ терпели́во неся́,/ доброде́тельми и дарова́ниями от Бо́га украси́вся,/ предвеща́я гряду́щая и исцеля́я боле́зни,/ безмо́лвно, непреста́нно моля́ся,/ юро́дствуя, скрыв дарова́ния своя́,/ ны́не наслажда́лся в селе́ниих святы́х,/ святы́й блаже́нне Проко́пие,// моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.
В озбра́нному и ди́вному в пра́ведницех му́жу,/ во́лею во юро́дство претвори́вшуся,/ ми́ра сего́ красо́ты возненави́дел еси́,/ плотска́я мудрова́ния увяди́л еси́ посто́м и жа́ждею,/ студе́нию мра́за, сне́га, и зно́я, и дождя́,/ и от про́чия возду́шныя тяготы́ никогда́ же уклони́ся/ и очи́стил еси́ себе́, я́ко зла́то в горни́ле, Проко́пие блаже́нне,// всей Вя́тской земли́ похвала́ и утвержде́ние.
Ин кондак, глас 8:
М но́гою любо́вию к Бо́гу пламене́я,/ любви́ и смире́нию люде́й безмо́лвно учи́л еси́,/ дея́нием бу́дущая явля́я,/ неду́ги и боле́зни цели́л еси́./ На путь спасе́ния нас наста́ви,/ от язв грехо́вных исцели́,/ Проко́пие блаже́нне,// о всех нас Христа́ Бо́га моли́.
Акафист святому блаженному Прокопию Христа ради юродивому Вятскому чудотворцу
П росвети́вся Боже́ственною благода́тию, Богому́дре, / и весь ра́зум и се́рдце от су́етнаго ми́ра сего́ к Зижди́телю неукло́нно возложи́в / целому́дрием и мно́гим терпе́нием, / во вре́менней жи́зни тече́ние до́бре сконча́л еси́ / и ве́ру соблю́л еси́ непоро́чну. / Те́мже и по сме́рти яви́ся све́тлость жития́ твоего́: / источа́еши бо чудесе́м исто́чник неисчерпа́емый / ве́рою притека́ющим ко свято́му твоему́ гро́бу, / Проко́пие всеблаже́нне, / моли́ Христа́ Бо́га, // да спасе́т ду́ши на́ша.
Ин тропарь, глас 4:
В терпе́нии твое́м от Бо́га мзду дарова́ний проро́чества / прия́л еси́, блаже́нне, / моли́твами, бде́нием и поще́нием / те́ло свое́ изнури́в, / ду́шу же возвы́сив на Небе́сная, / Царя́ всех Христа́ Бо́га сла́вы зре́ти сподо́бися / и неувяда́емым венце́м увязе́ся. / Ему́же с ли́ки святы́х предстоя́, / за лю́ди своя́ моле́ние предлага́я, / те́пле пролия́ слез исто́чник, / изба́вил еси́ град Вели́кий У́стюг и лю́ди своя́ / от тру́са стра́шнаго, и огня́, и напра́сныя сме́рти. / Те́мже и мы, к честне́й ра́це твое́й припа́дающе, вопие́м ти: / о Проко́пие чудоно́сне, / хода́тай нам бу́ди ко Го́споду / во дни наше́дших печа́лей, рабо́м твои́м, // и моли́ся, да спасе́т ду́ши на́ша.
Ин тропарь, глас 4:
О т земли́ Воззва́вый тя к ве́чным оби́телем / соблюда́ет и по сме́рти неврежде́нно те́ло твое́, свя́те, / ты бо, в целому́дрии и чистоте́ житие́ пожи́в, блаже́нне, / не оскверни́л еси́ пло́ти истле́нием сме́ртным. // Те́мже тя любо́вию чтим, Проко́пие.
Ин тропарь, глас 2:
В терпе́нии твое́м, свя́тче Бо́жий, / от Го́спода мзду восприя́л еси́ / и пожа́л еси́ ни́ву пи́щи ра́йския, / безсо́нным бде́нием и юро́дством те́ло твое́ изнури́л еси́ / и му́дростию ду́шу твою́ спасл еси́, / живота́ земна́го небре́гл еси́, / но Небе́снаго Ца́рствия зре́ти возжеле́л еси́, / и Небе́снаго Царя́ ви́дети сподо́бился еси́, / и Тому́ поклони́лся еси́. / Мы же, недосто́йнии раби́ твои́, ко гро́бу твоему́ уми́льно припа́дающе / и сокруше́нным се́рдцем взира́юще на о́браз ико́ны твоея́, си́це вопие́м: / о Проко́пие чу́дный, / хода́тай бу́ди и моли́твенник ко Го́споду о рабе́х твои́х / и засту́пник гра́ду на́шему / во дни наше́дших печа́лей // и моли́ся ко Го́споду о спасе́нии душ на́ших.
Х риста́ ра́ди юро́дством / возду́шная мыта́рства на рука́х а́нгельских неприкоснове́нно преше́д, / ца́рскаго дости́гл еси́ престо́ла / и от Царя́ всех Христа́ Бо́га дар прие́м благода́ть исцеле́ний, / мно́гими бо чудесы́ твои́ми и зна́мением стра́шным / удиви́л еси́ град твой Вели́кий У́стюг: / лю́дем твои́м ми́лость испроси́в, / ми́ро от честна́го о́браза Пресвяты́я Богоро́дицы моли́твою изве́л еси́, / и неду́жным по́дал еси́ цельбы́. / Тем же мо́лим тя, чудоно́сче Проко́пие: // моли́ Христа́ Бо́га непреста́нно пода́ти грехо́в на́ших проще́ние.
Ин кондак, глас 4:
В е́рою па́мять твою́, блаже́нне, соверша́ющих / и любо́вию пра́зднующих свято́е торжество́ твое́ / соблюда́й от вся́кия зло́бы и собла́зна змии́на, / и́маши бо дерзнове́ние ко всех Влады́це, // Его́же моли́ изба́витися от бед рабо́м твои́м, Богому́дре Проко́пие.
