Содержание
- 1 Текст песни 7 песнь Пасхального канона. — Обиход. Одноголосье.
- 2 Приходское пение: Воскресный тропарь 5-го гласа, «Предстательство христиан» и канон Пасхи, песнь 1-я
- 3 Объяснение Пасхального канона
- 4 Приходское пение: Воскресный тропарь 8-го гласа, песни 6-я и 7-я, кондак, икос и ипакои Пасхального канона
- 5 Пасхальное послание епископа Саянского и Нижнеудинского Алексия пастырям, монашеству и мирянам Саянской епархии Русской Православной Церкви
- 6 Канон Воскресный, глас 7.
- 7 Пасхальный канон
Текст песни 7 песнь Пасхального канона. — Обиход. Одноголосье.
Оригинальный текст и слова песни Обиход. Одноголосье.:
Ирмос: Отроки от пещи избавивый, быв Человек, страждет яко смертен, и страстию смертное в нетления облачит благолепие, Един благословен отцев Бог и препрославлен.
!
Жены с миры богомудрыя в след Тебе течаху: Егоже, яко мертва, со слезами искаху, поклонишася радующияся Живому Богу, и Пасху тайную Твоим, Христе, учеником благовестиша.
!
Смерти празднуем умерщвление, адово разрушение, иного жития, вечнаго, начало, и играюще поем Виновнаго, Единаго благословеннаго отцев Бога и препрославленнаго.
!
Яко воистинну священная и всепразднственная сия спасительная нощь, и светозарная, светоноснаго дне, востания сущи провозвестница: в нейже безлетный Свет из гроба плотски всем возсия.
!
Перевод на русский или английский язык текста песни — Обиход. Одноголосье. исполнителя 7 песнь Пасхального канона.:
Irmos lad from the furnace izbavivy, being man suffers Thou mortal, mortal, and passion to clothe imperishable splendor, is One, Blessed be the God and preproslavlen fathers.
!
Wives with worlds bogomudryya to trace you techahu: Whose, like a dead, tears claims, joyously worshiped the living God, and thy secret Easter, Christ, disciple blagovestisha.
!
Death celebrate the killing, the destruction of hell, another life, vechnago, the beginning and playing sing Vinovnago, edinago blagoslovennago fathers and God preproslavlennago.
!
Yako truly the sacred and vseprazdnstvennaya And this saving nosch and Radiant, svetonosnago bottom Vostaniya exist, Whether herald: neyzhe bezletny in light of the grave bodily all shone forth.
!
Если нашли опечатку в тексте или переводе песни Обиход. Одноголосье., просим сообщить об этом в комментариях.
Видеоклип
Приходское пение: Воскресный тропарь 5-го гласа, «Предстательство христиан» и канон Пасхи, песнь 1-я
Новые материалы по приходскому пению:
Тропарь воскресный, глас 5:
Собезнача́льное Слово Отцу и Ду́хови,/ от Девы ро́ждшееся на спасение на́ше,/ воспои́м, ве́рнии, и поклони́мся,/я́ко благоволи́ пло́тию взы́ти на крест,/ и смерть претерпе́ти,/ и воскреси́ти уме́ршия // сла́вным воскресе́нием Свои́м.
Кондак Божией Матери, глас 6
Предстательство христиан непостыдное,/ ходатайство ко Творцу непреложное,/ не презри грешных молений гласы,/ но предвари, яко Благая, на помощь нас, верно зовущих Ти:/ ускори на молитву и потщися на умоление,// предстательствующи присно, Богородице, чтущих Тя.
Канон Пасхи песнь 1-я:
Последование во святую и великую неделю Пасхи: скачать или смотреть PDF-файл.
Объяснение Пасхального канона
Центральным песнопением пасхальной заутрени бесспорно является канон Святой Пасхи, сочиненный известнейшим богословом и гимнографом Православной Церкви преподобным Иоанном Дамаскиным (VIII век). Об основных идеях Пасхального канона, облеченных в восторженные поэтические одежды, рассказывает преподаватель ПСТГУ священник Михаил АСМУС.
Христос – новая Пасха
Хотя гимнографический жанр канона, к становлению которого преподобный Иоанн весомо приложил свою чудесно исцеленную руку, тесно связан с библейскими песнями, в случае с Пасхальным каноном мы имеем пример более свободного соотношения с этими песнями. Тем паче, что по Уставу в виде исключения канон пасхальной заутрени исполняется без них: вместо ветхозаветных стихов перед тропарями канона звучит древнейший тропарь Пасхи «Христос воскресе из мертвых…» (у греков) или его первая фраза (у нас).
К такому отношению к ветхозаветному тексту подталкивает и сама тема: в Воскресении Христа из мертвых начал действовать Новый Завет, т. е. «Договор», предвозвещенный Господом на Тайной вечери и заключающийся в том, что Он приносит Себя в жертву за грехи мира, а люди получают спасение, следуя проповеданному Им Благовестию любви. Поэтому все ветхозаветное, даже самое важное, как, например, Пасха, отходит на задний план, становясь только тенью наступившей спасительной реальности.
В первом же ирмосе преподобный Иоанн начинает объяснять новое содержание праздника Пасхи, исходя из устойчивого толкования слова «Пасха» как преведение, т. е. «переведение» (Синаксарь Пасхи): Воскресения день, просветимся людие! Пасха Господня! Пасха: от смерти бо к жизни и от земли к небеси Христос Бог нас преведе, победную поющия. — «Пасха, потому что Христос Бог нас, поющих (ныне песнь) победы, перевел от смерти к жизни и от земли (низменной жизни по плоти) к Небу (возвышенной духовной жизни)».
А в 1-м тропаре третьей песни говорится о том, что все необходимые атрибуты ветхозаветного пасхального агнца: совершенный, мужеского пола, непорочный ( Исх.12:5 ) — полностью проявились во Христе: Мужеский убо пол — яко разверзый девственную утробу явися Христос; яко человек (греч. смертный) же — агнец наречеся; непорочен же — яко невкусен скверны, наша Пасха; и яко Бог истинный — совершен речеся. — «Как отверзший (в Своем рождении) утробу Девы — Христос предстал существом мужеского пола; а как существо смертное — был назван (Иоанном Крестителем) агнцем; Он же, наша Пасхальная (трапеза), как непричастный скверне именуется непорочным, а как истинный Бог — совершенным».
