Содержание
Молитвы перед началом чтения Псалтири
Молитвы перед началом чтения псалтыри, слушать :
Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́ Бо́же наш, поми́луй нас. Ами́нь.
Слава Тебе Боже Наш, Слава Тебе!
Молитва Святому Духу
Царю́ Небе́сный, Уте́шителю, Ду́ше и́стины, И́же везде́ сый и вся исполня́яй, Сокро́вище благи́х и жи́зни Пода́телю, прииди́ и всели́ся в ны, и очи́сти ны от вся́кия скве́рны, и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша
Трисвятое
Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас.
(Читается трижды, с крестным знамением и поясным поклоном.)
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь
Молитва ко Пресвятой Тро́ице
Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твое́го ра́ди.
Го́споди, поми́луй. (Трижды).
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Молитва Господня
О́тче наш, И́же еси́ на небесе́х! Да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный да́ждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.
Тропари сия, глас 6
Поми́луй нас, Го́споди, поми́луй нас, вся́каго бо отве́та недоуме́юще, сию́ Ти моли́тву я́ко Влады́це гре́шнии прино́сим: поми́луй нас.
Слава: Честно́е проро́ка Твоего́, Го́споди, торжество́, Не́бо Це́рковь показа́, с челове́ки лику́ют А́нгели. Того́ моли́твами, Христе́ Бо́же, в ми́ре упра́ви живо́т наш, да пое́м Ти: Аллилу́иа.
И ныне: Мно́гая мно́жества мои́х, Богоро́дице, прегреше́ний, к Тебе́ прибего́х, Чи́стая, спасе́ния тре́буя: посети́ немощству́ющую мою́ ду́шу и моли́ Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего да́ти ми оставле́ние, я́же соде́ях лю́тых, Еди́на Благослове́нная.
Го́споди, поми́луй (40). (И поклонися, елико ти мощно)
Таже молитва Святей Живоначальней Троице
Всесвята́я Тро́ице, Бо́же и Соде́телю всего́ ми́ра, поспеши́ и напра́ви се́рдце мое́, нача́ти с ра́зумом и конча́ти де́лы благи́ми богодухнове́нныя сия́ кни́ги, я́же Святы́й Дух усты́ Дави́довы отры́гну, и́хже ны́не хощу́ глаго́лати аз, недосто́йный, разуме́я же свое́ неве́жество, припа́дая молю́ся Ти, и е́же от Тебе́ по́мощи прося́: Го́споди, упра́ви ум мой и утверди́ се́рдце мое́, не о глаго́лании усте́н стужа́ти си, но о ра́зуме глаго́лемых весели́тися, и пригото́витися на творе́ние до́брых дел, я́же учу́ся, и глаго́лю: да до́брыми де́лы просвеще́н, на суди́щи десны́я Ти страны́ прича́стник бу́ду со все́ми избра́нными Твои́ми. И ны́не, Влады́ко, благослови́, да, воздохну́в от се́рдца, и язы́ком воспою́, глаго́ля си́це.
Псалом — что это такое. Как их читать
ЧТО ТАКОЕ ПСАЛМЫ
Псалтырь для христианина, является одной из важных книг. Название Псалтырь произошло от греческого «псало», что означает играть на струнах.
Псалмы, принято считать книгой молитв на все случаи жизни, составляются даже списки, в которых указываются значения псалмов. Их слагали в течение 8-ми столетий. Более 80-ти псалмов были написаны царем Давидом (X век до Рождества Христова), в жизни которого были горе и радость, любовь и предательство близких людей. Кроме его псалмов в книгу вошли псалмы Соломона, Моисея, Асафа и его потомков, Емана, Ефама, сынов Кореевых и 41 псалом неизвестных писателей.
Царь Давид первый начал сопровождать пение составленных им молитв к Богу игрой на «псалтырионе», музыкальном инструменте, очень похожим на современную арфу.
Очень часто во время служб исполняется благодарственный 33-й псалом – это очень красивое и проникновенное произведение.
Мы привыкли читать только молитвы, а о псалмах забываем. Церковь рекомендует помнить о них, поэтому многие стихи из псалмов включены в церковные служения, в современные молитвы, а ставший уже классическим, 50-й покаянный псалом, входит в ежедневное утреннее правило к прочтению. Зная о том, какой грех совершил святой пророк Давид, и то, какими словами, записанными в 50-м псалме, он выразил свое сожаление и раскаяние по этому поводу, гораздо лучше начинаешь понимать чувства, переданные в псалмах .
Эти молитвенные воззвания к Господу исполнены любви и благодарения и вселяют в сердца людей чувство благоговения и сопереживания, раскаяния и радости о Господе.
Со мной, автором статьи, произошел интересный случай в аэропорту. Отложили наш рейс. Точно так же, как и отложили предыдущий рейс этой же авиакомпании, который должен был улететь в тот же пункт назначения, что и мы, но на час раньше. Сидим, ждем вылета. Моя супруга достала псалтырь и начала читать псалмы . Прочитала несколько псалмов и вдруг, пассажиров нашего рейса просят пройти на посадку. Наш самолет все-таки улетел вовремя, а вылет предыдущего рейса, к сожалению, опять был отложен.
Святой Ефрем Сирин так писал о псалмах:
Псалом – отгнание демонов.
Псалом – оружие против страха ночного.
Псалом – успокоение от дневных трудов. Псалом – безопасность младенцев.
Псалом – утешение старцам, самое приличное убранство женщинам. Он светлыми делает праздники, он производит печаль по Богу.
Псалом и из каменного сердца вызывает слезы.
Псалом – дело Ангелов, небесное жительство, духовное кадило. Он просвещает ум, он возводит на небеса, он делает людей собеседниками Божиими, радует душу, прекращает суд, смиряет враждующих. Где псалом с сокрушением, там и Бог с Ангелами.
СОКРАЩЕНИЯ В ПСАЛТЫРИ
Написанные в тексте Псалтири сокращения означают следующее:
Слава:
Читать:
- Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
- Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже. (Трижды).
- Господи, помилуй. (Трижды).
- Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
По окончании кафизмы, в последней Славе читает ся только:
- Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
В молитвах, по окончании какой-либо кафизмы написано:
Трисвятое. Пресвятая Троице… Отче наш…
Читать последовательно следующие молитвы:
- Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. (Трижды)
- Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
- Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.
- Господи, помилуй. (Трижды)
- Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
- Отче наш, Иже еси на Небесех, да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое; да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.
После «Отче наш» читается указанный в псалтире тропарь, потом «Господи помилуй» (40 раз) и молитва.
Если продолжаете читать далее следующую кафизму, то ее начинают с молитвы:
- Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу. (Поклон)
- Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу. (Поклон)
- Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Бо́гу нашему. (Поклон)
Если Вы оканчиваете чтение псалтири в этот день, то читаете последовательно:
- Достойно есть
- Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
- Господи, помилуй. (Трижды)
- Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, молитв ради Пречистыя Твоея Матере, силою Честнаго и Животворящаго Креста и святых Небесных сил безплотных, и преподобных и богоносных отец наших, и Святаго пророка Давида, и всех святых, помилуй и спаси мя, грешнаго, яко Благ и Человеколюбец. Аминь.
В 118 псалме есть такое сокращение- (среда), которое означает «середина» псалма. Оно служит для удобства священников, т. к. в середине псалма в службу включаются заупокойная ектения об усопших и другие заупокойные песнопения.
КАК ЧИТАТЬ ПСАЛМЫ
Вообще церковь рекомендует читать псалмы , также, как и Евангелие все время. Закончив чтение книги, нужно начинать сначала, и так, в течение всей жизни . Псалмы можно читать без благословения священника, но для постоянного чтения рекомендуется все-таки благословение получить. Постоянное чтение- это труд, его можно назвать даже малым подвигом, и наверняка найдутся силы, которые будут противиться его исполнению.
При чтении Псалтири будет полезно зажечь дома свечу, но ее отсутствие никаким грехом не считается. Главное — это Ваш настрой на молитвы. Для тех, кто только знакомится с псалтирем, вполне можно сначала читать псалмы по-русски, хотя на богослужениях их читают на церковнославянском языке. Очень полезно почитать толкования святых отцов на псалмы и разобраться с их историей, тогда, со временем у человека обычно возникает желание читать только на церковнославянском языке.
При чтении псалтыри (как и любой молитвы), иногда возникает необходимость оторваться — в этом нет ничего страшного, потом можно продолжить с того места, где произошла остановка. Но все же лучше постараться не отвлекаться во время молитв.
Псалтырь разделен на части, которые получили название кафизмы. При домашнем чтении псалмы можно читать по одному, по два, три и больше в день, по одной «славе» (несколько псалмов между словами «слава»), хорошо читать по целой кафизме. Лучше всего читать Псалмы не выборочно, а подряд, с самого начала и до конца.
Начинать чтение псалтири нужно с начальных молитв, которые должны быть указаны в начале каждого сборника, потом читать сами псалмы . Если чтение прерывается и Вы продолжаете на следующий день, заново начальные молитвы читать не нужно. Оканчивать чтение всей псалтири необходимо читая молитвы, которые указаны для чтения по окончании псалтири.
Когда все это прочитано, начинаем все заново с начальных молитв.
Во время чтения Псалтири можно помолиться за кого-то, в этом случае во время чтения «Славы» читают :
- Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
- Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже. (Трижды).
Поминаете имена людей, о которых хотите помолиться (как в утреннем Помяннике), затем далее:
- Господи, помилуй. (Трижды).
- Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Одновременно читать о здравии и о упокоении нельзя, но во время чтения псалмов в пределах одной кафизмы это можно делать на разных «Славах«:
— на первой «Славе» о здравии поминается Патриарх, епископы, весь священнический чин и Ваш духовник (если есть);
— на второй «Славе» — о здравии все родные и близкие;
— на третьей – о упокоении, начиная с почивших Патриархов, и заканчивая всеми, кого мы знаем и за кого молимся.
КАКИЕ ПСАЛМЫ ЧИТАЮТ В РАЗЛИЧНЫХ ОБСТОЯТЕЛЬСТВАХ
Конечно, псалмы — это очень сильные молитвы, но воспринимать их как «волшебные слова» или «заклинания» нельзя, от их чтения Ваша жизнь сразу же не пойдет в нужное русло. Хотя, если духовно правильно относиться вообще к вере, и в частности к псалмам , то они помогут. Обязательно!
В интернете можно найти описание ситуаций, при которых помогает чтение псалмов — какой спасет от зубной боли, для удачного замужества, получения жилья и т.д. Это частные случаи и, возможно кому они помогли, но основная суть не в этом.
Главная идея псалмов, для чего они существуют, это раскаяние в своих грехах и благодарность Богу за Его милости к нам, людям. В текстах псалмов также часто встречаются мольбы Господу о помощи в трудных обстоятельствах и в защите от врагов. При этом святые отцы указывают, что враги, которые упоминаются в псалтыри — это именно внутренние враги человека: гордыня, злость, ненависть и т.д. Искоренив их (внутренние проблемы), остальные неприятности, по Божией милости, оставят Вас в покое.
Поэтому на вопрос какие псалмы читать в разных определенных случаях (если нет возможности читать псалмы каждый день), можно ответить, что в первую очередь
читают благодарственный или прославляющий Бога псалом, потом нужно искренне покаяться в своих грехах, возможно даже в каких то конкретных, за которые Бог учит Вас, создав определенную неприятную ситуацию, которую Вы хотите разрешить. После покаянного псалма обычно читают псалом о помощи или заступничестве, а потом — опять благодарственный псалом Господу.
Молитвенный набор на разные жизненные случаи у каждого может быть свой. В своем выборе очень полезно почитать толкование псалмов, историю их возникновения и тогда ваша душа поможет вам выбрать наиболее понятные и близкие псалмы.
Например, схиархимандрит Виталий (Сидоренко; † 1992), которого почитают за подвижника, давал следующие наставления своим чадам: перед выходом из дома нужно читать 26, 50 и 90 псалмы, и после каждого псалма нужно читать «Богородице Дева радуйся«, эти молитвы помогут оградить от беды:
Псалом 26 , как видно из значений псалмов, означает упование на Бога, его читают при унынии и оклеветании, в защиту от врагов, в напастях.