Акафист святому блаженному Симону, Христа ради юродивому, Юрьевецкому чудотворцу
И збра́нный чудотво́рче и изря́дный уго́дниче Христо́въ, гра́да Юрьевца храни́телю, о душа́хъ на́шихъ усе́рдный моли́твенниче, Си́моне блаже́нне, Христа́ ра́ди юро́дивый, Юрьеве́цкій чудотво́рче! Восхваля́емъ тя́ съ любо́вію, изря́днаго засту́пника и неуста́ннаго моли́твенника на́шего, ты́ же, я́ко имѣ́яй дерзнове́ніе ко Го́споду, па́ки и па́ки моли́ся вы́ну о спасе́ніи ду́шъ на́шихъ и отъ вся́кихъ бѣ́дъ избавля́й на́съ, зову́щихъ ти́:
Р а́дуйся, блаже́нный и пра́ведный Си́моне, Христа́ ра́ди юро́дивый, Юрьеве́цкій чудотво́рче.
А нгеловъ подража́телю и человѣ́ковъ житіе́мъ свои́мъ наста́вниче, блаже́нне Си́моне, въ глубину́ се́рдца своего́ чи́стаго прія́лъ еси́ словеса́ Го́спода на́шего Іису́са Христа́: «блаже́ни ни́щіи ду́хомъ, я́ко тѣ́хъ е́сть Ца́рствіе небе́сное; блаже́ни кро́тціи, я́ко тíи наслѣ́дятъ зе́млю; блаже́ни есте́, егда́ поно́сятъ ва́мъ, и иждену́тъ, и реку́тъ вся́къ зо́лъ глаго́лъ на вы́ лжу́ще, Мене́ ра́ди». Ты́, свя́тче Си́моне, услы́шалъ еси́ и словеса́ свята́го апо́стола Па́вла о юро́дствѣ Христа́ ра́ди: «кто́ изъ на́съ ду́маетъ бы́ти му́дръ въ вѣ́цѣ се́мъ, то́й бу́ди безу́менъ». Ты́, блаже́нне, свя́то и богоуго́дно пожи́лъ еси́, неуста́нно подвиза́яся въ нищетѣ́, постѣ́ и моли́твѣ. Тѣ́мже слы́шиши отъ на́съ благохвале́нія такова́я:
Р а́дуйся, я́ко отъ утро́бы ма́тернія предугото́ванный въ чи́стое и непоро́чное жили́ще Ду́ха Свята́го; ра́дуйся, гра́да Юрьевца сокро́вище. Ра́дуйся, Бо́гомъ Отце́мъ предызбра́нный; ра́дуйся, Бо́гомъ Сы́номъ искупле́нный. Ра́дуйся, Бо́гомъ Ду́хомъ Святы́мъ освяще́нный; ра́дуйся, Го́спода Бо́га па́че всего́ возлюби́вый. Ра́дуйся, отца́ и ма́терь свою́ ра́ди Христа́ на́шего оста́вивый; ра́дуйся, зо́ву Ду́ха благода́ти повину́выйся. Ра́дуйся, себе́ отвергíйся ра́ди Христа́ Іисуса, Кре́стъ Христо́въ на себе́ взе́мый; ра́дуйся, вслѣ́дъ Христа́ послѣ́довавый. Ра́дуйся, до конца́ жи́зни своея́ въ терпѣ́ніи и по́двизѣхъ неосла́бно пребы́вый; ра́дуйся, я́ко претерпѣва́я му́жественно вре́менная и настоя́щая мíра сего́, весели́лся еси́ бу́дущими и вѣ́чными.
Р а́дуйся, блаже́нный и пра́ведный Си́моне, Христа́ ра́ди юро́дивый, Юрьеве́цкій чудотво́рче.
В и́дя всеви́дящимъ о́комъ Ца́рь Небе́сный таково́е твое́ богоуго́дное начина́ніе и душеспаси́тельное намѣре́ніе, я́ко вся́ земна́я и блага́я мíра сего́ за уме́ты вмѣни́лъ еси́, преиспо́лни тя́, блаже́нне Си́моне, Своея́ вели́кія по́мощи Боже́ственныя, посла́ ти́ Ду́ха Свята́го, Его́же Боже́ственными луча́ми озари́вся сла́вно, подъя́лъ еси́ вели́кій и тя́жкій по́двигъ самоотверже́нія и юро́дства, непреста́нно поя́ Бо́гу: А ллилу́ія.
Р а́зумъ неразумѣва́емый му́дрствующимъ плотска́я стяжа́лъ еси́, все́ се́рдце свое́ внѣдри́лъ еси́, блаже́нне Си́моне, въ небе́сная. Сего́ ра́ди вопіе́мъ ти́:
Р а́дуйся, отъ ю́ности навы́кій богоуго́дному добронра́вію; ра́дуйся, возлюби́вый красоту́ до́ма Бо́жія и мѣ́сто селе́нія сла́вы Госпо́дни. Ра́дуйся, изво́ливый примета́тися въ дому́ Бо́жіи па́че, не́жели жи́ти въ селе́ніихъ грѣ́шничихъ; ра́дуйся, въ чи́сту же́ртву Бо́гови не тѣ́ло то́чію, но и ду́шу всю́ свою́ принесы́й. Ра́дуйся, всего́ себе́ въ служе́ніе Бо́гу вда́вый; ра́дуйся, всего́ себе́ на служе́ніе Бо́гу преда́вый. Ра́дуйся, я́ко за́повѣди Бо́жія имѣ́лъ еси́ па́че ме́да и со́та души́ твое́й; ра́дуйся, блаже́нне, я́ко уподо́бился еси́ дре́ву насажде́нному при исхо́дищихъ во́дъ, принося́щему плоды́ благоче́стія и свя́тости. Ра́дуйся, го́рькую жесто́кость во́льнаго юро́дства па́че всѣ́хъ сла́дкихъ и мя́гкихъ полюби́лъ еси́; ра́дуйся, гла́са апо́стольскаго вѣ́рный послу́шателю. Ра́дуйся, я́ко раче́ніемъ го́рнимъ возгрѣ́лся еси́; ра́дуйся, я́ко святíи о́чи Христа́ Бо́га на́шего на тя́ ми́лостивно призрѣ́ша.
Р а́дуйся, блаже́нный и пра́ведный Си́моне, Христа́ ра́ди юро́дивый, Юрьеве́цкій чудотво́рче.
Блаженный Проко ́ пий Вятский , Христа ради юродивый
День памяти
Житие
Краткое житие блаженного Прокопия Вятского
Блаженный Прокопий, Христа ради юродивый, Вятский, сын благочестивых крестьян. Когда Прокопию исполнилось 20 лет, его хотели женить, но он тайно ушел в город Хлынов и принял на себя подвиг юродства. Христа ради терпел голод, холод, насмешки, злобу. Господь прославил его даром прозорливости. Скончался блаженный Прокопий 49-ти лет от роду в 1627 году.