Для истолкования в следующем тропаре последнего непременного атрибута Пасхального агнца — единолетний ( Исх. 12:5 ) — песнописец использует понятие благословенного венца благости Божией, как на церковном языке именуется годовой цикл, и рождественский образ Солнца правды применительно ко Христу воскресшему: Яко единолетный агнец, благословенный нам венец Христос (в греч. благий), волею за всех заклан бысть, Пасха чистительная; и паки из гроба красное правды нам возсия Солнце. — «Как единолетний ягненок, (Христос, ставший) для нас (словно единым) благословенным венцом благости (Божией) добровольно отдал Себя на заколение за всех (став не только) Пасхой, (но и) очистительной жертвой; но снова воссияло для нас из гроба Солнце праведности». В пересказе это надо понимать так: «единый год» земной жизни Спасителя закончился со смертью Его на Кресте, но в Воскресении начинается для нас новый «год» Его бытия — в нашем следовании путем Его праведности.
Наибольшего напряжения противопоставление ветхого и нового достигает в последнем тропаре третьей песни: Богоотец убо Давид пред сенным ковчегом скакаше играя; людие же Божии святии, образов сбытие зряще, веселимся божественне: яко воскресе Христос яко всесилен. — «(Некогда) предок Бога по плоти царь Давид скакал в пляске перед ковчегом (Ветхого Завета, бывшего лишь) тенью (Нового); мы же, святой народ Божий, видя (перед собой) воплощение (ветхозаветных) прообразов, давайте выражать свою радость богодостойно: ибо воскрес (Сам наш) всесильный Царь — Христос».
И несмотря на то, что преп. Иоанн проходил свое монашеское поприще неподалеку от Иерусалима, в лавре преп. Саввы Освященного, для него как для христианина священная столица Иудеи, ставшая ареной важнейших евангельских событий, является в ирмосе 9-й песни не более чем прообразом нового Иерусалима — Святой Церкви Христовой: Светися, светися, новый Иерусалиме: слава бо Господня на тебе возсия. Ликуй ныне и веселися, Сионе. Ты же, Чистая, красуйся, Богородице, о восстании Рождества Твоего. — «Проникайся светом, новый Иерусалим: ибо в тебе воссияла слава Господня. Ликуй и веселись нынче и ты, (святая гора) Сион (старый Иерусалим). Радуйся и Ты, Чистая Богородица, о воскресении Твоего Сына».
Светозарная ночь
О том, как Святая Церковь проникается светом Воскресения, мы узнаем из других мест Пасхального канона, в которых содержится описание самой пасхальной утрени, единственной в своем роде в богослужебном году. Хотя по древнему церковному уставу празднование Пасхи начиналось с вечерни, совмещенной с Литургией свт. Василия Великого, но благодаря влиянию монастырей именно эта ранняя пасхальная утреня стала со временем ассоциироваться со встречей самого момента Светлого Христова Воскресения:
Очистим чувствия и узрим неприступным светом воскресения Христа блистающася, и «радуйтеся» рекуща ясно да услышим, победную поюще. — «Давайте очистим наши чувства, чтобы увидеть Христа, блистающего неприступным светом воскресения, и ясно услышать Его говорящего: “Радуйтесь!”, воспевая (Ему) победные песнопения» (1-й тропарь первой песни).
Ныне вся исполнишася света: небо же и земля и преисподняя: да празднует убо вся тварь востание Христово, в немже утверждается. — «Нынче все наполнилось (благодатным) светом: Небо, земля и подземный (загробный) мир; пусть все творение празднует воскресение Христово, в котором оно получило крепкую поддержку» (1-й тропарь третьей песни).
Древний обычай обильной иллюминации храмов и города в пасхальную ночь, горящие в руках людей свечи вызывают у песнопевца ассоциацию с притчей о Десяти девах, тем более что не все люди готовы были ждать пасхальных разговин до утра, как это делали монахи: Приступим, свещеноснии, исходящу Христу из гроба, яко жениху, и спразднуим любопразднственными чинми (правильнее — любопразднственным чинoм) Пасху Божию спасительную. — «Давайте подойдем, держа в руках светильники, ко Христу, исходящему из могилы, словно жених (из чертога. — Мф.25:6 ), и будем праздновать вместе с сонмами любителей праздников (монахами) спасительную Пасху Божию» (2-й тропарь пятой песни).
Но этот же обычай символизирует и наполненность всего мироздания светом Христовым: Яко воистинну священная и всепразднственная сия спасительная нощь и светозарная, светоноснаго дне востания сущи провозвестница, в нейже безлетный свет из гроба плотски всем возсия. — «О, сколь действительно священна и всепразднична эта спасительная и светозарная ночь, будучи провозвестницей светоносного дня Воскресения, в который не связанный временными рамками Свет (Христос) ощутимым образом воссиял для всех из могилы!» (3-й тропарь седьмой песни).
Плоды Воскресения
В каноне Воскресению, конечно, есть место как для описания, так и для богословской оценки сопутствовавших событий. Однако автор останавливает особое внимание на тех из них, которые не вошли в канонические Евангелия, в частности на сошествии во ад: Безмерное Твое благоутробие адовыми узами содержимии зряще, к свету идяху, Христе, веселыми ногами, Пасху хваляще вечную. — «Видя Твое, Христе, безмерное благоутробие, узники ада бодрым шагом поспешили к свету, рукоплеская по поводу вечного избавления» (1-й тропарь пятой песни). Снизшел еси в преисподняя земли и сокрушил еси вереи вечныя, содержащия связанныя, Христе, и тридневен, яко от кита Иона, воскресл еси от гроба. — «Ты, Христе, сошел в самые низкие части земли (мифологическое место загробного мира) и сокрушил там вечные запоры, удерживавшие узников, и как Иона из кита, воскрес на третий день из могилы» (ирмос шестой песни).
Чудо исхождения Христа из гроба при приваленном камне, неизвестное нам из канонических Евангелий, связывается песнописцем из Дамаска с другим не менее загадочным чудом — рождением от Девы: Сохранив цела знамения, Христе, воскресл еси от гроба, ключи Девы не вредивый в рождестве Твоем, и отверзл еси нам райския двери. — «Ты, Христе, восстал из могилы, сохранив ненарушенной (приложенную первосвященниками) печать, как не повредил при рождении засовов девства (Богородицы), и (пользуясь свойством проходить сквозь закрытые двери) открыл для нас двери рая» (1-й тропарь шестой песни).
Воскресению Христову символически приобщается Адам как родоначальник всего человечества: Спасе мой, живое же и нежертвенное заколение, яко Бог, сам себе волею привед Отцу, совоскресил еси всероднаго Адама, воскрес от гроба. — «Спаситель мой, Ты, по Божеству будучи живым и не приносимым в жертву жертвенным животным, но Сам Себя добровольно принеся в жертву Отцу, (как следствие) совоскресил с Собою всеобщего предка Адама, воскреснув из могилы» (2-й тропарь шестой песни).