50 псалом — молитва о прощении грехов и в покаянии
90 псалом— упование на защиту Божию в любых обстоятельствах.
Молитвы перед началом чтения Псалтири
Разумно да будет, како подобает особь пети Псалтирь
Аще иерей, глаголет:
Благословен Бог наш, всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.
Аще ли ни, глаголи умиленно:
Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас. Аминь.
Царю́ Небе́сный: Трисвятое. И по Отче наш:
Тропари сия, глас 6-й:
Поми́луй нас, Го́споди, поми́луй нас, вся́каго бо отве́та недоуме́юще, сию́ Ти моли́тву я́ко Влады́це гре́шнии прино́сим: поми́луй нас.
Слава: Честно́е проро́ка Твоего́, Господи, торжество́, Не́бо Це́рковь показа́, с челове́ки лику́ют Ангели. Того́ моли́твами, Христе́ Бо́же, в мире упра́ви живо́т наш, да пое́м Ти: Аллилу́иа.
И ныне: Мно́гая мно́жества моих, Богоро́дице, прегреше́ний, к Тебе прибего́х, Чи́стая, спасе́ния тре́буя: посети́ немощству́ющую мою ду́шу и моли́ Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего да́ти ми оставле́ние, я́же соде́ях лю́тых, Еди́на Благослове́нная.
Го́споди, поми́луй. (40) И поклонися, елико ти мощно.
Таже молитва Святей Живоначальней Троице:
Всесвята́я Тро́ице, Бо́же и Соде́телю всего́ ми́ра, поспеши́ и напра́ви се́рдце мое́, нача́ти с ра́зумом и конча́ти де́лы благи́ми богодухнове́нныя сия́ кни́ги, я́же Святы́й Дух усты́ Дави́довы отры́гну, и́хже ны́не хощу́ глаго́лати аз, недосто́йный, разуме́я же свое́ неве́жество, припа́дая молю́ся Ти, и е́же от Теб е́ по́мощи прося́: Го́споди, упра́ви ум мой и утверди́ се́рдце мое, не о глаго́лании усте́н стужа́ти си, но о ра́зуме глаго́лемых весели́тися, и пригото́витися на творе́ние до́брых дел, я́же учу́ся, и глаго́лю: да до́брыми де́лы просвеще́н, на суди́щ и десны́я Ти страны́ прича́стник бу́ду со все́ми избра́нными Твои́ми. И ны́не, Влады́ко, благослови́, да воздохну́в от се́рд ца, и язы́ком воспою́, глаго́ля си́це:
Прииди́те, поклони́мся Царе́ви на́шему Богу.
Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Христу́, Царе́ви на́шему Богу.
Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Самому́ Христу́, Царе́ви и Богу на́шему.
Таже постой мало, дондеже утишатся вся чувства. Тогда сотвори начало не вскоре, без лености, со умилением и сокрушенным сердцем. Рцы сие: «Блажен муж. » тихо и разумно, со вниманием, а не борзяся, якоже и умом разумевати глаголемая.
Псалтирь Божией Матери
Христианские песнопения Пресвятой Царице Небесной, Приснодеве Марии, Богородице. Составлены по подобию Псалмов
Содержание
Во славу Святыя, Единосущныя и Неразделимыя Троицы, Отца, и Сына, и Святаго Духа, в честь же и похвалу небесныя Царицы, Пречистыя Девы Богородицы
Под Твое благоутробие прибегаем, Богородице Дево, молитв наших не презри в скорбех, но от бед избави нас, едина чистая и благословенная
Госпоже, устне мои отверзеши и уста моя возвестят хвалу Твою
Госпоже моя, в помощь мою вонми. Слава Тебе, сирот Мати, сотвори нам милостива Вседержителя Бога
О, Пресвятая Владычице, Пречистая Дево Богородице, Господа Бога моего Иисуса Христа Мати! Припадаю и молютися, яко Матери Царевой, предначиная к Тебе недостойное мое сие моление, еже приемши, о. Мати Царя небесе и земли, принеси к Царю царствующих, всех Господу, Сыну Твоему и Богу, и прощение всем согрешениям моим испроси, житию моему подаждь исправление и на кончине от воздушных врагов немятежное прешествие, царствия божественный вход отверсти исходатайствуй ми и тамо райския пищи наслаждения, горняго онаго града, вышняго прекраснаго Иерусалима, веселия и неизреченных того красот, светлости же трисияннаго Троичнаго света и сладкаго гласа ангельских пений наслаждатися: еяже славы и радости наследника мя и святым всем сопричастника сотвори, вся бо можеши, яко Мати Царя Всемогущаго; и ныне убо, изряднее же в час сей, услыши мя, Всемилостивая Владычице, предстояща Ти, вонми, Госпоже Царице, молебное пение приносящу Ти.
Об этой книге
Из Православной энциклопедии:
«. Димитрий также был автором значительного числа молитв, небольших богословских трактатов, назидательных сочинений, стихотворных текстов. В поэтических жанрах он отдавал предпочтение кантам, или псальмам. ….»
Произведение под названием «Псалтирь Божией Матери» при жизни святителя не издавалось. Сборник в виде «Псалтири Божией Матери» составлен не им самим, однако, псалмы, наиболее вероятно, принадлежат свт. Димитрию. Под автором святителя Димитрия издавались следующие книги, где могут содержаться эти псалмы:
Димитрий Ростовский (Туптало, Даниил Саввич; 1651–1709). Псалмы, или Духовные канты, сочинения святителя Димитрия, митрополита Ростовского, изданные протоиереем церкви святителя Стефана епископа Пермского, что при первой Московской гимназии, Аристархом Израилевым : С присовокуплением псалма, соч. в честь святителя Димитрия, при открытии мощей его. – Москва : тип. Л. и А. Снегиревых, 1889. – 25 с.; 24.
