Преподобным отцам старцам иже в Оптине пустыни подвизавшимся Собору Оптинских старцев

Детально: Преподобным отцам старцам иже в Оптине пустыни подвизавшимся Собору Оптинских старцев - святые тексты подобранные специальное для Вас.

Канон собору преподобных отцов Оптинских

Песнь 1

Ирмос: Воду прошед яко сушу, и египетскаго зла избежав, израильтянин вопияше: Избавителю и Богу нашему поим.

Запев: Преподобние отцы наши, старцы оптинстии, молите Бога о нас.

Како восхвалим вас, преподобнии отцы Оптины Пустыни, добре подвиги совершисте, веру спасительную соблюдосте, и весь мир своим богоугодным житием удивисте.

Вземше на рамена своя благое иго Христово, подвизалися есте, отцы преблаженнии, шествовати в Царство вечныя жизни тесным путем и достигли есте славы небеснаго предстояния пред Престолом Бога Вышняго.

Слава: Кто испыта труды ваша и болезни, отцы святии, кто виде слезы и поты вашего многоскорбнаго жития, имиже соделали есте души ваша сосуды многия благодати Божия?

И ныне: Мати Бога Истиннаго, приими мольбы рабов Твоих, ищущих Твоего заступления. Ты бо еси пристанище необуреваемое православных христиан.

Песнь 3

Ирмос: Небеснаго круга Верхотворче, Господи, и Церкве Зиждителю, Ты мене утверди в любви Твоей, желаний краю, верных утверждение, едине Человеколюбче.

Преподобние отцы наши, старцы оптинстии, молите Бога о нас.

Славу мира сего ни во чтоже вменив, житие чистое избрал еси, преподобне отче Льве, восприяв великую схиму, яко огнепальньй щит непрестанныя молитвы противу козней демонских, и Царство вечное наследовал еси, Христу подражая всем житием твоим.

Богу содействующу, истинное жительство духовное во обители Оптине насадил еси, якоже древнии учителие монашескаго делания, блаженне отче Льве, молися о спасении душ наших.

В Бозе ревностию исполненный, духовное окормление подвигом старчества людем явил еси, и тем просиял еси яко первоначальник сего спасительнаго делания, преподобне Льве, отче наш.

Слава: Научи нас, достоблаженне отче Льве, чтущих святую память твою, житию во Христе, имже сам угодил еси Богу, да и нас, неключимых рабов Своих, Всещедрый Господь просветит светом разума и спасет души наша.

И ныне: Бога воплощаема из Тебе зряще, Дево, ужасахуся страхом и трепетом горние силы, и яко Сущую Богородицу тя непрестанно величают.

Господи, помилуй (трижды).

Седален, глас 4-й

Житейское море воздержанием без труда преплывше, ко пристанищу мысленному безстрастия пристали есте, преподобнии отцы и Богомудрии.

Слава, и ныне: Девство и рождество выше естества и слова в Тебе Богородице стекостеся, яко Бога Воплотившагося родила еси, Спаса душ наших.

Песнь 4

Ирмос: Услышах, Господи, смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя, и прославих Твое Божество.

Преподобние отцы наши, старцы оптинстии, молите Бога о нас.

Житие твое, преподобне отче Амвросие, яко солнце в сердцах верных возсия, зарю чудес являя, сего ради не забуди и нас, недостойных чад твоих, чтущих блаженную память твою, и любовию твоею просвети души наша, омраченныя грехов множеством.

Вся земля российская позна имя твое, святый отче Амвросие, осияваемая благодатию чудес твоих, и ныне притекающе к раце цельбоносных мощей твоих, просим тя, да молитвами твоими Господь спасет души наша.

Прославляюще твоя подвиги, преблаженне отче Амвросие, в сонме великих старцев Оптинских, молим тя: не остави нас, немощных и убогих, в скорбех и болезнех наших, но помози и избави нас от бед и напастей губительных.

Слава: Яко первая звезда, возсия на небеси от Оптины Пустыни твое преславное имя, преподобне отче Амвросие, возвещая грядущее торжество собора всех отцев, зде просиявших.

И ныне: Един от Святыя Троицы воплотися от Тебе, Пречистая, да спасет весь род человеческий от работы вражия и вечнаго осуждения.

Песнь 5

Ирмос: Просвети нас повелении Твоими, Господи, и мышцею Твоею высокою Твой мир подаждь нам, Человеколюбче.

Преподобние отцы наши, старцы оптинстии, молите Бога о нас.

Всего себе покорил еси Христу Жизнодавцу, преподобне отче Моисее, исполняя Божественныя заповеди Святаго Евангелия, стяжал еси Духа Святаго в сердце своем, всеусердно трудяся в Пустыни, яко верный раб Христов.

Благаго единоревнителя обрел еси, отче Моисее, взирая на подвиги брата своего по плоти боголюбиваго Антония, иже вкупе с тобою пришедый спасатися в обитель Оптину.

Послушания добрый рачитель был еси, преподобне отче Антоние, вся претерпел еси скорби, болезни и лютая искушения от лукавых духов и по кончине своея земныя жизни преселился еси в чертог славы вечныя.

Слава: Добрая двоица явилася еси преподобных отцев и братий по плоти Моисее и Антоние, своими многими подвиги и труды украсивши духовный вертоград обители Оптины, имиже прославися Бог Господь, дивный во святых Своих.

И ныне: Все наше упование на Тя возложихом, Дево Марие, призри на ны, люди согрешившия, с верою чающия от Тебе заступления и спасения.

Песнь 6

Ирмос: Молитву пролию ко Господу и Тому возвещу печали моя, яко зол душа моя исполнися и живот мой аду приближися, и молюся, яко Иона: от тли, Боже, возведи мя.

Преподобние отцы наши, старцы оптинстии, молите Бога о нас.

Яко светильник Божия благодати явился еси, преподобие отче Макарие, далече простирая лучи своего равноангельнаго жития, имиже просвещени быша сидящие во тьме и сени смертней.

Испытуя творения богопросвещенных отцев Древния Церкве, порадел еси зело, отче Макарие, о умножении их духоносных писаний, да всяк жаждай грядет и да пиет воду живу во спасение души своея.

Многотрудным и скорбным путем шед в земном житии своем, преподобне отче Анатолие, быв достохвальный ученик Богоносных старцев Макария и Амвросия, прииде к ним от калужския земли и с радостию вселися в сей обители во спасение души своея.

Слава: Сотаинник был еси, преподобне отче Иосифе, святаго старца Амвросия и восприял еси от него подвиг духовнаго окормления чад его, наипаче же обители Шамординския, не остави любовию твоею и нас, чтущих святую память твою.