Способ, каким воскресение передается всему человечеству, преп. Иоанн описывает в ирмосе седьмой песни: Отроки от пещи Избавивый, быв человек, страждет яко смертен, и страстию смертное в нетления облачит благолепие… — «Тот, Кто избавил трех отроков от сожжения в печи, став человеком, претерпевает страдания как смертный и в (самом этом) страдании одевает смертное (человеческое естество) в красоту нетления…»
Содержание праздника христианской Пасхи кратко суммируется во 2-м тропаре седьмой песни: Смерти празднуем умерщвление, адово разрушение, иного жития вечнаго начало, и играюще поем Виновнаго… — «(Сегодня) мы празднуем омертвение самой смерти (ее неспособность отныне губительно действовать на человека), упразднение ада (как места принудительного пребывания душ всех усопших), начало иной, нескончаемой жизни, и с ликованием (букв. с пляской) воспеваем Виновника (всего этого — Христа)…».
Приобщение Царству
Последней важной темой, проходящей через весь канон Пасхи, является каждый человек, переживающий эти святые дни во храме и жаждущий приобщиться благодати Воскресения: Вчера спогребохся Тебе, Христе, совостаю днесь воскресшу Тебе; сраспинахся Тебе вчера, Сам мя спрослави, Спасе, во царствии Твоем. — «Вчера (на утрене Великой субботы) я погребался вместе с Тобою, а сегодня совоскресаю с Тобою воскресшим; вчера (в Великий пяток) я распинался вместе с Тобою, а (сегодня) Ты Сам, Спаситель, прослави меня (вместе с Собою) во Царствии Твоем».
Как и Златоустый составитель Слова огласительного, оглашающего вот уже 15 веков каждый православный храм в пасхальную ночь, преп. Иоанн в 1-м тропаре восьмой песни приглашает всех без исключения приобщиться Христову Царству через принятие закона Евангельской любви: Приидите новаго винограда рождения, божественнаго веселия, в нарочитом дни воскресения, Царствия (в греч. же) Христова приобщимся… — «В благознаменательный день Воскресения давайте вкусим винограда нового урожая — божественной благорасположенности (друг ко другу) — и станем общниками Царства Христова…»
Обетование Христа не покидать Своих учеников до скончания века, данное на горе Вознесения ( Мф.28:20 ), становится опорным пунктом жизни христианина во Христе воскресшем: О божественнаго, о любезнаго, о сладчайшего Твоего гласа: с нами бо неложно обещался еси быти до скончания века, Христе, егоже вернии утверждение (правильнее — якорь) надежди имуще радуемся. — «О божественный, о любезный, о сладчайший Твой возглас! Ибо в самом деле Ты пообещал быть с нами до скончания века, Христе, каковое (обещание) имея, словно якорь надежды, мы пребываем в радости» (1-й тропарь девятой песни).
В заключительном тропаре Пасхального канона прославленный богослов, охваченный божественным восторгом, дерзает заглянуть даже в нашу будущую жизнь с Богом: О Пасха велия и священнейшая, Христе, о Мудросте и Слове Божий и Сило: подавай нам истее Тебе причащатися в невечернем дни Царствия Твоего. — «О Христе, великая и священнейшая (наша) Пасха, Мудрость (Божия), Слово Божие и Сила (Божия): даруй нам в невечереющем дне Твоего (будущего) Царства более явственно участвовать в Твоем бытии». В самом деле, праздник Святой Пасхи, стоящий вне ряда прочих великих праздников, имеет особенную эсхатологическую перспективу, напоминая нам о цели нашего земного бытия и щедро приоткрывая нам завесу будущего блаженства во Христе.
Приходское пение: Воскресный тропарь 8-го гласа, песни 6-я и 7-я, кондак, икос и ипакои Пасхального канона
Продолжаем выкладывать приложения к урокам приходского пения:
Тропарь воскресный, глас 8:
С высоты́ снизше́л еси, Благоутро́бне, / погребе́ние прия́л еси́ тридне́вное, / да нас свободи́ши страсте́й, // Животе́ и Воскресе́ние на́ше, Го́споди, сла́ва Тебе́.
Ипакои канона Пасхи, глас 8:
Предвари́вшия у́тро я́же о Мари́и,/ и обре́тшия ка́мень отвале́н от гро́ба,/ слы́шаху от А́нгела: / во све́те присносу́щнем Су́щаго, с ме́ртвыми что и́щете, я́ко челове́ка?/ Ви́дите гро́бныя пелены́, тецы́те и ми́ру пропове́дите,/ я́ко воста́ Госпо́дь, умертви́вый смерть,// я́ко есть Сын Бо́га, спаса́ющаго род челове́ческий.
Кондак Пасхи, глас 8:
А́ще и во гроб снизше́л еси́, Безсме́ртне,/ но а́дову разруши́л еси́ си́лу,/ и воскре́сл еси́, я́ко победитель, Христе́ Бо́же,/ жена́м мироно́сицам веща́вый: ра́дуйтеся,/ и Твои́м апо́столом мир да́руяй,// па́дшим подая́й воскресе́ние.
Икос Пасхи, глас 8:
Еже пре́жде солнца, Со́лнце заше́дшее иногда́ во Гроб,/ предвари́ша ко у́тру, и́щущия я́ко дне мироно́сицы де́вы,/ и друга́ ко друзе́й вопия́ху:/ О други́ни! Прииди́те, воня́ми пома́жем Те́ло Живоно́сное и погребе́нное,/ плоть Воскреси́вшаго па́дшаго Ада́ма, лежа́щую во Гро́бе./ И́дем, потщи́мся я́коже волсви́, и поклони́мся,/ и принесе́м ми́ра яко да́ры,/ не в пелена́х, но в плащани́це Обви́тому,/ и пла́чим, и возопии́м: // о Влады́ко, воста́ни, па́дшим подая́й воскресе́ние.
Пасхальное послание епископа Саянского и Нижнеудинского Алексия пастырям, монашеству и мирянам Саянской епархии Русской Православной Церкви
«Смерти празднуем умерщвление, адово разрушение, иного жития вечного начало».
(Тропарь 7-й песни Пасхального канона)
Возлюбленные о Господе, всечестные отцы, дорогие братия и сестры!
Уже более двух тысячелетий весь христианский мир желает неустанно возвещать и слышать о величайшей радости — Христовом Воскресении.
