Содержание
Настоятель отвѣчаетъ
Добрый день! Подскажите, батюшка, почему в некоторых молитвословах молитва 4-я Симеона Метафраста «Яко на Страшнем Твоем. » включена в состав Правила ко Святому Причащению, в некоторых — нет, а в некоторых дается ссылка «если благословит духовник»? А также в Каноне ко Причащению обычно три припева и последний «Пресвятая Богородице, спаси нас», а в одном молитвослове мне встретился Канон, где такого припева нет, а есть отдельно «Слава и Ныне». Меня смутила эта разница. Поясните, пожалуйста, разницу.
Преп. Никодимъ Святогорецъ, ломая средневѣовые стереотипы, проповѣдывалъ частое Причащеніе. Таковое ставитъ вопросъ объ отдѣленіи Исповѣди отъ Причащенія. Когла человѣкъ причащается одинъ разъ въ году, онъ проходитъ «генеральную исповѣдь» и психологически затрудняется въ своемъ сознаніи различать два спасительныхъ Таинства: они сливаются въ одно.Но когда человекъ причащается часто, онъ готовится къ Причащенію именно какъ къ Причащенію, хотя ниточка покаянія тянется черезъ все Послѣдованіе къ Причащенію.
Съ другой стороны, и въ наше время есть чистыя души, которыя не только не совершили страшныхъ грѣховъ, перечисленныхъ въ данной молитвѣ, но даже не имеютъ никакого понятія о многихъ изъ нихъ. Это – серьезный аргументъ противъ включенія этой молитвы въ книги «для всѣхъ». Поэтому и духовники не всѣмъ совѣтуютъ ее читать. А въ Россіи и въ XIX, и въ XX вв. нѣкоторые авторитетные іерархи предлагали давать ее въ молитвословахъ въ сокращеніи, удаливъ изъ нея упоминаніе тѣхъ конкретныхъ проявленій грѣха, которое можетъ смутить чистыя, невинныя души (Служебникъ II, М. 1977, С. 576-579).
Что же касается запѣва «Слава, и нынѣ», онъ ставится передъ послѣднимъ, или же двумя послѣдними тропарями пѣсни канона При соединенномъ чтеніи каноновъ къ Причащенію, Спасителю, Божіей Матери и Ангелу Хранителю (эти три канона изъ ежедневнаго монашескаго правила по обычаю читаются вмѣстѣ съ канономъ къ Причащенію) Слава читается передъ предпослѣднимъ, а И нынѣ – передъ послѣднимъ тропаремъ канона Ангелу Хранителю. Если же канонъ къ Причащенію читается отдѣльно, есть основаніе предварять послѣдній тропарь каждой пѣсни припѣвомъ «Слава, и нынѣ».
Три канона к Причастию
1. Канон покаянный к Господу нашему Иисусу Христу
на церковнославянском языке, в гражданской орфографии (онлайн, PDF);
на церковнославянском языке, в церковно-славянской орфографии (PDF);
на русском языке (онлайн, скачать: PDF).
Аудио:
2. Канон молебный к Пресвятой Богородице
на церковнославянском языке, в гражданской орфографии (онлайн, скачать: PDF);
на церковнославянском языке, в церковно-славянской орфографии (PDF) ;
Аудио:
3. Канон Ангелу-Хранителю
на церковнославянском языке, в гражданской орфографии (онлайн, скачать: PDF);
на церковнославянском языке, в церковно-славянской орфографии (PDF) ;
на русском языке (онлайн, скачать: PDF).
Аудио:
Молитвенная подготовка ко Святому Причащению во время Светлой седмицы состоит из Пасхального канона и Последовании ко Святому Причащению.
Пасхальный канон
на церковнославянском языке, в гражданской орфографии ( онлайн, скачать PDF );
на церковнославянском языке, в церковно-славянской орфографии (PDF);
Молитва 4 ко причастию
Молитвы последования ко Святому Причащению
Хотя ясти, человече, Тело Владычне,
Страхом приступи, да не опалишися: огнь бо есть.
Божественную же пия Кровь ко общению,
Первее примирися тя опечалившим.
Таже дерзая, таинственное брашно яждь.
