Содержание
- 1 Богослужение мирянским чином
- 2 Русская Православная Церковь
- 3 Священный Синод обсудил документ Межсоборного присутствия «Акафист в молитвенной жизни Церкви»
- 4 Последование молебных пений
- 5 Чинопоследование молебного пения с акафистом
- 6 Начало и окончание чтения канонов и акафистов.
- 7 Молебен общий, Божией Матери.
- 8 Порядок чтения Акафистов
- 9 Порядок чтения акафистов.
Богослужение мирянским чином
Богослужение мирянским (мирским) чином — богослужение, совершаемое в отсутствие священника или епископа. Мирянским чином могут совершаться все службы суточного богослужебного круга, содержащиеся в Часослове. Мирским чином не может совершаться всего одна служба — Литургия, она заменяется службой Изобразительных.
Наиболее важные уставные правила, совершения мирянами богослужений суточного, седмичного и годового круга, а также молебствий, крестных ходов, панихид, литий и отпевания усопших при отсутствии священника:
О возможности совершения Таинства Крещения мирянами в случае смертной опасности
Таинство святого Крещения при отсутствии священника и при смертной опасности возможно совершить любому православному христианину. Об этом говорят святые: блаж. Иероним, блаж. Августин, преп. Феодор Студит, Тертуллиан, и другие св.отцы и учителя Церкви. Об этом же говорит правило 14 Николы патриарха, 45 правило Никифора исповедника, сказано в Деяниях Апостолов ( Деян. 6:1-6 ), ( Деян. 8:38 ), ( Деян. 9:17-18 ) и др.
«В случае крайности, когда готовящемуся к крещению грозит смертная опасность, за отсутствием священника, могут совершить крещение и миряне; при этом требуется только:
а) чтобы крещающий был православный,
б) чтобы точно произносил форму крещения при троекратном погружении,
в) если за сим крещающийся чрез мирянина будет жив, то крещение над ним должно быть дополнено молитвами и обрядами, относящимися к крещению» (Номок. в, бол. треб. 204, 205. Книг, о долж. пресв. §84).
На такой случай, в Требнике митрополита Петра Могилы имеется указание: «аще тамо будет священник, он да крестит, а не диакон; аще же диакон, он, а не иподиакон; аще же кой-либо буди от клирик, он, а не простец; аще муж, он, а не жена. Разве точию студа ради, достоит жене паче, неже мужу крестити младенца, или аще жена лучше умети будет изрещи форму крещения и водою облияти» (Требн. П. Мог. л. 8).
Кроме этого необходимо – «Для предупреждения случаев смерти детей без крещения, священник должен научать своих прихожан и в особенности женщин, служащих при рождении, тому, как они должны поступать в случаях близкой смерти младенцев, т.е. чтобы они знали совершительную форму крещения и могли бы сами совершить крещение над опасным младенцем, а также увещевать их, дабы в таких случаях немедленно давали бы ему знать» (О долж. пресв. приход. §84).
Поэтому, каждый должен знать краткий устав совершения св. Таинства Крещения. Читаются: «Царю Небесный» и «Трисвятое по Отче наш». После «Приидите поклонимся», читается Символ веры а затем совершается Таинство Крещения полным троекратным погружением.
Крещающий произносит: «Крещается раб(а) Божий (имя рек) во имя Отца (1-е погружение). Аминь. И Сына (2-е погружение). Аминь. И Святаго Духа (3-е погружение). Аминь».
(Эти совершительные слова св. Крещения необходимо знать каждому христианину! Важно эти слова знать женщинам, которые готовятся к родам, и акушеркам, которые будут принимать роды – чтобы в случае смертной опасности быстро окрестить младенца).
Во время троекратного погружения крещающий держит руку на голове крещаемого. После крещения произносится обычный отпуст. При невозможности полного погружения допускается крещение обливанием. Использовать желательно святую воду, но при нужде подойдет и любая вода. Можно предварительно в такую воду трижды опустить св. Крест, с чтением тропаря: «Спаси, Господи, люди Твоя, и благослови достояние Твое, победы на сопротивныя даруя, и Твое сохраняя Крестом Твоим жительство».
В православной литературе описан случай, когда при полном отсутствии воды умирающий после преждевременных родов пятимесячный младенец был крещён собственной матерью крестообразным помазанием слюной на челе. Есть описание случаев, когда утопающие в результате кораблекрушения люди прямо в воде совершали крещение друг друга, призывая в свидетели Бога, и были, потом, чудесно спасены по Его божественной милости. В древних патериках описан также случай, когда в пустыне было совершено крещение умирающего песком, за неимением воды. Не следует забывать и о крещении кровью – когда человек перед мученической смертью исповедует Христа Спасителя и страдает за Него. Самокрещение допускается только в самых исключительных случаях.
Богослужение совершаемое одними мирянами не может заменить главного богослужения – Божественную Литургию, совершаемую только епископом или священником. Однако – хороший навык и привычка к участию в богослужении помогает и самим мирянам–чтецам – она учит их грамотно обращаться с богослужебными книгами, прививает интерес к Церковному Уставу и богослужебным текстам. Когда Октоих, Минеи и Часослов становятся не «темным лесом», а источниками знаний и молитвенного вдохновения, меняется не только наше понимание службы, меняемся мы сами – ведь эти тексты, эти книги составлены великими подвижниками веры и приобщение к ним оказывает каждому громадную душевную пользу. Молитвенные христианские гимны учат нас правильному обращению к Богу через опыт святых подвижников, вводит в мир истинной молитвы, в духовную жизнь Православия.
Русская Православная Церковь
Официальный сайт Московского Патриархата
Главные новости
Образована Рабочая группа при Патриархе Московском и всея Руси по координации деятельности церковных учреждений в условиях распространения коронавирусной инфекции
В Неделю Крестопоклонную Предстоятель Русской Церкви совершил Литургию в храме блгв. кн. Игоря Черниговского в Переделкине г. Москвы
Святейший Патриарх Кирилл утвердил молитвенные прошения в связи с угрозой распространения коронавирусной инфекции
В канун Недели Крестопоклонной Святейший Патриарх Кирилл совершил всенощное бдение в Храме Христа Спасителя
Святейшим Патриархом утверждена инструкция в связи с угрозой распространения коронавирусной инфекции
Архив
Священный Синод обсудил документ Межсоборного присутствия «Акафист в молитвенной жизни Церкви»
14 мая 2018 года на заседании Священного Синода Русской Православной Церкви состоялось обсуждение документа Межсоборного присутствия «Акафист в молитвенной жизни Церкви» и результатов его общественного обсуждения (журнал № 28).