Господь вновь подарил нам счастье быть участниками этого торжества и восклицать эти чудесные слова, в которых содержится смысл нашей веры:
ХРИСТОС ВОСКРЕСЕ!
‘День Воскресения Господа и Спасителя нашего Иисуса Христа — основание мира, начало примирения, прекращение вражды, разрушение смерти, поражение диавола’ (свт. Иоанн Златоуст).
До этого дня по слову святителя Филарета Московского ‘многие из людей знали только землю, на которой они являются на короткое время, и вскоре скрываются, неизвестно, куда; иные нечто еще слышали об аде, как о пропасти, которая всех угрожает поглотить, и никого не отдает обратно; не многие помышляли о небе, как о горнем жилище, к которому лествицу только во сне видел некто, и только такую, по которой видны были восходящие Ангелы Божии’. Но, когда Христос Воскрес, земля стала рассадником для неба и мы земнородные животворящей силой крови Христовой получили возможность возрастать для неба.
Своим Воскресением Христос соединил небо и землю. Небо стало досязаемым для нас. И Ангелы, которых видел Иаков восходящими и нисходящими по лествице, как вестники Сына человеческого, ограждают нас на земле. После Воскресения Христос снизошел до ада и проложил Своим последователям путь к свету жизни. Славный первоверховный апостол Петр — верный свидетель воскресения Христова, — убеждает в том, что оно переродило и нас, если не самым действием, по крайней мере, надеждой: ‘Благословен Бог и Отец Господа нашего Иисуса Христа, по великой Своей милости возродивший нас воскресением Иисуса Христа из мертвых к упованию живому, к наследству нетленному, чистому, неувядаемому, хранящемуся на небесах для вас’ (1 Пет.1, 3-4).
В эту пасхальную ночь мы вновь становимся участниками духовного пира радости. Жены-мироносицы рано утром в первый день недели пришли к гробу помазать тело Иисуса, но гроб был пустым. Их страх и недоумение развеял Ангел, возвестивший им: ‘Он воскрес, Его нет здесь’ (Мк. 16, 6). Эту радостную весть от жен-мироносиц приняли апостолы и она стала главным предметом их проповеди и миссии Церкви Христовой. Апостол Павел к коринфским христианам не случайно, но с особой силой обращается с такими словами: ‘А если Христос не воскрес, то и проповедь наша тщетна, тщетна и вера ваша’ (1 Кор. 15, 14). Христос Воскрес — и торжествует жизнь, Христос Воскрес — и смерть побеждена, Христос Воскрес — и нам дарована вечная жизнь. Эта радость переполняет сердце каждого. Эта радость дает нам силы к преодолению земных трудностей. Эта радость — источник надежды на вечную жизнь со Христом.
Мы приходим в храм в пасхальную ночь, чтобы вместе объединиться вокруг Воскресшего Христа и выразить свою радость взаимным приветствием ‘Христос Воскресе!’ — ‘Воистину Воскресе!’. Эту радость мы призваны нести в мир и свидетельствовать об истинности Воскресения.
После Своего Воскресения Спаситель является апостолам, и они становятся проповедниками истины Воскресения Христова. Верность этой истине они запечатлели мученическим подвигом. Их примеру следовали многие поколения христиан как древнего времени, так и нового, умирая за Христа с твердой верой в будущее воскресение для вечной жизни с Ним. Своей проповедью и силой веры они бросили вызов миру и победили его. Это должно воодушевлять и нас нести свой жизненный крест, не страшась трудностей и испытаний, всегда помня слова Спасителя: ‘Я с вами во все дни до скончания века’ (Мф. 28, 20). Он наполняет Собой все. Он шествует с нами по жизненному пути в радости и скорби, в здоровье и болезни, в успехах и неудачах.
Задача каждого из нас — познать Бога и Его святую волю. Вся наша жизнь должна стать проповедью истины Воскресения Христова. Во все времена свидетельство о Христе есть подвиг. Это подвиг и сегодня, в наше время. Без этого подвига невозможно торжество правды и истины в этом мире. От нашей жизненной позиции зависит состояние духовного климата и в нашем сердце, и в нашем обществе. Вера в Господа и Спасителя и Его Воскресение является движущей силой, обновляющей нас. Воскресший Христос — Источник этой веры. От Него и Его помощью мы учимся любви и единство мира и любви можем принести в мир.
Год 2017 знаменателен для нас, жителей Сибири. Торжества, посвященные 220-летию со дня рождения и 40-летие канонизации святителя Иннокентия, митрополита Московского, просветителя Америки и Сибири, состоятся в нашей Церкви. Апостольские труды, которыми украсил свою жизнь святитель Иннокентий, принесли радость о Воскресении Христовом многим людским сердцам. Вся его жизнь была исполнена горячего желания донести эту радость до разных уголков нашего Отечества и за его пределы. Горячая любовь к Спасителю мира преодолевала все те многие испытания и трудности на его апостольском пути. Проникновенное слово святителя научило многих заботиться более о вечном Небесном, нежели временном земном. Его слово обращено и к нам: ‘Люди не для того сотворены, чтобы жить только здесь, на земле. Но для того единственно, чтобы жить с Богом и в Боге, и жить не сто или тысячу лет, но жить вечно’. Его молитвами Господь просветит наши сердца и даст силы своей жизнью свидетельствовать о Христе Воскресшем.
Всечестные отцы, дорогие братия и сестры! Сердечно поздравляю вас с великим и светлым праздником Пасхи Христовой! Воскресший из мертвых Христос Жизнодавец да укрепит каждого из вас в вере и любви, немощным и больным подаст силы и здравие, в семьи пошлет мир и согласие, сохранит молодость и юность в чистоте и целомудрии, каждому пошлет Свою всесильную помощь.
‘Воскресение Твое, Христе Спасе, Ангели поют на небесех, и нас на земли сподоби чистым сердцем Тебе славити’.
ВОИСТИНУ ВОСКРЕСЕ ХРИСТОС!
Канон Воскресный, глас 7.
Тpопаpь воскpесен, глас 7:
Разруши́л еси́ Кресто́м Твои́м смерть, отве́рзл еси́ разбо́йнику рай; мироно́сицам плач преложи́л еси́ и Апо́столом пропове́дати повеле́л еси́, я́ко воскре́сл еси́, Христе́ Бо́же, да́руяй ми́рови ве́лию ми́лость.
Слава, и ныне, Богородичен: Я́ко на́шего воскресе́ния сокро́вище, на Тя наде́ющияся, Всепе́тая, от ро́ва и глубины́ прегреше́ний возведи́; Ты бо пови́нныя греху́ спасла́ еси́, ро́ждши Спасе́ние на́ше. Я́же пре́жде рождества́ Де́ва, и в рождестве́ Де́ва, и по рождестве́ па́ки пребыва́еши Де́ва.