Димитрий Ростовский (Туптало, Даниил Саввич; 1651–1709). Поклонение пречистым пяти язвам христовым и пресвятой Богородице : [Творение святителя Димитрия]. – 3-е изд. Свято-Троицкой Сергиевой лавры. – Москва : тип. И. Ефимова, 1884. – 40 с.; 16
Димитрий (Туптало Даниил Савич; митрополит Ростовский и Ярославский; 1651–1709.). Сборник молитв к Богу, Богородице и ангелу-хранителю сочинения Димитрия Ростовского [рукопись]. – [Б.м.], XIX в
Христианския песнопения пресвятей Царице небесней Приснодеве Марии Богородице : составлены по подобию Псалмов. – Москва : Изд. Афонскаго Русскаго Пантелеимонова монастыря, 1881 (Тип. И. Ефимова). – 219 с., [1] л. ил.; 17 см. См. обложку книги.
Поклонение Пресвятей Богородице
Придите, поклонимся Царице нашей Богородице.
Приидите, поклонимся Деве Марии, Царице нашей Богородице
Приидите, поклонимся и припадем к самой Госпоже Деве Марии, Царице нашей Богородице
Видео (кликните для воспроизведения). |
Покланяемся Тебе, Пресвятая Богородице, Твоим рождеством явльшая нам свет истинный, Царице небу и земли, надежде ненадежных, помощнице немощным, ходатаице всем грешным; Ты нас покрый и заступи от всех бед и нужд, душевных и телесных, и буди нам, молимся, заступница святыми Твоими молитвами
Покланяемся Твоему благословенному зачатию и рождению от святых Ти родителей, от Иоакима и Анны; молим Тя, Госпоже наша, даждь нам житие безгрешно зачати и родити плоды покаяния
Покланяемся Твоему введению в церковь Господню, трилетствовавшая Отроковице, и молим Тя, свете наш, церковь нас соделай Святому Духу молитвами Твоими
Покланяемся благовещению Твоему, Пречистая Богородице Дево, егда действием Святаго Духа со гласом Архангельским зачала еси Слово Отчее, и молим Тя, свете наш, нам, отчаянным, благовести спасение
Покланяемся рождению Твоему, егда воплотила и родила еси Христа, Спаса миру, и явилася еси Матерь Богу, от всея твари славима и превозносима, и молим Тя, свете наш, являй себе Матерь милосерду ныне и во век будущий
Покланяемся очищению Твоему, нескверная, неблазная, нетленная, Пречистая, и молим Тя, свете наш, очисти нас от всякия скверны плоти и духа молитвами Твоими
Покланяемся и почитаем болезни Твоя, яже претерпела еси во время вольныя страсти Сына Твоего, егда сбыстся Симеоново проречение: Тебе же самой душу оружие пройдет, и молим Тя, свете наш, болезни душевныя и телесныя избави нас
Покланяемся Тебе, Госпоже, воспоминающе радость Твою, юже имела еси во время воскресения Сына Твоего, и молим Тя, свете наш, радости духовныя не лиши нас
Покланяемся честному и славному успению Твоему, и молим Тя, свете наш, успи страсти наша плотския помощию Твоею
О, Пресвятая Владычице Богородице! приими сие малое моление и принеси е Сыну Твоему и Богу нашему, да спасет и просветит Тебе ради души наша
На Твой пресвятый образ взирая, яко истинную самую Тя зрим сущую Богородицу, верою сердечною и любовию от души припадаем и покланяемся с предвечным и на руку Твоею держимым младенцем, Господом нашим Иисусом Христом
О, Пресвятая Госпоже наша Царице небесная, преславная Владычице, Дево Богородице, печальных всех праведное утешение и всем уповающим на Тя живот и воскресение! Приклони, о, Госпоже, пречистыя Своя ушеса к молитве нашей, приносимой Тебе от нас, непотребных и недостойных рабов Твоих
О, Мати наша милосердая! яви на нас милость Свою, в печали сущих и во гресех всегда пребывающих, и не презри нас, многогрешных рабов Твоих
О, Мати наша прекрасная! всех благих Ты еси вина, смертных человек оживление и погибших избавление, приими недостойное наше сие моление, падших и многогрешных рабов Твоих, в час сей горькаго, и плачевнаго, и болезненнаго нашего прошения, яко дерзаем ныне глаголати к Тебе, Пресвятей Госпоже Царице Богородице, сие моление и радостное со Ангелом приглашение сицево: Богородице Дево, радуйся, благодатная Марие, яко зачала еси плотию Сына Божия. Радуйся, яко Его во чреве Твоем носила еси. Радуйся, яко Его родила еси. Радуйся, яко сосцы питала еси. Радуйся, яко Ему волсви покланялися. Радуйся, яко Христа в церкви по триех днех обрела еси. Радуйся, яко Христос воскресе из мертвых и взыде на небеса. Радуйся, яко Ты сама на небо взята еси. Радуйся, яко Ты девством Ангелов и славою Святых превосходиши. Радуйся, яко Ты на земли мир твориши. Радуйся, яко Тебе жители небеснии вси послушны суть. Радуйся, яко Ты еже хощеши, у Сына Твоего, Христа Бога нашего, испросити можеши. Радуйся, яко сподобилася еси быти близь Пресвятыя Троицы. Радуйся, яко Ты Мати людей озлобленных, иже к Тебе прибегают. Радуйся, яко Твоя радость во век не скончается. Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою
О, Пресвятая Госпоже Владычице, Дево Богородице! приими недостойную молитву нашу, и сохрани нас от наглыя смерти, и даруй нам прежде конца покаяние
Молитва
Достойно славимая и праведно от всех горних чинов ублажаемая, яко без сравнения их превосходящая, Бога и Творца всяческих рождшая, паче всех возвеличенная, Ейже, яко Царице, предстоят лици Ангельстии, Гавриилову песнь возглашающе: радуйся, Благодатная! Наши же грешныя и бренныя уста кую достойную похвалу принести возмогут величию Твоему, точию да зовем Ти: о, пречудная Владычице, молися из Тебе воплощенному Христу Богу нашему, да призрит на ны, люди безответныя, да сохранит нас невредимых от всех навет вражиих и злых клевет, много бо может Твоя матерняя молитва, по реченному: проси Мати Моя, не отвращуся, но вся прошения Твоя исполню. Радостию о сем исполняемии, взываем Ти: спаси, Владычице, погибающия рабы Твоя, просвети омраченныя суемудрствованиями века сего и приведи ны к Сладчайшему Іисусу, да, вечно радующеся, взываем: слава Отцу, слава Сыну, слава и Святому Духу, слава и Тебе. Преславней и Пренепорочней Деве Богоматери, ублажаемой и благословляемой в безконечные веки веков. Аминь.
