Тропарь апостолу иоанну богослову

Детально: Тропарь апостолу иоанну богослову - святые тексты подобранные специальное для Вас.

Молитвы святым

Память: 8 мая / 21 мая, 20 июня / 3 июля, 26 сентября / 9 октября (Преставление)

Любимый ученик Господа, автор четвертого Евангелия, Соборных посланий и Апокалипсиса. За глубокую любовь ко Господу и всем людям назван «апостолом любви». Как и все проповедники Евангелия был гоним, претерпел заточение, ссылку и мучения, но остался невредим и почил в возрасте 105 лет в Ефесе.

Покровитель школьников и студентов, ему молятся об умении по-настоящему любить Бога и ближних, о благополучии в семье, о совете и любви между супругами, о вразумлении маловеров и попавших в секты и расколы.

Апостол и евангелист Иоанн Богослов. Икона, XVI век. Рязань.

Тропарь апостолу Иоанну Богослову, глас 2

Апостоле, Христу Богу возлюбленне, ускори избавити люди безответны, приемлет тя припадающа Иже падша на перси приемый. Егоже моли, Богослове, и належащий облак языков разгнати, прося нам мира и велия милости.

Кондак апостолу Иоанну Богослову, глас 2

Величия твоя, девственниче, кто повесть? Точиши бо чудеса, и изливаеши исцеления, и молишися о душах наших, яко Богослов и друг Христов.

Молитва первая апостолу и евангелисту Иоанну Богослову

Молитва вторая апостолу Иоанну Богослову

О великий и всехвальный апостоле и Евангелисте Иоанне Богослове, наперстниче Христов, теплый наш заступниче и скорый в скорбех помощниче! Умоли Господа Бога даровати нам оставление всех прегрешений наших, елико согрешихом от юности нашея во всем житии нашем делом, словом, помышлением и всеми нашими чувствы. Во исходе же душ наших помози нам, грешным, избавитися от воздушных мытарств и вечнаго мучения, да твоим милостивным предстательством прославляем Отца и Сына и Святаго Духа ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва третья апостолу Иоанну Богослову

Молитва четвертая апостолу Иоанну Богослову

О, великий и непостижимый Боже! Се на умоление Тебе предлагаем святого Иоанна, егоже Ты сподобил еси неизреченных откровений, приими о нас ходатайство, даруй нам исполнение прошений наших во славу Твою, паче же соверши нас духовным совершенством к наслаждению, жизни нескончаемыя в Небесных Твоих обителях! О Небесный Отче, создавый вся Владыко, Всесильный Царю! Коснися благодатию сердец наших, да, растаявше, яко воск, пролиются пред Тобою и бренная тварь духовна сотворится в честь и славу Твою, и Сына Твоего, и Святаго Духа. Аминь.

Тропарь апостолу иоанну богослову

А по́столе, Христу́ Бо́гу возлю́бленне,/ ускори́ изба́вити лю́ди безотве́тны,/ прие́млет тя, припа́дающа,/ И́же па́дша на пе́рси прие́мый./ Его́же моли́, Богосло́ве,/ и належа́щий о́блак язы́ков разгна́ти,// прося́ нам ми́ра и ве́лия ми́лости.

Ин тропарь на преставление, глас 2:

А по́столе, Христу́ Бо́гу возлю́бленне,/ ускори́ изба́вити лю́ди безотве́тны,/ прие́млет тя, припа́дающа,/ И́же па́дша на пе́рси прие́мый./ Его́же моли́, Богосло́ве,/ и належа́щую мглу язы́ков разгна́ти,// прося́ нам ми́ра и ве́лия ми́лости.

В ели́чия твоя́, де́вственниче, кто пове́сть?/ То́чиши бо чудеса́, и излива́еши исцеле́ния,/ и мо́лишися о душа́х на́ших,// я́ко Богосло́в и друг Христо́в.

О вели́кий и всехва́льный апо́столе и евангели́сте Иоа́нне Богосло́ве, напе́рсниче Христо́в, те́плый наш засту́пниче и ско́рый в ско́рбех помо́щниче! Умоли́ Го́спода Бо́га дарова́ти нам оставле́ние всех прегреше́ний на́ших, ели́ка согреши́хом от ю́ности на́шея во всем житии́ на́шем де́лом, сло́вом, помышле́нием и все́ми на́шими чу́вствы; во исхо́де же душ на́ших помози́ нам, гре́шным (имена), изба́витися от возду́шных мыта́рств и ве́чнаго муче́ния, да твои́м ми́лостивным предста́тельством прославля́ем Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

9 октября (26 сентября) 2017 года — Преставление Апостола и Евангелиста Иоанна Богослова

Апостол и Евангелист Иоанн Богослов

Апо­стол Иоанн был осо­бен­но лю­бим Спа­си­те­лем за жерт­вен­ную лю­бовь и дев­ствен­ную чи­сто­ту. По­сле сво­е­го при­зва­ния апо­стол не рас­ста­вал­ся с Гос­по­дом и был од­ним из трех уче­ни­ков, ко­то­рых Он осо­бен­но при­бли­зил к Се­бе. Свя­той Иоанн Бо­го­слов при­сут­ство­вал при вос­кре­ше­нии Гос­по­дом до­че­ри Иа­и­ра и был сви­де­те­лем Пре­об­ра­же­ния Гос­под­ня на Фа­во­ре. Во вре­мя Тай­ной Ве­че­ри он воз­ле­жал ря­дом с Гос­по­дом и по зна­ку апо­сто­ла Пет­ра, при­ник­нув к гру­ди Спа­си­те­ля, спро­сил об име­ни пре­да­те­ля. Апо­стол Иоанн сле­до­вал за Гос­по­дом, ко­гда Его, свя­зан­но­го, ве­ли из Геф­си­ман­ско­го са­да на суд без­за­кон­ных пер­во­свя­щен­ни­ков Ан­ны и Ка­иа­фы, он же на­хо­дил­ся во дво­ре ар­хи­ерей­ском при до­про­сах сво­е­го Бо­же­ствен­но­го Учи­те­ля и неот­ступ­но сле­до­вал за Ним по Крест­но­му пу­ти, скор­бя всем серд­цем. У под­но­жия Кре­ста он пла­кал вме­сте с Бо­жи­ей Ма­те­рью и услы­шал об­ра­щен­ные к Ней с вы­со­ты Кре­ста сло­ва Рас­пя­то­го Гос­по­да: «Же­но, се сын Твой» и к нему: «Се Ма­ти твоя» (Ин.19:26-27). С это­го вре­ме­ни апо­стол Иоанн, как лю­бя­щий сын, за­бо­тил­ся о Пре­свя­той Де­ве Ма­рии и слу­жил Ей до Ее Успе­ния, ни­ку­да не от­лу­ча­ясь из Иеру­са­ли­ма.

Тропарь апостолу Иоанну Богослову

Апостоле, Христу Богу возлюбленне,/ ускори избавити люди безответны,/ приемлет тя припадающа/ Иже падша на перси приемый./ Егоже моли, Богослове,/ и належащий облак языков разгнати,// прося нам мира и велия милости.

Кондак апостолу Иоанну Богослову

Величия твоя, девственниче, кто повесть?/ Точиши бо чудеса, и изливаеши исцеления,/ и молишися о душах наших,// яко Богослов и друг Христов.

Величание апостолу Иоанну Богослову

Величаем тя, апостоле Христов и Евангелисте Иоанне Богослове, и чтем болезни и труды твоя, имиже трудился еси во благовестии Христове.