Прежде причастия страшныя жертвы,
Животворящаго Тела Владычня,
Сим помолися образом со трепетом:
Молитва 1-я, Василия Великого
Молитва 2-я , святого Иоанна Златоустого
Молитва 3-я, Симеона Метафраста
Едине чистый и нетленный Господи, за неизреченную милость человеколюбия наше все восприемый смешение, от чистых и девственных кровей паче естества рождшия Тя, Духа Божественнаго нашествием, и благоволением Отца присносущнаго, Христе Иисусе, премудросте Божия, и мире, и сило; Твоим восприятием животворящая и спасительная страдания восприемый, крест, гвоздия, копие, смерть, умертви моя душетленныя страсти телесныя. Погребением Твоим адова пленивый царствия, погреби моя благими помыслы лукавая советования, и лукавствия духи разори. Тридневным Твоим и живоносным воскресением падшаго праотца возставивый, возстави мя грехом поползшагося, образы мне покаяния предлагая. Преславным Твоим вознесением плотское обоживый восприятие, и сие десным Отца седением почтый, сподоби мя причастием святых Твоих Таин десную часть спасаемых получити. Снитием Утешителя Твоего Духа сосуды честны священныя Твоя ученики соделавый, приятелище и мене покажи Того пришествия. Хотяй паки прийти судити вселенней правдою, благоволи и мне усрести Тя на облацех, Судию и Создателя моего, со всеми святыми Твоими: да безконечно славословлю и воспеваю Тя, со безначальным Твоим Отцем, и Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Молитва 4-я, святого Иоанна Дамаскина
Владыко Господи Иисусе Христе, Боже наш, едине имеяй власть человеком оставляти грехи, яко благ и Человеколюбец презри моя вся в ведении и не в ведении прегрешения, и сподоби мя неосужденно причаститися Божественных, и преславных, и пречистых, и животворящих Твоих Таин, не в тяжесть, ни в муку, ни в приложение грехов, но во очищение, и освящение, и обручение будущаго Живота и царствия, в стену и помощь, и в возражение сопротивных, во истребление многих моих согрешений. Ты бо еси Бог милости, и щедрот, и человеколюбия, и Тебе славу возсылаем, со Отцем, и Святым Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Молитва 5-я, святого Василия Великого
Вем, Господи, яко недостойне причащаюся пречистаго Твоего Тела и честныя Твоея Крове, и повинен есмь, и суд себе ям и пию, не разсуждая Тела и Крове Тебе Христа и Бога моего, но на щедроты Твоя дерзая прихожду к Тебе рекшему: ядый Мою плоть, и пияй Мою кровь, во Мне пребывает, и Аз в нем. Умилосердися убо, Господи, и не обличи мя грешнаго, но сотвори со мною по милости Твоей; и да будут ми святая сия во исцеление, и очищение, и просвещение, и сохранение, и спасение, и во освящение души и тела; во отгнание всякаго мечтания, и лукаваго деяния, и действа диавольскаго, мысленнe во удесех моих действуемаго, в дерзновение и любовь, яже к Тебе; во исправление жития и утверждение, в возращение добродетели и совершенства; во исполнение заповедей, в Духа Святаго общение, в напутие живота вечнаго, во ответ благоприятен на Страшнем судищи Твоем: не в суд или во осуждение.
Молитва 6-я,святого Симеона Нового Богослова
Молитва 7-я, святого Иоанна Златоустого
Боже, ослаби, остави, прости ми согрешения моя, елика Ти согреших, аще словом, аще делом, аще помышлением, волею или неволею, разумом или неразумием, вся ми прости яко благ и Человеколюбец, и молитвами Пречистыя Твоея Матере, умных Твоих служителей и святых сил, и всех святых от века Тебе благоугодивших, неосужденно благоволи прияти ми святое и пречистое Твое Тело и честную Кровь, во исцеление души же и тела, и во очищение лукавых моих помышлений. Яко Твое есть царство и сила и слава, со Отцем и Святым Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Его же, 8-я
Несмь доволен, Владыко Господи, да внидеши под кров души моея; но понеже хощеши Ты, яко Человеколюбец, жити во мне, дерзая приступаю; повелеваеши, да отверзу двери, яже Ты един создал еси, и внидеши со человеколюбием якоже еси, внидеши и просвещаеши помраченный мой помысл. Верую, яко сие сотвориши: не бо блудницу, со слезами пришедшую к Тебе, отгнал еси; ниже мытаря отвергл еси покаявшася; ниже разбойника, познавша Царство Твое, отгнал еси; ниже гонителя покаявшася оставил еси, еже бе: но от покаяния Тебе пришедшия вся, в лице Твоих другов вчинил еси, Един сый благословенный всегда, ныне и в безконечныя веки. Аминь.
Его же, 9-я
Господи Иисусе Христе Боже мой, ослаби, остави, очисти и прости ми грешному, и непотребному, и недостойному рабу Твоему, прегрешения, и согрешения, и грехопадения моя, елика Ти от юности моея, даже до настоящего дне и часа согреших: аще в разуме и в неразумии, аще в словесех или делех, или помышлениих и мыслех, и начинаниих, и всех моих чувствах. И молитвами безсеменно рождшия Тя Пречистыя и Приснодевы Марии, Матере Твоея, единыя непостыдныя надежды и предстательства и спасения моего, сподоби мя неосужденно причаститися пречистых, безсмертных, животворящих и страшных Твоих Таинств, во оставление грехов и в жизнь вечную: во освящение, и просвещение, крепость, исцеление, и здравие души же и тела, и в потребление и всесовершенное погубление лукавых моих помыслов, и помышлений, и предприятий, и нощных мечтаний, темных и лукавых духов; яко Твое есть царство, и сила, и слава, и честь, и поклонение, со Отцем и Святым Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Молитва 10-я, святого Иоанна Дамаскина
Пред дверьми храма Твоего предстою, и лютых помышлений не отступаю; но Ты, Христе Боже, мытаря оправдивый, и хананею помиловавый, и разбойнику рая двери отверзый, отверзи ми утробы человеколюбия Твоего и приими мя приходяща и прикасающася Тебе, яко блудницу, и кровоточивую: ова убо края ризы Твоея коснувшися, удобь исцеление прият, ова же пречистеи Твои нозе удержавши, разрешение грехов понесе. Аз же, окаянный, все Твое Тело дерзая восприяти, да не опален буду; но приими мя, якоже оныя, и просвети моя душевныя чувства, попаляя моя греховныя вины, молитвами безсеменно Рождшия Тя, и Небесных сил; яко благословен еси во веки веков. Аминь.