Полное житие блаженного Прокопия Вятского
После исцеления Прокопий жил, как и до болезни, со своими родителями и во всем повиновался им.
За такие подвиги Господь сподобил Своего угодника дара прозорливости. Святой Прокопий начал ходить по болящим города Хлынова. Если он видел, что больной должен выздороветь, то своими руками приподнимал с одра, радовался и веселился о нем. Если же провидел он, что больной выздороветь не может, то начинал плакать над ним, целовать его, складывал свои руки на груди и знаками указывал готовиться к погребению. Не один раз блаженный Прокопий предсказывал об угрожавшем городу пожаре. Задолго до этого он поднимался на колокольни, звонил в колокола, как бы в набат. Когда он хотел оповестить, что в город придут указы с требованием денежных сборов, то за много времени ходил по торгу, расстанавливал в ряд молодые деревца и, проходя, ударял их деревом же, изображая этим людей на правеже (взыскание долга с неисправных плательщиков посредством ударов палками по голеням, которое производилось на площади).
Вятский воевода князь Александр Ростовский и жена его Наталия были почитателями блаженного. Видя, что предсказания его исполняются, князь часто призывал подвижника к себе в дом; княгиня своими руками обмывала тело святого и одевала его в новые сорочки, брала его с собою в церковь. Блаженный, повинуясь им, некоторое время носил сорочки княгини, но вскоре опять их раздирал, бросал на землю и попирал ногами. И снова ходил нагой, как и раньше. Видя, что тело его обмыто от грязи, блаженный Прокопий ложился на землю, ходил по черным баням, по поварням и корчемницам города до тех пор, пока тело его становилось черным, как было прежде. Богобоязненные люди также нередко снабжали его одеждой, надевали обувь, но он то раздавал их нищим, то раздирал и бросал.
Чаще всего он приходил к церкви Вознесения Христова и молился здесь. Священник той церкви Иоанн Колачников был духовником Прокопия. Святой часто приходил к своему духовному отцу на исповедь. Тогда блаженный разрешал себя от молчания и беседовал с духовником, как все люди, а не как юродивый. Каждый воскресный день он приобщался Святых Христовых Таин. И с клятвой заповедал блаженный своему духовному отцу никому не сказывать о том, что он говорит с ним, как и все другие люди, чтобы никто не знал о его добровольном подвиге Христа ради до тех пор, пока Господь не переселит его из сей жизни.
Провидя будущее, святой Прокопий предсказывал его без слов, но наглядным образом. В то время в вятской темнице заключен был опальный московский боярин Михаил Татищев. Блаженный Прокопий приходил к нему и приносил то хлеба, то воды. Боярин с радостью принимал приносимое и благодарил Господа за посещения святого. При этих посещениях блаженный тащил узника через окно или бил по замку тюрьмы, стучал в ее двери. Всем этим он давал знать о скором освобождении опального боярина. И пророчество вскоре сбылось. Пришел из Москвы царский указ: Татищев был прощен и снова возвращен в Москву.
Раз пришел блаженный в приказную избу. Воевода князь Григорий Жемчужников сидел тогда на своем месте. Святой Прокопий снял с его головы шапку и одел на себя. Тогда воевода уступил ему и свое место. Блаженный сел на месте его как судья. Потом взял князя за руку, вывел из приказной избы и привел к тюрьме, затворил его в ней и ушел. Через несколько дней по повелению царя воевода был посажен в тюрьму на неделю за какой-то проступок.
Пришел однажды святой Прокопий к своему духовному отцу священнику Иоанну. В это время у священника обедали, и кроме домашних был здесь сын его Иоанн, тоже священник. Посадили за стол и святого Прокопия. По окончании обеда блаженный взял нож и начал им махать над головой сына и подносить к его груди. Все были в ужасе, боялись, что он заколет священника, но, бросив нож на землю, святой обнял молодого священника и начал горько плакать над ним, как над умершим. Затем ушел. Через год сбылось пророчество подвижника: родственники закололи ножом до смерти того священника.
Однажды блаженный Прокопий пришел в город Слободской. Священник церкви во имя Иоанна Предтечи Иоанн Юмин вместе со своим маленьким сыном звонил к вечерне. Блаженный подошел к мальчику и взял его на руки, но тот с испуга заплакал. Отпустив его, Прокопий лег на землю, вытянул ноги, а руки сложил на груди. И вскоре после того мальчик помер. Жена этого священника Анисия сильно страдала от зубной боли. Священник, встретив блаженного в своей церкви, просил его: «Помолись, раб Божий, Господу, чтобы Он подал исцеление моей жене, страждущей от зубной боли». Блаженный вырвал свой зуб, подал ему и ясно сказал: «Возьми». И болезнь у жены священника прекратилась, когда она взяла тот зуб в свой рот.
В той же Предтеченской церкви было такое происшествие. Один юноша, по имени Корнилий Корсаков, пел за литургией. Святой Прокопий, подойдя к клиросу, встал рядом с ним, потом взял Корнилия за руку, повел его к царским дверям и толкнул в алтарь. Через шесть лет Корнилий принял на себя сан священника, а после, когда овдовел, был игуменом Киприаном.
Так подвизался блаженный 30 лет. Господу было благоугодно открыть блаженному о предстоящей кончине. Подвижник находился тогда в Хлынове; он стоял в одной церкви за утреней, потом перешел в женский монастырь и был здесь до конца богослужения. Из монастыря он вышел на Пятницкий мост и молился. Перейдя его, он сел и отер свое тело снегом. Потом пришел под городскую башню, называемую Вышкой, обратился лицом на восток, снова усердно молился Богу и с миром предал Господу свою душу. Руки блаженного были молитвенно простерты. Узнав о кончине святого Прокопия, отец его духовный Иоанн известил городского воеводу Никиту Борятинского и духовенство города.
Один благочестивый человек, подьячий Симеон Павлов, попросил у воеводы и духовных властей позволения приготовить тело праведника к погребению, и тело почившего с честью было перенесено в его дом. Здесь со всем усердием облекли его в погребальные ризы. Собралось все духовенство города, жители с женами и с детьми, и все молились почившему праведнику: «О, преблаженне Прокопие! Помолись за нас прилежно Богу».