Святитель Тихон (Белавин), патриарх Московский и всея Руси

Тропарь святителю Тихону, патриарху Московскому и всея Руси

Апостольских преданий ревнителя / и Христовы Церкве пастыря добраго, / душу свою за овцы положившаго, / жребием Божиим избранного / Всероссийскаго Патриарха Тихона восхвалим / и к нему с верою и упованием возопиим: / предстательством святительским ко Господу / Церковь Русскую в тишине соблюди, / расточенная чада ея во едино стадо собери, / отступившия от правыя веры к покаянию обрати, / страну нашу от междоусобныя брани сохрани / и мир Божий людем испроси.

Кондак святителю Тихону, патриарха Московскому и всея Руси

Тихостию нрава украшен,/ кротость и милосердие кающимся являяй,/ во исповедании православныя веры и любве ко Господу/ тверд и непреклонен пребыл еси,/ святителю Христов Тихоне./ Молися о нас, да не разлучимся от любве Божия,/ яже о Христе Иисусе, Господе нашем.

Молитвы Апостолу Иоанну Богослову

Молитвы Апостолу Иоанну Богослову.
ПОСТОЯННОЕ МЕСТО ПУБЛИКАЦИИ:http://proza.ru/2019/10/09/324
СБОРНИК «МНОГО МЫ ВСТРЕЧАЕМ ЧИСТОТЫ!»

МОЛИТВЫ ДНЮ ПАМЯТИ АПОСТОЛА ЕВАНГЕЛИСТА ИОАННА БОГОСЛОВА.
Апостол Иоа;нн Богослов, евангелист
ДНИ ПАМЯТИ
21 мая

13 июля – Собор славных и всехвальных 12-ти апостолов

9 октября – Преставление

ЖИТИЕ
Жизнь и труды апостолов – Святой апостол и евангелист Иоанн Богослов

Кроссворд «Апостол и евангелист Иоанн Богослов» № 2

БОГОСЛУЖЕНИЯ
Минея. 26-е сентября. Святаго апостола и евангелиста Иоанна Богослова
МОЛИТВЫ
Тропарь апостолу и евангелисту Иоанну Богослову, глас 2
Апо;столе, Христу; Бо;гу возлю;бленне,/ ускори; изба;вити лю;ди безотве;тны,/ прие;млет тя, припа;дающа,/ И;же па;дша на пе;рси прие;мый./ Его;же моли;, Богосло;ве,/ и належа;щий о;блак язы;ков разгна;ти,// прося; нам ми;ра и ве;лия ми;лости.

Читайте так же:  Молитва отче наш старая

Перевод: Апостол, Христом Богом возлюбленный, поспеши избавить людей беззащитных! Принимает мольбу твою Тот, Кто принял тебя, когда к груди Его ты припал. Моли Его, Богослов, и надвинувшуюся тучу язычества рассеять, прося для нас мира и великой милости.

АКАФИСТ СВЯТОМУ АПОСТОЛУ И ЕВАНГЕЛИСТУ ИОАННУ БОГОСЛОВУ (ИНОЙ)
Кондак 1
Избранный от мрежей рыбарских на проповедь Евангелиа, и от ловли рыб на уловление человеков во свет истиннаго боговедения, о, великий Апостоле, учениче, друже и наперсниче Христов, моли Единаго Истиннаго Человеколюбца, Егоже ты серафимскою любовию возлюбил еси, да помилует нас, ищущих твоего к Нему предстательства, и зовущих ти:

Радуйся, Иоанне Апостоле, наперсниче Христов и Богослове.

Икос 1
Ангельских сил и всякия твари Творца, Владыку и Господа, восприемшаго плоть нашу, и явльшагося на земли спасения нашего ради, узрев ходящаго при мори Галилейстем, и взывающаго тя с братом твоим, Иоанне блаженне, в звание апостольства, оставль мрежи рыбарския и отца твоего в корабли, неуклонно оттоле последовал еси стопам Спасителевым. Сего ради вопием ти сице:

Радуйся, мрежею Христовою уловленный.

Радуйся, воистину ловец человеков явивыйся.

Радуйся, дом свой и родителей ради Господа оставивый.

Радуйся, мир и вся его прелести презревый.

Радуйся, чистоты и целомудрия дивный хранителю.

Радуйся, Христом Богом возлюбленный.

Радуйся, избранный и верный Христов учениче.

Радуйся, собору апостольскому сопричтенный.

Радуйся, истины Царствия Божия уразумевый.

Радуйся, тайнозрителю судеб Божиих.

Радуйся, небесный Ангеле, во образе земнаго человека явивыйся.

Радуйся, апостолом любве нареченный.

Радуйся, Иоанне Апостоле, наперсниче Христов и Богослове.

Кондак 2
Видя Христос Господь непорочную чистоту твоего сердца, плотскими страстьми не омраченную, суди тебе достойна быти зрения таинственных откровений, имиже проникая во глубину богословия, возможеши проповедати оное во услышание всего мира и сего ради нарече тя сына Громова. Ты же невозвратно последовал еси Христу, непрестанно поя Ему: Аллилуиа.

Желающие могут увидеть короткий фильм про Апостола Иоанна Богослова, о его предсказаниях Апокалипсиса.Роль Апостола исполняю я. Забейте в поисковую строку: «Улика из прошлого» за 17 апреля 2018 г. АПОКАЛИПСИС. Это серия телеканала «ЗВЕЗДА».

Молитва, тропарь, кондак Апостолу и евангелисту Иоанну Богослову

О всехвальный апостоле и евангелисте Иоанне Богослове! Умоли Господа Бога даровати нам (имена), оставление всех прегрешений наших, елико согрешихом от юности нашея во всем житии нашем делом, словом, помышлением и всеми нашими чувствы: во исходе же душ наших помози нам, грешным (имена), избавитися от воздушных мытарств и вечнаго мучения, да твоим милостивым предста тельством прославляем Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков

Тропарь, глас 2

Апостоле Христу Богу возлюбленне, ускори избавити люди безответны, приемлет тя припадающа, иже падша на перси приемый: Егоже моли, Богослове, и належащую мглу языков разгнати, прося нам мира и велия милости.

Кондак, глас 2

Величия твоя, девственниче, кто повесть; точиши бо чудеса, и изливаеши исцеления, и молишися о душах наших, яко богослов и друг Христов.

Величание

Величаем тя, апостоле Христов и евангелисте Иоанне Богослове, и чтим болезни и труды твоя, имиже трудился еси во благовестии Христове.

Святаго, славнаго, всехвальнаго апостола и евангелиста Иоанна Богослова.

Тропа́рь, гла́с 2:

Апо́столе, Христу́ Бо́гу возлю́бленне, ускори́ изба́вити лю́ди безотве́тны, прие́млет тя́, припа́дающа, Иже па́дша на пе́рси изво́ливый. Его́же моли́, Богосло́ве, и належа́щий о́блак язы́ков разгна́ти, прося́ на́м ми́ра и ве́лия ми́лости.

Кано́н апо́стола, гла́с 8.

Пе́снь 1.

Ирмос: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ чудотворя́й иногда́ Моисе́йский же́зл, крестообра́зно порази́в и раздели́в мо́ре, Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, пе́снь Бо́гови воспева́юща.

Яко чи́ст и возлю́блен бы́л еси́ нетле́нному Све́ту, и на пе́рсех Сего́ возле́г, упоко́ився, дерзнове́нною душе́ю, из бе́здны прему́дрости Све́т ра́зума извле́кл еси́, блаже́нне Иоа́нне апо́столе.

