Внегда человек долго страждет

Детально: Внегда человек долго страждет - святые тексты подобранные специальное для Вас.

Внегда человек долго страждет

В своей известной книге «Переход» П. Калиновский пишет: «…Жизнь человека на земле — это только начало, только подготовка к тому, что ждет нас всех после смерти тела. Начатое здесь будет продолжаться там; [за порогом смерти нас] …ждут …ответственность и возмездие за сделанное во время земной жизни. Об этом говорят все великие религии. [Поэтому] …очень важно перейти порог в состоянии беззлобности, умиротворенности и покоя, не унося с собой ни одного темного пятна на своей совести.

Христианство всегда знало это, поэтому и советовало каждому перед смертью исповедаться и причаститься. Состояние личности в момент смерти важнее всей предыдущей жизни человека.

Об этом говорит и евангельское повествование от Луки (см.: Лк. 23, 32–33, 39–43) о разбойниках. Вот оно: Вели с Ним на смерть и двух злодеев. И когда пришли на место, называемое Лобное, там распяли Его и злодеев, одного по правую, а другого по левую сторону. Один из повешенных злодеев злословил Его и говорил: если Ты Христос, спаси Себя и нас. Другой же, напротив, унимал его и говорил: или ты не боишься Бога, когда и сам осужден на то же? и мы осуждены справедливо, потому что достойное по делам нашим приняли, а Он ничего худого не сделал. И сказал Иисусу: помяни меня, Господи, когда приидешь во Царствие Твое! И сказал ему Иисус: истинно говорю тебе, ныне же будешь со Мною в раю.

Жизнь разбойника была плохой, но раскаяние в последние часы перед смертью обещает хорошее начало будущего существования » [1]

Православная Церковь напутствует своих чад в загробную жизнь Таинствами Покаяния, Причащения и Елеосвящения. Родственники тяжелобольного обязаны позаботиться о том, чтобы во все протяжение болезни член Церкви не оставался лишенным этих христианских Таинств. Если болезнь продолжительна, нужно попросить священника из ближайшего храма посещать больного для регулярного совершения над ним Таинств. Когда же конец жизни человека видимо приближается, нужно срочно позвать священника для напутствия умирающего в жизнь вечную.

У одра умирающего священник заботится о том, чтобы у него не осталось на совести какого-либо забытого или неисповеданного греха или злобы к кому-либо из близких. Поэтому, если умирающий находится в сознании, священник задает ему соответствующие вопросы для исповеди в такой форме, чтобы ответ мог быть односложным. Конечно, такая исповедь в форме вопросов не может быть полной и всеобъемлющей: она должна быть заключительной, последней, которой предшествовало бы подробное и полное очищение совести больного в те дни, когда он был еще способен на тщательную исповедь. И об этом также должны были позаботиться родственники умирающего.

После совершения Таинства Покаяния священник приобщает умирающего запасными Святыми Дарами, которые он приносит в специальной дароносице. Церковные каноны, заботясь о доброй христианской кончине человека и соединении его со Христом Спасителем, в предсмертные часы дозволяют причащать умирающих даже после принятия лекарств и вкушения пищи [2], а женщин — и в период месячного или родильного очищения (чего не дозволяется совершать над лицами, не находящимися в смертельной опасности).

Однако правила запрещают причащать Святых Таин людей, впавших в беспамятство или безумие, до их выздоровления, кроме смертных случаев [3]. В исключительных случаях можно приобщать и беснуемых, при условии, если они в бесновании не богохульствуют [4].

Как во время болезни, так и пред самой кончиною, над христианином целесообразно совершать Таинство Елеосвящения, предавая в руце Божии жизнь болящего. Болен ли кто из вас,— пишет апостол,— пусть призовет пресвитеров Церкви, и пусть помолятся над ним, помазав его елеем во имя Господне. И молитва веры исцелит болящего, и восставит его Господь; и если он соделал грехи, простятся ему (Иак. 5, 14–15). По верованию Православной Церкви, Елеосвящение — это Таинство, в котором при помазании освященным елеем призывается на больного благодать Божия, исцеляющая немощи душевные и телесные. В этом Таинстве христианину прощаются те грехи, о которых он забыл или которых по неведению и невниманию не считает за грех. Вот что пишет о Таинстве Соборования Московский святитель Филарет: «Из слов Апос­тола (Болен ли кто из вас… и т. д. — Иак. 5, 14–15) видно, что Таинство Елеопомазания имеет двоякий плод: 1) отпущение грехов, и 2) выздоровление болящего: и воздвигнет его Господь. Таким образом, на точном основании Священного Писания Православная Церковь учит, что Елеопомазание может быть совершаемо как над приближающимся к смерти для испрошения ему прощения грехов, так и над всяким больным для испрошения ему прощения грехов и выздоровления от болезни » [5].