И ныне: Владычице Богородице, отверзи нам двери милосердия Твоего, Ты бо еси спасение рода христианскаго.

Господи, помилуй (трижды). Слава и ныне:

Кондак, глас 6:

Воистину дивен Бог во святых Своих, Пустынь Оптину якоже вертоград старчества явивый, идеже богопросвещеннии отцы, тайная сердца человеческаго ведуще, народа Божия печальницы доблии явишася: сии бо на путь покаяния грехом отягощенныя наставиша, в вере колеблющияся светом Христова учения просветиша и Божией премудрости научиша, страждущим и немощным спострадаша и исцеления дароваша. Ныне же, во славе Божией пребывающе молятся непрестанно о душах наших.

Песнь 7

Ирмос: От Иудеи дошедше отроцы, в Вавилоне иногда, верою Троическою пламень пещный попраша, поюще: отцев Боже, благословен еси.

Преподобние отцы наши, старцы оптинстии, молите Бога о нас.

Тленную красоту мира сего и славу земную презрев, преподобне отче Варсонофие, стопы своя направил еси во обитель Оптину и тамо достигл еси умною молитвою и благочестием духовнаго совершенства, поя Господу: Боже, благословен еси.

Молися о нас, преподобне отче Варсонофие, да спасет Господь милосердием Своим души наша, почитающих всех отцев, в Оптине подвизавшихся, да зовем вкупе с ними: Боже, благословен еси.

Читайте так же:  Молитва богородице чтобы муж любил и уважал

Узрел еси ты, преподобне отче Анатолие, исполнение пророческих глаголов старца Варсонофия о грядущих бедах России и сам претерпел еси скорби и бурю искушений, с упованием неся крест свой, зовя: Боже, благословен еси.

Слава: Изрядный ученик великаго учителя монашества преподобнаго Амвросия был еси, блаженне отче Нектарие, многосветлыми добродетелями просияв, в последок жития своего претерпел еси изгнание и в Бозе скончал еси земное странствование, поя: Боже благословен еси.

И ныне: Простри руце Своя, Преблагословенная Дево, к Сыну Твоему, Христу Богу нашему, молящи усердно, да помилует нас, грешных, по велицей Своей милости.

Песнь 8

Ирмос: Царя Небеснаго, Егоже поют вои Ангельстии, хвалите и превозносите во вся веки.

Преподобние отцы наши, старцы оптинстии, молите Бога о нас.

Венцы нетленныя прияли есте, Богоноснии отцы Иларионе, Исаакие и прочия старцы Оптинстии, исполнивше в житии своем закон Христов, и наследовали есте горнии обители Отца нашего Небеснаго, зовуще: благословите, вся дела Господня, Господа.

В смирении претерпели есте вся злострадания, отцы святии Никоне и Исаакие, крест взявше на рамо, яко исповедницы и мученицы Христови, добропобедно житие свое скончали есте, и тако внидосте в радость Господа своего, воспевая: благословите, вся дела Господня, Господа.

Вера ваша приведе вас ко Христу, преподобнии отцы, надеждою на Его всеблагую волю укрепляемии: добрыя плоды любве принесли есте Богу Небесному, зовуще: благословите, вся дела Господня, Господа.

Слава: Прославляющего днесь собор Оптинских старцев, небесным облаком сих свидетелей правды Божия осеняемии, воспоим, вернии людие, песнь Богу, взывающе: благословите, вся дела Господня, Господа.

И ныне: Неусыпаемую в молитвах Заступницу обрете Тя, Непорочная Дево, человеческий род. Темже радующеся, поем: благословите, вся дела Господня, Господа.

Песнь 9

Ирмос: Воистинну Богородицу, Тя исповедуем, спасеннии Тобою, Дево Чистая, с Безплотными лики Тя величающе.

Преподобние отцы наши, старцы оптинстии, молите Бога о нас.

Се отверзеся вам, отцы святии, Царство Небесное, скончавшим доброе житие на земли, и ныне зрите Славу Божию, якоже Ангельское воинство, непрестанно славословяще Триипостасное Божество.

Вознесите, преподобнии отцы, молитвы ваша горе, яко кадило благоуханное, о всех чтущих вашу святую память, споспешествующе нам в скорбных обстояниих благоугодити Богу и сподобитися наследовати жизнь вечную.

Множество монахов ныне во святей Оптине обители торжествует, величая собор Богоносных старцев, Богом дивно прославленных, принесем и мы хвалу Христу Спасителю нашему, прославляющему прославльших Его.

Слава: Воспоим, братие, песнь нову Господу Иисусу, прославльшему днесь велий сонм старцев Оптинских, и с верою поклонимся Ему, да не отринет от Лица Своего и нас грешных рабов Своих, чающих себе спасения их молитвами.

И ныне: Родила еси безлетнаго Сына, Пречистая, плоть нашу приимшаго, Кровию Своею на Кресте омывшаго от грехов падшаго Адама, умоли убо Спаса нашего избавити нас от вечныя смерти.

Преподобным отцам старцам, иже в Оптине пустыни подвизавшимся. (Собору Оптинских старцев)

Тропа́рь, гла́с 1:

В моли́твах непреста́нных пребыва́юще, / благи́я же и злы́я любо́вию объе́млюще, преподо́бнии ста́рцы Оптинстии, / Бо́гу и бли́жним послужи́сте, / бде́нием, слеза́ми и поще́нием дарова́ние многоразли́чных чуде́с прия́сте. / Сла́ва Да́вшему на́м таковы́я хода́таи, / сла́ва Просла́вльшему ва́с, / сла́ва Бо́гу ди́вному во святы́х Свои́х.

Велича́ние:

Ублажа́ем ва́с, преподо́бнии отцы́ Оптинстии, и чте́м святу́ю па́мять ва́шу, наста́вницы мона́хов и собесе́дницы Ангелов.

Стихи́ра, гла́с 6-й:

Все́ отри́нувше стра́стное мучи́тельство, и вся́ко умышле́ние лука́ваго зми́я попра́вше о Христе́, преподо́бнии отцы́ Оптинстии, светообра́зни яви́стеся, я́ко свети́ла озаря́юще всю́ подсо́лнечную, тьму́ отгоня́юще, и неду́ги благода́тию врачу́юще, и все́м помо́щницы явля́ющеся, ве́рою творя́щим святу́ю па́мять ва́шу.

Кано́н преподо́бным, гла́с 8.

Пе́снь 1.

Ирмос: Во́ду проше́д я́ко су́шу, и Еги́петскаго зла избежа́в, Израильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Мона́шествующим вы́ пра́вило есте́, в неду́зех су́щим и скорбя́щим исцели́тели, и па́стырие заблужда́ющих ове́ц, ва́м научи́те пе́снь досто́йно принести́.