Молитва святого Иоанна Златоустого
Верую, Господи, и исповедую, яко Ты еси воистинну Христос, Сын Бога живаго, пришедый в мир грешныя спасти, от нихже первый есмь аз. Еще верую, яко сие есть самое пречистое Тело Твое, и сия самая есть честная Кровь Твоя. Молюся убо Тебе: помилуй мя, и прости ми прегрешения моя, вольная и невольная, яже словом, яже делом, яже ведением и неведением, и сподоби мя неосужденно причаститися пречистых Твоих Таинств, во оставление грехов, и в жизнь вечную. Аминь.
Приходя же причаститься, произноси мысленно эти стихи Метафраста:
Се приступаю к Божественному Причащению. Содетелю, да не опалиши мя приобщением: Огнь бо еси, недостойныя попаляяй. Но убо очисти мя от всякия скверны.
Затем:
Вечери Твоея тайныя днесь, Сыне Божий, причастника мя приими; не бо врагом Твоим тайну повем, ни лобзания Ти дам, яко Иуда, но яко разбойник исповедаю Тя: помяни мя, Господи, во Царствии Твоем.
И стихи:
Боготворящую Кровь ужаснися, человече, зря: Огнь бо есть, недостойныя попаляяй. Божественное Тело и обожает мя и питает: Обожает дух, ум же питает странно.
Потом тропари:
Усладил мя еси любовию, Христе, и изменил мя еси Божественным Твоим рачением; но попали огнем невещественным грехи моя, и насытитися еже в Тебе наслаждения сподоби: да ликуя возвеличаю, Блаже, два пришествия Твоя.
Во светлостех Святых Твоих како вниду недостойный? Аще бо дерзну совнити в чертог, одежда мя обличает, яко несть брачна, и связан извержен буду от Ангелов. Очисти, Господи, скверну души моея, и спаси мя, яко Человеколюбец.
Также молитву:
Владыко Человеколюбче, Господи Иисусе Христе Боже мой, да не в суд ми будут Святая сия, за еже недостойну ми быти: но во очищение и освящение души же и тела, и во обручение будущия жизни и царствия. Мне же, еже прилеплятися Богу, благо есть, полагати во Господе упование спасения моего.
И еще:
Вечери Твоея тайныя днесь, Сыне Божий, причастника мя приими; не бо врагом Твоим тайну повем, ни лобзания Ти дам, яко Иуда, но яко разбойник исповедаю Тя: помяни мя, Господи, во Царствии Твоем.
Три канона к Причастию
1. Канон покаянный к Господу нашему Иисусу Христу
на церковнославянском языке, в гражданской орфографии (онлайн, PDF);
на церковнославянском языке, в церковно-славянской орфографии (PDF);
на русском языке (онлайн, скачать: PDF).
Аудио:
2. Канон молебный к Пресвятой Богородице
на церковнославянском языке, в гражданской орфографии (онлайн, скачать: PDF);
на церковнославянском языке, в церковно-славянской орфографии (PDF) ;
Аудио:
3. Канон Ангелу-Хранителю
на церковнославянском языке, в гражданской орфографии (онлайн, скачать: PDF);
на церковнославянском языке, в церковно-славянской орфографии (PDF) ;
на русском языке (онлайн, скачать: PDF).
Аудио:
Молитвенная подготовка ко Святому Причащению во время Светлой седмицы состоит из Пасхального канона и Последовании ко Святому Причащению.
Пасхальный канон
на церковнославянском языке, в гражданской орфографии ( онлайн, скачать PDF );
на церковнославянском языке, в церковно-славянской орфографии (PDF);
Настоятель отвѣчаетъ
Добрый день! Подскажите, батюшка, почему в некоторых молитвословах молитва 4-я Симеона Метафраста «Яко на Страшнем Твоем. » включена в состав Правила ко Святому Причащению, в некоторых — нет, а в некоторых дается ссылка «если благословит духовник»? А также в Каноне ко Причащению обычно три припева и последний «Пресвятая Богородице, спаси нас», а в одном молитвослове мне встретился Канон, где такого припева нет, а есть отдельно «Слава и Ныне». Меня смутила эта разница. Поясните, пожалуйста, разницу.
Преп. Никодимъ Святогорецъ, ломая средневѣовые стереотипы, проповѣдывалъ частое Причащеніе. Таковое ставитъ вопросъ объ отдѣленіи Исповѣди отъ Причащенія. Когла человѣкъ причащается одинъ разъ въ году, онъ проходитъ «генеральную исповѣдь» и психологически затрудняется въ своемъ сознаніи различать два спасительныхъ Таинства: они сливаются въ одно.Но когда человекъ причащается часто, онъ готовится къ Причащенію именно какъ къ Причащенію, хотя ниточка покаянія тянется черезъ все Послѣдованіе къ Причащенію.