Преесте́ственне богосло́вя, возгреме́л еси́, возлю́бленне, Христу́: в нача́ле бе́ Сло́во, жи́во и воипоста́сно ко Своему́ Роди́телю, и Бо́г бе́ Сло́во, и пло́ть Сло́во бы́сть, и Бо́г пребы́сть непрело́жен.

Богородичен: Под Кро́в Тво́й, Чи́стая, прибега́юще, огреба́емся напа́стей вся́ких находя́щих, Пречи́стая, те́м и ны́не мо́лим: па́дшия из глубины́ прегреше́ний возведи́ Боже́ственными Твои́ми, Чи́стая, мольба́ми.

Пе́снь 3.

Ирмос: Утверже́й в нача́ле небеса́ ра́зумом и зе́млю на вода́х основа́вый, на ка́мени мя́, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́, я́ко не́сть свя́т, па́че Тебе́, еди́не Человеколю́бче.

От ры́барей лове́ц челове́ков и богосло́в бы́л еси́, му́дре Иоа́нне, пренебре́г оте́ческую и мирску́ю любо́вь и Влады́це Сло́ву жела́нием Боже́ственным после́дуя.

Очище́н душе́вным о́ком, о Богосло́ве, узре́л еси́ неизрече́нную сла́ву, от Отца́ единоро́днаго Сло́ва и Сы́на Бо́жия, Имже му́дре вся́ Боже́ственным бы́ша Ду́хом.

Богородичен: Под Твое́ спаси́тельное прибе́жище притека́ем, Богоро́дице Де́во, и спаса́емся наве́та вра́жия моли́твами Твои́ми и бу́дущаго, Чи́стая, избавля́емся муче́ния.

Та́же седа́лен апо́стола, гла́с 8.

Прему́дрости на пе́рси возле́г и ра́зума су́щих навы́к, боже́ственно возгреме́л еси́: в нача́ле бе́ Сло́во. До́бре написа́в пе́рвее безнача́льное рождество́, пропове́дал еси́ все́м Сло́ва воплоще́ние. Те́мже и язы́ком, я́ко мре́жею, улови́в язы́ки, по благода́ти Ду́ха изуча́еши концы́, и просвеща́еши чудесы́, Богосло́ве апо́столе, моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Пе́снь 4.

Ирмос: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра Отча, и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Тя́ гро́мова сы́на Госпо́дь нарече́, тя́ греме́ти Ду́хом сподо́би Своего́ от Отца́ Боже́ственнаго и непостижи́маго рожде́ния неизрече́нное. Те́м твою́, Богосло́ве, всепра́зднственную па́мять пе́сньми досто́йно сла́вим.

Ты́ доброде́тельми возше́л еси́, апо́столе, на высоту́, ты́ узре́л еси́ сла́вою блиста́ющее единоро́дное Сло́во во пло́ти, во Оте́ческих безнача́льно не́дрех седя́щее, гла́са же услы́шати Оте́ческаго сподо́бился еси́, свиде́тельствующа Того́ Сыновство́.

Богородичен: Под Твое́ ны́не прибега́я заступле́ние, непотре́бный ра́б Тво́й, Всенепоро́чная, да не постыжу́ся: Тя́ бо к Бо́гу и́мам Предста́тельницу и сте́ну нера́тну, о Тебе́ и бу́дущия да наслажду́ся тишины́ и Боже́ственныя жи́зни, молю́ся.

Пе́снь 5.

Ирмос: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Во тме́ ми́ра просия́вший, ви́дев Све́т Пречи́стый, раствори́лся еси́ любо́вию и, свети́льник благоче́стия бы́в, многосе́менных ро́ды язы́к богосло́вия, Иоа́нне, све́том осия́л еси́.

Уве́дев, я́ко зако́н Моисе́ом се́нный да́н бы́сть, Боже́ственная же благода́ть Христо́м Бо́гом на́шим бы́сть, богосло́вным язы́ком, сы́не гро́мов возлю́бленне, благовести́л еси́ Его́ Божество́.

Богородичен: Ты́ ми́ покро́в и держа́ва, Пречи́стая, и утвержде́ние, и стена́ неруши́ма, и Тя́ призыва́ю: в нощи́ и во дни́ мя́ соблюда́й от вся́каго вре́да велиа́ра находя́щаго, да ве́рою и любо́вию сла́влю Тя́.

Читайте так же:  Молитва снимающая головную боль

Пе́снь 6.

Ирмос: Бе́здна грехо́в и прегреше́ний бу́ря мя́ смуща́ет и во глубину́ ну́жднаго ре́ет мя́ отча́яния, но Твою́ кре́пкую ру́ку мне́ простри́, я́ко Петро́ви, о Упра́вителю! и спаси́.

Угль Боже́ственнаго огня́ прови́де обра́зно Иса́ия, очи́стив устне́, проро́чества сподо́бися; воплоти́вшагося же Бо́га Сло́ва, блаже́нне Иоа́нне, ты́ яви́лся еси́ напе́рсник.

Сло́во Сы́й единоро́дное, Еже в не́дрех Оте́ческих седя́щее, воплоще́нно узре́ся, Иоа́нне блаже́нне, и я́ко таи́ннику возлю́бленну тебе́ сказа́, безпло́тне Бо́га никому́же ви́дети когда́.

Богородичен: Просвети́ мою́ ду́шу, ро́ждшая озаре́ние сла́вы Отчи, Де́во Богоро́дице Всепе́тая, Твою́ бо и́стинную благода́ть иму́ще, бесе́ды языковре́дия возбраня́емся.

Конда́к, гла́с 2:

Вели́чия твоя́, де́вственниче, кто́ пове́сть? То́чиши бо чудеса́, и излива́еши исцеле́ния, и мо́лишися о душа́х на́ших, я́ко Богосло́в и дру́г Христо́в.

Высоты́ небе́сныя уве́дети и мо́ря глубины́ испыта́ти де́рзостно е́сть и непостижи́мо. Якоже бо зве́зды изчести́ и морски́й песо́к невозмо́жно отню́д, си́це и Богосло́ва исправле́ния изрещи́ недово́льно е́сть. Толи́цеми того́ венцы́ Христо́с, Его́же возлюби́, венча́, Ему́же и на пе́рси возле́г, и на та́йней ве́чери с Ни́м яде́, я́ко Богосло́в и дру́г Христо́в.

Пе́снь 7.

Ирмос: Бо́жия снизхожде́ния о́гнь устыде́ся в Вавило́не иногда́, сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю, я́ко во цве́тнице лику́юще, поя́ху: благослове́н еси́ Бо́же, оте́ц на́ших.

Усе́рдно изше́л еси́ у́з ве́щи, о всеблаже́нне, я́ко Бо́жий предста́тель, и, богодухнове́ннаго бы́в ве́стник богосло́вия, вопи́ти научи́л еси́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Яко траву́ вмени́л еси́ зла́то и бога́тство, о всеблаже́нне, и се́но, я́ко зла́то, тебе́ де́йством Боже́ственным бы́сть, богосло́вящу Соде́теля и Го́спода: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Ду́х Святы́й, от Отца́ Безнача́льнаго исходя́щь и от Тебе́ неразде́льне прие́млем, Сло́ве Единоро́дне Бо́жий, апо́столом зва́ти возвести́л еси́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богородичен: Хра́м и пала́та Царя́ Христа́ была́ еси́ и о́др еди́на Соломо́нов, Его́же, я́коже рече́ Писа́ние, окружа́ют си́льнии шестьдеся́т, с Тобо́ю ны́не, Де́во, зову́т и пою́т: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмос: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Яко благоле́пна и благознамени́та пресла́вная па́мять твоя́, благове́стниче Иису́сова Божества́, боже́ственная, благоуха́ющи, Це́ркви возсия́. Те́м, ра́дующеся, ве́рнии, пое́м: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Богосло́ва иму́ще ли́ку чинонача́льника, Тя́ от него́, Христе́, богосло́вима, Бо́га возвеща́ем со Отце́м и Ду́хом и, единонача́льственне песносло́вяще, вопие́м: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Богородичен: Воплоще́ннаго родила́ еси́ Бо́га Сло́ва, Всенепоро́чная, Сего́ умоли́ огня́ мя́ изба́вити: се́ бо житие́ мое́ все́ отягчи́ся, все́ порабо́тися лю́тыми греха́ми. Те́м к Тебе́, Де́во, прибега́ю и Тя́ призыва́ю, Обра́дованную.