Синод постановил признать полезными работу комиссии Межсоборного присутствия по богослужению и церковному искусству над документом «Акафисты в молитвенной жизни Церкви» и состоявшееся общецерковное обсуждение этого документа.
Отметив, что, с одной стороны употребление акафистов в общественном богослужении до сих пор не имеет уставной регламентации, так как действующая редакция Типикона предполагает совершение акафиста только на утрене субботы пятой седмицы Великого посты, а с другой — в богослужебной практике используются и иные акафисты, члены Синода подчеркнули, что, по замечанию священноисповедника Афанасия, епископа Ковровского, акафисты могут использоваться «только в дополнение к основным частям богослужения, а не в замену им».
В связи с этим отмечено, что тексты акафистов следует использовать преимущественно вне богослужебных последований, входящих в состав суточного круга, к примеру в ходе паломничеств, крестных ходов или в соединении с беседами, проводимыми священнослужителями.
При этом признано допустимым совершение акафистов при совершении молебна (перед чтением Евангелия), а также, исходя из действующей практики: на малой вечерне (после отпустительного тропаря), на вечерне (после стихир на стиховне, либо после отпустительного тропаря), на повечерии (после Символа веры) или на утрене (после кафизмы или после шестой песни канона).
Синод не рекомендовал совершение акафистов после Божественной литургии, а также в период Святой Четыредесятницы, за исключением утрени субботы пятой седмицы и чинопоследования пассии в тех храмах, где имеется обычай совершать таковое чинопоследование.
Также Синод указал епархиальным Преосвященным, игуменам (игумениям) монастырей и настоятелям приходов и подворий на недопустимость использования текстов акафистов, не утвержденных Священным Синодом или не входящих в состав официальных изданий и обратили внимание епархиальных Преосвященных на то, что они могут благословлять официальную публикацию новосоставленных акафистов только местночтимым святым и только в пределах возглавляемых ими епархий (журнал Священного Синода № 80 от 1-2 октября 1993 года).
Священный Синод поручил: Издательству Московской Патриархии совместно с Рабочей группой по кодификации акафистов и выработке норм акафистного творчества подготовить сборник акафистов, рекомендуемых для общецерковного употребления; Издательскому Совету — разместить список акафистов, утвержденных Священным Синодом, и их тексты на сайте Издательского Cовета или на особом интернет-сайте с последующим регулярным обновлением: Синодальной богослужебной комиссии — подготовить и представить на утверждение Священного Синода проект чинопоследования совершения молебного пения с акафистом для последующего включения в дополнительную часть Требника.
Рабочей группе по кодификации акафистов и выработке норм акафистного творчества указано принимать к рассмотрению акафисты новопрославленным святым только после составления и утверждения в установленном порядке полных богослужебных последований таковым святым.
Тема «Акафист в молитвенной жизни Церкви» включена в повестку дня комиссии Межсоборного Присутствия по богослужению и церковному искусству решением Президиума Межсоборного присутствия от 28 января 2015 года. Комиссия под председательством митрополита Рязанского и Михайловского Марка обсуждала вопрос в нескольких заседаниях и завершила работу над ним 19 марта 2015 года.
Церковно-общественное обсуждение документа началось 16 января 2017 года публикацией проекта на сайте и в блоге Межсоборного присутствия, а также на портале «Богослов.ру». Проект был направлен на отзыв в епархии Русской Православной Церкви и духовные школы.
По итогам обсуждения, завершившегося 2 мая 2017 года, поступили отзывы из 117 епархий, в 66 из них содержатся замечания и предложения по тексту документа. Общее число поступивших отзывов и замечаний — 142.
Согласно Положению о Межсоборном присутствии, заключение комиссии Присутствия может быть передано в Священный Синод, который, рассмотрев документ, передает его на рассмотрение Поместного или Архиерейского Собора, либо принимает по нему собственное решение.
Согласно Уставу Русской Православной Церкви, регулирование богослужебных вопросов входит в обязанности Священного Синода (гл. V, п. 25, е).
По благословению Святейшего Патриарха Московского и всея Руси Кирилла с 29 апреля 2011 года при Издательском Совете Русской Православной Церкви учреждена рабочая группа по кодификации акафистов и выработке норм акафистного творчества. С 3 сентября 2015 года группа действует под руководством митрополита Калужского и Боровского Климента, председателя Издательского Совета Русской Православной Церкви.
Последование молебных пений
Содержание
Предисловие
Из всех чинопоследований так называемого частного богослужения чаще других совершаются последования различных молебнов, и как дополнение к общественному богослужению в праздники, и пред местными святынями, и в качестве всенародных мирских молений по особым случаям, и, чаще всего, по желанию и по просьбам отдельных верующих.
Последование молебна – это сокращенное последование праздничной утрени, от которой сохраняются: псалом 142, последний в шестопсалмии, Бог Господь и тропарь, псалом 50, канон, ектении сугубая и малая, а иногда и великая, и Евангелие со всем, что на утрени предшествует ему и сопровождает, начиная от прокимна и кончая возгласом: Милостию и щедротами: В качестве образца полного молебна с каноном в богослужебных книгах дается «Последование параклиса, сиречь молебного пения ко Пресвятой Богородице».
О призывании помощи, благодати и дара Пресвятаго Духа в начале всякаго доброго дела. О умножении любви и о искоренении ненависти и всякия злобы. О вразех, ненавидящих и обидящих нас. О в темнице и заточениях сущих.
Как это было сделано в свое время со службой «О мире внутреннем» и со службой «О призывании помощи в начале дела» в Требнике, изданном в 20-х годах во Владимире (в Чехословакии).
Чинопоследование молебного пения с акафистом
После́дование моле́бнаго пе́ния с ака́фистом
Диа́кон: Б лагослови́, Влады́ко.
Иере́й: Б лагослове́н Бог наш всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.
Диа́кон: С ла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
И мы: Ц арю́ Небе́сный, Уте́шителю, Ду́ше и́стины, И́же везде́ сый и вся исполня́яй, Сокро́вище благи́х и жи́зни Пода́телю, прииди́ и всели́ся в ны, и очи́сти ны от вся́кия скве́рны, и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша.