Съ другой стороны, и въ наше время есть чистыя души, которыя не только не совершили страшныхъ грѣховъ, перечисленныхъ въ данной молитвѣ, но даже не имеютъ никакого понятія о многихъ изъ нихъ. Это – серьезный аргументъ противъ включенія этой молитвы въ книги «для всѣхъ». Поэтому и духовники не всѣмъ совѣтуютъ ее читать. А въ Россіи и въ XIX, и въ XX вв. нѣкоторые авторитетные іерархи предлагали давать ее въ молитвословахъ въ сокращеніи, удаливъ изъ нея упоминаніе тѣхъ конкретныхъ проявленій грѣха, которое можетъ смутить чистыя, невинныя души (Служебникъ II, М. 1977, С. 576-579).
Что же касается запѣва «Слава, и нынѣ», онъ ставится передъ послѣднимъ, или же двумя послѣдними тропарями пѣсни канона При соединенномъ чтеніи каноновъ къ Причащенію, Спасителю, Божіей Матери и Ангелу Хранителю (эти три канона изъ ежедневнаго монашескаго правила по обычаю читаются вмѣстѣ съ канономъ къ Причащенію) Слава читается передъ предпослѣднимъ, а И нынѣ – передъ послѣднимъ тропаремъ канона Ангелу Хранителю. Если же канонъ къ Причащенію читается отдѣльно, есть основаніе предварять послѣдній тропарь каждой пѣсни припѣвомъ «Слава, и нынѣ».
Молитва 4 ко причастию
Молитвы последования ко Святому Причащению
Хотя ясти, человече, Тело Владычне,
Страхом приступи, да не опалишися: огнь бо есть.
Божественную же пия Кровь ко общению,
Первее примирися тя опечалившим.
Таже дерзая, таинственное брашно яждь.
Прежде причастия страшныя жертвы,
Животворящаго Тела Владычня,
Сим помолися образом со трепетом:
Молитва 1-я, Василия Великого
Молитва 2-я , святого Иоанна Златоустого
Молитва 3-я, Симеона Метафраста
Едине чистый и нетленный Господи, за неизреченную милость человеколюбия наше все восприемый смешение, от чистых и девственных кровей паче естества рождшия Тя, Духа Божественнаго нашествием, и благоволением Отца присносущнаго, Христе Иисусе, премудросте Божия, и мире, и сило; Твоим восприятием животворящая и спасительная страдания восприемый, крест, гвоздия, копие, смерть, умертви моя душетленныя страсти телесныя. Погребением Твоим адова пленивый царствия, погреби моя благими помыслы лукавая советования, и лукавствия духи разори. Тридневным Твоим и живоносным воскресением падшаго праотца возставивый, возстави мя грехом поползшагося, образы мне покаяния предлагая. Преславным Твоим вознесением плотское обоживый восприятие, и сие десным Отца седением почтый, сподоби мя причастием святых Твоих Таин десную часть спасаемых получити. Снитием Утешителя Твоего Духа сосуды честны священныя Твоя ученики соделавый, приятелище и мене покажи Того пришествия. Хотяй паки прийти судити вселенней правдою, благоволи и мне усрести Тя на облацех, Судию и Создателя моего, со всеми святыми Твоими: да безконечно славословлю и воспеваю Тя, со безначальным Твоим Отцем, и Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Молитва 4-я, святого Иоанна Дамаскина
Владыко Господи Иисусе Христе, Боже наш, едине имеяй власть человеком оставляти грехи, яко благ и Человеколюбец презри моя вся в ведении и не в ведении прегрешения, и сподоби мя неосужденно причаститися Божественных, и преславных, и пречистых, и животворящих Твоих Таин, не в тяжесть, ни в муку, ни в приложение грехов, но во очищение, и освящение, и обручение будущаго Живота и царствия, в стену и помощь, и в возражение сопротивных, во истребление многих моих согрешений. Ты бо еси Бог милости, и щедрот, и человеколюбия, и Тебе славу возсылаем, со Отцем, и Святым Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Молитва 5-я, святого Василия Великого
Вем, Господи, яко недостойне причащаюся пречистаго Твоего Тела и честныя Твоея Крове, и повинен есмь, и суд себе ям и пию, не разсуждая Тела и Крове Тебе Христа и Бога моего, но на щедроты Твоя дерзая прихожду к Тебе рекшему: ядый Мою плоть, и пияй Мою кровь, во Мне пребывает, и Аз в нем. Умилосердися убо, Господи, и не обличи мя грешнаго, но сотвори со мною по милости Твоей; и да будут ми святая сия во исцеление, и очищение, и просвещение, и сохранение, и спасение, и во освящение души и тела; во отгнание всякаго мечтания, и лукаваго деяния, и действа диавольскаго, мысленнe во удесех моих действуемаго, в дерзновение и любовь, яже к Тебе; во исправление жития и утверждение, в возращение добродетели и совершенства; во исполнение заповедей, в Духа Святаго общение, в напутие живота вечнаго, во ответ благоприятен на Страшнем судищи Твоем: не в суд или во осуждение.