Святое и трудолюбное тело блаженного погребли в монастыре преподобного Трифона с северной стороны Успенского храма. Блаженная кончина святого Прокопия последовала 21 декабря 1627 года. Всего жития его было 50 лет, из которых 30 лет он провел в подвиге юродства Христа ради.
В 1666 году одна девица из Слободского уезда Марфа Тимофеева была одержима нечистым духом. После усердной молитвы в Вятском Успенском монастыре ей было видение: два светоносных мужа предстали перед ней, называя друг друга Трифоном и Прокопием, они обещали ей скорое исцеление, и она скоро избавилась от своего недуга. Так прославил Господь угодников Своих.
Прокопий Устюжский,
праведный,
Христа ради юродивый
(† 1303, память 8 июля)
Житие старца преподобного Прокопия, Христа ради юродивого, Устюжского чудотворца. – М. : [б. и.], 1852. – 14 с.
Житие святого Прокопия Христа ради юродивого, Устюжского чудотворца // Вологодские епархиальные ведомости. – 1865. – № 14. – С. 549-570.
Преподобный Прокопий Устюжский Христа ради юродивый // Исторические сказания о жизни святых подвизавшихся в Вологодской епархии прославляемых всею церковью и местно чтимых / [автор-сост. И. Верюжский]. – Вологда, 1880. – С. 60-85.
Житие святого праведного Прокопия Христа ради юродивого Устюжского чудотворца : (сост. по Четьи-Минее). – М. : Тип. И. И. Смирнова, 1881. – 36 с.
Акафист святому блаженному Прокопию, Христа ради юродивому, Устюжскому чудотворцу. – 2-е изд. – М. : Синод. тип., 1898. – 20 с.
Смирнов Д. Празднование 600-летия блаженной кончины праведного Прокопия Устюжского чудотворца 8 июля 1903 года в г. Великом Устюге / Д. Смирнов. – Вологда : Тип. губ. правл., 1903. – 68 с.
Шляпин В. П. Житие праведного Прокопия, Устюжского чудотворца, и историческое описание Устюжского Прокопиевского собора / сост. В. Шляпин, изд. Совета В.-Устюж. Стефано-Прокопиевского братства. – СПб. : Синод. тип., 1903. – 198 с.: ил.
О праздновании дня памяти Прокопия Устюжского чудотворца // Прибавления к церковным ведомостям. – 1903. – № 2. – С. 58-59.
Лебедев В. Прокопий, Христа ради юродивый, Устюжский чудотворец : (к 600-летию со дня блаженной кончины его) / В. Лебедев // Прибавления к церковным ведомостям. – 1903. – № 27. – С. 1009-1018 : ил.
Блаженный Прокопий, Христа ради юродивый, Устюжский чудотворец // Христа ради юродивые. – [Репринт. воспроизв. изд. 1902.]. – М., 1991. – [Гл.] 3. Христа ради юродивые истинные угодники Божии – С. 168-179.
Житие Прокопия Устюжского, Христа ради юродивого // Жизнеописание достопамятных людей земли Русской, X-XX вв. : [сборник] / [сост. С. С. Бычков]. – М., 1992. – С. 117-126.
Мартюков А. Св. Прокопий и его родословная / подгот. А. Мартюков // Советская мысль. – Великий Устюг, 1999. – 21 июля. – С. 2, 4.
Верюжский И. П. Святой праведный Прокопий, Христа ради юродивый, Устюжский чудотворец / И. П. Верюжский. – Великий Устюг : Великоустюгский гос. историко-архитектурный худож. музей-заповедник, 2000. – 31 с. : ил.
Праведный Прокопий, Христа ради юродивый, Устюжский чудотворец // Русские святые : 1000 лет русской святости. – СПб., 2000. – С. 436-439.
Прокопий Устюжский, Христа ради юродивый, чудотворец // Святые и чудотворцы : краткий биографический словарь / сост. С. П. Останина. – М., 2001. – С. 417-422.
Сыроватская Л. Святой Праведный Прокопий / Л. Сыроватская // Советская мысль. – Великий Устюг, 2001. – 21 июля. – С. 1, 3.
Верюжский И. Праведный Прокопий Устюжский, Христа ради юродивый : (фрагменты) // Слово о Вологодском крае : за тремя волоками : [сборник] / [В. И. Белов и др.; сост. и авт. послесл. С. Ю. Баранов]. – Вологда, 2003. – С. 29-38.
Праведный Прокопий, Христа ради юродивый, Устюжский чудотворец // Русские юродивые и блаженные. – Челябинск, 2003. – С. 115-122.
Копылов М. Целый город от града Спасший. (из жития Прокопия Праведного, Устюжского Чудотворца) / М. Копылов // Православные святыни родного края : материалы V Малых Таисьевских чтений (24 ноября 2007 года). – Череповец, 2009. – С. 9-12.
Прокопий Устюжский, Христа ради юродивый // Вологодские святые : метод. пособие для воскресных школ : в 2-х ч. / Вологод. епархия, Приход храма Успения Божией Матери города Вологды. – Вологда, 2009. – Ч. 2. – С. 38-39.
Мальцев М. Святой праведный Прокопий Устюжский – родоначальник династии Романовых : факты и вымыслы / М. Мальцев // Духовно-нравственное воспитание. – 2011. – № 4. – С. 6-10.
Акафист святому блаженному Прокопию Христа ради юродивому Вятскому чудотворцу
Войти
Вновь обретенный акафист Святому блаженному Николаю, Христа ради юродивому, Псковскому чудотворцу
Данный акафист существовал с Псковском Свято-Троицком соборе до назначения настоятелем данного собора протоиререя Иоанна Муханова, после данный акафист был утрачен, но удалось найти его текст у верующих. Выражаю благоданость рабе Божией Светлане, желаю ей здоровья, счастья, долголетия именно она нашла этот акафист.
В период руководства собором данного настоятеля утрачен акафист местночтимой святыни Чирской иконы божией матери, который найти не удается.
Если у кого из верующих на руках найдется акафист Иконы божией Матери Чирская прошу сообщить.
Словенска языка псковския земли, плотски в родстве быв, и юродства претвореньми горняго Иерусалима гражданин явися, ангелом славне свеселишися мироточиваго Святителя Николая звание стяжав, с ним же всегда Христа Бога моли спастися нам, твою память почитающим.