С вяты́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. Три́жды.
П ресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.
Г о́споди, поми́луй, три́жды.
О́ тче наш, И́же еси́ на Небесе́х! Да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на Небеси́, и на земли́. Хлеб наш насу́щный даждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.
Возгла́с: Я́ ко Твое́ есть Ца́рство, и си́ла, и сла́ва, Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.
Чтец: А ми́нь. Г о́споди, поми́луй, 12.
П рииди́те, поклони́мся Царе́ви на́шему Бо́гу.
П рииди́те, поклони́мся и припаде́м Христу́, Царе́ви на́шему Бо́гу.
П рииди́те, поклони́мся и припаде́м Самому́ Христу́, Царе́ви и Бо́гу на́шему.
Г о́споди, услы́ши моли́тву мою́, внуши́ моле́ние мое́ во и́стине Твое́й, услы́ши мя в пра́вде Твое́й: и не вни́ди в суд с рабо́м Твои́м, я́ко не оправди́тся пред Тобо́ю всяк живы́й. яко погна́ враг ду́шу мою́, смири́л есть в зе́млю живо́т мой, посади́л мя есть в те́мных, я́ко ме́ртвыя ве́ка. И уны́ во мне дух мой, во мне смяте́ся се́рдце мое́. Помяну́х дни дре́вния, поучи́хся во всех де́лех Твои́х, в творе́ниих руку́ Твое́ю поуча́хся. Возде́х к Тебе́ ру́це мои́: душа́ моя́ я́ко земля́ безво́дная Тебе́. Ско́ро услы́ши мя, Го́споди, исчезе́ дух мой, не отврати́ лица́ Твоего́ от мене́, и уподо́блюся низходя́щим в ров. Слы́шану сотвори́ мне зау́тра ми́лость Твою́, я́ко на Тя упова́х. Скажи́ мне, Го́споди, путь, во́ньже пойду́, я́ко к Тебе́ взях ду́шу мою́. Изми́ мя от враг мои́х, Го́споди, к Тебе́ прибего́х. Научи́ мя твори́ти во́лю Твою́, я́ко Ты еси́ Бог мой. Дух Твой Благи́й наста́вит мя на зе́млю пра́ву. и́мене Твоего́ ра́ди, Го́споди, живи́ши мя, пра́вдою Твое́ю изведе́ши от печа́ли ду́шу мою́. И ми́лостию Твое́ю потреби́ши враги́ моя́ и погуби́ши вся стужа́ющия души́ мое́й, я́ко аз раб Твой есмь.
А ллилу́ия, аллилу́ия, аллилу́ия, сла́ва Тебе́, Бо́же. Три́жды.
Посе́м ектения́ вели́кая:
М и́ром Го́споду помо́лимся.
Лик: Г о́споди, поми́луй.
О свы́шнем ми́ре и спасе́нии душ на́ших, Го́споду помо́лимся.
Лик: Г о́споди, поми́луй.
О ми́ре всего́ ми́ра, благостоя́нии Святы́х Бо́жиих Церкве́й и соедине́нии всех, Го́споду помо́лимся.
Лик: Г о́споди, поми́луй.
О святе́м хра́ме сем, и с ве́рою, благогове́нием и стра́хом Бо́жиим входя́щих вонь, Го́споду помо́лимся.
Лик: Г о́споди, поми́луй.
О вели́ком господи́не и отце́ на́шем Святе́йшем Патриа́рхе Кири́лле, и о господи́не на́шем высокопреосвяще́ннейшем митрополи́те (или́: архиепи́скопе, или́: преосвяще́ннейшем епи́скопе ) и́мярек, честне́м пресви́терстве, во Христе́ диа́констве, и о всем при́чте и лю́дех, Го́споду помо́лимся.
Лик: Г о́споди, поми́луй.
О богохрани́мей стране́ на́шей, власте́х и во́инстве ея́, Го́споду помо́лимся.
Лик: Г о́споди, поми́луй.
О гра́де сем (или́: о ве́си сей, или́: о святе́й оби́тели сей ) , вся́ком гра́де, стране́ и ве́рою живу́щих в них, Го́споду помо́лимся.
Лик: Г о́споди, поми́луй.
О благорастворе́нии возду́хов, о изоби́лии плодо́в земны́х и вре́менех ми́рных, Го́споду помо́лимся.
Лик: Г о́споди, поми́луй.
О пла́вающих, путеше́ствующих, неду́гующих, стра́ждущих, плене́нных, и о спасе́нии их, Го́споду помо́лимся.
Лик: Г о́споди, поми́луй.
О избáвитися нaм от вся́кия ско́рби, гне́ва и нýжды, Го́споду помо́лимся.
Лик: Г о́споди, поми́луй.
З аступи́, спаси́, поми́луй и сохрани́ нaс, Бо́же, Твоéю благодáтию.
Лик: Г о́споди, поми́луй.
П ресвятýю, Пречи́cтую, Преблагословéнную, слáвную Влады́чицу нáшу Богоро́дицу и Присноде́ву Мари́ю со все́ми святы́ми помянýвше, сáми себе́, и дрyг дрýга, и вeсь живо́т нaш Христу́ Бо́гу предади́м.
Лик: Т ебе́, Го́споди.
Возгла́с: Я́ ко подоба́ет Тебе́ вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.
И а́бие диа́кон глаго́лет по гла́су тропаря́:
Б ог Госпо́дь, и яви́ся нам, благослове́н Гряды́й во и́мя Госпо́дне.
Стих 1: И спове́дайтеся Го́сподеви, я́ко Благ, я́ко в век ми́лость Его́.
Стих 2: О быше́дше, обыдо́ша мя, и и́менем Госпо́дним противля́хся им.
Стих 3: Н е умру́, но жив бу́ду, и пове́м дела́ Госпо́дня.
Стих 4: К а́мень, его́же небрего́ша зи́ждущии, сей бысть во главу́ у́гла: от Го́спода бысть сей, и есть ди́вен во очесе́х на́ших.
Лик: Б ог Госпо́дь: во глас тропаря́, к коему́ждо стиху́.
Та́же тропа́рь, два́жды:
Сла́ва, и ны́не: Богоро́дичен его́.
Та́же псало́м 50:
Посе́м без ирмосо́в 1 и 3 пе́сни кано́на, его́же припе́вы:
И ису́се Сладча́йший, спаси́ нас.