Пе́снь 9.

Ирмос: Ужасе́ся о се́м не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски, и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее небе́с. Те́м Тя́, Богоро́дицу, Ангелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Кресту́ Влады́чню предстоя́й, Де́ве же и Богоро́дице Чи́стей, учени́к возлю́бленный, чи́стый богосло́вия орга́н, я́коже де́вственник вруче́ние прия́т и, храни́тель Непоро́чныя бы́в Богоро́дицы, ны́не досто́йно ублажа́ется.

Досто́йно возлю́бль Пречи́стый честно́е и непоро́чное житие́ твое́, Ангельски пожи́вша на земли́, тя́ в бра́та ме́сто прия́т, блаже́нне Иоа́нне, Свое́й сы́на тя́ возвести́ Ма́тери Богоро́дице, с Не́юже тя́ вси́ ублажа́ем.

Богородичен: Спаси́тельный бу́ди ми́ сто́лп, Чи́стая, де́монов безде́льны сотвори́ полки́, искуше́ний молву́ и бе́д отрева́ющи, и страсте́й нахо́ды дале́че отгоня́ющи, и чи́стое даю́щи свобожде́ние, и Боже́ственная дарова́ния незави́стне мне́ преподаю́щи.

Свети́лен.

Гро́мов сы́н бы́в, к челове́ком богосло́вил еси́, е́же, — в нача́ле бе́ Сло́во, — апо́столе Иоа́нне, возлеги́й бо на пе́рси ве́рно Влады́ки твоего́ и отту́ду поче́рп богосло́вия струи́, тва́рь всю́ напоя́еши.

Молитва первая апостолу и евангелисту Иоанну Богослову

Молитва вторая апостолу и евангелисту Иоанну Богослову

О, вели́кий и всехва́льный апо́столе и евангели́сте Иоа́нне Богосло́ве, напе́рсниче Христо́в, те́плый наш засту́пниче и ско́рый в ско́рбех помо́щниче! Умоли́ Го́спода Бо́га дарова́ти нам оставле́ние всех прегреше́ний на́ших, ели́ка согреши́хом от ю́ности на́шея во всем житии́ на́шем де́лом, сло́вом, помышле́нием и все́ми на́шими чу́вствы; во исхо́де же душ на́ших помози́ нам, гре́шным (имена), изба́витися от возду́шных мыта́рств и ве́чнаго муче́ния, да твои́м ми́лостивным предста́тельством прославля́ем Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Тропарь и кондак

Поделиться:

Материалы к огласительным беседам

Социальные партнеры

Для тех, кто хочет креститься

Огласительные беседы проходят каждую субботу в 9.30

Крещение в 12.00

Подробнее.

Седмица 4-я Великого поста, Крестопоклонная. Мчч. Кодрата и иже с ним: Киприана, Дионисия, Анекта, Павла, Крискента, Дионисия, Викторина, Виктора, Никифора, Клавдия, Диодора, Серафиона, Папия, Леонида и мцц. Хариессы, Нунехии, Василиссы, Ники, Гали, Галины, Феодоры и иных многих (258). Прав. Павла Таганрогского (1879).

Мчч. Кодрата Никомидийского, Саторина, Руфина и прочих (III). Прп. Анастасии (567–568).

Сщмч. Димитрия Легейдо пресвитера (1938).

@На 6-м часе: Ис. XIV, 24–32. На веч.: Быт. VIII, 21 – IX, 7. Притч. XI, 19 – XII, 6.@

На 1-м часе поклонение Кресту. Вместо «Стопы моя. » поется «Кресту Твоему. » и стихиры на целование Креста (как в Неделю Крестопоклонную). Подобным образом поклонение Кресту на 1-м часе бывает и в среду (в пятницу поклонение Кресту – в конце изобразительных). На всех часах и изобразительных в эти дни по «Отче наш» – кондак «Не ктому пламенное оружие. ».

Преставлению святого апостола и евангелиста Иоанна Богослова.

Тропа́рь, гла́с 2.

Апо́столе, Христу́ Бо́гу возлю́бленне, ускори́ изба́вити лю́ди безотве́тны: прие́млет тя́ припа́дающа, Иже па́дша на пе́рси Прие́мый. Его́же моли́, Богосло́ве, и належа́щую мглу́ язы́ков разгна́ти, прося́ на́м ми́ра и ве́лия ми́лости.

Стихи́ра, гла́с 2:

Богосло́ве де́вственниче, учениче́ возлю́бленне Спа́сов, моли́твами твои́ми на́с спаса́й, мо́лимся, от вся́каго вре́да, я́ко твое́ есмы́ ста́до.

Кано́н апо́стола. Гла́с 2.

Пе́снь 1.

Ирмос: Во глубине́ постла́ иногда́ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный гре́х потреби́ло е́сть, препросла́вленный Госпо́дь, сла́вно бо просла́вися.

Ца́рство небе́сное, блаже́нне, е́же пропове́дал еси́, восприи́м и Сло́ву собесе́дник бы́в небе́сному, ве́рующия честно́му твоему́ пропове́данию и богосло́вию, твои́ми моли́твами сохрани́.

Кре́пок смы́сл явля́я, о все́х небре́гл еси́ су́щих на земли́ и у́з естества́, и Сло́ву, всему́дре, слове́сне же и у́мне сопребыва́я, от безслове́сия безслове́сне живу́щия свободи́л еси́.

Небе́сных ра́зум прии́м богослове́снейше, Бо́га Сло́ва пропове́дал еси́: в нача́ле бе́ Сло́во, и Сло́во бе́ к Своему́ Роди́телю, и Бо́г бе́ Сло́во, благовеству́я, научи́л еси́.

Богородичен: Отрокови́ц боже́ственных ли́к, боже́ственнейше в жена́х Тя́ до́брую воспева́ют, Богоро́дице Влады́чице, добро́тами укра́шену Божества́, добротвори́тельное бо Сло́во па́че сло́ва родила́ еси́.

Пе́снь 3.

Ирмос: Процвела́ е́сть пусты́ня, я́ко кри́н, Го́споди, язы́ческая неплодя́щая, Це́рковь, прише́ствием Твои́м, в не́йже утверди́ся мое́ се́рдце.

Читайте так же:  Молитва и икона от бездетности

Тро́ицы яви́л еси́ богосло́вным язы́ком твои́м ю́же па́че ума́ та́йну, Иоа́нне богоблаже́нне, в не́йже утверди́ся мое́ се́рдце.

Язы́к тво́й бы́сть Пи́сьменника тро́сть, Всесвята́го Ду́ха, богопи́санно зна́менующий честно́е твое́ и боже́ственное Ева́нгелие.

Видео удалено.
Видео (кликните для воспроизведения).