Наста́вники на́ша восхваля́юще зове́м: вы́ есте́ се́мя свя́то, преподо́бнии отцы́, земли́ Росси́йския хвале́ние, и ча́дом ва́шим утвержде́ние.

Стадонача́льниче мона́шеских дворо́в, чреды́ наста́вив и́ноков к небе́сней па́жити, ра́дуйся о́тче на́ш, Паи́сие честны́й, наста́вивый земли́ Росси́йския концы́.

Слеза́ми мно́гими и ско́рбным житие́м Фео́дор, и́нок сви́рский, зла́я претерпе́, оба́че тве́рд и кре́пок сы́й умо́м, в боле́знех сы́на Льва́ духо́вно породи́.

Богородичен: О, Ма́ти Де́во Богоро́дице, Христа́ моли́, вопло́щшагося из Тебе́, да сохрани́т Росси́йскую страну́, и ду́ши на́ша, я́ко ми́лостив, спасе́т.

Пе́снь 3.

Ирмос: Небе́снаго кру́га верхотво́рче, Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты́ мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, еди́не Человеколю́бче.

Основа́ние тве́рдо по́двигом положи́л еси́, ка́мень краеуго́льный, Христа́, и бы́сть первонача́льник со́нму ста́рцев, о Льве́, и прия́т благода́ть отгоня́ти неду́ги от лю́те стра́ждущих.

Вопия́л еси́ си́це, о Льве́, ко оби́дящим: пою́ Бо́гу моему́ до́ндеже е́смь, кто́ мене́ разлучи́т от любве́ Его́? в не́йже пребы́сть до кончи́ны, соверша́я во́лю Его́ со дерзнове́нием.

Преподо́бный Мака́рий блаже́н бы́сть вои́стину, насы́ти бо а́лчущих ду́ши, ту́не пита́я все́х сло́вом испо́лненным благода́ти, потребля́я душе́вный гла́д, умиря́я ду́ши страстьми́ обурева́емыя.

Богородичен: От Тебе́, Богома́ти, истече́ Пото́к сла́дкий, вся́ напая́я лю́ди, скве́рны ду́ш измыва́я, о Богоро́дице Де́во, те́м же спаса́й от бе́д все́х и́же о́браз Тво́й честны́й почита́ющих.

Седа́лен, гла́с 4:

Яви́стеся Ду́ха Свята́го орга́ни, отцы́ преподо́бнии, и проро́чества да́ра сподо́бистеся, и́бо в ва́ших душа́х возсия́ Све́т непристу́пный.

Сла́ва, и ны́не, Богородичен:

Яко все́х еси́ творе́ний вы́шшая, воспева́ти Тя́ досто́йно недоуме́юще, Богоро́дице, мо́лим Тя́: ту́не поми́луй на́с.

Пе́снь 4.

Ирмос: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́, и просла́вих Твое́ Божество́.

О, мудре́йший Мака́рие, ты́ восторга́л еси́ кла́сы духо́вныя от писа́ний святы́х оте́ц, и насы́тил еси́ ду́ши а́лчущих.

Ты́ наста́вник бы́в и́ноком во Предте́чи оби́тели, о Анто́ние, воздержа́тельным житие́м, помоли́ся о тя́ восхваля́ющих.

Моисе́е, Анто́ние, и по пло́ти и по ду́ху су́ще бра́тие, богому́дрии па́стыри, вы́ наста́висте о́вцы на па́жити.

Богородичен: Богоро́дице Чи́стая, цве́те боже́ственный и прозя́бший ко́реню, Ты́ о на́с непреста́нно моли́, Богоро́дицу Тя́ воспева́ющих.

Пе́снь 5.

Ирмос: Просвети́ нас повеле́нии Твои́ми, Го́споди, и мыш́цею Твое́ю высо́кою, Твой мир пода́ждь нам, Человеколю́бче.

Прия́т Елисе́й от Илии́ благода́ть сугу́бую, на тебе́ же, о́тче Амвро́сие, благода́ть почи́ оте́ц Льва́ и Мака́рия.

О, Амвро́сие, ты́ любо́вь в себе́ стяжа́л еси́, соверше́ние доброде́телей, все́м бо вся́ бы́л еси́, и убо́гим прибе́жище.

Видео удалено.
Видео (кликните для воспроизведения).

О, Амвро́сие, ты́ боже́ственною пи́щею напита́л еси́ а́лчущия сердца́, о́вцы своя́ упа́с на слове́сней па́жити.

Богородичен: Ма́ти Бо́жия, и засту́пнице усе́рдная, просвети́ на́с моля́щихся Тебе́, при́сно моля́щи о на́с, недосто́йных рабе́х Твои́х.

Пе́снь 6.

Ирмос: Моли́тву пролию́ ко Го́споду, и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, я́ко зол душа́ моя испо́лнися, и живо́т мой а́ду прибли́жися, и молю́ся, я́ко Ио́на: от тли, Бо́же, возведи́ мя.

Сы́н и́стинный яви́лся еси́ Ио́сифе, стяжа́в роди́тельницу безстра́стия, нелицеме́рное послуша́ние, и я́ко кро́ток, чи́ст же и ми́лостив, смире́нно глаго́лал еси́: непотре́бен е́смь без отца́ моего́.

Читайте так же:  Молитва господь защита моя

Ио́сиф целому́дренный ве́рно по стопа́м отца́ своего́ хожда́ше: да́же до сме́рти са́м себе́ смиря́ше, си́це Влады́це Христу́ подража́я, сего́ ра́ди мо́лим его́: научи́ и на́с гре́шных смире́нию.

Отца́ своего́ любо́вь стяжа́в, Анато́лие, с ни́м упа́сл еси́ слове́сное ста́до, и ны́не, о́тче, на́с не забу́ди, о́вцы своя́ помяни́ и наста́ви и́х, взыщи́ заблужда́ющих ча́д, наставля́я все́х на́с ко спасе́нию.

Богородичен: Засту́пницу Тя́ ве́м в животе́ мое́м, и храни́тельницу тве́рду Деви́це, и напа́стей реша́щу молвы́, и прило́ги бесо́в отгоня́ющу, и си́це молю́ся всегда́: от страсте́й мои́х мя́ да изба́виши.

Конда́к, гла́с 8.

Иже от ми́ра су́етнаго уклони́вшеся, / и честны́м житие́м сокро́вище обре́тше, / попече́ния о гре́шных, су́щих в ми́ре, не оста́висте, / но я́ко су́ще заблужда́ющим наста́вницы, / и на́с от суеты́ мирски́я изба́вите, я́ко да зове́м: / ра́дуйтеся, ста́рцы богому́дрии.