Достойно есть, яко воистинну блажити Тя, Богородицу, присноблаженную и пренепорочную, и Матерь Бога нашего. Честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога-Слова рождшую, сущую Богородицу Тя величаем.
Молитвы к Пресвятой Богородице по Псалтыри
Молитвы ко Пресвятой Богородице
Эти, довольно редкие и красивые, молитвы взяты из книги «Псалтирь — помощник и покровитель». Они расположены после каждой кафизмы, всего их двадцать, по количеству кафизм. Святитель Николай Сербский упоминает о таком обычае, когда во время чтения Псалтири после одной или нескольких кафизм прочитывались молитвы, содержащии особые прошения о ближних, находящихся в трудных обстоятельствах.
О Царице Богородице, Христа Бога нашего Мати! Услыши ны: (просьба), и избави раб Божиих (имена) от всякия скорби и печали, огради от всякия напасти и злых клевет и от неправеднаго и лютаго навета вражия. Можеши бо, о Благодатная Мати Божия, не точию от всякаго зла сохранити люди Твоя, но и всяким благодеянием снабдити их и спасти: разве Тебе иныя Ходатаицы о нас, грешных, не имамы к Сыну Твоему, Егоже умоли, Владычице, да спасеннии Тобою славим Сына Твоего и Бога нашего, купно со Отцем и Святым Духом, ныне и в безконечные веки. Аминь.
Молитва третия.
О Всемилостивая Госпоже, Дево Богородице! Вонми смиренному молению нашему: (просьба), и вознеси к Сыну Твоему и Богу нашему Матернее Твое моление о рабах Божиих (имена), да не отвержет их грешных от лица Своего, но, яко Милостив, да простит им согрешения их вольная и невольная, да сохранит от соблазнов мира, от козней диавольских и от нападения невидимых враг, да сотворит их дни благи и безмятежны, яко благ Господь ко всея твари, со Отцем и Святым Духом, славимый во веки. Аминь.
Молитва четвертая.
О Милостивая и Премилостивая Госпоже Царице Богородице! Ты, яже восхощеши, вся испросити от Сына Твоего Христа Бога нашего можеши: не отрини раб Божиих (имена) от Твоего заступления: (просьба), и подаждь освобождение от бед и скорбей и избави их, Всенепорочная, от видимых и невидимых враг и от злых человек, клевещущих на них, и моли Сына Твоего и Бога нашего, яко да в день Суда одесную поставит ны, ради Твоего предстательства. Тому слава и держава, со Безначальным Его Отцем и Святым Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Молитва пятая.
О Пресвятая Владычице Богородице! Призри с благосердием на моления наша: (просьба), и не отврати лица Твоего от раб Божиих (имена) за множество прегрешений их, но простри им руце матернего милосердия Твоего и сотвори с ними знамение во благо. Яви богатую помощь Твою и благопоспеши во всяком деле блазе; от всякаго же начинания греховнаго и помышления лукаваго отврати их, да всегда славят Пречестное имя Твое. Аминь.
О пресвятая госпоже, владычице богородице! Приими недостойную молитву нашу: (просьба), и сохрани раб божиих (имена) от навета злых человек и от внезапныя смерти и даруй нам прежде конца покаяние, и умягчи злая сердца их. Укрепи в них правую веру, вложи в сердца их дух страха божия, дух благочестия, дух смирения, терпения и любве и в добрых делах преуспеяние: избави же раб божиих (имена) от искушений, развращения и погибели вечныя. И сподоби их одесную стати сына твоего, христа бога нашего, во втором его пришествии и наследники быти царствия небеснаго и жизни вечныя со всеми святыми в безконечныя веки веков.
к кому возопием, владычице; к кому прибегаем в горести нашей, аще не к тебе, цариценебесная; кто плач наш и воздыхание приимет, аще не ты, пренепорочная, надеждо христиан и прибежище нам, грешным. Кто паче тебе в милости: приклони ухо твое к нам, владычице, мати бога нашего, и не презри требующих твоея помощи: (просьба), и услыши стенание наше, подкрепи раб твоих грешных (имена), вразуми и научи, царице небесная, и не отступи от них, владычице, за роптание, но буди им мати и заступница и вручи их милостивому покрову сына твоего: устрой их, како угодно будет святей твоей воле, и приведи их, грешных, к тихой и безмятежной жизни, да плачутся о гресех своих, да возрадуются же с тобою всегда, ныне и присно, и во веки веков.
О пресвятая госпоже, владычице богородице! Приими недостойную молитву нашу (просьба), и сохрани раб божиих (имена) от навета злых человек и от внезапныя смерти и даруй им прежде конца покаяние. На моление наше умилосердися и радость вместо печали даруй. И избави их, госпоже, от всякия беды и напасти, скорби и болезни и от всякаго зла. И сподоби ны, грешныя рабы твоя, одесную стати во втором пришествии сына твоего, христа бога нашего, и наследники! Быти царствия небеснаго и жизни вечныя co всеми святыми в безконечныя веки веков.