Чудотворец явися Николае, и царскую Державу и смысла свирепство на милость обратив, и сего ради своему отечеству тепл молебник показася и ныне молим тя, Святе, пребуди ещё, защити от коварств вражиих. Ты бо еси граду Пскову и всем Христолюби вым людям похвала и утверждение.
Акафист Святому блаженному Николаю, Христа ради юродивому, Псковскому чудотворцу (Начало)
Дерзновенный молитвенниче о людех града Пскова, святый праведный Николае блаженне, приими наше похвальное пение в похвалу тебе возносимое и не престай заступати град наш предстательством твоим пред Господом Богом. Якоже иногда предстал еси Царице Небесней с иными псковскими чудотворцами, молящеся за отцы наша во дни тяжкия нашествия вражия. Мы же, тя имуща, яко заступника и чудотворца нашего преславного, в похвалу тебе зовем:
Радуйся, дерзновенный молитвенниче и заступниче наш, святый праведный Николае блаженне!
Ангела земнаго и нашего теплаго и неусыпнаго молитвенника видим тя, святый праведный Николае блаженне. Ангельским бо житием пожил еси посреди людей града нашего, преславне; в рубище, наготе, в бесславии и пощениях претрудныи подвиг юродства на ся взем. Сего ради приими от нас похвалы сия:
РАДУЙСЯ, истинное блаженство нищих духом о Господе людем показал еси.
РАДУЙСЯ, сею добродетелию Царство Небесное от Господа стяжал еси.
РАДУЙСЯ, плачем временным на земли утешение вечное на небеси получил еси.
РАДУЙСЯ, кротостию и незлобием наследие обетованной земли приял еси.
РАДУЙСЯ, милостию и состраданием согретое сердце имел еси.
РАДУЙСЯ, чистотою и непорочностию сердца своего зрети Господа сподобился еси.
РАДУЙСЯ, дерзновенным миротворцем пред царем земным явился еси.
РАДУЙСЯ, за сие от Царя Небеснаго сыном Божиим наречен еси.
РАДУЙСЯ, изгнание, поругание и бесчестие от людей претерпел еси.
РАДУЙСЯ, заушение, поношение и укорение кротко преносил еси.
РАДУЙСЯ, зол глагол Христа ради слышал еси.
РАДУЙСЯ, веселие вечное, яко мзду многую за оклеветание, ложь и досаждение унаследовал еси.
РАДУЙСЯ, дерзновенный молитвенниче и заступниче наш, святый праведный Николае блаженне.
Видя суету мира и тленность благ земных, святый праведный Николае блаженне, ты нищету духа пред людьми неискушенными в духовных подвизех на себе приял еси. Наготою тела бреннаго и лишении всяческими сию нищету духовную ты сим людем показал. Обаче молитва теплая, слезами согретая и обличение дерзновенное, сильна духом пред людьми благочестивыми себе явил еси, подвизая пети их Творцу Богу о тебе ангельскую песнь: аллилуиа.
Разум дивный дарова тебе, блаженне Николае, Господь Бог, егда ты являл еси себе пред лицем людей неискушенных верою, неведущих разумети величие подвига твоего, нища духом, видом скудна и разуом лишенна, да восприимеши на ся поношения и поругание зельное. Пред царем же озлобление многое на люди града Пскова имущим, величие духа своего показал еси, претворяя сим гнев его на милость: мы же зряще тя, яко великаго ходатая своего с любовию зовем ти:
РАДУЙСЯ, разум чист и свободен от страстей подвигом юродства стяжавый.
РАДУЙСЯ, величие и силу духа, нищетою телесною приобретший.
РАДУЙСЯ, злохуления от людей неверующих высоты подвига твоего приявый.
РАДУЙСЯ, за сих людей, яко за другов своих пред Господем моливыйся.
РАДУЙСЯ, яко ходатай дерзновенный, пред царём озлобленным за них же представший.
РАДУЙСЯ, нелицеприятным обличением гнев его укротивый.
РАДУЙСЯ, дух новоградскаго затворника АРСЕНИЯ преподобнаго своим пред ним явлением воскресивыи.
РАДУЙСЯ, завет сего праведника не мстити людем псковским своими словесы подтвердивый.
РАДУЙСЯ, молитвами угодника сего, оружием милости Божия к людем нашим явился еси.
РАДУЙСЯ, в сем подвизе, братом духовным угодника сего и нам показался еси.
РАДУЙСЯ, и ныне предстоя с ним у Престола Божия, за ны молитву приносиши.
РАДУЙСЯ, о прощении согрешений наших пред ГОСПОДЕМ ходатайствуеши.
РАДУЙСЯ, дерзновенный молитвенниче и заступниче наш, святый праведный Николае блаженне.
Силою Божественною свыше укреплен, ты подвиг юродства Христа ради доблественно совершил еси, славя сим подвигом великое имя Святыя Троицы, и научил нас, присных твоих, вкупе с тобою пети БОГУ: аллилуиа.
Имея в себе твердую любовь ко Господу, ты бренное тело свое всяческим лишениям повергал еси, не давая плоти своей и малеишаго угождения похотем ея, ведая, яко за сие озлобление телесное любезным сыном пред Отцем своим небесным явишися, и яко сын Его добрый будеши, вкупе с Ним радоватися о возвращении и нас блудных сынов в Его объятия великого Отца нашего и поющих тебе, яко великому угоднику своему:
РАДУЙСЯ, силою свыше на трудный свой подвиг укрепленный.
РАДУЙСЯ, яко мечем, терпением зельным, препоясанный.
РАДУЙСЯ, яко тяготою подвигов твоих похоти телесныя умертвивый.
РАДУЙСЯ, яко молитвою своею любовь ко Господу стяжавый.
РАДУЙСЯ, Святыя Троицы усердный молитвенниче.
РАДУЙСЯ, Пречистыя Владычицы сыне любезный.
РАДУЙСЯ, любовию Христовою, любовь к людем приобрел еси.
РАДУЙСЯ, сею любовию еще на земли многоплодны плоды израстил еси.
РАДУЙСЯ, о возвращении нас блудных сынов ко Господу радуешися.
РАДУЙСЯ, участие в великом пире радования, устроенном Господем о нашем к нему возвращении, приемлеши.
РАДУЙСЯ, яко воистину великим в царствии Божиим явился еси.
РАДУЙСЯ, яко воистину многую мзду от ГОСПОДА получил еси.