Ангелом поревнова́вше, устрани́стеся ми́ра, вожделе́вше в пусты́ню всели́тися, но и на́с, су́щих в ми́ре еще́, не забу́дите, мо́лимся мы́, гре́шнии, да пре́лести изба́вльшеся, к ва́м возглаго́лем си́це: ра́дуйтеся, вра́чеве душе́вных боле́зней; ра́дуйтеся, цели́тели неду́гов теле́сных; ра́дуйтеся, прему́дрых ра́зумом превосходя́щии; ра́дуйтеся, нему́дрых к ра́зуму наставля́ющии; ра́дуйтеся, непреста́нныя моли́твы де́лателие; ра́дуйтеся, о гре́шницех к Бо́гу хода́таи; ра́дуйтеся, ста́рцы богому́дрии.

Пе́снь 7.

Ирмос: От Иуде́и доше́дше, о́троцы в Вавило́не иногда́ ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша пою́ще: отцев Бо́же, благослове́н еси́.

Отче Иларио́не, уклони́вся от ми́ра, и вся́ я́же в не́м оста́вль и уме́ты вмени́в, ста́рцем прилепи́ся, Леони́ду с Мака́рием, вла́сть от Христа́ прия́т бе́сы прогоня́ти.

Утеша́ше Исаа́кий сострада́тельный и́нок, и́же к нему́ приходя́щих, и си́лою моли́твы от злы́х и́х огражда́ше, заступа́я и́х вся́чески, я́ко оте́ц или́ ма́ти сы́й ча́дом свои́м.

Не́сть проро́ка без че́сти, но в дому́ свое́м то́кмо, все́х бо изгна́ша проро́к, и ты́ изгна́н бы́в, о́тче, сподо́бися блаже́нства, Варсоно́фие пра́ведне, изгна́ние претерпе́вый пра́вды ра́ди.

Богородичен: Под Твою́ ми́лость прибега́ющих ве́рно и покланя́ющихся Твоему́ Сы́ну Богороди́тельнице, помоли́ся Ему́ о на́с, я́ко да изба́вимся от бе́д и искуше́ний.

Пе́снь 8.

Ирмос: Царя́ Небе́снаго, Его́же пою́т во́и Ангельстии, хвали́те и превозноси́те во вся ве́ки.

Сла́ве ве́чней прича́стник бы́сть Некта́рий, уклони́вся жите́йския сла́вы, вся́к бо смиря́яй себе́ вознесе́тся.

Да ублажа́тся отцы́ Анато́лий, Некта́рий, с ни́ми же Исаа́кий и Ни́кон, — зако́нно пострада́вше, лику́ют во вся́ ве́ки.

Бы́вше изгна́ни отцы́ от отсту́пник, не смути́шася, но возопи́ша: на́ше житие́ на Небесе́х е́сть.

Богородичен: По́мощи, я́же от Тебе́ тре́бующия, не пре́зри Де́во, пою́щия и превознося́щия Тя́ во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмос: Вои́стинну Богоро́дицу Тя испове́дуем, спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая, с безпло́тными ли́ки Тя велича́юще.

Вои́стину стяжа́сте вся́ку доброде́тель, дарова́ние же вся́ко дарова́ся ва́м, но спаси́те ста́до ва́ше, моля́щеся за ны́.

О все́м благодари́те, за́поведь прия́хом, да похва́лим Бо́га, я́ко дарова́л е́сть на́м ва́с, наста́вники святы́я во Ца́рствие Его́.

Предста́телие на́ши, о стране́ Росси́йстей помоли́теся приле́жно, и спаси́те все́х, и́же па́мять ва́шу ве́рно соверша́ющих.

Богородичен: Влады́чице Свята́я, помога́й на́м гре́шным, и злы́х враго́в изба́ви Оте́чество на́ше, Тебе́ мо́лим, сохрани́ на́с под кро́вом Твои́м.

Свети́лен.

Ста́рцы почти́м богому́дрыя, свети́льники све́тлыя, подви́жники благоче́стия, доброде́телей учи́тели, о на́с моли́твенники ве́ры.

Сла́ва, и ны́не, Богородичен:

Сла́дость Ангелов, скорбя́щих Ра́дость, христиа́н Предста́тельнице, Де́во Ма́ти Госпо́дня, заступи́ на́с, и изба́ви ве́чных му́к.

Стихи́ры, гла́с 6:

Все́ отло́жше / о земны́х попече́ние, / и страсте́й мучи́тельство / дале́че от себе́ отри́нувше, / преподо́бнии отцы́ богому́дрии, / в пусты́ню всели́стеся, / и се́рдце очи́стивше, / просвети́стеся благода́тию, / и я́ко свети́ла возсия́вше, / просвеща́ете всю́ подсо́лнечную, / тьму́ отгоня́ще от чту́щих / святу́ю па́мять ва́шу.

Духо́вная свети́ла, / на тве́рди церко́вней возсия́вшая / в после́дняя времена́, / наставля́ют к ти́хому приста́нищу / обурева́емых в пучи́не / и жите́йскими сластьми́ погружа́емых, / грехо́вную мглу́ отгоня́ют, / и бу́рю страсте́й утиша́ют, / и от зла́го пути́ возбраня́ют, / приводя́щаго в па́губу, / и со дерзнове́нием мо́лятся / о спасе́нии ду́ш на́ших.

Не к тому́ в гада́ниих, / но и́стиною и лице́м к лицу́, / зерца́лом разре́шшимся, / зри́те сла́ву Госпо́дню, / и́хже о́чи не ви́деша / и у́ши не слы́шаша, / и на се́рдце челове́ческом не взыдо́ша, / я́же угото́ва Бо́г лю́бящим Его́. / Си́х благи́х сподо́бльшеся, / и на́с не забу́дите, / но моли́те и на́м спасти́ся, / соверша́ющим па́мять ва́шу.

Сла́ва, гла́с 8:

Воздви́гше кре́ст на ра́мена своя́, / и пло́ть распе́нше со страстьми́ и похотьми́, / сотро́сте зми́еву главу́, / и на́с яви́те победи́тели греха́, / и покая́ния досто́йныя плоды́ приноси́ти научи́те.

И ны́не, богоро́дичен, гла́с то́йже:

Влады́чице, приими́ моли́тву ра́б Твои́х, / и изба́ви на́с от вся́кия ну́жды и печа́ли.