Приими, о всеблагословенная и всемощная госпоже владычице богородице дево, сия молитвы за недостойных рабов твоих (имена), со слезами тебе ныне приносимый от нас, ко твоему цельбоносному образу пение возсылающих со умилением, яко тебе самой зде сущей и внемлющей молению нашему: (просьба), по ко-емуждо бо прошению исполнение твориши, скорби облегчавши, немощным здравие даруеши, разслабленныя и недужныя исцелявши, от бесных бесы прогонявши, обидимыя от обид избавлявши, прокаженныя очищавши и малый дети милуеши; еще же, госпоже владычице богородице, и от уз и темниц свобождаеши и всякия многоразличный страсти врачуеши; вся бо суть возможна ходатайством твоим к сыну твоему, христу богу нашему. О всепетая мати, пресвятая богородице! Не престай молитися о недостойных рабех твоих, славящих тя и почитающих тя, и покланяющихся со умилением пречистому образу твоему, и надежду имущих невозвратну и веру несумненну к тебе, приснодеве преславней и непорочней, ныне и присно и во веки веков.
Мати господа небесе и земли, подаждь заступление рабам твоим (имена) по исходе от временныя жизни сия, помози им безбедно прейти вся воздушныя мытарства миродержителя тьмы века сего и в райских обителех со избранными вселитися сподоби, да во светлостех святых воспевают великолепое имя отца и сына и святаго духа, ныне и присно, и во веки веков.
Молитва восемнадцатая
госпоже богородице, всесмиренно взываю к тебе: услыши мя, вонми молению и прошению моему: (просьба), и да исправится молитва моя, яко кадило пред лицем твоим; сотвори, владычице, рабов твоих (имена) всегда разумети богоутодное тебе и утверди сердца их во истенней любви к тебе.
Молитва девятнадцатая
О, пресвятая госпоже, владычице моя богородице, небесная царице! Спаси и избави грешных рабов твоих (имена) от напрасныя клеветы, от всякия беды и напасти и внезапныя смерти. Защити их, владычице богородице, от всех враг видимых и невидимых, и от всякаго злаго обстояния: (просьба), и на всяком месте и на всякое время буди им, мати преблагая, необоримая стена и крепкое заступление всегда, ныне и присно, и во веки веков. Аминь
Пресвятая дево! Мати господа, покажи на мне, убозем, и рабах божиих (имена) древния милости твоя: (просьба), и низпосли дух разума и благочестия, дух милосердия и кротости, дух чистоты и правды. Ей, госпоже пречистая! Милостива им буди зде и на страшном суде. Ты бо еси, госпоже, слава небесных и упование земных. Аминь.
Иногда человек подходит к черте, за которой — пропасть. Он в отчаянии, беспомощности и безысходности стоит у края, раздумывая, шагнуть или удержаться? Человек в этом состоянии очень одинок, и ему не с кем разделить тяжесть своей муки, и рядом нет друга, который взял бы его за руку и отвел от края страшной бездны.
В такие минуты, даже если они длятся не один месяц, нужно помнить, что есть Тот, кто всегда с нами.Он к нам очень близок, просто мы Его не слышим. Мы настолько поглощены собственной болью, собственными проблемами, что не видим и не ощущаем Его участия в нашей жизни. А Господь стоит смиренно у дверей нашего сердца и ждет, когда же мы впустим Его.
Когда у ребенка что-нибудь не получается, когда его кто-то обидел, когда он хочет получить что-то в подарок, когда он не знает, как поступить, он обращается к родителям. Так и мы, можем со всеми своими нуждами обратиться к Отцу нашему небесному, как дети — в простоте и незлобии.
Разговор с Богом происходит во время молитвы. Молитва — это беседа с Богом, это средство, при помощи которого ищут и находят Бога. Как говорят святые учителя Церкви, молитва — это искусство из искусств.
Кафисма 2
Псалом 9
Исповемся Тебе, Госпоже, всем сердцем моим и повем в людех вся чудеса Твоя, хвалу и славу Твою; по Господе Бозе Тебе подобает слава и Тебе да вознесется сердечный глас хвалы; кающиися бо грешницы у Бога и в Боге обретают спасение Тобою; воздохнут они смиренне и Ты, сердобольная Мати, исцеляеши сокрушение сердец их, в мире и тишине по трудех странствия своего, при Твоем утешительном предстательстве, почиют они о Господе.
Псалом 10
На Госпожу Пречистую Деву Марию уповаю ради щедрот и милости Ея: очи Ея на нищих призирают и руце Ея к сиротам и вдовицам простерты; взыщите Ю от юности вашея и прославит вас пред лицем Бога ходатайство Ея к престолу Его, отымет множество наших грехов, милость и утешение небесное всегда Она нам приносит. О, Приснодево Преблагословенная, простри к нам крепкую десницу Твою, со благоговением ю лобызаем, и не отврати от нас лице Твое.
Песнь вместо славы
Пресвятая Дево, Мати Христа Бога нашего, смиренно молюся ти: души моея страсти лютыя исцели и прощение даруй моим многим прегрешениям, ихже безумне содеях аз. Душу и тело оскверних окаянный, увы мне, что сотворю в час он, внегда грознии Ангели душу мою разлучат от страстнаго моего телесе? Тогда Помощница ми буди и предстательница теплейшая, Тя бо имам твердую и необоримую стену, раб Твой.
Псалом 11
Спаси мя, Мати Премилостивая, источниче благостыни и бездна щедрот; коль красны суть путие Твоя и коль мирны стези Твоя! В Тебе сияет небесная доброта чистоты, свет правды, и светлости, и истины; паче солнечнаго света одеяна еси ризами позлащенными, преиспещренными, преукрашенными красотою чистейших Твоих добродетелей; дванадесять пресветлых небесных звезд составляют венец, иже на главе Твоей: слава Тебе, всех верных христиан усердная Заступнице.
Псалом 12
Доколе, Госпоже, забудеши мя и не избавиши мя в день скорби моея? доколе вознесется душевный враг мой на мя? Силою и властию Твоею сокруши его, буди мне, немощнейшему, Госпоже, столп крепости и оружие, сокрушающее врага, возвеличу Тя, Благодатную, сердцем и устами прославлю, яко непобедимую воеводу.