Или́: П ресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.
Или́: ко́ему-либо свято́му.
Пое́м же ку́юждо песнь си́це:
Иере́й и диа́кон: Припе́в.
Иере́й и диа́кон: С ла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху.
Лик: И ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. А ми́нь.
По 3-й пе́сни пое́м:
Спаси́телю: И зба́ви от бед/ рабы́ Твоя́, Многоми́лостиве,/ я́ко мы усе́рдно/ к Тебе́ прибега́ем,// ми́лостивому Изба́вителю, всех Влады́це, Го́споду Иису́су.
Богоро́дице: С паси́ от бед/ рабы́ Твоя́, Богоро́дице,/ я́ко вси по Бо́зе/ к Тебе́ прибега́ем,// я́ко Неруши́мей Стене́ и Предста́тельству.
П ри́зри благосе́рдием,/ Всепе́тая Богоро́дице,/ на мое́ лю́тое/ телесе́ озлобле́ние,// и исцели́ ду́ши моея́ боле́знь.
Свято́му: М оли́ Бо́га о нас, и́мярек, / я́ко мы усе́рдно/ к тебе́ прибега́ем,// ско́рому помо́щнику и моли́твеннику о душа́х на́ших.
П оми́луй нас, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, мо́лим Ти ся, услы́ши и поми́луй.
Лик: Г о́споди, поми́луй, три́жды.
Е ще́ мо́лимся о вели́ком господи́не и отце́ на́шем Святе́йшем Патриа́рхе Кири́лле и о господи́не на́шем высокопреосвяще́ннейшем митрополи́те (или: архиепи́скопе, или́: преосвяще́ннейшем епи́скопе ) и́мярек, и о всей во Христе́ бра́тии на́шей.
Лик: Г о́споди, поми́луй, три́жды.
Е ще́ мо́лимся за всю бра́тию и за вся христиа́ны.
Лик: Г о́споди, поми́луй, три́жды.
Возгла́с: Я́ ко Ми́лостив и Человеколю́бец Бог еси́ и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.
Та́кожде 4, 5 и 6 пе́сни кано́на.
По 6-й пе́сни пое́м, я́коже и по 3-й пе́сни.
Та́же ектения́:
П а́ки и па́ки ми́ром Го́споду помо́лимся.
Лик: Г о́споди, поми́луй.
З аступи́, спаси́, поми́луй, и сохрани́ нас, Бо́же, Твое́ю благода́тию.
Лик: Г о́споди, поми́луй.
П ресвяту́ю, Пречи́стую, Преблагослове́нную, сла́вную Влады́чицу на́шу Богоро́дицу и Присноде́ву Мари́ю, со все́ми святы́ми помяну́вше, са́ми себе́, и друг дру́га, и весь живо́т наш Христу́ Бо́гу предади́м.
Лик: Т ебе́, Го́споди.
Возгла́с: Т ы бо еси́ Царь ми́ра, и Спас душ на́ших, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.
Та́же лик пое́т конда́к 1-й ака́фиста Спаси́телю, или́ Богоро́дице, или́ свято́му. По прочте́нии 12 кондако́в и и́косов иере́й чтет конда́к 13-й три́жды. Та́же и́кос 1-й и конда́к 1-й.
Диа́кон: В о́нмем. П рему́дрость. В о́нмем.
Проки́мен (Го́споду, Бо́жией Ма́тери или́ свято́му).
Лик пое́т проки́мен.
Диа́кон: Г о́споду, помо́лимся.
Лик: Г о́споди, поми́луй.
Иере́й: Я́ ко свят еси́, Бо́же наш, и во святы́х почива́еши, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.
Диа́кон: В ся́кое дыха́ние да хва́лит Го́спода.
Стих: Х вали́те Бо́га во святы́х Его́, хвали́те Его́ во утверже́нии си́лы Его́.
Диа́кон: И о сподо́битися нам слы́шанию свята́го Ева́нгелия, Го́спода Бо́га мо́лим.
Лик: Г о́споди, поми́луй, три́жды.
Диа́кон: П рему́дрость, про́сти, услы́шим свята́го Ева́нгелия.
Иере́й: М ир всем.
Лик: И ду́хови твоему́.
Иерей: О т и́мярек свята́го Ева́нгелия чте́ние.
Лик: С ла́ва Тебе́, Го́споди, сла́ва Тебе́.
Диа́кон: В о́нмем.
И чтет иере́й прилучи́вшееся Ева́нгелие.
Видео (кликните для воспроизведения). |
Посе́м пою́тся пе́сни 7, 8 и 9.
Та́же: Д осто́йно есть: Трисвято́е, по О́ тче наш: тропари́.
По тропаре́х ектения́:
П оми́луй нас, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, мо́лим Ти ся, услы́ши и поми́луй.
Лик: Г о́споди, поми́луй, три́жды.
Е ще́ мо́лимся о вели́ком господи́не и о́тце на́шем Святе́йшем Патриа́рхе Кири́лле и о господи́не на́шем высокопреосвяще́ннейшем митрополи́те (или: архиепи́скопе или́: преосвяще́ннейшем епи́скопе ) и́мярек, и о всей во Христе́ бра́тии на́шей.
Лик: Г о́споди, поми́луй, три́жды.
Е ще́ мо́лимся о богохрани́мей стране́ на́шей, власте́х и во́инстве ея́, да ти́хое и безмо́лвное житие́ поживе́м во вся́ком благоче́стии и чистоте́.
Лик: Г о́споди, поми́луй, три́жды.
Е ще́ мо́лимся о ми́лости, жи́зни, ми́ре, здра́вии, спасе́нии, посеще́нии, проще́нии и оставле́нии грехо́в рабо́в Бо́жиих и́мярек.
Лик: Г о́споди, поми́луй, три́жды.
Е ще́ мо́лимся за всю бра́тию, и за вся христиа́ны.
Лик: Г о́споди, поми́луй, три́жды.
Возгла́с: У слы́ши ны, Бо́же Спаси́телю наш, упова́ние всех конце́в земли́ и су́щих в мо́ри дале́че, и ми́лостив, ми́лостив бу́ди, Влады́ко, о гресе́х на́ших и поми́луй ны. Ми́лостив бо и человеколю́бец Бог еси́, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.
По ектении́ иере́й чтет моли́тву. Посе́м пое́тся велича́ние.