Молитва 6-я,святого Симеона Нового Богослова
Молитва 7-я, святого Иоанна Златоустого
Боже, ослаби, остави, прости ми согрешения моя, елика Ти согреших, аще словом, аще делом, аще помышлением, волею или неволею, разумом или неразумием, вся ми прости яко благ и Человеколюбец, и молитвами Пречистыя Твоея Матере, умных Твоих служителей и святых сил, и всех святых от века Тебе благоугодивших, неосужденно благоволи прияти ми святое и пречистое Твое Тело и честную Кровь, во исцеление души же и тела, и во очищение лукавых моих помышлений. Яко Твое есть царство и сила и слава, со Отцем и Святым Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Его же, 8-я
Видео (кликните для воспроизведения). |
Несмь доволен, Владыко Господи, да внидеши под кров души моея; но понеже хощеши Ты, яко Человеколюбец, жити во мне, дерзая приступаю; повелеваеши, да отверзу двери, яже Ты един создал еси, и внидеши со человеколюбием якоже еси, внидеши и просвещаеши помраченный мой помысл. Верую, яко сие сотвориши: не бо блудницу, со слезами пришедшую к Тебе, отгнал еси; ниже мытаря отвергл еси покаявшася; ниже разбойника, познавша Царство Твое, отгнал еси; ниже гонителя покаявшася оставил еси, еже бе: но от покаяния Тебе пришедшия вся, в лице Твоих другов вчинил еси, Един сый благословенный всегда, ныне и в безконечныя веки. Аминь.
Его же, 9-я
Господи Иисусе Христе Боже мой, ослаби, остави, очисти и прости ми грешному, и непотребному, и недостойному рабу Твоему, прегрешения, и согрешения, и грехопадения моя, елика Ти от юности моея, даже до настоящего дне и часа согреших: аще в разуме и в неразумии, аще в словесех или делех, или помышлениих и мыслех, и начинаниих, и всех моих чувствах. И молитвами безсеменно рождшия Тя Пречистыя и Приснодевы Марии, Матере Твоея, единыя непостыдныя надежды и предстательства и спасения моего, сподоби мя неосужденно причаститися пречистых, безсмертных, животворящих и страшных Твоих Таинств, во оставление грехов и в жизнь вечную: во освящение, и просвещение, крепость, исцеление, и здравие души же и тела, и в потребление и всесовершенное погубление лукавых моих помыслов, и помышлений, и предприятий, и нощных мечтаний, темных и лукавых духов; яко Твое есть царство, и сила, и слава, и честь, и поклонение, со Отцем и Святым Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Молитва 10-я, святого Иоанна Дамаскина
Пред дверьми храма Твоего предстою, и лютых помышлений не отступаю; но Ты, Христе Боже, мытаря оправдивый, и хананею помиловавый, и разбойнику рая двери отверзый, отверзи ми утробы человеколюбия Твоего и приими мя приходяща и прикасающася Тебе, яко блудницу, и кровоточивую: ова убо края ризы Твоея коснувшися, удобь исцеление прият, ова же пречистеи Твои нозе удержавши, разрешение грехов понесе. Аз же, окаянный, все Твое Тело дерзая восприяти, да не опален буду; но приими мя, якоже оныя, и просвети моя душевныя чувства, попаляя моя греховныя вины, молитвами безсеменно Рождшия Тя, и Небесных сил; яко благословен еси во веки веков. Аминь.
Молитва святого Иоанна Златоустого
Верую, Господи, и исповедую, яко Ты еси воистинну Христос, Сын Бога живаго, пришедый в мир грешныя спасти, от нихже первый есмь аз. Еще верую, яко сие есть самое пречистое Тело Твое, и сия самая есть честная Кровь Твоя. Молюся убо Тебе: помилуй мя, и прости ми прегрешения моя, вольная и невольная, яже словом, яже делом, яже ведением и неведением, и сподоби мя неосужденно причаститися пречистых Твоих Таинств, во оставление грехов, и в жизнь вечную. Аминь.
Приходя же причаститься, произноси мысленно эти стихи Метафраста:
Се приступаю к Божественному Причащению. Содетелю, да не опалиши мя приобщением: Огнь бо еси, недостойныя попаляяй. Но убо очисти мя от всякия скверны.
Затем:
Вечери Твоея тайныя днесь, Сыне Божий, причастника мя приими; не бо врагом Твоим тайну повем, ни лобзания Ти дам, яко Иуда, но яко разбойник исповедаю Тя: помяни мя, Господи, во Царствии Твоем.
И стихи:
Боготворящую Кровь ужаснися, человече, зря: Огнь бо есть, недостойныя попаляяй. Божественное Тело и обожает мя и питает: Обожает дух, ум же питает странно.
Потом тропари:
Усладил мя еси любовию, Христе, и изменил мя еси Божественным Твоим рачением; но попали огнем невещественным грехи моя, и насытитися еже в Тебе наслаждения сподоби: да ликуя возвеличаю, Блаже, два пришествия Твоя.