Псалом 13
Рече безумный, адский противник в сердце своем: пожену и постигну верных Христовых и убиет их рука моя. Востани, Госпоже, предвари его, запни ему и низложи вся злыя советы его. Твоему могуществу кто противу станет? Твоей власти кто воспротиворечит? Твою матернюю любовь к верным кто пресечет? Ад трепещет святейшаго имени Твоего, мертвыя востают от силы Твоея; от единаго мановения Твоего безчисленныя кровожадныя воинства погибают; о, Приснодево Богородице! невместимаго всемогущаго Бога во утробе Твоей вместила и носила еси.
Песнь вместо славы
Радуйся, пространнейший дворе и пресветлейшая палато, Марие, Мати Христа Бога нашего: спаси певцы Твоя, яко да в бурном океане жизни сея всегда к Тебе прибегаем.
Псалом 14
Госпоже, кто обитает в жилищи Божии, или кто вселится во святую горнюю Сионскую гору, идеже присещает свет лица Божия? Той боголюбец, иже по Бозе все упование свое на Тя едину возлагает; той боголюбец, иже во уме своем обносит всегда сладчайшее имя Твое; той боголюбец, иже воспевает чудеса и милости Твоя; той боголюбец, иже подражает смирению, кротости и целомудрию Твоему; той вселится в преблаженное жилище Божие, иже, о, Преблагословенная Приснодево Марие, величит душею Господа и радуется духом о едином Боге Спасе своем. Потечем, грешницы, потечем по стезям Матери Божией, держимся за стопы Ея крепко и не отступим молитвами от Нея, коленопреклоняяся пред святым изображением лица Ея, возводя ум на первообразное, дóндеже обрящем милости Ея во благовременну помощь к наследию небеснаго обетования.
Псалом 15
Сохрани мя, Госпоже, яко излияся на Тя неисчерпаемый ток Божией благодати, излей и на мя каплю ея; чрево бо Твое девственное, утроба Твоя чистейшая Всевышняго Бога, возлюбленнаго Сына, от Духа Святаго роди; благословени пречистии сосцы Твоя, ими же Спасителя Иисуса Христа питала еси. Исповедайте Ей хвалы, девы целомудренныя, аще токмо обрели есте благодать и милость Ея, дадите великолепие имени Ея и хвалите в век века зачатие и рождество Ея.
Псалом 16
Услыши, Госпоже, правду мою и отжени от мене скорбь мою. Исповемся Тебе во гласе радования и воскликновения, егда излиется на мя милость Твоя; уподобитеся Ей в боголюбии и вы, святии девы Божии, прославите Ю во гласе уст и сердца вашего; сице бо Ея благодать восприяша девы мученицы и прочии, плененнии любовию сладчайшаго Иисуса, восприяша от Него нетленные райские венцы. Слава Тебе, Владычице, любящим Тя девам неотемлемое сокровище.
Песнь вместо славы
Радуйся, Мати Марие, звездо присносияющая, от Нея же солнце правды, Христос Бог наш возсия, Его же светлостию слепии прозреша. Моли за нас, грешных рабов Твоих, и многомощными Твоими молитвами помози видети Тя, возвеличенную Госпожу Ангелов, и сподобитися с ними славити Тя в горнем Сионе во веки веков, аминь.
По 2-й кафисме тропари, гл. 2
Тебе, Богородице, с верою просим, бед многих и прегрешений да избавимся, ибо инаго, Пречистая, скораго не имамы утешения, разве Тебе благоутробныя, подающия всем спасение.
Едина Бога без истления рождшая, Тебе припадаем, Приснодево, со страхом и любовию взывающе: страстей и недугов лютых избави ны
Егда душа имать разлучитися от телесе, тогда предстани ми, Богорадованная, и врагов советы разруши, ищущих поглотити мя, яко да свободився Тобою князей тьмы, части избранных сподоблюся молитвами Твоими
Молитва
Псалтирь Божией Матери (святителя Димитрия Ростовского)
Христианские песнопения Пресвятой Царице Небесной, Приснодеве Марии, Богородице, составленые по подобию Псалмов.
Помимо традиционной Псалтири, нашедшей широкое применение в православных богослужениях и келейном молитвословии, существуют также Псалтирь Божией Матери и Псалтирь Ефрема Сирина. Оба произведения не являются каноническими, тем не менее весьма популярны среди верующих.
Псалмы для Псалтири Богородице были написаны святителем Димитрием Ростовским, жившим в 17 веке. По замыслу автора, они должны были объединить в себе свойства традиционных псалмов и молитвенных обращений к Богородице. При жизни святителя, однако, изданы псалмы не были: псалтирь Богородице появился лишь в XIX веке.
Кафизма
Кафизма: что это
Кафизма — это один из разделов Псалтири. Во время чтения кафизмы на богослужении можно сидеть. При этом изначально во время пения или чтения кафизм стояли, а сидели наоборот на следующих за ними седальнах и святоотеческих чтениях.
Деление Псалтири на кафизмы
Всего в Псалтири существует двадцать кафизм. Они составляют приблизительно одинаковую длину, это очень важно для образования кафизмы, потому что число псалмов в кафизмах может различаться даже при одинаковой длине.
- Больше всего псалов в 18-ой кафизме — 15 (псалмы 119-133).
- Кафизма делится на три части. Каждая часть зовется статией (статия от греч. στασεις – глава, подраздел) или славой. Слава может включать в себя как один, так и несколько псалмов.
- Название «слава» происходит от славословия:
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.
Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже. (Трижды).
Господи, помилуй (трижды).
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.
- Греки называют кафизмы «стихологии».
Чтение кафизм в храме
Деление Псалтири на кафизмы удобнее обозначить в форме таблицы:
Кафизма | 1 Слава | 2 Слава | 3 Слава |
---|---|---|---|
I | 1—3 | 4—6 | 7—8 |
II | 9—10 | 11—13 | 14—16 |
III | 17 | 18—20 | 21—23 |
IV | 24—26 | 27—29 | 30—31 |
V | 32—33 | 34—35 | 36 |
VI | 37—39 | 40—42 | 43—45 |
VII | 46—48 | 49—50 | 51—54 |
VIII | 55—57 | 58—60 | 61—63 |
IX | 64—66 | 67 | 68—69 |
X | 70—71 | 72—73 | 74—76 |
XI | 77 | 78—80 | 81—84 |
XII | 85—87 | 88 | 89—90 |
XIII | 91—93 | 94—96 | 97—100 |
XIV | 101—102 | 103 | 104 |
XV | 105 | 106 | 107—108 |
XVI | 109—111 | 112—114 | 115—117 |
XVII | 118:1—72 | 118:73—131 | 118:132—176 |
XVIII | 119—123 | 124—128 | 129—133 |
XIX | 134—136 | 137—139 | 140—142 |
XX | 143—144 | 145—147 | 148—150 |
Во время богослужения в храме обычно не читается 151-ый Псалом, который в греческой традиции примыкает к концу 20-й кафизмы.