Молитва преподобным отцем и старцем, в Оптиной пустыни просиявшим

Собор Оптинских старцев — 24 октября 2020 года

Собор Оптинских старцев — дата памяти

24 октября Церковь празднует Собор Оптинских старцев. В этот день православные христиане вспоминают тех, кто взял на себя подвиг непрестанной молитвы и жизни в Оптиной пустыни.

Собор Оптинских старцев

  1. Иеросхимонах Лев (Наголкин) (1768—1841) — первый Оптинский старец, который восхищал людей своим смирением и непрестанной молитвой за весь род человеческий. Его доброта и доверие Богу стали примером для всех нас.
  2. Иеросхимонах Макарий (Иванов) (1788—1860) — Современник преподобного Льва, после его кончины взял на себя подвиг старческого окормления. Изданные, благодаря его усилиям, святоотеческие труды были широко известны среди современников и до сих пор читаются православными христианами.
  3. Схиархимандрит Моисей (Путилов) (1782—1862) — при старце Моисее были построены многие здания Оптиной пустыни, в том числе для нужд благотворительности. Он помогал странникам и беднякам, при нем начался расцвет обители.
  4. Схиигумен Антоний (Путилов) (1795—1865) — Несмотря на телесную немощь Схиигумен Антоний обладал удивительной силой души и даром учить людей. Для многих он стал великим учителем веры христианской. Его талант наставлять, данный Богом, не мешал ему оставаться смиренным и кротким человеком.
  5. Иеросхимонах Иларион (Пономарёв) (1805—1873)- ученик старца Макария, который смог вернуть в Русскую Православную Церковь сомневающихся и тех, кто уходил от веры.
  6. Иеросхимонах Амвросий (Гренков) (1812—1891) — старец Амвросий прославлен многими православными чудесами по молитве к нему, явленными после его кончины.
  7. Схиархимандрит Исаакий (Антимонов) (1810—1894) — старец Исаакий бережно хранил духовные заветы своих предшественников. Благодаря ему мы знаем о первых Оптинских старцах.
  8. Иеросхимонах Анатолий (Зерцалов) (1824—1894) — скитоначальник, который также окормлял насельниц Шамординской женской обители и других монастырей. Умел найти слова утешения в любом горе и был учителем и наставником для многих, приходивших к нему.
  9. Иеросхимонах Иосиф (Литовкин) (1837—1911) — ученик преподобного Амвросия, который еще в земной жизни не раз был удостоен явления Богородицы. Современники отмечали, что видела, как старца Иосифа озарял божественный свет.
  10. Схиархимандрит Варсонофий (Плиханков) (1845—1913) — в русско-японской войне Схиархимандрит Варсонофий не оставил свой пастырский долг, являя бесстрашие и любовь к людям.
  11. Иеросхимонах Анатолий II (Потапов) (1855—1922) — его пастырское служение выпало на годы революции, воинствующих настроение в обществе, революционные годы. Никогда он не отрекался от своей веры и находил слова утешения для страждущих.
  12. Иеросхимонах Нектарий (Тихонов) (1853—1928) — последний соборно избранный Оптинский старец, который провел трудные годы в изгнании за веру во Христа. Совершал православные чудеса, которые были явлены им еще при жизни.
  13. Иеромонах Никон (Беляев) (1888—1931) — за веру во Христа принял мученическую смерть в изгнании в годы богоборчества.
  14. Архимандрит Исаакий II (Бобраков) (1865—1938) — последний настоятель Оптиной пустыни, испытавший всю тяжесть разорения и поругания святой обители. С честью, верой и мужеством он перенес все испытания. Четырежды претерпел тюремное заключение. Расстрелян 8 января 1938 года и захоронен в братской могиле в лесу на 162-м километре Симферопольского шоссе.
Читайте так же:  Защитная молитва от злого начальника

Собор Оптинских старцев — время для молитвы великим подвижникам, которые стали для нас примером несокрушимой веры и были прославлены чудесами, явленными через них еще в дни земного пути.

Тропарь преподобных Оптинских старцев

Православныя веры светильницы, монашества непоколебимии столпи, земли Российския утешителие, преподобнии старцы Оптинстии, любовь Христову стяжавшии и души своя за чада полагавшии, молитеся ко Господу, да утвердит земное Отечество ваше в православии и благочестии и спасет души наша.

Кондак преподобных Оптинских старцев

Воистину дивен Бог во святых своих, Пустынь Оптину якоже вертоград старчества явивый, идеже богопросвещеннии отцы, тайная сердца человеческаго ведуще, народа Божия печальницы доблии явишася: сии бо на путь покаяния грехом отягощенныя наставиша, в вере колеблющияся светом Христова учения просветиша и Божией премудрости научиша, страждущим и немощным спострадаша и исцеление дароваша. Ныне же, во славе Божией пребывающе, молятся непрестанно о душах наших.

Величание преподобных Оптинских старцев

Ублажаем вас, преподобнии отцы наши Старцы Оптинстии, и чтим святую память вашу, наставницы монахов, и собеседницы ангелов.

Собор Оптинских старцев — Молитва Оптинским старцам

Молитва преподобным отцем и старцем, в Оптиной пустыни просиявшим

О велицыи угодницы Божии, столпи и светильницы Земли Российстей, преподобнии и богоноснии отцы наши Оптинстии, Льве, Макарие, Моисее, Антоние, Иларионе, Амвросие, Анатолие, Исаакие и Иосифе, Варсонофие, Анатолие, Нектарие, Никоне и Исаакие, по закону Евангельскому Господа Бога всем сердцем и всею душею и всем разумением возлюбившии и всему народу Божию во спасение бывшии;

сего ради под покров Пресвятыя Владычицы нашея Богородицы во обитель Оптину, покаявшимся разбойником основанную, притекшии, путём тесным и прискорбным смирения и самоукорения до конца дней ваших ходившии, темже убо благодатныя дары святаго Духа преизобильно стяжавшии; старых и младых, знатных и препростых, мудрых века сего и худоумных, никогоже от грядущих к вам ижденувшии, николиже тща и неутешна отпустившии, но светом истины Христовы всех просветившии и духовно воскресившии, ближних ваших, яко себе самех, возлюбившии и тех в сердце своем вместившии, по словеси Апостола, пророчествующе и назидающе, увещающе и утешающе. Умолите Милосердаго Господа, во обитель райскую разбойника благоразумнаго с собою вземшаго, даровати нам, недостойным, яко работником единонадесятаго часа, дух сокрушения, сердца очищение, уст хранение, правоту деяний, мудрование смиренное, слезы покаяния, веру непостыдную, любовь нелицемерную, мир душевный и здравие телесное, да предстательством вашим сподобит нас Господь добраго ответа на Страшнем Судищи Своем, вечных мук избавляя, и царствия Небеснаго купно с вами да удостоит во веки веков. Аминь

Вы прочитали о Соборе Оптинских старцев. Читайте также:

Церковь чтит память преподобных Оптинских старцев

24 октября. ПРАВМИР. Православная Церковь чтит память преподобных Оптинских старцев.