РАДУЙСЯ, дерзновенный молитвенниче и заступниче наш, святыи праведный Николае блаженне.
Бурею негодования и озлобления смятеннаго царя грознаго ты вкупе с преподобным игуменом Корнилием и людьми, скорбию отягощенными, встретил еси, блаженне Николае. Ов убо ризами священства украшен, яко иерей алтаря Господня представ пред ним, ты же рубищем покровен явился еси. Оный молитвою, осенением креста и окроплением священною водою честь царю воздавая, ты же обличением небоязненным гнев его укрощая, за люди своя ходатайства принесли еси ему, да поют они благодарно Господу избавителю своему: аллилуиа.
Слышав грозный царь небоязненныя словеса твоя, блаженне Николае, о Божием воздаянии и о суде его праведном тобою вещаемыя, за творимыя им обиды людем неповинным, яко агнец кроткий стояше он пред
Видео (кликните для воспроизведения). |
тобою, видя в тебе пред собою, яко восставшего из сени смертней затворника Новградскаго Арсения, вещавшего ему подобныя словеса, егда он бе в Новограде в тесной храмине его. Мы же в сем обличении твоем, видим тя, яко великаго пророка Илию, обличавшаго царя Ахаава с нечестивою царицею его, зовем тебе:
РАДУЙСЯ, яко пророк БОЖИЙ, грозныя проречения царю вещавый.
РАДУЙСЯ, за обиды творимыя им судом Божиим грозивый.
РАДУЙСЯ, преподобному Арсению в сем деле святом подобниче.
РА ДУЙСЯ, с Корнилием игуменом святым, великий за люди своя поборниче.
РАДУЙСЯ, святыня дел твоих покорность царскую яви.
РАДУЙСЯ, небоязненныя словеса твоя, яко гром его устраши.
РАДУЙСЯ, сим ходатайством, плачущия люди утешил еси.
РАДУЙСЯ, мир в смятенных людех водворил еси.
РАДУЙСЯ, благодарити Господа их научивый.
РАДУЙСЯ, величие Божие, в немощех творимое, людем показавый.
РАДУЙСЯ, служителю ближним искренний.
РАДУЙСЯ, ходатай Божий непостыдный.
РАДУЙСЯ, дерзновенный молитвенниче и заступниче наш, святый праведный Николае блаженне.
Богосветлою звездою возженной во граде Пскове, именуем мы тя, святый и праведный Николае блаженне. Аще бо облак поношений и злохулений закрываху величие духовнаго подвига твоего от взора людей с тобою живших, и видимая нищета духа и рубище твое отвращаху от тебе многих ближних твоих, дабы познати светлость души твоея. Не укрыся же все сие от духовнаго взора царя Иоанна, усмотре бо он ими в тебе великаго светильника Божия, пред алтарем правды Господней поставленнаго, укроти сердце свое пред тобою и послушаша тебе. Людие же избавленнии от царского гнева по ходатайству твоему, возопиша благодарне Богу: аллилуиа,
Видяще тя псковския людие по скончании шести годин и восьми дний от сотворения тобою подвига спасения града их от царскаго гнева, усопша, притекаху к мощем твоим святым, просяще прощения за обиды, принесенныя ими тебе во время жития твоего, и благодаряще Бога за многократныя милости твоя к ним, святый праведный Николае блаженне. Честно святое тело твое в соборный храм Святыя Троицы принесоша и тамо погребоша, со слезами воспевая тебе хвалы сия:
РАДУЙСЯ, праведниче предивный.
РАДУЙСЯ, преподобных сомолитвенниче.
РАДУЙСЯ, исповедников сопричастниче.
РАДУЙСЯ, терпением своим мучеником уподобился еси.
РАДУЙСЯ, поношения и клеветы прияв с праведными равный явился еси.
РАДУЙСЯ, даром прозрения обогащенный.
РАДУЙСЯ, творением чудес прославленный.
РАДУЙСЯ, граду Пскову новый молитвеиииче познался еси.
РАДУЙСЯ, заступником твердым пред нами предстал еси.
РАДУЙСЯ, душа твоя святая, во убеленных ризах ныне предстоит Христу.
РАДУЙСЯ, мощи бо твоя честныя истощают благодать.
РАДУЙСЯ, дерзновенный молитвенниче и заступниче наш, святый праведный Николае блаженне.
Акафист святому блаженному Прокопию Христа ради юродивому Вятскому чудотворцу
Войти
Акафист Святому блаженному Николаю, Христа ради юродивому, Псковскому чудотворцу (Окончание)
Проповедником неложным правды Божией был еси на земли, святче Божий Николае блаженне, обличая людския неправды и беззакония, укоряя за лицемерную любовь их к Богу и людем. Сего ради и многократно биен был еси от них, осмеян и поруган. Ты же, Иовлеву терпению поревновал еси, и на распятаго Господа взирая, во умилении сердца твоего незлобиваго пел еси Ему: аллилуиа.
Воссия в возлюбленной Господом БОГОМ душе твоей свет правды Божией во вся дни жития твоего, блаженне Николае. Сего ради, видяще сей свет, людие Божия притекаху к тебе, да просветиши сим светом и их души, ищущие света сего. Ты же, с радостию и любовию примером жития твоего святаго, свет божественный возжигал еси в них. Они же, просвещении светом сим, в похвалу тебе зовут:
РАДУЙСЯ, светоносный носителю правды Божией.
РАДУЙСЯ, ревностный хранителю чистоты сердца твоего.
РАДУЙСЯ, ослепленныя греховными деяниями обличивый.
РАДУЙСЯ, жестокость нравов их показавый.
РАДУЙСЯ, движимый любовию к людем, утешитель скорбящим был еси.
РАДУЙСЯ, подвигнутый милосердием, целитель болящим познался еси.
РАДУЙСЯ, света правды Божией сеятелю.
РАДУЙСЯ, земли богоделания пахарю.
РАДУЙСЯ, всех притекающих к тебе приемляй.
РАДУЙСЯ, и нечтущих тя с любовию объемляй.
РАДУЙСЯ, обидящим тя добродетели творивый.
РАДУЙСЯ, за хуления и поношения их другами своими именовавый.
РАДУЙСЯ, дерзновенный молитвенниче и заступниче наш, святый праведный Николае блаженне.