Канон воскресен, глас 7.
Песнь 1.
Ирмос: Ма́нием Твои́м на земны́й о́браз преложи́ся пре́жде удоборазлива́емое водно́е естество́, Го́споди. Темже немо́кренно пешеше́ствовав Изра́иль, пое́т Тебе́ песнь побе́дную.
Припев: Сла́ва, Го́споди, свято́му Воскресе́нию Твоему́.
Осуди́ся сме́ртное мучи́тельство дре́вом, непра́ведною сме́ртию осужде́ну Ти, Го́споди: отню́дуже князь тьмы Тебе́ не одоле́в, пра́ведно изгна́н бысть.
Ад Тебе́ прибли́жися, и зубы́ не возмо́г сте́рти те́ло Твое́, челюстьми́ сокруши́ся. Отню́дуже Спа́се, боле́зни разру́ш сме́ртныя, воскре́сл еси́ тридне́вен.
Богородичен: Разреши́шася боле́зни прама́тере Е́вы: боле́зни бо избежа́вше, неискусому́жно родила́ еси́. Отню́дуже я́ве Богоро́дицу, Пречи́стая, ве́дуще Тя, вси сла́вим.
Песнь 3.
Ирмос: В нача́ле Небеса́ всеси́льным Сло́вом Твои́м утвержде́й Го́споди Спа́се, и Вседе́тельным и Бо́жиим Ду́хом, всю си́лу их, на недви́жимем мя ка́мени испове́дания Твоего́ утверди́.
Ты возше́д на дре́во, о нас боле́знуеши во́лею, благоутро́бне Спа́се, и терпи́ши я́зву, примире́ния хода́тайственну, и спасе́ния ве́рным: е́юже Твоему́, Ми́лостиве, вси примири́хомся Роди́телю.
Ты мя очи́стив от я́звы, душе́ю уя́звленнаго зми́евым угрызе́нием, Христе́, / и показа́л еси́ свет, во тьме дре́вле мне слежа́щу и во тле́нии: кресто́м бо во ад соше́д, мене́ совоскреси́л еси́.
Богородичен: Неискусому́жныя Твоея́ Ма́тере мольба́ми мир ми́рови пода́ждь, Спа́се, и несказа́нныя Твоея́ сла́вы славосло́вящия Тя сподо́би.
Cедальны воскресны, глас 7:
Жизнь во гро́бе возлежа́ше, и печа́ть на ка́мени надлежа́ше, я́ко царя́ спя́ща во́ини стрежа́ху Христа́: и а́нгели сла́вляху я́ко Бо́га безсме́ртна, жены́ же взыва́ху: воскре́се Госпо́дь, подая́ ми́рови ве́лию ми́лость.
Слава, и ныне, Богородичен: Распе́ншагося нас ра́ди, и воскре́сшаго Христа́ Бо́га на́шего, и низложи́вшаго сме́рти держа́ву, непреста́нно моли́ Богоро́дице Де́во: да спасе́т ду́ши на́ша.
Песнь 4.
Ирмос: О́тча не́дра не оста́вль, и соше́д на зе́млю, Христе́ Бо́же, та́йну услы́шах смотре́ния Твоего́, и просла́вих Тя, Еди́не Человеколю́бче.
Своя́ плещи́ дав, и́же от Де́вы вопло́щься, на ра́ны, рабу́ прегреши́вшу, бие́н быва́ет Влады́ка непови́нен, разреша́я моя́ согреше́ния.
Предстоя́в суди́щу суди́й законопресту́пных, я́ко осуди́мый пови́нен быва́ет, и зауша́ется бре́нною руко́ю, созда́вый челове́ка я́ко Бог, и судя́й пра́ведно земли́.
Богородичен: Я́ко вои́стинну Ма́ти Бо́жия, Творца́ Твоего́ и Сы́на моли́, к спаси́тельному напра́вити мя приста́нищу, Всенепоро́чная, сла́внаго Его́ хоте́ния.
Песнь 5.
Ирмос: Нощь не светла́ неве́рным Христе́, ве́рным же просвеще́ние в сла́дости слове́с Твои́х. Сего́ ра́ди к Тебе́ у́тренюю, и воспева́ю Твое́ Божество́.
За Твоя́ рабы́ продае́шися, Христе́, и по лани́те ударе́ние терпи́ши, свобо́де хода́тайственно пою́щим: к Тебе́ у́тренюю, и воспева́ю Твое́ Божество́.
Боже́ственною Твое́ю си́лою, Христе́, не́мощию плотско́ю кре́пкаго низложи́л еси́, и победи́теля мя сме́рти, Спа́се, воскресе́нием показа́л еси́.
Богородичен: Бо́га родила́ еси́ Ма́ти чи́стая, воплоще́ннаго из Тебе́ боголе́пно, всепе́тая: поне́же не позна́ла еси́ му́жеска по́ла, но от Свята́го ражда́еши Ду́ха.
Песнь 6.
Ирмос: Пла́вающаго в молве́ жите́йских попече́ний, с корабле́м потопля́ема грехи́, и душетле́нному зве́рю примета́ема, я́ко Ио́на, Христе́, вопию́ Ти: из смертоно́сныя глубины́ возведи́ мя.
Воспомина́ху Тя заключе́нныя во а́де ду́ши, и оста́вльшияся пра́ведных, и от Тебе́ спасе́ния моля́хуся: е́же кресто́м, Христе́, по́дал еси́ преиспо́дним, прише́д я́ко благоутро́бен.
Ко одушевле́нному Твоему́ и нерукотворе́нному хра́му, разруше́ну бы́вшу страда́ньми, воззре́ти па́ки лик апо́стольский отча́яся: но па́че наде́жды покло́нься, воскре́сша повсю́ду пропове́да.
Богородичен: Неизрече́ннаго рождества́ Твоего́ всенепоро́чнаго о́браз, Де́во богоневе́стная, и́же нас ра́ди, кто от челове́к сказа́ти возмо́жет? Я́ко Бог неопи́санне, Сло́во соедини́вся Тебе́, плоть из Тебе́ бысть.
Кондак, глас 7:
Не ктому́ держа́ва сме́ртная возмо́жет держа́ти челове́ки: Христо́с бо сни́де, сокруша́я и разоря́я си́лы ея́. Связу́ем быва́ет ад, проро́цы согла́сно ра́дуются: предста́, глаго́люще, Спас су́щим в ве́ре, изыди́те, ве́рнии, в воскресе́ние.