Канонизация собора Оптинских старцев, состоявшаяся 26 июля 1996 года, исполнила жизнь Свято-Введенского монастыря Оптиной Пустыни новым возвышенным содержанием. Под молитвенным покровом новопрославленных угодников Божиих Оптина продолжала подниматься из руин, и день ото дня поток богомольцев в сию древнюю обитель увеличивался.

У многих, посещавших монастырский некрополь — место погребения семи святых преподобных Оптинских старцев, неустанных молитвенников за обитель, Церковь и Отечество, — возникла мысль о том, чтобы святые мощи угодников Божиих покоились не под открытым небом, а в Божием храме, где было бы ощутимее их благодатное присутствие и молитвенный покров.

В свое время глубокая любовь и почтение к старцам подвигли монастырскую братию установить на местах их погребения часовни, и было даже намерение устроить особое капитальное сооружение.

Но страшное кровавое лихолетье оставило от обители одни развалины, среди которых трудно было даже отыскать места погребений старцев.

В 1987 году Оптина была вновь открыта, и первейшей задачей стала забота о том, чтобы привести святые могилы Старцев в благопристойный вид, удалив с них следы поругания.

Когда же начались работы по воссозданию храма в честь Владимирской иконы Божией Матери, Святейший Патриарх Московский и всея Руси Алексий, священноархимандрит Оптиной Пустыни, благословил устроить его так, чтобы он мог стать усыпальницей семи оптинских Старцев, погребенных на монастырском некрополе.

И вот, лето 1998 года ознаменовалось радостным событием: строительство храма было благополучно завершено.

24 июня было получено благословение Его Святейшества на обретение святых мощей, а 7 июля, в день Рождества Честнаго славного Пророка, Предтечи и Крестителя Господня Иоанна, после молебна собору оптинских Старцев, работы на монастырском некрополе начались.

Вначале предполагалось потрудиться над обретением святых мощей четырех старцев: Льва, Макария, Анатолия (Зерцалова) и Варсонофия. Но обстоятельства сложились так, что через два с половиной дня были обретены мощи всех семи старцев.

26-27 июля 1996 г. тринадцать Оптинских Старцев были причислены к лику местночтимых святых Оптиной пустыни. В 2000 году преподобные Оптинские Старцы были прославлены Юбилейным Архиерейским Собором Русской Православной Церкви для общецерковного почитания.

Собор всех святых , в Оптиной пустыни просиявших

День памяти

Житие

Единая память просиявших в Оптиной пустыни преподобных, мучеников и исповедников установлена в день празднования Собора преподобных Оптинских старцев (11/24 октября) по благословению Святейшего Патриарха Кирилла от 27 октября 2016 года. Празднование внесено в месяцеслов по благословению Святейшего Патриарха Кирилла от 31 января 2018 года.

Собор всех святых, в Оптиной пустыни просиявших: преподобных, мучеников и исповедников:

Богослужения

Служба собору преподобных отцев Оптинских — 0,1 Мб

Молитвы

Тропарь Собору преподобных Оптинских старцев, глас 6

Правосла́вныя ве́ры свети́льницы,/ мона́шества непоколеби́мии столпи́,/ земли́ Росси́йския уте́шителие,/ преподо́бнии ста́рцы О́птинстии,/ любо́вь Христо́ву стяжа́вши/ и ду́ши своя́ за ча́да полага́вши,/ моли́теся ко Го́споду,/ да утверди́т земно́е Оте́чество ва́ше в Правосла́вии и благоче́стии// и спасе́т ду́ши на́ши.

Перевод: Православной веры светильники, монашества непоколебимые столпы, земли Российской заступники, преподобные старцы Оптинские, любовь Христову стяжавшие и жизни свои за чада отдававшие, молитесь ко Господу, да утвердит земное Отечество ваше в православии и благочестии и спасет души наши.

Кондак Собору преподобных Оптинских старцев, глас 4

Вои́стину ди́вен Бог во святы́х Свои́х,/ пу́стынь О́птину я́коже вертогра́д ста́рчества яви́вый,/ иде́же богопросвеще́нии отцы́,/ та́йная се́рдца челове́ческого ве́дуще,/ наро́да Бо́жия печа́льницы до́блии яви́шася:/ си́и бо на путь покая́ния грехо́м отягоще́нныя наста́виша,/ в ве́ре коле́блющияся све́том Христо́ва уче́ния просвети́ша/ и Бо́жии прему́дрости научи́ша,/ стра́ждующим и немощны́м спострада́ша и исцеле́ния дарова́ша./ Ны́не же, во сла́ве Бо́жии пребыва́юще,// мо́лятся непреста́нно о душа́х на́ших.

Читайте так же:  Молитва в свой день рождения господу

Перевод: Воистину удивителен Бог во святых своих, пустынь Оптину как сад старчества явивший, где Богопросвещенные отцы, зная тайны сердца человеческого, народа Божиего стали доблестными защитниками, ибо направили отягощенных грехом на путь покаяния, в вере колеблющихся светом Христова учения просветили и Божией премудрости научили, сострадали больным и даровали исцеление. Сейчас же, во славе Божией пребывая, молятся непрестанно о душах наших.

Ин кондак Собору преподобных Оптинских старцев, глас 6

Печа́льницы те́плии наро́да Бо́жия,/ преподо́бнии отцы́ О́птинстии,/ гре́шныя в покая́нии утверди́вше,/ ни́щия ду́хом обогати́вше,/ пла́чущия уте́шивше,/ а́лчущия и жа́ждущия пра́вды насы́тивше,/ изгна́нным за пра́вду Бо́жию душе́ю спострада́вше,/ вся ко спасе́нию наста́вили есте́./ Ны́не же, во сла́ве Небе́сней пребыва́юще,// моли́теся непреста́нно о душа́х на́ших.

Перевод: Горячие защитники народа Божия, преподобные отцы Оптинские, грешных в покаянии укрепившие, нищих духом обогатившие, плачущих утешившие, голодных и жаждущих по праведности насытившие, пострадавшие душой вместе с изгнанными за истину Божию, всех ко спасению направили вы. Сейчас же, во славе Небесной пребывая, молитесь непрестанно о душах наших.

Величание Собору преподобных Оптинских старцев

Ублажа́ем вас, преподо́бнии отцы́ на́ши ста́рцы О́птинстии, и чтим святу́ю па́мять ва́шу, наста́вницы мона́хов, и собесе́дницы а́нгелов.