Диа́кон: П рему́дрость.
Иере́й: П ресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.
Лик: Ч естне́йшую Херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу Тя велича́ем.
Иере́й: С ла́ва Тебе́, Христе́ Бо́же, упова́ние на́ше, сла́ва Тебе́.
Лик: С ла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. А ми́нь. Г о́споди, поми́луй, три́жды. Б лагослови́.
Х ристо́с и́стинный Бог наш, моли́твами Пречи́стыя Своея́ Ма́тере, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших, (и́мярек свята́го, ему́же моле́бен), и всех святы́х, поми́лует и спасе́т нас, я́ко Благ и Человеколю́бец.
Начало и окончание чтения канонов и акафистов.
Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, помилуй нас. Аминь.
Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас (трижды, с крестным знамением и поясными поклонами).
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Пресвятая Троице, помилуй нас. Господи, очисти грехи наша. Владыко, прости беззакония наша. Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.
Господи, помилуй (трижды).
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Отче наш, Иже еси на небесех. Да святится имя Твое. Да приидет царствие Твое. Да будет воля Твоя, яко на Небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь. И остави нам долги наша, яко же и мы оставляем должником нашим, и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.
Господи, помилуй (12 раз).
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу (поклон).
Приидите, поклонимся и припадем Христу Цареви нашему Богу (поклон).
Приидите, поклонимся и припадем к Самому Христу, Цареви и Богу нашему (поклон).
Псалом 50.
Символ веры
Верую во Единаго Бога Отца, Вседержителя, Творца небу и земли, видимым же всем и невидимым. И во Единаго Господа Иисуса Христа, Сына Божия, Единороднаго, Иже от Отца рожденнаго прежде всех век; Света от Света, Бога истинна от Бога истинна, рожденна, несотворенна, единосущна Отцу, Имже вся быша. Нас ради человек и нашего ради спасения сшедшаго с небес и воплотившагося от Духа Свята и Марии Девы и вочеловечшася. Распятаго же за ны при Понтийстем Пилате, и страдавша, и погребенна. И воскресшаго в третий день по Писанием. И восшедшаго на небеса, и седяща одесную Отца. И паки грядущаго со славою судити живым и мертвым, Егоже Царствию не будет конца. И в Духа Святаго, Господа, Животворящего, Иже от Отца исходящаго, Иже со Отцем и Сыном спокланяема и сславима, глаголавшаго пророки. Во едину Святую, Соборную и Апостольскую Церковь. Исповедую едино крещение во оставление грехов. Чаю воскресения мертвых, и жизни будущаго века. Аминь.
Затем канон или акафист (или канон с акафистом, читается после 6-й песни канона).
По завершении чтения канона (акафиста) – молитва ко Господу Иисусу Христу или Божией Матери, святому – соответственно смыслу акафиста. Затем:
Достойно есть, яко воистинну блажити Тя Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога Нашего. Честнейшую Херувим и Славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу, Тя величаем.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Господи, помилуй (трижды).
Го́споди Иису́се Христе́, Сы́не Бо́жий, моли́тв ра́ди Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших, святаго (имя святого, которому читался акафист, если Господу или Богородице, то ничего не произносим) и всех святы́х, поми́луй и спаси́ мя, гре́шнаго, я́ко Благ и Человеколю́бец. Аминь.
Если Кресту — силою Честнаго и Животворящего Креста
Если Ангелам — Честных Небесных Сил Бесплотных
Молебен общий, Божией Матери.
Молебное пение с каноном Пресвятой Богородице и чтением Святого Евангелия. Текст адаптирован для келейного (домашнего) чтения.
Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди, Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас. Ами́нь.
Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Царю́ Небе́сный, Уте́шителю, Ду́ше и́стины, И́же везде́ сый и вся исполня́яй, Сокро́вище благи́х и жи́зни Пода́телю, прииди́ и всели́ся в ны, и очи́сти ны от вся́кия скве́рны, и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша.
Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. (Трижды.)
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.
Го́споди, поми́луй, (трижды). Сла́ва, и ны́не:
О́тче наш, И́же еси́ на Небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на Небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный да́ждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.
Го́споди поми́луй, (12 раз). Сла́ва, и ны́не:
Прииди́те, поклони́мся Царе́ви на́шему Бо́гу.
Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Христу́, Царе́ви на́шему Бо́гу.
Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Самому́ Христу́, Царе́ви и Бо́гу на́шему.
И абие Псалом 142:
Го́споди, услы́ши моли́тву мою́, внуши́ моле́ние мое́ во и́стине Твое́й, услы́ши мя в пра́вде Твое́й и не вни́ди в суд с рабо́м Твои́м, я́ко не оправди́тся пред Тобо́ю всяк живы́й. Яко погна́ враг ду́шу мою́, смири́л есть в зе́млю живо́т мой, посади́л мя есть в те́мных, я́ко ме́ртвыя ве́ка. И уны́ во мне Дух мой, во мне смяте́ся се́рдце мое́. Помяну́х дни дре́вния, поучи́хся во всех де́лех Твои́х, в творе́ниих руку́ Твое́ю поуча́хся. Возде́х к Тебе́ ру́це мои́, душа́ моя́, я́ко земля́ безво́дная Тебе́. Ско́ро услы́ши мя, Го́споди, исчезе́ дух мой, не отврати́ лица́ Твоего́ от мене́, и уподо́блюся низходя́щим в ров. Слы́шану сотвори́ мне зау́тра ми́лость Твою́, я́ко на Тя упова́х. Скажи́ мне, Го́споди, путь во́ньже пойду́, я́ко к Тебе́ взях ду́шу мою́. Изми́ мя от враг мои́х, Го́споди, к Тебе́ прибего́х. Научи́ мя твори́ти во́лю Твою́, я́ко Ты еси́ Бог мой. Дух Твой Благи́й наста́вит мя на зе́млю пра́ву. Имене Твоего́ ра́ди, Го́споди, живи́ши мя, пра́вдою Твое́ю изведе́ши от печа́ли ду́шу мою́. И ми́лостию Твое́ю потреби́ши враги́ моя́ и погуби́ши вся стужаю́щия души́ мое́й, я́ко аз раб Твой есмь.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Таже поем: Бог Госпо́дь и яви́ся нам, благослове́н Гряды́й во и́мя Госпо́дне, то же на каждый стих:
Стих: Испове́дайтеся Го́сподеви, я́ко Благ, я́ко в век ми́лость Его́.