Вострепета́ша до́ле преиспо́дняя днесь, ад и смерть Еди́наго от Тро́ицы: земля́ поколеба́ся, вра́тницы же а́довы ви́девше Тя, ужасо́шася: вся же тварь со проро́ки ра́дующися пое́т Тебе́ побе́дную песнь, изба́вителю Бо́гу на́шему, разруши́вшему ны́не сме́ртную си́лу. Да воскли́кнем и возопии́м ко Ада́му, и к су́щим из Ада́ма: дре́во сего́ па́ки введе́. Изыди́те, ве́рнии, в воскресе́ние.
Песнь 7.
Ирмос: Пещь о́троцы огнепа́льну дре́вле росоточа́щу показа́ша, Еди́наго Бо́га воспева́юще и глаго́люще: превозноси́мый отце́в Бог и препросла́влен.
Дре́вом умерщвля́ется Ада́м, во́лею преслуша́ние соде́лав: послуша́нием же Христо́вым па́ки обновля́емь есть. Мене́ бо ра́ди распина́ется Сын Бо́жий, препросла́вленный.
Тебе́ воскре́сшаго, Христе́, из гро́ба, тварь вся воспе́: Ты бо жизнь су́щим во а́де процве́л еси́, ме́ртвым воскресе́ние, и́же во тьме, свет препросла́вленный.
Богородичен: Ра́дуйся, Дщи Ада́ма тле́ннаго. Ра́дуйся, еди́на Богоневе́сто. / Ра́дуйся, е́юже тля изгна́на бысть, я́же Бо́га ро́ждши: Его́же моли́, Чи́стая, спасти́ся всем нам.
Песнь 8.
Ирмос: Неопа́льная огню́ в Сина́и прича́щшаяся Купина́, Бо́га яви́ медленоязы́чному и гугни́вому Моисе́ови, и о́троки ре́вность Бо́жия три непребори́мыя во огни́ певцы́ показа́: вся дела́ Госпо́дня Го́спода по́йте, / и превозноси́те во вся ве́ки.
Пречи́стый А́гнец слове́сный за мир закла́н быв, преста́ви я́же по зако́ну приноси́мая, очи́стив сего́ кроме́ прегреше́ний я́ко Бог, при́сно зову́ща: вся дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте, и превозноси́те во вся ве́ки.
Нетле́нна не су́щи пре́жде стра́сти, восприя́тая от Созда́теля плоть на́ша, / по стра́сти и воскресе́нии неприкоснове́нна тле́нию устро́ися, и сме́ртныя обновля́ет, зову́щия: вся дела́ Госпо́дня Го́спода по́йте, и превозноси́те во вся ве́ки.
Богородичен: Твое́ чисто́тное и всенепоро́чное, Де́во, скве́рное и ме́рзское вселе́нныя очи́сти, и была́ еси́ на́шего примире́ния к Бо́гу вина́, Пречи́стая: те́мже Тя, Де́во, вся дела́ благослови́м, и превозно́сим во вся ве́ки.
Песнь 9.
Ирмос: Нетле́ния искуше́нием ро́ждшая, и всехитрецу́ Сло́ву плоть взаимода́вшая, Ма́ти неискусому́жная Де́во Богоро́дице, Прия́телище Нестерпи́маго, Село́ Невмести́маго Зижди́теля Твоего́, Тя велича́ем.
И́же божеству́ страсть прилага́ющии, заусти́теся вси чуждему́дреннии: Го́спода бо сла́вы пло́тию распя́та, не распя́та же естество́м боже́ственным, / я́ко во двою́ естеству́ Еди́наго велича́ем.
И́же телесе́м воста́нию неве́рующии, ко Христо́ву ше́дше гро́бу, научи́теся: я́ко умерщвле́на бысть, и воскре́се па́ки плоть Жизнода́вца, во увере́ние после́дняго воскресе́ния, на не́же упова́ем.
Троичен: Не боже́ств Тро́ицу, но Ипоста́сей, ниже́ еди́ницу Лиц, но Божества́ чту́ще, ссеца́ем же Сию́ деля́щих: слива́ем же па́ки, слия́ние дерза́ющих на Сию́, Ю́же велича́ем.
Стихиры воскресны, глас 7.
Пpииди́те, возpа́дуемся Го́сподеви, сокpуши́вшему сме́pти деpжа́ву, и пpосвети́вшему челове́ческий pод, со безпло́тными зову́ще: Соде́телю и Спа́се наш, сла́ва Тебе́.
Кpест пpетеpпе́л еси́ Спа́се, и погpебе́ние нас pа́ди, сме́pтию же я́ко Бог смеpть умеpтви́л еси́. Те́мже покланя́емся тpидне́вному воскpесе́нию Твоему́: Го́споди, сла́ва Тебе́.
Апо́столи ви́девше воскpесе́ние Соде́теля, чудя́хуся, пою́ще хвалу́ А́нгельскую: сия́ сла́ва есть цеpко́вная, сие́ бога́тство Ца́pствия: постpада́вый нас pа́ди, Го́споди, сла́ва Тебе́.
Слава, и ныне, Богородичен: Ма́ти у́бо позна́лася еси́, па́че естества́, Богоpо́дице, пpебыла́ же еси́ Де́ва, па́че сло́ва и pа́зума: и чудесе́ Рождества́ Твоего́ сказа́ти язы́к не мо́жет. Пpесла́вну бо су́щу зача́тию Чи́стая, непости́жен есть о́бpаз pожде́ния: иде́же бо хо́щет Бог, побежда́ется естества́ чин. Те́мже Тя вси, Ма́теpь Бо́жию ве́дуще, мо́лим Ти ся пpиле́жно, моли́ спасти́ся душа́м на́шим.
Молитва
Видео (кликните для воспроизведения). |
Го́споди, Бо́же мой, я́ко Благ и Человеколю́бец, мно́гия ми́лости сотвори́л еси́ со мно́ю, я́же не ча́ях ви́дети, и что возда́м Твоей бла́гости, Го́споди мой, Го́споди? Благодарю́ Твое многопе́тое и́мя, благодарю́ Твое неисповеди́мое на мне благоутро́бие, благодарю́ безприкла́дное Твое долготерпе́ние. И отны́не заступи́, и помози́ мне, и покры́й мя, Влады́ко, от всех, е́же не ктому́ согреша́ти пред Тобо́ю: Ты бо ве́си естества́ моего́ удобопоползнове́нное, Ты ве́си безу́мие мое́, Ты ве́си мно́ю соде́янная, я́же в ве́дении и не в ве́дении, я́же во́льная и нево́льная, я́же в нощи́ и во дни, и во уме́, и мы́сли, я́ко Благ у́бо и Человеколю́бец Бог, очи́сти я́ росо́ю ми́лости Твоея́, Преблаги́й Го́споди, и спаси́ нас и́мене ра́ди Твоего́ свята́го, и́миже ве́си судьба́ми. Ты бо еси́ Свет и Истина, и Живо́т, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и при́сно и во ве́ки веко́в, аминь.