Му́дрости ты́ бе́здну поче́рпл еси́, всему́дре, возле́г богому́дренным дерзнове́нием на Прему́дрости Исто́чнице, и Сего́ богопропове́дник бы́л еси́.

Богородичен: Еди́ну Де́вствующую и Ма́терь чти́м, я́ко спасе́ния хода́таицу бы́вшу на́м, Всенепоро́чная, и ми́р изба́вльшую моли́твами Твои́ми.

Седа́лен, гла́с 8.

Прему́дрости на пе́рси возле́г и ра́зуму су́щих научи́вся, боже́ственно возгреме́л еси́: в нача́ле бе́ Сло́во, до́бре написа́в пе́рвый безнача́льное рождество́, и пропове́дал еси́ все́м Сло́ва воплоще́ние. Те́мже и язы́ком, я́ко мре́жею, улови́в язы́ки, благода́тию Ду́ха изуча́еши концы́ и просвеща́еши чудесы́, богосло́ве апо́столе, моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, Богородичен:

В напа́сти многоплете́нныя впа́д от вра́г ви́димых и неви́димых, бу́рею одержи́мь безчи́сленных согреше́ний мои́х; и я́ко к те́плому Твоему́ заступле́нию и покро́ву моему́, Чи́стая, ко приста́нищу притека́ю Твоея́ бла́гости. Те́мже, Пречи́стая, из Тебе́ Воплоще́нному безсе́менно моли́ся приле́жно о все́х рабе́х Твои́х, непреста́нно моля́щих Ти ся, Богоро́дице Пречи́стая, моля́щи Его́ при́сно, согреше́ний оставле́ние дарова́ти воспева́ющим досто́йно сла́ву Твою́.

Пе́снь 4.

Ирмос: Прише́л еси́ от Де́вы, не хода́тай, ни Ангел, но Са́м, Го́споди, вопло́щся, и спа́сл еси́ всего́ мя́, челове́ка. Те́м зову́ Ти́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Сло́во тя́ Богосло́ва досто́йно показа́, Того́ Божества́ тайнонаучи́в, преизя́щнейше, и е́же по челове́ку строе́нию научи́в неизрече́нному.

Ум боже́ствен и де́вственно те́ло стяжа́в, хра́м бы́л еси́ живы́й же и одушевле́нный, сла́вне, и жили́ще Всепе́тыя Тро́ицы свяще́ннейшее.

Сыновство́м Пречи́стыя Де́вы почествова́лся еси́, де́вственниче блаже́нне, и бра́т показа́лся еси́ Избра́вшему тя́ и ученика́ Богосло́ва Соверши́вшему.

Богородичен: Исцеля́я Евы дре́внее преступле́ние, в Тя́, Всенепоро́чную и Пречи́стую, всели́ся Пребоже́ственный, всего́ мя, челове́ка, вообрази́ти па́дша.

Пе́снь 5.

Ирмос: Хода́тай Бо́гу и челове́ком бы́л еси́, Христе́ Бо́же: Тобо́ю бо, Влады́ко, к Светонача́льнику, Отцу́ Твоему́, от но́щи неве́дения приведе́ние и́мамы.

Небе́сный у́м, Богосло́ве, яви́лся еси́ благода́тию, ве́сь све́т бы́в е́же к Началосве́ту приближе́нием и чи́стым твои́м зре́нием, е́же к Нему́, обожа́емь.

Умо́м чи́стым, и святы́ми устна́ми, богодохнове́нне, и пречи́стыми усты́ твое́ Ева́нгелие пропове́дал еси́ и о́бщее спасе́ние все́м ве́рным предложи́л еси́.

Со Христо́м живы́й от младе́нства, орга́н благода́ти от Него́ предложе́н бы́л еси́, богосло́вии изобуча́емь и Тро́ичестей сла́ве па́че естества́ науча́емь.

Богородичен: Глаго́лы Твоя́ помина́юще, Тя́ ны́не блажи́м: Тобо́ю, Всенепоро́чная, блаже́нство неизрече́нное и жи́знь нестаре́ющуюся и́стинно прия́хом.

Пе́снь 6.

Ирмос: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же, мя́ возведи́.

Иису́с, Бо́г мо́й и Госпо́дь, твою́ чистоту́ прии́м и всесоверше́нную свя́тость, бра́та тя́, Богосло́ве, прия́т.

Венча́в свя́то житие́ твое́, си́це упова́в, Му́дрости возле́гл еси́ на пе́рси, сла́вне, и благода́ть отту́ду извле́кл еси́.

Вели́кая и боже́ственная сия́ния богосло́вия твоего́ всю́ просвети́ша, сла́вне, вселе́нную и све́том Трисо́лнечным озари́ша.

Богородичен: Не́бо простры́й во́лею, не́бо земно́е ино́е распростре́ Тя, Богома́ти Чи́стая, и из Тебе́ возсия́в, яви́ся.

Конда́к, гла́с 2:

Вели́чия твоя́, де́вственниче, кто́ пове́сть? То́чиши бо чудеса́, и излива́еши исцеле́ния, и мо́лишися о душа́х на́ших, я́ко богосло́в и дру́г Христо́в.

Высоты́ небе́сныя уве́дети и мо́ря глубины́ испыта́ти де́рзостно е́сть и непости́жно, я́коже бо зве́зды исчи́слити и примо́рский песо́к невозмо́жно отню́д, си́це ниже́ я́же богосло́вова рещи́ дово́льно: толи́цеми того́ венцы́ Христо́с, его́же возлюби́, венча́, Ему́же и на пе́рси возле́г и на Та́йней ве́чери с Ни́м яде́, я́ко богосло́в и дру́г Христо́в.

Пе́снь 7.

Ирмос: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля высо́к пла́мень вознесло́ е́сть, Христо́с же простре́ богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную, Сы́й благослове́н и препросла́влен.

Боже́ственным сия́я светоли́тием, Ду́ха Свята́го я́сно богосло́вил еси́, исходя́ща из Безнача́льнаго Отца́ и почива́юща в Сы́не неотхо́дно, я́ко Единосу́щна.

В тебе́, блаже́нне, положи́ пра́вды Со́лнце селе́ние, не́бо приснодви́жимо тя́ соде́лавый и богосло́вным твои́м язы́ком пропове́дуемый Христо́с, возлю́бленне, препросла́вленный.

Глаго́л твои́х си́ла, боже́ственное веща́ние изы́де, всеблаже́нне досточу́дне, и преми́рное твое́ Ева́нгелие всю́ объя́ше зе́млю догма́тов вели́чеством.

Богородичен: Пречи́стое зача́тие, нетле́нно Рождество́ Ты́ еди́на показа́ла еси́, Де́ва пребы́вши: Бо́га бо зачала́ еси́, над все́ми Су́щаго, Чи́стая, Челове́ка бы́вша, ве́рных на спасе́ние и избавле́ние.

Пе́снь 8.

Ирмос: Пе́щь иногда́ о́гненная в Вавило́не де́йства разделя́ше, Бо́жиим веле́нием халде́и опаля́ющая, ве́рныя же ороша́ющая, пою́щия: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Якоже мо́лния све́тлая проходя́щи, вселе́нней, блаже́нне, яви́лся еси́, чистоты́ све́тлостию, де́вства же блиста́нием и благоче́стия догма́ты ми́р просвеща́я, возлю́бленне Христу́ Бо́гу.