Во светлостех Святых Твоих како вниду недостойный? Аще бо дерзну совнити в чертог, одежда мя обличает, яко несть брачна, и связан извержен буду от Ангелов. Очисти, Господи, скверну души моея, и спаси мя, яко Человеколюбец.
Также молитву:
Владыко Человеколюбче, Господи Иисусе Христе Боже мой, да не в суд ми будут Святая сия, за еже недостойну ми быти: но во очищение и освящение души же и тела, и во обручение будущия жизни и царствия. Мне же, еже прилеплятися Богу, благо есть, полагати во Господе упование спасения моего.
И еще:
Вечери Твоея тайныя днесь, Сыне Божий, причастника мя приими; не бо врагом Твоим тайну повем, ни лобзания Ти дам, яко Иуда, но яко разбойник исповедаю Тя: помяни мя, Господи, во Царствии Твоем.
Три канона к Причастию
1. Канон покаянный к Господу нашему Иисусу Христу
на церковнославянском языке, в гражданской орфографии (онлайн, PDF);
на церковнославянском языке, в церковно-славянской орфографии (PDF);
на русском языке (онлайн, скачать: PDF).
Аудио:
2. Канон молебный к Пресвятой Богородице
на церковнославянском языке, в гражданской орфографии (онлайн, скачать: PDF);
на церковнославянском языке, в церковно-славянской орфографии (PDF) ;
Аудио:
3. Канон Ангелу-Хранителю
на церковнославянском языке, в гражданской орфографии (онлайн, скачать: PDF);
на церковнославянском языке, в церковно-славянской орфографии (PDF) ;
на русском языке (онлайн, скачать: PDF).
Аудио:
Молитвенная подготовка ко Святому Причащению во время Светлой седмицы состоит из Пасхального канона и Последовании ко Святому Причащению.
Пасхальный канон
на церковнославянском языке, в гражданской орфографии ( онлайн, скачать PDF );
на церковнославянском языке, в церковно-славянской орфографии (PDF);
Настоятель отвѣчаетъ
Добрый день! Подскажите, батюшка, почему в некоторых молитвословах молитва 4-я Симеона Метафраста «Яко на Страшнем Твоем. » включена в состав Правила ко Святому Причащению, в некоторых — нет, а в некоторых дается ссылка «если благословит духовник»? А также в Каноне ко Причащению обычно три припева и последний «Пресвятая Богородице, спаси нас», а в одном молитвослове мне встретился Канон, где такого припева нет, а есть отдельно «Слава и Ныне». Меня смутила эта разница. Поясните, пожалуйста, разницу.
Преп. Никодимъ Святогорецъ, ломая средневѣовые стереотипы, проповѣдывалъ частое Причащеніе. Таковое ставитъ вопросъ объ отдѣленіи Исповѣди отъ Причащенія. Когла человѣкъ причащается одинъ разъ въ году, онъ проходитъ «генеральную исповѣдь» и психологически затрудняется въ своемъ сознаніи различать два спасительныхъ Таинства: они сливаются въ одно.Но когда человекъ причащается часто, онъ готовится къ Причащенію именно какъ къ Причащенію, хотя ниточка покаянія тянется черезъ все Послѣдованіе къ Причащенію.
Съ другой стороны, и въ наше время есть чистыя души, которыя не только не совершили страшныхъ грѣховъ, перечисленныхъ въ данной молитвѣ, но даже не имеютъ никакого понятія о многихъ изъ нихъ. Это – серьезный аргументъ противъ включенія этой молитвы въ книги «для всѣхъ». Поэтому и духовники не всѣмъ совѣтуютъ ее читать. А въ Россіи и въ XIX, и въ XX вв. нѣкоторые авторитетные іерархи предлагали давать ее въ молитвословахъ въ сокращеніи, удаливъ изъ нея упоминаніе тѣхъ конкретныхъ проявленій грѣха, которое можетъ смутить чистыя, невинныя души (Служебникъ II, М. 1977, С. 576-579).
Что же касается запѣва «Слава, и нынѣ», онъ ставится передъ послѣднимъ, или же двумя послѣдними тропарями пѣсни канона При соединенномъ чтеніи каноновъ къ Причащенію, Спасителю, Божіей Матери и Ангелу Хранителю (эти три канона изъ ежедневнаго монашескаго правила по обычаю читаются вмѣстѣ съ канономъ къ Причащенію) Слава читается передъ предпослѣднимъ, а И нынѣ – передъ послѣднимъ тропаремъ канона Ангелу Хранителю. Если же канонъ къ Причащенію читается отдѣльно, есть основаніе предварять послѣдній тропарь каждой пѣсни припѣвомъ «Слава, и нынѣ».
Молитва 4 ко причастию
Молитвы последования ко Святому Причащению
Хотя ясти, человече, Тело Владычне,
Страхом приступи, да не опалишися: огнь бо есть.
Божественную же пия Кровь ко общению,
Первее примирися тя опечалившим.
Таже дерзая, таинственное брашно яждь.