Стих: Обыше́дше обыдо́ша мя и и́менем Госпо́дним противля́хся им.
Стих: Не умру́, но жив бу́ду и пове́м дела́ Госпо́дня.
Стих: Ка́мень, его́же небрего́ша зи́ждущии, сей бысть во главу́ у́гла, от Го́спода бысть сей и есть ди́вен во очесе́х на́ших.
Таже тропарь Богородице, глас 4:
К Богоро́дице приле́жно ны́не притеце́м, гре́шнии и смире́ннии, и припаде́м, в покая́нии зову́ще из глубины́ души́: Влады́чице, помози́, на ны милосе́рдовавши, потщи́ся, погиба́ем от мно́жества прегреше́ний, не отврати́ твоя́ рабы́ тщи, Тя бо и еди́ну наде́жду и́мамы. (Дважды)
Слава и ныне: Не умолчи́м никогда́, Богоро́дице, си́лы Твоя́ глаго́лати недосто́йнии: а́ще бо ты не бы предстоя́ла моля́щи, кто бы нас изба́вил от толи́ких бед, кто же бы сохрани́л доны́не свобо́дны, не отсту́пим, Влады́чице, от Тебе́, Твоя́ бо рабы́ спаса́еши при́сно от вся́ких лю́тых.
Таже Псалом 50:
Здесь чтем канон Богородице
По третьей песне
Спаси́ от бед рабы́ Твоя́, Богоро́дице, / я́ко вси по Бо́зе к Тебе́ прибегáем, / я́ко неруши́мей стене́ и предстáтельству.
При́зри благосе́рдием, всепе́тая Богоро́дице, / на мое́ лю́тое телесе́ озлобле́ние, / и исцели́ души́ моея́ боле́знь.
Го́споди, поми́луй, трижды.
Тропарь, глас 2:
Моле́ние те́плое и стенá необори́мая, / ми́лости исто́чниче, мирови прибе́жище, / приле́жно вопие́м Ти: / Богоро́дице Влады́чице, предвари́, / и от бед избáви нас, / еди́на вско́ре предстáтельствующая.
По 6 песне.
Кондaк, глас 6:
Предстáтельство христиа́н непосты́дное, / ходáтайство ко Творцу́ непрело́жное, / не пре́зри гре́шных моле́ний глáсы, / но предвари́, я́ко Благáя, на по́мощь нас, / ве́рно зову́щих Ти; / ускори́ на моли́тву, и потщи́ся на умоле́ние, / предстáтельствующи при́сно, Богоро́дице, чту́щих Тя.
Простри́ дла́ни Твоя́, и́миже всех Влады́ку я́ко Младе́нца прия́ла еси́ за мно́жество бла́гости, / не оста́ви нас, всегда́ наде́ющихся на Тя, бо́дренною Твое́ю моли́твою, / и неисче́тною просты́нею уще́дри нас, / и пода́ждь душа́м на́шим милосе́рдие Твое́, во ве́ки источа́ющи, / Тебе́ бо и́мамы гре́шнии Засту́пницу от находя́щих на ны бед и зол. / Но я́ко иму́щи милосе́рдия щедро́ты, / ускори́ на моли́тву и потщи́ся на умоле́ние, / предста́тельствующи при́сно, Богоро́дице, чту́щих Тя.
Иный кондaк, глас тот же:
Не и́мамы ины́я по́мощи, / не и́мамы ины́я наде́жды, / ра́зве Тебе́, Пречи́стая Де́во. / Ты нам помози́, / на Тебе́ наде́емся, и Тобо́ю хвáлимся, / Твои́ бо есмы́ рабы́, да не постыди́мся.
Го́споди, поми́луй, (трижды) Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
От Луки́ свята́го Ева́нгелия чте́ние.
Сла́ва Тебе́, Го́споди, сла́ва Тебе́.
И Евангелие:
Во дни о́ны, воста́вши Мариа́м, и́де в Го́рняя со тща́нием, во град Иу́дов. И вни́де в дом Заха́риин, и целова́ Елисаве́т. И бысть, я́ко услы́ша Елисаве́т целова́ние Мари́ино, взыгра́ся младе́нец во чре́ве ея́: и испо́лнися Ду́ха Свя́та Елисаве́т. И возопи́ гла́сом ве́лиим, и рече́: благослове́на Ты в жена́х, и благослове́н Плод чре́ва Твоего́. И отку́ду мне сие́, да прии́де Ма́ти Го́спода моего́ ко мне? Се бо я́ко бысть глас целова́ния твоего́ во у́шию мое́ю, взыгра́ся младе́нец ра́дощами во чре́ве мое́м. И блаже́нна ве́ровавшая, я́ко будет соверше́ние глаго́ланным ей от Го́спода. И рече́ Мариа́м: Вели́чит душа́ Моя́ Го́спода, и возра́довася дух Мой о Бо́зе, Спа́се Мое́м. Яко призре́ на смире́ние рабы́ Своея́: се бо отны́не ублажа́т Мя вси ро́ди. Яко сотвори́ Мне вели́чие Си́льный, и свя́то и́мя Его́. Пребы́сть же Мариа́м с нею я́ко три ме́сяцы и возврати́ся в дом Свой.
Сла́ва Тебе́, Го́споди, сла́ва Тебе́.
И абие на глас 6:
Слава: Моли́твами Богоро́дицы, Ми́лостиве, очи́сти мно́жества согреше́ний на́ших.
И ныне: Моли́твами Богоро́дицы, Ми́лостиве, очи́сти мно́жества согреше́ний на́ших.
Таже стих: Поми́луй мя, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, и по мно́жеству щедро́т твои́х очи́сти беззако́ние мое́.
Стихира, глас тот же:
Не вве́ри мя челове́ческому предстáтельству, / Пресвята́я Влады́чице, / но приими́ моле́ние раба́ Твоего́: / скорбь бо обдержи́т мя, / терпе́ти не могу́ де́монскаго стреля́ния, / покро́ва не и́мам, / ниже́ где прибе́гну, окая́нный, / всегда́ побеждáемь, / и утеше́ния не и́мам, ра́зве Тебе́, Влады́чице мира, / уповáние и предстáтельство ве́рных, / не пре́зри моле́ние мое́, поле́зно сотвори́.