Хотя Вседержитель Господь и Его Пречистыя Матерь, прославити преславных угодников своих, в тяжкия дни нашествия вражия на град Псков. В дивном видении показа Владычице Богородице страцу Дорофею небесных заступников града сего. В сонме их и ты предстал еси в видении сем пред стопами Заступницы рода христианскаго, блаженне Николае, прося купно с ними милосердия Божия на люди возлюбленнаго града твоего. И егда ты услышал еси совет Пречистыя страцу Дорофею изреченный, воспел еси вкупе с угодниками Божиими, бывшими с тобою: аллилуиа.
Новое прославление тя угодника Божия, вкупе со иными угодниками псковской земли, святый праведный Николае блаженне, является великим новым благоволением Божиим к тебе и нам, людем Его. Показует бо Благий Господь нам грешным яко не тщетны бысть труды и подвиги твоя пред Ним. Мы же в сем прославлении твоем видим Его милостей величие на нас изливаемых, благодарне покланяемся Ему Всеблагому о тебе и тебе сии похвалы поем:
РА ДУЙСЯ, угодниче Христов во свете заповедей Его ходивый.
РАДУЙСЯ, любимиче Пречистыя, любви Ея к людем подражателю.
РАДУЙСЯ, Антония Печерскаго, отца иноков сомолитвенниче.
РАДУЙСЯ, преподобномученику Корнилию о нас грешных соходатаю.
РАДУЙСЯ, князю Всеволоду-Гавриилу в себе к людем равный.
РАДУЙСЯ, князю Довмонту-Тимофею в ревности единонравный.
РАДУЙСЯ, печальниче о людях, святителю Нифонту подобный,
РАДУЙСЯ, вере равноапостольному Владимиру подражавый.
РАДУЙСЯ, преподобному Савве Крыпецкому в лишениях равный.
РАДУЙСЯ, преподобному Ефросину в молитвах сопричастный.
РАДУЙСЯ, дух обличения Новоградскаго затворника Арсения в себе носивый.
РАДУЙСЯ, печать Духа Святаго на себе неврежденно сохранивый.
РА ДУЙСЯ, дерзновенный молитвенниче и заступниче наш, святый праведный Николае блаженне.
Странное и неудобопонимаемое людем житие себе избрал еси, блаженне Николае, под покровом нищеты духовныя, ты великое богатство благочестия духа скрывал еси, и якобы лишенный разума, великую мудрость Божию в себе имел еси. От подвига к подвигу, творимому тобою к Небесному Царствию твердо и неуклонно шел еси. От добродетели к добродетели переходя, неленостно Господу угождал еси, поя в сокрушении сердечном ангельскую песнь: аллилуй а.
Всего себе предал еси воли Божией, великий подвижниче Христов Николае блаженне, не имея плоти своей покоя ни днем ни нощию. Небо покровом, стогны града жилищем избрал себе, пречудне, не ища места идеже препокоити тело твое, и в тишине духа воздати Господу молитву свою. Сего ради приими от нас похвалы сия:
РАДУЙСЯ, Пресвятыя Троицы неусыпный молит-венниче.
РАДУЙСЯ, ангелов богоприятный собеседниче.
РАДУЙСЯ, стогны града молитвою твоею облагаухал еси
РАДУЙСЯ, землю его твоими стопами освятил еси.
РАДУЙСЯ, странниче, не имевый где главу подклонить.
РАДУЙСЯ, пресельниче, не знавый телу своему покоя.
РАДУЙСЯ, победы тезоименитое имя имевый.
РАДУЙСЯ, сею победою от Господа во дни жития своего прославленный.
РАДУЙСЯ, яко тобою жестокия сердца в мягкий воск претворяются.
РАДУЙСЯ, яко тобою буйныя нравы тишину благодатную обретают.
РАДУЙСЯ, яко тобою слезы обидимых людей иссушаются.
РАДУЙСЯ, яко тобою скорбящие радостию неизреченною исполняются.
РАДУЙСЯ, дерзновенный молитвенниче и заступниче наш, святый праведный Николае блаженне.
Многия скорби и великия поношения претерпел еси в житии своем, святый праведный Николае блаженне. Кто бо возможет исчислити бесчисленное множество скорбей, принесенных тебе людьми неведущими высоту подвига твоего? Кто возможет словесами красноречивыми изрещи глубину любвеобильных стремлений сердца твоего ко Господу и людем тобою исполняемых? Токмо Един Сердцеведец ГОСПОДЬ возвыси тя праведника своего превыше всех благочестно живших с тобою людей и во смирении Ему взывавших: аллилуиа.
Витийство краснословесных глаголов изнемогает достойно прославити милости привеликия Господом Богом деемыя ко прославлению угодников Своих святых. Тако сбытся милость Его и на тебе, блаженне Николае, угодниче Христов, во дни земнаго жития твоего худороднаго, облеченнаго в рубища видим тя, представшаго пред очами грознаго царя дерзновенно указующаго ему греховность жития его и покорившаго жестокость сердца его мнительнаго и сим подвигом изумившаго людей, слышащих о сем. Мы же любовию к тебе объемлемыя, похвалы сия тебе глаголем:
РАДУЙСЯ, нищетою высокая стяжавый.
РАДУЙСЯ, смирением велие духа обретший.
РАДУЙСЯ, всеми обидимый, обидимых спасший.
РАДУЙСЯ, всеми поношаемый, сильных мира сего обличивый.
РАДУЙСЯ, лишенным разума именуемый, мудрость великую пред царем показавый.
РАДУЙСЯ, рубищами покрытый, свою душу облеченную светлою одеждою богоразумия явивый.
РА ДУЙСЯ, кроткий, яко агнец пред людьми, дерзновенен же пред царем.
РАДУЙСЯ, молчаливый пред обидящими, красноречивый же пред властителем.
РАДУЙСЯ, не имевый заступников, заступником прославленный.
РАДУЙСЯ, не ведавший ходатаев, Сильным Ходатаем возвеличенный.
РАДУЙСЯ, лишенный права, град свой от разорения спасший.
РАДУЙСЯ, лишенный пристанища, людей обиталища лишитися воспретивыи.
РАДУЙСЯ, дерзновенный молитвенниче и заступниче наш, святый праведный Николае блаженне.
Спасительное свое промышление к нам грешным и недостойным рабом своим показа на тебе Господь Бог, Николае пречудне, являя пред нами тя велика нашего ходатая и заступника пред Ним. Да не заблудим от пути своего спасения, но взирающе на тя светильника нашего пресветлаго, правыми стезями шествуем ко спасению душ наших и о тебе, яко о благодетеле своем, поем: аллилуиа.