Прежде причастия страшныя жертвы,
Животворящаго Тела Владычня,
Сим помолися образом со трепетом:
Молитва 1-я, Василия Великого
Молитва 2-я , святого Иоанна Златоустого
Молитва 3-я, Симеона Метафраста
Едине чистый и нетленный Господи, за неизреченную милость человеколюбия наше все восприемый смешение, от чистых и девственных кровей паче естества рождшия Тя, Духа Божественнаго нашествием, и благоволением Отца присносущнаго, Христе Иисусе, премудросте Божия, и мире, и сило; Твоим восприятием животворящая и спасительная страдания восприемый, крест, гвоздия, копие, смерть, умертви моя душетленныя страсти телесныя. Погребением Твоим адова пленивый царствия, погреби моя благими помыслы лукавая советования, и лукавствия духи разори. Тридневным Твоим и живоносным воскресением падшаго праотца возставивый, возстави мя грехом поползшагося, образы мне покаяния предлагая. Преславным Твоим вознесением плотское обоживый восприятие, и сие десным Отца седением почтый, сподоби мя причастием святых Твоих Таин десную часть спасаемых получити. Снитием Утешителя Твоего Духа сосуды честны священныя Твоя ученики соделавый, приятелище и мене покажи Того пришествия. Хотяй паки прийти судити вселенней правдою, благоволи и мне усрести Тя на облацех, Судию и Создателя моего, со всеми святыми Твоими: да безконечно славословлю и воспеваю Тя, со безначальным Твоим Отцем, и Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Молитва 4-я, святого Иоанна Дамаскина
Владыко Господи Иисусе Христе, Боже наш, едине имеяй власть человеком оставляти грехи, яко благ и Человеколюбец презри моя вся в ведении и не в ведении прегрешения, и сподоби мя неосужденно причаститися Божественных, и преславных, и пречистых, и животворящих Твоих Таин, не в тяжесть, ни в муку, ни в приложение грехов, но во очищение, и освящение, и обручение будущаго Живота и царствия, в стену и помощь, и в возражение сопротивных, во истребление многих моих согрешений. Ты бо еси Бог милости, и щедрот, и человеколюбия, и Тебе славу возсылаем, со Отцем, и Святым Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Молитва 5-я, святого Василия Великого
Вем, Господи, яко недостойне причащаюся пречистаго Твоего Тела и честныя Твоея Крове, и повинен есмь, и суд себе ям и пию, не разсуждая Тела и Крове Тебе Христа и Бога моего, но на щедроты Твоя дерзая прихожду к Тебе рекшему: ядый Мою плоть, и пияй Мою кровь, во Мне пребывает, и Аз в нем. Умилосердися убо, Господи, и не обличи мя грешнаго, но сотвори со мною по милости Твоей; и да будут ми святая сия во исцеление, и очищение, и просвещение, и сохранение, и спасение, и во освящение души и тела; во отгнание всякаго мечтания, и лукаваго деяния, и действа диавольскаго, мысленнe во удесех моих действуемаго, в дерзновение и любовь, яже к Тебе; во исправление жития и утверждение, в возращение добродетели и совершенства; во исполнение заповедей, в Духа Святаго общение, в напутие живота вечнаго, во ответ благоприятен на Страшнем судищи Твоем: не в суд или во осуждение.
Молитва 6-я,святого Симеона Нового Богослова
Молитва 7-я, святого Иоанна Златоустого
Боже, ослаби, остави, прости ми согрешения моя, елика Ти согреших, аще словом, аще делом, аще помышлением, волею или неволею, разумом или неразумием, вся ми прости яко благ и Человеколюбец, и молитвами Пречистыя Твоея Матере, умных Твоих служителей и святых сил, и всех святых от века Тебе благоугодивших, неосужденно благоволи прияти ми святое и пречистое Твое Тело и честную Кровь, во исцеление души же и тела, и во очищение лукавых моих помышлений. Яко Твое есть царство и сила и слава, со Отцем и Святым Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Его же, 8-я
Несмь доволен, Владыко Господи, да внидеши под кров души моея; но понеже хощеши Ты, яко Человеколюбец, жити во мне, дерзая приступаю; повелеваеши, да отверзу двери, яже Ты един создал еси, и внидеши со человеколюбием якоже еси, внидеши и просвещаеши помраченный мой помысл. Верую, яко сие сотвориши: не бо блудницу, со слезами пришедшую к Тебе, отгнал еси; ниже мытаря отвергл еси покаявшася; ниже разбойника, познавша Царство Твое, отгнал еси; ниже гонителя покаявшася оставил еси, еже бе: но от покаяния Тебе пришедшия вся, в лице Твоих другов вчинил еси, Един сый благословенный всегда, ныне и в безконечныя веки. Аминь.