По 9 песне
Абие: Досто́йно есть я́ко вои́стинну блажи́ти Тя Богоро́дицу, Присноблаже́нную и Пренепоро́чную и Ма́терь Бо́га на́шего. Честне́йшую херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́во ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу Тя велича́ем.
Богородичны, глас 2:
Вы́шшую небе́с, / и чи́стшую све́тлостей со́лнечных, / изба́вльшую нас от кля́твы, / Влады́чицу ми́ра / пе́сньми почти́м.
От мно́гих мои́х грехо́в / немощству́ет те́ло, / немощству́ет и душа́ моя́: / к Тебе́ прибега́ю Благода́тней, / наде́жде ненаде́жных, / Ты ми помози́.
Влады́чице и Ма́ти Изба́вителя, / приими́ моле́ние / недосто́йных раб Твои́х, / да хода́тайствуеши к Ро́ждшемуся от Тебе́. / О Влады́чице ми́ра, бу́ди Хода́таица!
Пое́м приле́жно Тебе́ песнь ны́не / всепе́той Богоро́дице ра́достно, / со Предте́чею, и все́ми святы́ми, / моли́ Богоро́дице, / е́же уще́дрити ны.
(Не́мы устне́ нечести́вых, / не покланя́ющихся о́бразу Твоему́ честно́му, / и́же напи́сан бысть от Апо́стола Луки́ свяще́ннейша, / Одиги́трии.)
Вся А́нгелов во́инства, / Предте́че Госпо́день, / апо́столов двоенадеся́тице, святи́и вси / с Богоро́дицею, сотвори́те моли́тву, / во е́же спасти́ся нам.
Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. (Трижды.)
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.
Го́споди, поми́луй, (трижды). Сла́ва, и ны́не:
О́тче наш, И́же еси́ на Небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на Небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный да́ждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.
Тропари, глас 6-й:
Поми́луй нас, Го́споди, поми́луй нас, вся́каго бо отве́та недоуме́юще, сию́ Ти моли́тву, я́ко Влады́це, гре́шнии прино́сим, поми́луй нас.
Слава: Го́споди, поми́луй нас, на Тя бо упова́хом, не прогне́вайся на ны зело́, ниже́ помяни́ беззако́ний на́ших, но при́зри и ны́не, я́ко Благоутро́бен, и изба́ви нас от враг на́ших, Ты бо еси́ Бог наш, и мы лю́дие Твои́, вси дела́ руку́ Твое́ю, и и́мя Твое́ призыва́ем.
И ныне: Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, Благослове́нная Богоро́дице, наде́ющиеся на Тя, да не поги́бнем, но да изба́вимся Тобо́ю от бед, Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.
Го́споди, поми́луй, (40 раз)
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Посем молитва Пресвятей Богородице:
Честне́йшую херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́во ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу Тя велича́ем.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Го́споди, поми́луй, (трижды)
Го́споди Иису́се Христе́, Сы́не Бо́жий, моли́твами Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере и всех святы́х, поми́луй и спаси́ нас, я́ко Благ и Человеколю́бец.
Порядок чтения Акафистов
Акафистом называют хвалебное песнопение в честь Спасителя, Божией Матери, святых или каких либо праздников (событий).
Любой акафист состоит из 25 песен (в соответствии с греческим алфавитом). Тринадцать из них называются кондаками (хвалебная песнь), а двенадцать — икосами (пространная песнь), которые дают объяснение сущности праздничного события. Именно из-за этого икос никогда не читают самостоятельно, а только после чтения кондака. Все икосы, за редким исключением, заканчиваются словом «радуйся», а в завершении кондаков всегда можно услышать «аллилуйя», что означает «хвалите Бога». После чтения кондака всегда идет икос, который, как правило, разделен на две части. Последний кондак считается обращением к тому, кому посвящен акафист. По традиции он повторяется три раза подряд. После акафиста всегда следует чтение молитвы.
Акафисты не являются уставным, обязательным Богослужебным чином. На богослужениях в храмах обязательно читается только Акафист Пресвятой Богородице «Взбранной Воеводе. » в Субботу Похвалы Пресвятой Богородицы, на пятой седмице Великого Поста. В современной практике Великим постом так же употребляется Акафист Страстем Господним в чинопоследовании Пассии, которая служится в Воскресенье вечером во 2-5 седмицы Великого Поста.
Акафисты в честь праздников иногда читают на Утрени праздничного богослужения или на Молебне в самый день праздника. Вообще на молебнах часто прибегают к чтению акафистов. Так сложился порядок чтения Параклисиса Божией Матери, где на молебне после шестой песни канона читают акафист Божией Матери (или ее иконам).
Призывая в помощь в житейских нуждах святых угодников Божиих читают акафисты им, иконам Божией Матери.
Нет особых указаний в Уставе на чтение акафистов в храме и при келейной (домашней) молитвы. Но из общецерковной практики можно вывести правило: в период Великого Поста не принято читать акафисты, кроме Акафиста Божией Матери на 5 седмице (в субботу) и акафиста Страстем Христовым. Во все другие дни года чтение акафистов разрешено.
Сам же акафист имеет особую последовательность. Так 13 кондак читается трижды, а сразу после него вновь повторяется первый икос, после которого читается первый кондак. По окончании акафиста читается молитва.