Канон на исход души

Молчат уста умирающего, но Церковь от его лица изображает всю немощь грешника, готового покинуть мир, и поручает его Пречистой Деве, помощь Которой призывается в молитвах. Может быть, умирающий уже не слышит молитвословий, но, как при крещении младенца отсутствие у него сознания не умаляет благодатного действия Таинства, так и затухание сознания не препятствует спасению отходящей души по вере и молитве близких, собравшихся у его смертного одра.

Церковь, имевшая попечение о каждом православном с момента его рождения, не может оставить его и в этот последний страшный час. В лице духовника умирающего она спешит к его одру и прежде всего прилагает старание о том, чтобы у умирающего не осталось на совести какого-либо неисповеданного греха, в особенности злобы к кому-либо из братий. А затем духовник от лица человека, с душою разлучающегося и не могущего глаголати, глаголет «Канон молебный ко Господу Богу нашему Иисусу Христу и Пречистой Богородице, Матери Господней». Уста умирающего молчат и язык не глаголет, но сердце вещает: Огнь бо сокрушения внутрь возгорается и гласы немолчными призывают прежде всего Матерь Господню [6]. Канон на исход души преисполнен этими вещаниями от сердца умирающего, который хорошо сознает, что «нощь смертная постиже (его) неготова, мрачна же и безлунна, препущающи неприготовлена к долгому оному пути страшному» [7]. По 6-й песни канона — кондак Великого канона, побуждающий душу умирающего воспрянуть, пока еще не поздно, как разбойник благоразумный в последний момент воздохнуть о своих грехах и воззвать ко Господу, да пощадит Христос Бог: «Душе моя, душе моя, востани, что спиши, конец приближается, и нужда ти молвити: воспряни убо, да пощадит тя Христос Бог, Иже везде сый и вся исполняяй» [8].

За кондаком следует и икос того же Великого канона, утешающий трепещущую душу тем, что «Христова врачебница всем открыта», всем дана возможность очищать душу свою исповеданием грехов своих и Таинством Покаяния [9], что и сам диавол, видя эту «врачебницу… пострадав уязвися», и в сознании своего бессилия признается: «убивает мя Вифлеемлянин, Иже везде сый и вся исполняяй» [10].

Все последование заканчивается молитвою от иерея, глаголемой на исход души, о разрешении ее от всяких уз, освобождения от всякой клятвы, о прощении грехов и упокоении в обителях святых.

Чин на разлучение души от тела

Кроме «Канона на исход души» в Большом Требнике и в «Иерейском молитвослове» есть другой умилительный канон, творение Андрея Критского, который входит в «Чин, бываемый на разрешение души от тела, внегда человек долго страждет». Большие страдания умирающего побуждают усилить молитву: душа долго страждущего молитвенно ищет помощи у всей Церкви небесной и земной, призывает «ангельстии собори, и человецы вси христолюбцы» [11], «всех благочестиво в житии поживших», призывает «вси земнии концы совоздохнуть и соплакать». В особенности обращается она к добрым друзьям и знакомым, к возлюбленным братиям, просит их в «память еже к ним дружбы» молить Христа о ней, просит всех их явить благоутробие, оказать милосердие к ней, злосчастной и окаянной, ибо она верит в силу молитвы Церкви: «Если бы вси единем гласом провещали бысте к Владыце, тьмы избавили мя бысте».

Читайте так же:  Молитва, чтобы все было хорошо

Оба канона на исход души в случае отсутствия священника могут (и должны) быть прочитаны у одра умирающего мирянином, разумеется, с соответствующей заменой возгласов и опущением молитвы, предназначенных для чтения только от иерея. И кроме положенных в богослужебных книгах канонов близким умирающего должно молиться об отходящем брате.

По книгам:

1. Калиновский П. Переход. Последняя болезнь, смерть и после. М., 1991. С. 169–176;

2. Со святыми упокой: О церковном поминовении усопших: Сборник / Сост. мон. Иулиания (Самсонова). Саратов: Изд-во Саратовской епархии, 2007.

[1] Калиновский П. Переход. Последняя болезнь, смерть и после. М., 1991. С. 37–38.

[2] Кормчая книга. Ч. II; Номоканона пункт 166.

[3] Служебник. Известие учительное о подаянии и приятии Божественных Таин.