Те́ло, и ду́шу, и у́м очи́стив, благовести́л еси́ небе́сное Христо́во Ева́нгелие, и Ангелом единожи́тель на небесе́х бы́в, зове́ши ны́не: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Сто́лп све́тел, возложе́ние же боже́ственно небе́снаго хра́ма бы́л еси́, и престо́л чу́вствия, и му́дрости прия́телище, богосло́вия орга́н, поя́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богородичен: Да кля́тву пе́рвую истреби́ши и сме́ртное осужде́ние дре́вле прама́тере, из Де́вы Богома́тере, Сло́ве Бо́жий, роди́лся еси́, все́м дарова́в безсме́ртие неги́блемо.

Пе́снь 9.

Ирмос: Безнача́льна Роди́теля Сы́н, Бо́г и Госпо́дь, вопло́щся от Де́вы, на́м яви́ся, омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная. Те́м Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.

Ны́не не в гада́ниих, но лице́м к лицу́ сла́дости пото́к зре́ти удосто́ился еси́, и реку́ ми́ра, и исто́чник безсме́ртия, и́мже ны́не напая́емь, наслажда́ешися обоже́ния.

Назе́мное проси́л еси́ седа́лище прия́ти от Христа́, но Он тебе́ пе́рси Своя́ да́рует, на ня́же возле́г, Богосло́ве, тве́рдым и пребыва́ющим седе́нием до́брым обогати́лся еси́, апо́столов украше́ние.

Му́дрости погаси́л еси́ е́ллинския безбо́жное, в нача́ле бе́ Сло́во, му́дре, провеща́в, и к Бо́гу бе́ Сло́во, и и́стинно Бо́г бе́ Сло́во, Имже вся́ бы́ша, ви́димая же и неви́димая.

Богородичен: Яко у́тро обрела́ся еси́ у́треннее в нощи́ жития́, де́вства заря́ми облиста́ющи, восто́к Со́лнца мы́сленнаго пра́вды на́м я́вльшая, Богома́ти Всечи́стая.

Свети́лен.

Яко душе́ю де́вственна тя́ и те́лом, блаже́нне, Сло́во избра́, Богосло́ве де́вственниче, и Того́ Божества́ чу́дна показа́ писца́ и слугу́, и́же и от земли́ преста́вился еси́, не у́мер, но в Бо́зе жи́в и безсме́ртен пребыва́я.

Сла́ва.

Гро́мов сы́н бы́в, челове́ком богосло́вил еси́, е́же в нача́ле бе́ Сло́во, апо́столе Иоа́нне; возлеги́й бо на пе́рси ве́рно Влады́ки твоего́ и отту́ду поче́рп богосло́вия струи́, тва́рь всю́ напая́еши.

И ны́не, Богородичен:

При Кресте́ Сы́на Твоего́ и Бо́га стоя́щи Всечи́стая со ученико́м де́вственником, се́, глаго́лет, сы́н Тво́й, услы́ша Созда́вшаго; ученику́ же: се́, глаго́лет, Ма́ти твоя́. С ни́мже Тя́ вси́ пое́м, Богороди́тельнице Де́во.

Стихи́ры гла́с 8.

Блаже́нне Иоа́нне всему́дре, / оби́льною теплото́ю Христо́вы любве́ / мно́жае все́х бы́л еси́ / ученико́в люби́мь Всеви́дцу Сло́ву / и судя́щему пра́выми ме́рами все́й вселе́нней, / чистоты́ и де́вства / добро́тами озари́вся / те́лом и по́мыслом, / богоблаже́нне.

Де́вства процвете́ние, / честны́х доброде́телей прия́тное жили́ще, / му́дрости орга́н, / Ду́ха хра́м, / светоно́сная уста́ благода́ти, / Це́ркве светле́йшее о́ко, / всечестна́го Иоа́нна / пе́сньми духо́вными ны́не восхва́лим, / я́ко служи́теля Христо́ва.

Читайте так же:  Воскресная молитва помогает

Богосло́вия во́ды, / на пе́рси возле́г, / му́дрости поче́рпл еси́ / и ми́р напои́л еси́, / Иоа́нне всеизя́щнейше, / Тро́ицы ве́дением / мо́ре изсуши́л еси́ безбо́жия, / сто́лп бы́в и о́блак одушевле́н, / наставля́я ны́ к небе́сному насле́дию.

Евангели́сте боже́ственне, / благи́х исто́чник, / Ца́рство недви́жное, / жи́знь ве́чную, и ра́дость неизглаго́ланную, / и зре́ния Боже́ственнаго наслажде́ние, / и богатода́тно Христо́ва дарова́ния, / у́м превосходя́й и челове́ческий по́мысл, / сы́не гро́мов, / благовеству́яй ми́ру, / уясни́л еси́.

Сла́ва, гла́с 8.

Благове́стниче Иоа́нне, равноа́нгельне, де́вственниче, богосло́ве, богонауче́нне, правосла́вно ми́ру пречи́стое ребро́, кро́вь и во́ду источи́вшее, пропове́дал еси́, и́мже ве́чную жи́знь обрета́ем душа́м на́шим.

И ны́не, богоро́дичен, гла́с то́йже:

Влады́чице, приими́ моли́твы ра́б Твои́х и изба́ви на́с от вся́кия ну́жды и печа́ли.

Молитва апостолу и евангелисту Иоанну Богослову

О, вели́кий и всехва́льный апо́столе и евангели́сте Иоа́нне Богосло́ве, напе́рсниче Христо́в, те́плый наш засту́пниче и ско́рый в ско́рбех помо́щниче! Умоли́ Го́спода Бо́га дарова́ти нам оставле́ние всех прегреше́ний на́ших, ели́ка согреши́хом от ю́ности на́шея во всем житии́ на́шем де́лом, сло́вом, помышле́нием и все́ми на́шими чу́вствы; во исхо́де же душ на́ших помози́ нам, гре́шным (Имена), изба́витися от возду́шных мыта́рств и ве́чнаго муче́ния, да твои́м ми́лостивным предста́тельством прославля́ем Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

СВЯТОЙ АПОСТОЛ И ЕВАНГЕЛИСТ ИОАНН БОГОСЛОВ

ЖИТИЕ АПОСТОЛА И ЕВАНГЕЛИСТА ИОАННА БОГОСЛОВА

Апо­стол Иоанн уда­лил­ся со сво­им уче­ни­ком Про­хо­ром на пу­стын­ную го­ру, где на­ло­жил на се­бя трех­днев­ный пост. Во вре­мя мо­лит­вы апо­сто­ла го­ра за­ко­ле­ба­лась, за­гре­мел гром. Про­хор в стра­хе упал на зем­лю. Апо­стол Иоанн под­нял его и при­ка­зал за­пи­сы­вать то, что он бу­дет го­во­рить. «Аз есмь Аль­фа и Оме­га, на­ча­ток и ко­нец, гла­го­лет Гос­подь, Сый и Иже бе и Гря­дый, Все­дер­жи­тель» (Откр.1:8), – воз­ве­щал Дух Бо­жий через свя­то­го апо­сто­ла. Так око­ло 67 го­да бы­ла на­пи­са­на Кни­га От­кро­ве­ния (Апо­ка­лип­сис) свя­то­го апо­сто­ла Иоан­на Бо­го­сло­ва. В этой кни­ге рас­кры­ты тай­ны су­деб Церк­ви и кон­ца ми­ра.