Стеною и ограждением бысть тебе имя Святыя Троицы, Святый праведный Николае блаженне, призыванием бо пречуднаго имени сего, ты спасл еси душу свою от нечистоты и молитвами к Ней оградил тело свое от соблазной и похотей греховных. Сего ради и достоин явился еси предстояния близ престола Пресвятыя Троицы чистою душею своею и пребывания честными мощами своими в пречудном храме сем. Мы же покланяемся Господу о тебе яко о молитвеннике и заступнике нашем усердием, похвалами ублажающе тя сими:
РАДУЙСЯ, предстоятелю Троицы Святыя достойный.
РАДУЙСЯ, ходатаю о граде Пскове неусыпный.
РАДУЙСЯ, честными мощами твоими верных людей освящаеши.
РАДУЙСЯ, молитвами твоими от бед спасаеши.
РАДУЙСЯ, со блаженными князьми Гавриилом и Тимофеем триедиными усты молитвы своя Господу возносиши.
РАДУЙСЯ, со иными святыми града Пскова девяточисленный собор заступников, людей благочестивых града нашего украшаеши.
РАДУЙСЯ, пречудных игуменов Спасовой обители Авраамия и Василия собеседниче.
РАДУЙСЯ, предивных инокинь Иоанновой обители Марфы и Евпраксии сопрестольниче.
РАДУЙСЯ, тайному подвижнику Божию Иоанну затворнику потаенными подвигами равный.
РАДУЙСЯ, преподобномученику Иоасафу Снетогорскому в преподобии и праведности сопричастниче.
РАДУЙСЯ, тебе бо дадеся власть от ГОСПОДА людем милости изливати.
РАДУЙСЯ, тебе бо дадеся великое благоволение Божие люди верныя от обидящих избавляти.
РАДУЙСЯ, дерзновенный молитвенниче и заступниче наш, святый праведный Николае блаженне.
Пение умиленное возносимое тебе нами недостойными приими, боголюбче истиннаго Бога, Николае блаженне, и вкупе с нами молися Ему Всеблагому о нас, любящих тя и почитающих с любовию святую память твою. Тебе бо дадеся благодать молитися за ны и избавляти нас от врагов наших, ненавидящих и обидящих нас. Ведаем тя мы вси самого претерпевшаго скорби, поношения и обиды и приемшаго их на спасение души своея и могущаго, яко искушенный в сем, и нам искушаемым помощи и воздвигнуть нас вкупе с тобою пети Богу: аллилуиа.
Светоносительный светильник был еси не токмо во дни жития своего, но и по блаженной кончине своей, Николае блаженне угодниче Христов. Сияя сим светом на людей, ищущих вечнаго спасения души своей и вечной правды Божией, освещай благия желания и намерения наша, угодниче Божий, и приведи нас к Солнцу правды ХРИСТУ БОГУ нашему, поющих Тебе:
РАДУЙСЯ, светильниче неугасимый веры православныя.
РАДУЙСЯ, молитвенниче неусыпаемый о людех христоименитых.
РАДУЙСЯ, печальниче за теснимых и угнетаемых.
РАДУЙСЯ, заступниче за обидимых и поношаемых.
РАДУЙСЯ, обличителю пороков и грехопадений.
РАДУЙСЯ, возбудителю в нерадении живущих.
РАДУЙСЯ, подвиги во имя Господа деемыя благословляеши.
РАДУЙСЯ, желающим спаситися, путь верный указуеши.
РАДУЙСЯ, светом правды Божия всех просвещаеши.
РАДУЙСЯ, благодатию Божественною нас осеняеши.
РАДУЙСЯ, укрепление верою спасаемых.
РАДУЙСЯ, упование подвиги деющих.
РАДУЙСЯ, дерзновенный молитвенниче и заступниче наш, святый праведный Николае блаженне.
Всего себе благодатных даров исполненнаго соделал еси еще в земном житии своем, святый праведниче Николае, избрав претрудный подвиг юродства и нищеты духа. Сего ради и сподобился достигнути бесстрастия и совершеннаго незлобия. И ныне в небесных чертозех стоиши у подножия ног агнца Божия и молиши о нас, просящих твоея помощи и зовущих Богу: аллилуиа.
Поюще пречудное житие твое, любимиче Божий, святый Николае блаженне, с любовию почитаем святую память твою, с верою надеющеся на святыя молитвы твоя, чаем получити благая на земли от Господа сил и вечное спасение по кончине земнаго жития нашего. Ты же, святче Божий, благодатию данною тебе от дароподателя Бога, непрестанно возгревай в нас любовь нашу к тебе и ближним нашим и научити хвалити тя тако:
РАДУЙСЯ, веру непорочную в Господа в нас вселяеши.
РАДУЙСЯ, надежду на спасение наше укрепляеши.
РАДУЙСЯ, благословением своим на подвиги веры нас осеняеши.
РАДУЙСЯ, прибегающим к тебе милость даруеши.
РАДУЙСЯ, милосердие творити нас научаеши.
РАДУЙСЯ, незлобия рачителю.
РАДУЙСЯ, терпения стяжателю.
РАДУЙСЯ, чудеса по смерти твоей у гроба твоего творивый.
РАДУЙСЯ, и нас незлобивыми быть учивый.
РАДУЙСЯ, со всеми святыми Божими радости вечныя исполненный.
РАДУЙСЯ, со ангельскими силами на служение Господу на веки сопричтенный.
РАДУЙСЯ, дерзновенный молитвенниче и заступниче наш, святый праведный Николае блаженне.
О, святый праведниче Божий, Николае блаженне! Приими наше пение тебе нами приносимое, от любящих и почитающих тя рабов Христа Бога нашего. Не возгнушайся наших нечистых уст греховных, но помози нам веру православную до конца жития нашего непорочно соблюдати, тихо и безмолвно на земли житие наше пожити, любя Господа Бога и всех ближних своих всем сердцем, всем помышлением и всею крепостию своею, и сподобитися во царствии небесном вкупе с тобою и со всеми святыми воспевати Пресвятую Троицу в бесконечныя веки песнь: аллилуиа.
Видео (кликните для воспроизведения). |
Далее Икос 1 и Кондак 1
Верю в Бога и собираю молитвы со всех уголков сети.