Пасхальный канон
Песнь 1
Ирмо́с: Воскресения день, просветимся людие: Пасха, Господня Пасха! От смерти бо к жизни, и от земли к Небеси, Христос Бог нас преведе, победную поющия.
Припев: Христос воскресе из мертвых.
Очистим чувствия, и узрим неприступным светом воскресения Христа блистающася, и радуйтеся рекуща ясно да услышим, победную поюще.
Припев: Христос воскресе из мертвых.
Небеса убо достойно да веселятся, земля же да радуется, да празднует же мир, видимый же весь и невидимый: Христос бо воста, веселие вечное.
Богородичны [∗] :
(Поемыя со второго дня Пасхи то отдания)
Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.
Умерщвления предел сломила еси, вечную жизнь рождшая Христа, из гроба возсиявшаго днесь, Дево всенепорочная, и мир просветившаго.
Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.
Воскресшаго видевши Сына Твоего и Бога, радуйся со апостолы, Богоблагодатная чистая: и еже радуйся первее, яко всех радости вина, восприяла еси, Богомати всенепорочная.
Песнь 3
Ирмо́с: Приидите, пиво пием новое, не от камене неплодна чудодеемое, но нетления источник, из гроба одождивша Христа, в Немже утверждаемся.
Христос воскресе из мертвых.
Ныне вся исполнишася света, Небо же и земля и преисподняя: да празднует убо вся тварь востание Христово, в Немже утверждается.
Христос воскресе из мертвых.
Вчера спогребохся Тебе, Христе, совостаю днесь воскресшу Тебе, сраспинахся Тебе вчера, Сам мя спрослави, Спасе, во Царствии Твоем.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
На нетленную жизнь прихожду днесь, благостию Рождшагося из Тебе, Чистая, и всем концем свет облиставшаго.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Бога, Егоже родила еси плотию, из мертвых, якоже рече, воставша видевши, Чистая, ликуй, и Сего яко Бога, Пречистая, возвеличай.
Ипакои, глас 4-й:
Предварившия утро яже о Марии, и обретшия камень отвален от гроба, слышаху от Ангела: во свете присносущнем Сущаго, с мертвыми что ищете, яко человека? Видите гробныя пелены, тецыте, и миру проповедите, яко воста Господь, умертвивый смерть, яко есть Сын Бога, спасающаго род человеческий.
Песнь 4
Ирмо́с: На божественней стражи, богоглаголивый Аввакум да станет с нами и покажет светоносна ангела, ясно глаголюща: днесь спасение миру, яко воскресе Христос, яко всесилен.
Христос воскресе из мертвых.
Мужеский убо пол, яко разверзый девственную утробу, явися Христос: яко человек же, Агнец наречеся: непорочен же, яко невкусен скверны, наша Пасха, и яко Бог истинен совершен речеся.
Христос воскресе из мертвых.
Яко единолетный агнец, благословенный нам венец Христос, волею за всех заклан бысть, Пасха чистительная, и паки из гроба красное правды нам возсия Солнце.
Христос воскресе из мертвых.
Богоотец убо Давид, пред сенным ковчегом скакаше играя, людие же Божии святии, образов сбытие зряще, веселимся божественне, яко воскресе Христос, яко всесилен.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Создавый Адама, Твоего праотца, Чистая, зиждется от Тебе, и смертное жилище разори Своею смертию днесь, и озари вся божественными блистаньми воскресения.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Егоже родила еси Христа, прекрасно из мертвых возсиявша, Чистая, зрящи, добрая и непорочная в женах и красная, днесь во спасение всех, со апостолы радующися, Того прославляй.
Песнь 5
Ирмо́с: Утренюем утреннюю глубоку, и вместо мира песнь принесем Владыце, и Христа узрим, Правды Солнце, всем жизнь возсияюща.
Христос воскресе из мертвых.
Безмерное Твое благоутробие адовыми узами содержимии зряще, к свету идяху Христе, веселыми ногами, Пасху хваляще вечную.
Христос воскресе из мертвых.
Приступим, свещеноснии, исходящу Христу из гроба яко жениху, и спразднуим любопразднственными чинми Пасху Божию спасительную.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Просвещается божественными лучами и живоносными воскресения Сына Твоего, Богомати Пречистая, и радости исполняется благочестивых собрание.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Не разверзл еси врата девства в воплощении, гроба не разрушил еси печатей, Царю создания: отонудуже воскресшаго Тя зрящи, Мати радовашеся.
Песнь 6
Ирмо́с: Снизшел еси в преисподняя земли и сокрушил еси вереи вечныя, содержащия связанныя Христе, и тридневен, яко от кита Иона, воскресл еси от гроба.
Христос воскресе из мертвых.
Сохранив цела знамения, Христе, воскресл еси от гроба, ключи Девы невредивый в рождестве Твоем, и отверзл еси нам райския двери.
Христос воскресе из мертвых.
Спасе мой, живое же и нежертвенное заколение, яко Бог Сам Себе волею привед Отцу, совоскресил еси всероднаго Адама, воскрес от гроба.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Возведеся древле держимое смертию и тлением, Воплотившимся от Твоего пречистаго чрева, к нетленней и присносущней жизни, Богородице Дево.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Сниде в преисподняя земли, в ложесна Твоя, Чистая, cшедый, и вселивыйся и воплотивыйся паче ума, и воздвиже с Собою Адама, воскрес от гроба.
Кондак, глас 8-й
Аще и во гроб снизшел еси, Безсмертне, но адову разрушил еси силу, и воскресл еси яко победитель, Христе Боже, женам мироносицам вещавый: радуйтеся, и Твоим апостолом мир даруяй, падшим подаяй воскресение.
Икос
Еже прежде солнца, Солнце зашедшее иногда во гроб, предвариша ко утру, ищущия яко дне мироносицы девы, и друга ко друзей вопияху: О другини! приидите, вонями помажем тело живоносное и погребенное, плоть Воскресившаго падшаго Адама, лежащую во гробе. Идем, потщимся якоже волсви, и поклонимся, и принесем мира яко дары, не в пеленах, но в плащанице Обвитому, и плачим, и возопиим: о Владыко, востани, падшим подаяй воскресение.