По­сле дли­тель­ной ссыл­ки апо­стол Иоанн по­лу­чил сво­бо­ду и вер­нул­ся в Ефес, где про­дол­жал свою де­я­тель­ность, по­учая хри­сти­ан осте­ре­гать­ся лже­учи­те­лей и их лже­уче­ний. Око­ло 95 го­да апо­стол Иоанн на­пи­сал в Ефе­се Еван­ге­лие. Он при­зы­вал всех хри­сти­ан лю­бить Гос­по­да и друг дру­га и этим ис­пол­нить за­по­ве­ди Хри­сто­вы. Апо­сто­лом люб­ви име­ну­ет Цер­ковь свя­то­го Иоан­на, ибо он по­сто­ян­но учил, что без люб­ви че­ло­век не мо­жет при­бли­зить­ся к Бо­гу. В трех по­сла­ни­ях, на­пи­сан­ных апо­сто­лом Иоан­ном, го­во­рит­ся о зна­че­нии люб­ви к Бо­гу и ближ­ним. Уже в глу­бо­кой ста­ро­сти, узнав о юно­ше, со­вра­тив­шем­ся с пу­ти ис­тин­но­го и сде­лав­шем­ся пред­во­ди­те­лем шай­ки раз­бой­ни­ков, апо­стол Иоанн по­шел ис­кать его в пу­сты­ню. Уви­дев свя­то­го стар­ца, ви­нов­ный стал скры­вать­ся, но апо­стол по­бе­жал за ним и умо­лял его оста­но­вить­ся, обе­щая грех юно­ши взять на се­бя, лишь бы тот по­ка­ял­ся и не гу­бил сво­ей ду­ши. Тро­ну­тый теп­ло­той люб­ви свя­то­го стар­ца, юно­ша дей­стви­тель­но по­ка­ял­ся и ис­пра­вил свою жизнь.

Свя­той апо­стол Иоанн скон­чал­ся в воз­расте ста с лиш­ним лет. Он на­мно­го пе­ре­жил всех осталь­ных оче­вид­цев Гос­по­да, дол­го оста­ва­ясь един­ствен­ным жи­вым сви­де­те­лем зем­ных пу­тей Спа­си­те­ля.

Ко­гда на­ста­ло вре­мя от­ше­ствия апо­сто­ла Иоан­на к Бо­гу, он уда­лил­ся за пре­де­лы Ефе­са с се­мью сво­и­ми уче­ни­ка­ми и по­ве­лел при­го­то­вить для се­бя в зем­ле кре­сто­об­раз­ную мо­ги­лу, в ко­то­рую лег, ска­зав уче­ни­кам, чтобы они за­сы­па­ли его зем­лей. Уче­ни­ки с пла­чем це­ло­ва­ли сво­е­го лю­би­мо­го на­став­ни­ка, но, не ре­ша­ясь ослу­шать­ся, ис­пол­ни­ли его по­ве­ле­ние. Они за­кры­ли ли­цо свя­то­го пла­том и за­ко­па­ли мо­ги­лу. Узнав об этом, осталь­ные уче­ни­ки апо­сто­ла при­шли к ме­сту его по­гре­бе­ния и рас­ко­па­ли мо­ги­лу, но ни­че­го в ней не на­шли.

Каж­дый год из мо­ги­лы свя­то­го апо­сто­ла Иоан­на 8-го мая вы­сту­пал тон­кий прах, ко­то­рый ве­ру­ю­щие со­би­ра­ли и ис­це­ля­лись им от бо­лез­ней. По­это­му Цер­ковь празд­ну­ет па­мять свя­то­го апо­сто­ла Иоан­на Бо­го­сло­ва еще и 8 мая.

Гос­подь дал сво­е­му лю­би­мо­му уче­ни­ку Иоан­ну и его бра­ту имя «Сы­нов Гро­ма» – вест­ни­ка устра­ша­ю­ще­го в сво­ей очи­сти­тель­ной си­ле небес­но­го ог­ня. Этим са­мым Спа­си­тель ука­зы­вал на пла­мен­ный, ог­нен­ный, жерт­вен­ный ха­рак­тер хри­сти­ан­ской люб­ви, про­по­вед­ни­ком ко­то­рой был апо­стол Иоанн Бо­го­слов. Орел – сим­вол вы­со­ко­го па­ре­ния бо­го­слов­ской мыс­ли – ико­но­гра­фи­че­ский знак еван­ге­ли­ста Иоан­на Бо­го­сло­ва. На­име­но­ва­ние Бо­го­сло­ва Свя­тая Цер­ковь да­ла из уче­ни­ков Хри­сто­вых толь­ко свя­то­му Иоан­ну, тай­но­зри­те­лю Су­деб Бо­жи­их.

Канон святому апостолу Иоанну Богослову

Память святаго славнаго и всехвальнаго апостола и евангелиста Иоанна Богослова Церковь чтит 9 октября (26 сентября по старому стилю). Этот день относят к великим праздникам, причтенным к двунадесятым. Апостол Иоанн занимает особое место среди учеников Христа. Неслучайно Церковь называет Иоанна апостолом любви, поскольку он учил, что без любви человек не может приблизиться к Господу. Апостол Иоанн является автором Евангелия от Иоанна, трех соборных посланий и Откровения Иоанна Богослова (Апокалипсиса). Иоанн Богослов — единственный из двенадцати апостолов, умерший естественной смертью.

Тропарь, глас 2-й

А постоле Христу Богу возлюбленне, потщися избавити люди безответны, приемлет бо тя припадающа, иже прием тя на перси возлегша. Его же моли Богослове, належащее прещение языческое яко облак разгнати, прося нам мира и велия милости. (2 раза).

Слава, и ныне. Богородичен. В ся паче смысла, вся преславная Твоя Богородице таинства, чистотою запечатленна, и девством хранима, Мати разумеся неложна, Бога рождьши истиннаго, Того моли спастися душам нашим.

Канон, глас 2-й

Песнь 1. Ирмос

В о глубине потопи древле, фараонитская вся воинства, преоружену силу. Воплощьжеся Слово преспеющия грехи потребило есть, преславныи Господь, яко прославися.

Запев: С вятыи апостоле и евангелисте Иоанне Богослове, моли Бога о нас (поклон) .

Ц арство Небесное блаженне, еже проповедал еси приим, и словеси собеседник быв Небесному, верующия честному ти проповеданию, и богословию, твоими молитвами сохрани.

Запев. К репок смысл являя, о всех не брегл еси земных, и соуз естества и словеси премудре умножая, словесно приближися, и от безсловесия ускотившыяся свободил еси.

Слава. Н ебесных разум приим богословесно блаженне, Бога Слова проповедал еси, искони бе слово, и слово бе к Своему Родителю, и Бог бе Слово, благовествуя научил еси.

И ныне. Богородичен. О троковиц божественыи лик, божествено в женах Тя добрую воспевают Богородице Владычице, добротами украшену Божества: добротворительное бо Слово, паче слова родила еси.

Катавасия: И збави от бед рабы своя, святыи апостоле и евангелисте Иоанне Богослове, яко вси по Бозе к тебе прибегаем, ты бо молиши о нас Христа Бога нашего (поклон) . Г осподи помилуй (3 раза с поклонами) .

Песнь 3. Ирмос

П роцвела есть пустыня яко крин Господи, язычна неплодящая церкви пришествием Ти, о ней же утвердися мое сердце.

Запев. Т ройческую явил еси богословным языком си, юже паче ума тайну Иоанне богоблаженне, о ней же утвердися мое сердце.

Запев. Я зык твой бысть книжника трость, Пресвятаго Духа, богописанно знаменающи, честное твое и божественое Евангелие.

Читайте так же:  Молитвы перед иконами Божией Матери — Молитвослов

Слава. П ремудрости ты бездну почерпе премудре, возлег со дерзновением на премудрости Источник, и Сему богопроповедник был еси.

И ныне. Богородичен. Е дину Богородицу Тя и Матерь чтем, яко спасения Ходатаицу бывшую нам Пренепорочная, и мир избавльшую молитвами си. Катавасия.