Молитва Собору преподобных Оптинских старцев

Молитва вторая Собору преподобных Оптинских старцев

О, Боже́ственный со́нме, преподо́бнии отцы́, богоно́снии ста́рцы и новому́ченицы О́птинстии, а́нгельским житие́м на земли́ просия́вшии и в Небе́снем гра́де просла́вленнии! Ве́мы, я́ко во дни земна́го служе́ния ва́шего никто́же тощь и неуте́шен от вас оты́де, вы бо по словеси́ апо́стольскому всем вся бы́сте: сомня́щимся утвержде́ние, скорбя́щим утеше́ние, печа́льным ра́дование, ка́ющимся проще́ние, гре́шником вразумле́ние, боля́щим исцеле́ние. Ны́не же, пред Престо́лом Бо́жиим предстоя́ще, воззри́те от го́рния сла́вы и посети́те благосе́рдием ва́шим нас, немощны́х и безпо́мощных: заблу́ждшия взыщи́те, расточе́нныя собери́те, прельще́нныя обрати́те и совокупи́те Святе́й, Собо́рней и Апо́стольстей Це́ркви; и́же во и́ночестем житии́ подвиза́ющияся огради́те от всех наве́т вра́жиих, ю́ность вразуми́те, ста́рость поддержи́те, супру́жества в ми́ре и единомы́слии соблюди́те. Услы́шите нас, Боже́ственнии вра́чеве, наста́вите на путь покая́ния и научи́те в за́поведех Госпо́дних при́сно ходи́ти, да сподо́бимся хода́тайством ва́шим Ца́рствия Небе́снаго, иде́же вку́пе с ва́ми просла́вим Бо́га, ди́внаго во святы́х Свои́х, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Оптина Пустынь

Толкования
Священного
Писания

Новая книга

В издательстве нашего монастыря опубликована новая книга — «Житие священномученика Вениамина (Казанского), митрополита Петроградского и Гдовского, и иже с ним пострадавших преподобномученика Сергия (Шеина), мучеников Юрия Новицкого и Иоанна Ковшарова».

В новой книге известного русского агиографа архимандрита Дамаскина (Орловского) читателю предлагается житие митропо­лита Петроградского Вениамина (Казанского) — одного из первых святителей-священномучеников, не погрешивших своей душой, ни совестью во время начавшихся гонений и отдавших свою жизнь за Христа и Его Церковь.

Ес­ли иск­рен­но же­ла­е­те иметь сво­бо­ду от страс­тей, и от всех не­ду­гов ду­шев­ных, и хуль­ных по­мыш­ле­ний и на­у­чить­ся сми­ре­нию, то долж­но со­вер­шен­но во­лю свою, а с нею и всю не­по­ко­ря­ю­щу­ю­ся гор­ды­ню поп­ле­вать и по­топ­тать собствен­ны­ми но­га­ми, чрез что об­но­вит­ся яко ор­ля юность твоя, и из че­ло­ве­ка сво­е­воль­но­го и греш­но­го со­де­ла­е­тесь Ан­ге­лом Бо­жи­им или, по край­ней ме­ре, ма­лым чем ума­лен­ны­ми от Ан­ге­лов, т.е. без крыль­ев.

оптинские
книги

Расписание Богослужений

пн вт ср чт пт сб вс
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Последний фотоальбом

Видео

Духовные беседы с паломниками

Собор всех святых, в Оптиной пустыни просиявших

Во имя Отца и Сына и Святаго Духа.

С егодня день памяти святых отцев, в Оптиной пустыне просиявших. И Божьим промыслом так устроено, что преподобный Амвросий почил накануне памяти преподобного Льва. И получается, что мы в первый день мы празднуем память самого яркого, самого известного, самого оригинального старца Оптиной Пустыни – преподобного Амвросия. А на следующий день – память основателя всего Оптинского старчества преподобного Льва и вообще вместе с ним всех святых, подвизавшихся в Оптиной Пустыне.

И в этом сонме святых не только старцы, но и святые наместники. В этом сонме мученики и исповедники, которые пострадали за Христа и показали образ мужества уже после закрытия монастыря в годы гонений на христианство, на христианскую Церковь. И вот в этот замечательный день, тем не менее, следует задавать себе вопрос: для чего мы ходим в храм, для чего и зачем нам христианская вера. Каждый из вас, немного размыслив над этим вопросом, наверняка найдет правильный ответ. И он, конечно, заключается не в том, что мы получаем помощь, как некоторые говорят, упокоения, приходя в храм, не в том, что мы решаем какие-то свои земные проблемы. Но быть может, мы получаем, по крайней мере, силу терпеть обстоятельства, в которых мы пребываем. Но цель нашей христианской жизни заключается во спасении души.

А что же такое спасение? Как мы его понимаем? Спасение мы зачастую понимаем как некий итог нашей жизни, итог, который будет где-то там, в заоблачной дали за горизонтом нашего земного бытия, когда совершится суд Божий. И одни будут определены ко спасению, а другие, соответственно к не спасению. Мы воспринимаем спасение как некий итог, который будет потом. Это верно и неверно одновременно, потому что спасение это состояние души, которая обрела потерянное Адамом Богосыновство души, которая снова соединилась с Богом, которая преодолела это греховное средостение, находящееся в ней, живущее в ее мыслях, воле, в ее поступках. Спасение – это возвращение этого утерянного достоинства человеческого существа, того призвания, к которому человек был призван. Как говорили святые отцы, начиная с Иринея Лионского, Бог стал человеком, чтобы человек стал богом, чтобы человек стал богом по благодати.

И вот образцами такой христианской жизни, которая привела ко спасению, является вообще пример жизни святых, которых мы с вами почитаем, и конечно же, святых Оптинских старцев, исповедников и новомучеников. И когда мы говорим о подвиге в христианской жизни Оптинских святых, предыдущих Оптинских старцев, часто обращаем внимание на их смирение, на их любовь, на их терпение, мудрость, прозорливость, различные чудеса, которые они совершили в своей жизни. Если хочешь рассказать о преподобном Амвросии, то, конечно же, на память приходит множество случаев, как он помогал людям, как исцелял, как он своим прозорливым взором оберегал людей от опасности. Хочешь рассказать о преподобном Макарии, помяни его смирение, вспомни, как он исцелил бесноватого тем, что подставил вторую щеку, когда тот ударил его по первой щеке. Хочешь рассказать о преподобном Нектарии, вспомни его юродство, его пророчества о грядущих испытаниях на Россию, на русскую церковь. Вспомни его удивительные слова, присказки, шутки. Но все это, на что в первую очередь обращает на себя внимание, на самом деле есть первостепенное в их жизни – это плоды их христианской жизни, их плоды, которые захватывают наше с вами внимание.