О том, в каком порядке читать кафизмы — говорит Устав. По Уставу Псалтирь на богослужениях за неделю прочитывается полностью, а во время Великого поста – дважды за неделю. Кафизму, положенную для чтения в данный день по уставу называют «рядовой».
В недельном Богослужении кафизмы читаются так:
- Одна на вечерне.
- Две на утрени.
При этом церковная неделя начинается с воскресенья и первая кафизма читается в субботу вечером, что соответствует воскресной вечерне. Если в праздник накануне служилось Всенощное бдение, то вечерняя кафизма отменена. Устав допускает совершение бдения накануне каждого воскресенья, поэтому в воскресенье вечером кафизмы не бывает.
Особый порядок чтения кафизм у Великого Поста:
День | Вечерня | Утреня | 1 Час | 3 Час | 6 Час | 9 час |
---|---|---|---|---|---|---|
Вс | 1 | 2, 3 | — | — | — | — |
Пн | — | 4, 5, 6 | — | 7 | 8 | 9 |
Вт | 18 | 10, 11, 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
Ср | 18 | 19, 20, 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Чт | 18 | 6, 7 ,8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Пт | 18 | 13, 14, 15 | — | 19 | 20 | — |
Сб | 18 | 16, 17 | — | — | — | — |
Чтение кафизм в домашней молитве
Псалтирь регулярно читают и в домашней молитве. Читать кафизмы можно в качестве молитвенного правила и, если человек не смог посетить богослужение.
При чтении Псалтири за упокой к кафизмам добавляют специальные молитвы.
Кафизма 17
17-ая кафизма известна тем, что содержит всего один псалом — 118-ый. Он делится на три части и зовется «Непорочны». 17-я кафизма рассказывает о блаженстве ходивших в законе Господнем. То есть о радости исполнять заповеди, которые дал Господь. 17 кафизму традиционно читают родные усопшего в третий, девятый и сороковой день по смерти человека.
Поскольку в воскресенье вечером кафизма не читается, 17-я кафизма, как и 16-я переносятся на субботу, а не читается в пятницу. В будние дни эта кафизма читается на полунощнице. Если праздник имеет полиелей, то на вечерне рядовая кафизма не читается. Вместо нее принято читать первую славу первой кафизмы. Накануне великих Господних праздников на вечерне кафизмы не бывает, но это не распространяется на вечера субботы, когда положена 1-я кафизма, и вечера воскресенья, когда читается 1-я статия 1-ой кафизмы. На утрени кафизмы положены даже в великие праздники, но это не распространяется на Пасхальную седмицу с ее особым богослужебным уставом. На Светлой Седмице не читают кафизмы.
В домашней молитве, келейно 17-я кафизма читается так:
После 1, 2, 12, 22, 25, 29, 37, 58, 66, 72, 73, 88, 93 стиха принято читать «Помяни, Господи, душу раба Твоего». А после стиха 94, 107, 114. 121, 131, 132, 133,142, 153, 159, 163, 170, 176 «Упокой, Господи, душу раба Твоего».
Стихи 92 и 93, а также 175 и 176 читают трижды.
После положенных по прочтении кафизмы тропарей читают тропари непорочны или тропари за упокой:
Святых лик обрете источник жизни и дверь райскую, да обрящу и аз путь покаянием, погибшее овча аз есмь, воззови мя, Спасе, и спаси мя.
Припев: Благословен Ты, Господи! научи меня уставам Твоим.
Агнца Божия проповедавше и заклани бывше якоже агнцы, и к жизни нестареемей, святии, и присносущней преставльшеся: Того прилежно, мученицы, молите долгов разрешение нам даровати.
Припев: Благословен Ты, Господи! научи меня уставам Твоим.
В путь узкий хождшии прискорбный, вси в житии крест яко ярем вземшии и Мне последовавши верою, приидите насладитеся, ихже уготовах вам, почестей и венцев небесных.
Припев: Благословен Ты, Господи! научи меня уставам Твоим.
Образ есть неизреченныя Твоея славы, аще и язвы ношу прегрешений, ущедри Твое создание, Владыко, и очисти Твоим благоутробием, и возжеленное Отечество подаждь ми, рая паки жителя мя сотворяя.
Припев: Благословен Ты, Господи! научи меня уставам Твоим.
Древле убо от несущих Создавый мя и образом Твоим Божественным Почтый, преступлением же заповеди, паки мя Возвративый в землю, от нея же взят бых, но еже по подобию возведи, древнею добротою возобразитися.
Припев: Припев: Благословен Ты, Господи! научи меня уставам Твоим.
Упокой, Боже, раба Твоего и учини его в раи, идеже лицы святых, Господи, и праведницы сияют яко светила, усопшаго раба Твоего упокой, презирая его вся согрешения.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу
Трисиятельное Единаго Божества, благочестно поем вопиюще: Свят еси, Отче Безначальный, Собезначальный Сыне и Божественный Душе, просвети нас, верою Тебе служащих, и вечнаго огня исхити.
И ныне, и присно, и во веки веков
Радуйся, Чистая, Бога плотию рождшая во спасение всех, Еюже род человеческий обрете спасение. Тобою да обрящем рай, Богородице Чистая, Благословенная!
Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже (трижды).
Затем молитву, положенную по окончании кафизмы. И «Последование по исходе души от тела».
Видео (кликните для воспроизведения). |
Верю в Бога и собираю молитвы со всех уголков сети.