Седален, глас 8-й. П ремудрости на перси возлег, и разум сущих навык, божествено возгремел еси, искони бе Слово, добре написав первие словеси воплощение, и проповедав един безначальное рожество. Тем же и языком уловляя языки, проповедаеши концем, и просвещаеши чудесы, Богослове апостоле, моли Христа Бога, грехов оставление даровати, празднующим любовию святую память твою.

Слава, и ныне. Богородичен. В напасти многоплетенныя впад, от враг видимых и невидимых бурею одержим бесчисленых согрешении моих, и яко к теплому заступлению и покрову Твоему Чистая, ко пристанищу притекаю Твоея благости. Темже Пресвятая, иже из Тебе воплощенному без семене, молися прилежно о всех рабех Своих, непрестанно молящихтися Богородице пречистая, молящи Его присно, согрешением оставление даровати, воспевающим достойно славу Твою.

Песнь 4. Ирмос

П ришествовав от Девы не ходатай ни Ангел, но Ты Сам Господи воплощься, и спасе всего мя человека, тем вопию Ти слава силе Твоей.

Запев. С лово тя Богослова достойно показа того Божеству, тайно научив преизящно, и еже по человеку, смотрению наказав неизреченному.

Запев. У м божествен, и девствено тело стяжав, церковь был еси жива же и одушевлена славне, и жилище препетыя Троицы освященное.

Слава. С ыновством пречистыя Девы почтеся, девствениче блаженне, и брат показася избравшему тя, и ученика Богослова совершившему.

И ныне. Богородичен. И сцеляя Евжино древнее преступление, в Тя Пренепорочную и Пречистую вселися Пребожественыи, всего мя человека вообразити падша. Катавасия.

Песнь 5. Ирмос

Х одатай Богу и человеком бысть Христе Боже, Тобою бо Владыко к светоначальнику Отцу Ти, от нощи неведения приведение обретохом.

Запев. Н ебесен ум Богослове бысть благодатию, весь свет быв, еже к первоначальному свету приближением, и чистым ти зрением, еже к Нему обожением.

Запев. У мом чистым, и святыми устнами богодухновенне, и пречистыми усты свое благовествование проповедал еси, общее спасение всем верным предложил еси.

Слава. С о Христом живыи от младенства, сосуд благодати от Него сотворен бысть, богословие держа, и троичестей славе паче естества научая.

И ныне. Богородичен. Г лаголы Твоя поминающе, Тя ныне блажим: Тобою Всенепорочная, блаженство неизреченное, и жизнь несостареемую воистину прияхом. Катавасия.

Песнь 6. Ирмос

В бездне греховней одержимь, не изследную милосердия Твоего призываю бездну, от тли Боже мя возведи.

Запев. И сус Бог мой и Господь твою чистоту приим, и совершеное очищение, и брата Богослове приятова.

Запев. В енчав святынею житие свое, сице надеяся дерзнув, премудрости возлег еси на перси славне, и благодать оттуду извлече.

Слава. В еликая и божественая сияния богословия твоего, всю просветиша славне вселенную, и светом трисолнечным озариша.

И ныне. Богородичен. Н ебо прострыи волею, небо земленое другое, распростре Тя Богомати чистая, и из Тебе возсияв явися. Катавасия.

Слава, и ныне. Кондак, глас 2-й. В еличия твоя девственниче кто исповесть; источаеши бо чудеса, и изливаеши исцеления, и молишися за душа наша, яко Богослов и друг Христов.

Икос. В ысоты небесныя уведети, и моря глубины испытати, дерзостно есть и непостижимо. Якоже бо звезды исчести, и морьскии песок невозможно отнюд, сице и богословцевая изрещи недовольно есть: толице ми того венцы Христос, Его же возлюби венча, Ему же и на перси возлег, и на тайней вечери с Ним яде, яко Богослов и друг Христов.

Песнь 7. Ирмос

Б огопротивно веление беззаконнующа мучителя, высок пламень вознесло есть: Христос же простер богочестивым детем хлад духовныи, сыи благословен и препрославлен.

Запев. Б ожественым сияя светолитием, Духа Святаго ясно богословил еси, исходяща из безначальнаго Отца, и почивающа на Сыне нераздельно, яко единосущна.

Запев. В тебе блаженне положи, праведное солнце селение, небо приснодвижимо, иже тебе соделавыи, и богословным ти языком, проповедаемыи Христос, возлюбленне, и препрославленыи.

Слава. Г лагол сила божественая вещании твоих изыде, преблаженне досточудне, и премирное ти Евангелие всю обтече землю учением величествия.

И ныне. Богородичен. П речистое зачатие, нетленно рожество Ты Едина показала еси, пречиста пребывши, Бога бо зачала еси над всеми сущаго Чистая, человека бывша верным на спасение и избавление. Катавасия.

Песнь 8. Ирмос

П ещь огнена иногда в Вавилоне, детели разделяше, Божиим велением халдеи опаляющи, верныя же прохлаждающи, поюща, благословите вся дела Господня Господа.

Запев. Я коже молния светлая мимоходящи, вселенней блаженне явился еси, чистоты светлостию, девства же блистанием, и благочестия учении мир просвещая, возлюбленне Христу Богу.

Запев. Т елом и душею и умом очищеным, благовестил еси небесное Христово Евангелие, и Ангелом единожитель на небесех бысть, зовыи ныне, благословите вся дела Господня Господа.

Слава. С толп светел, возложение же божествено, небесному храму был еси, и престол чувствия, и премудрости приятелище, богословия сосуд. Поя, благословите вся дела Господня Господа.

И ныне. Богородичен. Д а клятву первую потребиши, и смертное осуждение древле прабабы, от Девы Богоматере Слове Божии родися, всем даруя безсмертие негиблемо. Катавасия.

Песнь 9. Ирмос

Б езначальна Родителя Сын Бог и Господь, воплощься от Девицы нам явися, омраченыя просветити, и собрати расточеныя. Тем всехвальную Богородицу величаем.

Запев с поклоном. Н ыне не в гаданиих, но лицем к лицу, пищныи поток зрети сподобися, и реку смирения, и источник безсмертия, им же ныне напаяемь, наслаждаешися обожения.

Запев. Н а земли просил еси седалище прияти от Христа, но Он тебе перси Своя дарует, на ня же возлег Богослове, твердым и пребывающим седением добрым обогатился еси, апостолом украшение.

Слава. М удрость погасил еси еллинскую безбожную, искони бе слово мудре провеща, и к Богу бе слово, и истинен Бог бяше Слово, им же вся быша, видимая же и невидимая.

И ныне. Богородичен. Я ко утро обретеся заутренее, в нощи житейстей девства зарею блистающи, восток солнца мысленаго правде нам явися Богомати пречистая. Катавасия.

Задостойник: В ладычице приими молитву раб Своих…

Отпуст: Г осподи Исусе Христе Сыне Божии, молитв ради пречистыя Твоея Матере, и святаго апостола и евангелиста Иоанна Богослова и всех святых, помилуй и спаси нас, яко Благ и Человеколюбец. А минь.

Библиотека. Архив «Русской веры»

Видео удалено.
Видео (кликните для воспроизведения).

Библиотека нашего сайта — это уникальная коллекция материалов, жемчужиной которого является «Лицевой летописный свод Ивана Грозного». Кроме того, в библиотеке впервые размещён старообрядческий Архив Канцелярии архиепископа Московского и Всея Руси (РГАДА, фонд 1475).

Тропарь апостолу иоанну богослову
Оценка 5 проголосовавших: 1

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here