Его же, 9-я
Господи Иисусе Христе Боже мой, ослаби, остави, очисти и прости ми грешному, и непотребному, и недостойному рабу Твоему, прегрешения, и согрешения, и грехопадения моя, елика Ти от юности моея, даже до настоящего дне и часа согреших: аще в разуме и в неразумии, аще в словесех или делех, или помышлениих и мыслех, и начинаниих, и всех моих чувствах. И молитвами безсеменно рождшия Тя Пречистыя и Приснодевы Марии, Матере Твоея, единыя непостыдныя надежды и предстательства и спасения моего, сподоби мя неосужденно причаститися пречистых, безсмертных, животворящих и страшных Твоих Таинств, во оставление грехов и в жизнь вечную: во освящение, и просвещение, крепость, исцеление, и здравие души же и тела, и в потребление и всесовершенное погубление лукавых моих помыслов, и помышлений, и предприятий, и нощных мечтаний, темных и лукавых духов; яко Твое есть царство, и сила, и слава, и честь, и поклонение, со Отцем и Святым Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Молитва 10-я, святого Иоанна Дамаскина
Пред дверьми храма Твоего предстою, и лютых помышлений не отступаю; но Ты, Христе Боже, мытаря оправдивый, и хананею помиловавый, и разбойнику рая двери отверзый, отверзи ми утробы человеколюбия Твоего и приими мя приходяща и прикасающася Тебе, яко блудницу, и кровоточивую: ова убо края ризы Твоея коснувшися, удобь исцеление прият, ова же пречистеи Твои нозе удержавши, разрешение грехов понесе. Аз же, окаянный, все Твое Тело дерзая восприяти, да не опален буду; но приими мя, якоже оныя, и просвети моя душевныя чувства, попаляя моя греховныя вины, молитвами безсеменно Рождшия Тя, и Небесных сил; яко благословен еси во веки веков. Аминь.
Молитва святого Иоанна Златоустого
Верую, Господи, и исповедую, яко Ты еси воистинну Христос, Сын Бога живаго, пришедый в мир грешныя спасти, от нихже первый есмь аз. Еще верую, яко сие есть самое пречистое Тело Твое, и сия самая есть честная Кровь Твоя. Молюся убо Тебе: помилуй мя, и прости ми прегрешения моя, вольная и невольная, яже словом, яже делом, яже ведением и неведением, и сподоби мя неосужденно причаститися пречистых Твоих Таинств, во оставление грехов, и в жизнь вечную. Аминь.
Приходя же причаститься, произноси мысленно эти стихи Метафраста:
Се приступаю к Божественному Причащению. Содетелю, да не опалиши мя приобщением: Огнь бо еси, недостойныя попаляяй. Но убо очисти мя от всякия скверны.
Затем:
Вечери Твоея тайныя днесь, Сыне Божий, причастника мя приими; не бо врагом Твоим тайну повем, ни лобзания Ти дам, яко Иуда, но яко разбойник исповедаю Тя: помяни мя, Господи, во Царствии Твоем.
И стихи:
Боготворящую Кровь ужаснися, человече, зря: Огнь бо есть, недостойныя попаляяй. Божественное Тело и обожает мя и питает: Обожает дух, ум же питает странно.
Потом тропари:
Усладил мя еси любовию, Христе, и изменил мя еси Божественным Твоим рачением; но попали огнем невещественным грехи моя, и насытитися еже в Тебе наслаждения сподоби: да ликуя возвеличаю, Блаже, два пришествия Твоя.
Во светлостех Святых Твоих како вниду недостойный? Аще бо дерзну совнити в чертог, одежда мя обличает, яко несть брачна, и связан извержен буду от Ангелов. Очисти, Господи, скверну души моея, и спаси мя, яко Человеколюбец.
Также молитву:
Владыко Человеколюбче, Господи Иисусе Христе Боже мой, да не в суд ми будут Святая сия, за еже недостойну ми быти: но во очищение и освящение души же и тела, и во обручение будущия жизни и царствия. Мне же, еже прилеплятися Богу, благо есть, полагати во Господе упование спасения моего.
И еще:
Вечери Твоея тайныя днесь, Сыне Божий, причастника мя приими; не бо врагом Твоим тайну повем, ни лобзания Ти дам, яко Иуда, но яко разбойник исповедаю Тя: помяни мя, Господи, во Царствии Твоем.
Три канона к Причастию
1. Канон покаянный к Господу нашему Иисусу Христу
на церковнославянском языке, в гражданской орфографии (онлайн, PDF);
на церковнославянском языке, в церковно-славянской орфографии (PDF);
на русском языке (онлайн, скачать: PDF).
Аудио:
2. Канон молебный к Пресвятой Богородице
на церковнославянском языке, в гражданской орфографии (онлайн, скачать: PDF);
на церковнославянском языке, в церковно-славянской орфографии (PDF) ;
Аудио:
3. Канон Ангелу-Хранителю
на церковнославянском языке, в гражданской орфографии (онлайн, скачать: PDF);
на церковнославянском языке, в церковно-славянской орфографии (PDF) ;
на русском языке (онлайн, скачать: PDF).
Аудио:
Молитвенная подготовка ко Святому Причащению во время Светлой седмицы состоит из Пасхального канона и Последовании ко Святому Причащению.
Пасхальный канон
на церковнославянском языке, в гражданской орфографии ( онлайн, скачать PDF );
Видео (кликните для воспроизведения). |
на церковнославянском языке, в церковно-славянской орфографии (PDF);
Верю в Бога и собираю молитвы со всех уголков сети.