Воскресение Христово видевше, поклонимся Святому Господу Иисусу, Единому безгрешному, Кресту Твоему покланяемся, Христе, и святое воскресение Твое поем и славим: Ты бо еси Бог наш, разве Тебе иного не знаем, имя Твое именуем. Приидите вси вернии, поклонимся святому Христову воскресению: се, бо прииде Крестом радость всему миру. Всегда благословяще Господа, поем воскресение Его: распятие бо претерпев, смертию смерть разруши. (Трижды)
Воскрес Иисус от гроба, якоже прорече, даде нам живот вечный и велию милость. (Трижды)
Песнь 7
Ирмо́с: Отроки от пещи избавивый, быв человек, страждет яко смертен, и страстию смертное в нетления облачит благолепие, Един благословен отцев Бог, и препрославлен.
Христос воскресе из мертвых.
Жены с миры богомудрыя в след Тебе течаху: Егоже яко мертва со слезами искаху, поклонишася радующияся Живому Богу, и Пасху тайную Твоим, Христе, учеником благовестиша.
Христос воскресе из мертвых.
Смерти празднуем умерщвление, адово разрушение, иного жития вечнаго начало, и играюще поем Виновнаго, единаго благословеннаго отцев Бога и препрославленнаго.
Христос воскресе из мертвых.
Яко воистинну священная и всепразднственная, сия спасительная нощь, и светозарная, светоноснаго дне, востания сущи провозвестница: в нейже безлетный Свет из гроба плотски всем возсия.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Умертвив Сын Твой смерть, Всенепорочная, днесь, всем смертным пребывающий живот во веки веков дарова, Един благословенный отцев Бог и препрославленный.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Всем царствуяй созданием, быв человек, вселися в Твою, Богоблагодатная, утробу, и распятие претерпев и смерть, воскресе боголепно, совозставив нас яко всесилен.
Песнь 8
Ирмо́с: Сей нареченный и святый день, един суббот Царь и Господь, праздников праздник, и торжество есть торжеств: в оньже благословим Христа во веки.
Христос воскресе из мертвых.
Приидите, новаго винограда рождения, божественнаго веселия, в нарочитом дни воскресения, Царствия Христова приобщимся, поюще Его яко Бога во веки.
Христос воскресе из мертвых.
Возведи окрест очи твои, Сионе, и виждь: се бо приидоша к тебе, яко богосветлая светила, от запада, и севера, и моря, и востока чада твоя, в тебе благословящая Христа во веки.
Троичен: Пресвятая Троице Боже наш, слава Тебе.
Отче Вседержителю, и Слове, и Душе, треми соединяемое во ипостасех Естество, Пресущественне и Пребожественне, в Тя крестихомся, и Тя благословим во вся веки.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Прииде Тобою в мир Господь, Дево Богородице, и чрево адово расторг, смертным нам воскресение дарова: темже благословим Его во веки.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Всю низложив смерти державу Сын Твой, Дево, Своим воскресением, яко Бог крепкий совознесе нас и обожи: темже воспеваем Его во веки.
Песнь 9
Припев: Величит душа моя воскресшаго тридневно от гроба Христа Жизнодавца.
Ирмо́с: Светися, светися, новый Иерусалиме: слава бо Господня на тебе возсия, ликуй ныне, и веселися, Сионе! Ты же, Чистая, красуйся, Богородице, о востании Рождества Твоего.
Припев: Христос новая Пасха, жертва живая, Агнец Божий, вземляй грехи мира.
О, божественнаго! О, любезнаго! О, сладчайшаго Твоего гласа! С нами бо неложно обещался еси быти, до скончания века, Христе, Егоже вернии, утверждение надежды имуще, радуемся.
Припев: Ангел вопияше Благодатней: чистая Дево, радуйся, и паки реку, радуйся! Твой Сын воскресе тридневен от гроба, и мертвыя воздвигнувый, людие, веселитеся.
О, Пасха велия и священнейшая, Христе! О мудросте, и Слове Божий, и Cило! Подавай нам истее Тебе причащатися, в невечернем дни Царствия Твоего.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Согласно, Дево, Тебе блажим вернии: радуйся, двере Господня, радуйся граде одушевленный; радуйся, Еяже ради нам ныне возсия свет из Тебе Рожденнаго из мертвых воскресения.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Веселися и радуйся, божественная двере Света: зашедый бо Иисус во гроб, возсия, просияв солнца светлее, и верныя вся озарив, богорадованная Владычице.
Ексапостиларий самогласен
Плотию уснув, яко мертв, Царю и Господи, тридневен воскресл еси, Адама воздвиг от тли, и упразднив смерть: Пасха нетления, мира спасение. (Трижды)
Стихиры Пасхи, глас 5-й:
Стих: Да воскреснет Бог, и расточатся врази Его.
Пасха священная нам днесь показася: Пасха нова святая, Пасха таинственная, Пасха всечестная, Пасха Христос Избавитель: Пасха непорочная, Пасха великая, Пасха верных, Пасха, двери райския нам отверзающая, Пасха всех освящающая верных.
Стих: Яко исчезает дым, да исчезнут.
Приидите от видения жены благовестницы, и Сиону рцыте: приими от нас радости благовещения Воскресения Христова; красуйся, ликуй и радуйся, Иерусалиме, Царя Христа узрев из гроба, яко жениха происходяща.
Стих: Тако да погибнут грешницы от лица Божия, а праведницы да возвеселятся.
Мироносицы жены, утру глубоку, представша гробу Живодавца, обретоша Ангела, на камени седяща, и той провещав им, сице глаголаше: что ищете живаго с мертвыми? Что плачете Нетленнаго во тли? Шедше проповедите учеником Его.
Стих: Сей день, егоже сотвори Господь, возрадуемся и возвеселимся в онь.
Пасха красная, Пасха, Господня Пасха! Пасха всечестная нам возсия. Пасха! Радостию друг друга обымем. О Пасха! Избавление скорби, ибо из гроба днесь яко от чертога возсияв Христос, жены радости исполни, глаголя: проповедите апостолом.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Воскресения день, и просветимся торжеством, и друг друга обымем. Рцем, братие, и ненавидящим нас, простим вся воскресением, и тако возопиим: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.
Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав. (Трижды)
Видео (кликните для воспроизведения). |
Примечания
[*] Припев к ним: «Пресвятая Богородице, спаси нас», или «Слава. », «И ныне. »
Верю в Бога и собираю молитвы со всех уголков сети.