Какие акафисты читать в житейских нуждах
(на всякую потребу)
Акафисты иконам Божией Матери
- Акафист Пресвятой Богородице в честь иконы Ея «Всецарица»
Чудесная помощь Пресвятой Богородицы, подаваемая верующим от этой иконы, проявляется в исцелении от раковых болезней, в избавлении от пристрастия к оккультизму, в помощи родителям за своих чад, ушедших из дома и оказавшихся в плену наркомании и многих других прельщений нашего времени - Акафист Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Воспитание»
Название свое чудотворный образ получил от того, что благодатная помощь Пречистой Богородицы особенно часто изливалась на родителей, молящихся пред ним и печалующихся о судьбе своих чад - Акафист Пресвятой Богородице в честь иконы Ея «Млекопитательница»
О помощи в родах и воспитании младенцев - Акафист Пресвятой Богородице в честь иконы Ея «Неопалимая Купина»
Имеет особую благодать защищать от огня и пожара, а также помогать невинно обвиненным и покровительствовать семейному благополучию - Акафист Пресвятой Богородице в честь иконы Ея «Неупиваемая Чаша»
Через чудотворную икону сию Пресвятая Богородица являет особую помощь в избавлении от недуга пьянства, курения и наркомании всем с верою прибегающим к Ее помощи - Акафист Пресвятой Богородице в честь иконы Ея «Казанская»
Имеет особую благодать помогать в победе над врагом, покровительствует христианским бракам, исцеляет различные недуги, в особенности глазные болезни - Акафист Покрову Пресвятой Богородицы
Икона Покрова Пресвятой Богородицы изображает событие, бывшее в конце X века в Константинополе. Блаженный Андрей, Христа ради юродивый, молясь во Влахернской церкви с учеником Епифанием, удостоились видения Божией Матери с собором ангелов и святых. Пречистая распростирала над миром Свой омофор и покрывала им всех верных христиан. Икона и праздник Покрова особенно почитаются на Руси. Многие старцы советовали христианам последних времен особенно усердно призывать Покров Божией Матери для избавления от искушений и сетей антихристовых - Акафист Пресвятой Богородице в честь иконы Ея «Скоропослушница»
Икона находится на Афонской горе. Через этот образ Пресвятая Богородица множество раз подавала мгновенное исцеление от различных недугов - Акафист Пресвятой Богородице в честь иконы Ея «Утоли моя печали»
На иконе Божия Матерь будто прислушивается к молитвам верующих, прибегающих к Ней в своих нуждах, скорбях и печалях. Образ известен с XVII в., находился в одном из подмосковных храмов. Летописи хранят множество случаев чудесной помощи людям, совершившихся от иконы «Утоли моя печали» - Акафист Пресвятой Богородице в честь иконы Ея «Умягчение злых сердец»
Читается на умягчение злых сердец и у миротворение враждующих. Число семь в данном случае означает полноту того горя, печали и болезни сердечной, которые были перенесены Пресвятой Богородицей в Ее земной жизни - Акафист Пресвятой Богородице в честь иконы Ея «Целительница»
Образ происходит из Грузии и получил свое название от чудесного исцеления, поданного тяжело больному при явлении ему Пресвятой Богородицы. Пред иконой «Целительница» молятся об исцелении от различных недугов
Акафисты святым
Чтение акафистов в течении седмицы
Службе каждого дня недели соответствует воспоминание того или иного события или святого. В соответствии с этим правилом появилась практика читать акафисты в течении недели, подражая богослужебному седмичному кругу:
День недели | Воспоминаемое событие | Традиция чтения |
---|---|---|
Воскресенье | (воспоминание Светлого Христова Воскресения) | Акафист Воскресению Христову |
Понедельник | (Памяти честных Небесных Сил Бесплотных) | Акафист Архистратигу Михаилу Акафист Ангелу Хранителю |
Вторник | (В память пророка, Предтечи и Крестителя Господня Иоанна) | Акафист Иоанну Предтече |
Среда | (Воспоминание Страстей Спасителя и память Пресвятой Богородицы) | Акафист Иисусу Сладчайшему Акафист Пресвятой Богородице |
Четверг | (Святых апостолов и святителя Николая Чудотворца) | Акафист апостолам Петру и Павлу Акафист святителю Николаю |
Пятница | (Воспоминание Крестных Страданий Спасителя и Креста Господня) | Акафист Страстем Господним Акафист Честному и Животворяшему Кресту Господню |
Суббота | (Всех святых и поминовение усопших) | Акафист всем святым от века Богу благоугодившим Акафист Пресвятой Богородице Акафист о усопших |
Порядок чтения акафистов.
Чтение акафистов отдельно от утреннего и вечернего молитвенного правила.
Начало чтения обычно предваряют начальные молитвы:
Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, помилуй нас. Аминь.
Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас (трижды, с крестным знамением и поясными поклонами).
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Пресвятая Троице, помилуй нас. Господи, очисти грехи наша. Владыко, прости беззакония наша. Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.
Господи, помилуй (трижды).
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Отче наш, Иже еси на небесех. Да святится имя Твое. Да приидет царствие Твое. Да будет воля Твоя, яко на Небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь. И остави нам долги наша, яко же и мы оставляем должником нашим, и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.
Господи, помилуй (12 раз).
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу (поклон).
Приидите, поклонимся и припадем Христу Цареви нашему Богу (поклон).
Приидите, поклонимся и припадем к Самому Христу, Цареви и Богу нашему (поклон).
Псалом 50.
Символ веры
Верую во Единаго Бога Отца, Вседержителя, Творца небу и земли, видимым же всем и невидимым. И во Единаго Господа Иисуса Христа, Сына Божия, Единороднаго, Иже от Отца рожденнаго прежде всех век; Света от Света, Бога истинна от Бога истинна, рожденна, несотворенна, единосущна Отцу, Имже вся быша. Нас ради человек и нашего ради спасения сшедшаго с небес и воплотившагося от Духа Свята и Марии Девы и вочеловечшася. Распятаго же за ны при Понтийстем Пилате, и страдавша, и погребенна. И воскресшаго в третий день по Писанием. И восшедшаго на небеса, и седяща одесную Отца. И паки грядущаго со славою судити живым и мертвым, Егоже Царствию не будет конца. И в Духа Святаго, Господа, Животворящего, Иже от Отца исходящаго, Иже со Отцем и Сыном спокланяема и сславима, глаголавшаго пророки. Во едину Святую, Соборную и Апостольскую Церковь. Исповедую едино крещение во оставление грехов. Чаю воскресения мертвых, и жизни будущаго века. Аминь.
Затем акафист (читается после 6-й песни канона).
По завершении чтения канона – молитва ко Господу Иисусу Христу или Божией Матери, святому – соответственно смыслу акафиста. Затем:
Достойно есть, яко воистинну блажити Тя Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога Нашего. Честнейшую Херувим и Славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу, Тя величаем.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Господи, помилуй (трижды).
Го́споди Иису́се Христе́, Сы́не Бо́жий, моли́тв ра́ди Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших, святаго (имя святого, которому читался акафист, если Господу или Богородице, то ничего не произносим) и всех святы́х, поми́луй и спаси́ мя, гре́шнаго, я́ко Благ и Человеколю́бец. Аминь.
Если Кресту — силою Честнаго и Животворящего Креста
Видео (кликните для воспроизведения). |
Если Ангелам — Честных Небесных Сил Бесплотных
Верю в Бога и собираю молитвы со всех уголков сети.