Читайте так же:  Молитва в помощи жилья матроне

Но они не являются самоцелью для христианина. Они даруются Богом уже по необходимости, по мере того служения, которое они несут. Старцы обладали многими дарами утешения, прозорливости, даром раскрывать душу чаще всего на исповеди, каково было у преподобного Варсонофия. Мученикам Господь даровал крепость и твердость в исповедании Христа. Так что они не только никого не оговорили и даже на следствии отказывались подписать против себя показания, что они участвовали в какой-то контрреволюционной деятельности. Ведь так было легко и просто написать на себя показания и тем самым облегчить свою участь. Даже в этом они не шли на сделку с совестью и отрицали все вины, которые возводили на них, отрицали то, в чем они не участвовали и то, чего не делали.

Но что же в основании такой святой жизни лежит у всех святых, и в частности, у Оптинских отцов? Вспомним, как у преподобного Льва один инок спросил: Отче, как же вы захватили такие дарования? Тот ответил: Живи попроще, и Бог тебя не оставит. И объяснил, что в навечере Великих праздников, когда все стремились в храм, Леонида посылали за сеном для приезжих гостей. А потом, когда он возвращался, его без ужина усталого посылали петь на клирос. И он пел, ничуть не ропща на это. Заметьте, преподобный Лев был делателем Иисусовой молитвы. А когда у него спросили, как он захватил такие дарования, он не стал говорить, что для этого надо молиться, надо совершать большое правило молитвенное, надо поститься. Он сказал: живи попроще, и Бог тебя не оставит. И объяснил, в чем заключается эта простота: самоотвержение, отвержение своей воли, своих мудрований.

Или вот Амвросий, который десятилетия жил в скиту, принимал в хибарке огромное количество людей. Весь его день был занять этим приемом людей. Лишь ночь, несколько часов оставалось у него для него самого. И то келейники, иногда заходили утром к нему, а он был одет, собран. И видно было, что он не спал. И так из года в год больной человек, неспособный даже зачастую нормально поесть, постоянно недугующий, полулежа принимал огромные массы людей. Совершенно невозможное дело, если бы у него не было вот этого полного самоотвержения. А ученик его, преподобный Иосиф 30 лет жил, не имея своей кельи. Жил в проходной келье рядом с кельей преподобного старца Амвросия. 30 лет! Подвиг даже не представимый для современного монаха. Ибо каждый из нас имеет как правило свою келью, имеет какой-то уголок, где может затвориться, где может побыть один, где может как-то расставить иконы, может организовать какое-то только свое пространство. А преподобный Иосиф не имел даже этого, жил в проходной келье, куда приходили люди, проходили мимо. Он ютился там, спал на топчане, 30 лет отвергался даже самых простых утешений, стяжав настоящую нищету духа.

А дело в том, что человек на самом деле закрыт от окружающих. Человек носится с собой, что называется как курица с яйцом. Он поглощен полностью своими проблемами, своими несчастьями, и не видит вокруг себя никого. Он пребывает, что называется, в пустыне, только не в той пустыне, как говорят про человека благочестивого, что мол живи в миру как в пустыне, и будет тебе как монастырь такой, в пустыне, где нет людей других, где нет ближних. Он живет в пустыне, поглощенный своими проблемами, и не понимает, что его состояние при всем том, что он молится, что он ходит в храм, оно очень глубоко греховно.

Мы все с вами также должны помнить о том, что часто наше благочестие замкнуто на самих себя, что мы не выходим во вне, мы не отвергаемся в своей жизни от себя любимого. И хотя у нас есть действительно проблемы, у нас много может быть несчастий, скорбей, но зачастую они, и призваны, и посылаются нам из-за того, чтобы мы немножко посмотрели на то, что рядом с нами точно также недугуют и точно также страдают другие люди, наши близкие. Иногда решением наших проблем является то, что мы начинаем просто помогать другим, не взирая на свои внутренние скорби, проблемы. Несмотря на поглощенность какими-то страстями, которые нас мучают, с которыми мы боремся, мы начинаем помогать и видеть в окружающих точно таких же страждущих людей, начинаем постепенно отвергаться себя, отвергаться в том числе и от своих страстей через то, что отвергаемся себя, своей личности, своих проблем, своих устремлений, своих надежд.

И вот монашество по преимуществу – этот отвержение себя, это отложение своей воли. Именно на этом пути, если человек им идет, в миру ли он, в монастыре ли он, человек обретает вот это возвращение богосыновства. Он обретает то, что Господь начинает воспринимать его как сына. Господь начинает помогать ему в его делах. Бывает, живет человек, ему уже очень много лет, какая-то бабушка, которую называют Божьим одуванчиком, вот ей 80 лет, и она не умирает. И удивляешься тому, что она сохраняет бодрость духа, какую-то трезвость, память, и не знаешь, почему это происходит, пока на исповеди не узнаешь, что на ее попечении находится какой-нибудь больной человек, или какая-нибудь соседка, которая не может ходить. И за то, что она помогает этому человеку, который находится на ее руках, переступая через себя, через собственные болезни, Господь продляет ее дни, продляет ее существование именно потому, что она кому-то нужна.

И мы, вспоминая наших старцев Оптинских, будем помнить именно об этом, помнить о том, что преподобный Амвросий, будучи таким больным, прожил на самом деле почти 80 лет, прожил, потому что был нужен людям. И Господь укреплял его силы, укреплял на то, что мы бы с вами не смогли бы вынести и неделю. Все вообще святые, многие отшельники, которые жили в пустыне, зачастую жили по 90, по 100 лет. А человек современный, живущий в комфортных условиях, обеспеченный медицинской помощью, хорошим питанием, зачастую с трудом проживает до семидесяти лет, постоянно болея, чувствуя свою немощь, именно потому, что не отвергается от себя, не обдает себя Богу и людям.

Видео удалено.
Видео (кликните для воспроизведения).

Поэтому в этот светлый день памяти всех святых, в Оптиной Пустыне просиявших, будем помнить о том, что основанием христианской жизни является самоотвержение себя, отвержения своих мудрований, своеволия, предания себя в волю Божию. Ибо как сказал Господь: «Аще кто хощет душу свою спасти, погубит ю; аще кто погубит душу свою Мене ради, обрящет ю» (Мф. 16, 25).

Преподобным отцам старцам иже в Оптине пустыни подвизавшимся Собору Оптинских старцев
Оценка 5 проголосовавших: 1

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here