[4] Правило 3-е Тимофея, архиеп. Александрийского (Кормчая книга. Ч. I).

[5] Филарет, митр. Московский и Коломенский. Собрание мнений и отзывов по учебным и церковно-государственным вопросам: В 5 т. Т. V. Ч. 2. СПб., 1888. С. 558.

[6] См.: Канон на исход души. Песнь 6, тропарь 1.

[7] Ср.: Канон на исход души. Песнь 7, тропарь 1.

[8] Кондак по 6-й песни канона, творение прп. Андрея Критского.

[9] Ср. с увещанием пред исповедью: «Пришел еси во врачебницу».

[10] Канон на исход души. По 6-й песни икос.

[11] Здесь далее цитаты из «Канона на разлучение души…»..

Каноны о усопших восьми гласов

На основе октоиха

Каноны о единоумершем

Поминовение некрещеных и не покаявшихся

Моление при разлучении души от тела и за новопреставленных

О грехе убийства чад во утробе

Чтение заупокойных канонов при поминовении усопших

Заботится и спасении душ усопших, молиться о них Господу Богу, чтобы Он простил им согрешения вольные и невольные, — священный долг каждого верующего во Христа. По усопшим обычно читают Псалтирь, каноны, Панихиды, в современной трациции Православной Церкви так же акафисты.

Настоящий раздел Православного молитвослова включает тексты канонов о усопших, взятые из Октоиха и Следованной Псалтири и адаптированные для чтения в домашней молитве.

Каноны о усопших входят в большинство заупокойных служб; они весьма разнообразны по содержанию и настроению, в зависимости от назначения.

Каноны о усопших 8-ми гласов помещаются в субботней службе Октоиха (одной из основных богослужебных книг) в качестве вторых канонов на Утрени. По Уставу их положено петь в пятницу вечером (т.к. богослужебный круг — сутки начинается с вечера). Эти же каноны могут входить в последование панихиды, их можно читать и в домашней молитве о усопших.

Каноны о усопших Октоиха написал преподобный Феофан исповедник, Начертанный, епископ Никейский. Его имя указано в акростихе канона 5-го гласа (а в славянском Октоихе он, кроме того, указано отдельно в 3-м, 6-м и 7-м гласах), однако и другие каноны о усопших Октоиха несомненно принадлежат преподобному Феофану. Каноны поставлены в численном порядке, который обозначается в акростихах: «Верою усопшим первую песнь приношаю», «Умершим второе сплетаю пение», и т. д. Все они неразрывно связаны и составляют единое целое.

Преподобный Феофан Начертанный, епископ Никейский, исповедник

Затем следуют два тропаря, содержащие в себе наши прошения за умерших. В них мы представляем пред Господом Иисусом Христом все, что только может склонить Его к милосердию, указываем на Божественную Премудрость, Которой мы сотворены в начале, поминаем Его Божественное истощание, Его страдания, смерть и воскресение, обновившие падший род человеческий. Разрушив смерть и ад, Он даровал нам безсмертие, избавил от смерти и тления. Господь знает немощь нашего естества, и Он неизреченно милосерден, «приснотекущий Источник благости», «весь сладость, весь желание и любовь ненасытная, весь добр’ота несказ’анная». Он – Владыка всего, имеющий власть над живыми и мертвыми. В Царстве Его обителей много, и Он «разделяет их всем по достоянию, по мере добродетели». Мы не смеем пред лицом Бога высказать ничего о вечной судьбе душ усопших, лишь смиренно напоминаем, что они рабы Его и, «очистившись от древнего прародительского падения крещением и паки порождением и имея жезл силы – Крест Его, прошли мирское море» (каноны 4-го и 8-го гласов). В последних тропарях каждой песни канонов мы обращаем наши молитвы ко Пресвятой Богородице и просим Ее ходатайства за нас и усопших наших .

В седальне по 3-й песни и в кондаке по 6-й песни мы молим милостивого Владыку и Господа простить усопшим грехи и упокоить их вместе со святыми, там, где нет ни болезней, ни печалей, ни воздыханий, ввести в безконечную жизнь. Икос дает нам образец христианского отношения к смерти: естественная для человека скорбь пред лицем смерти растворяется в нем смиренной покорностью воле Создателя и хвалой безсмертному Богу: мы рабы Создавшего нас, повинуемся Ему, а не противимся. «Для созданного, хотя и от земли, но предназначенного не для земли, — поясняет епископ Афанасий (Сахаров), — возвращение в землю, как не соответствующее предназначению, естественно вызывает надгробное рыдание. Но для христианина это рыдание не то, что надгробное рыдание не имущих упования (см. 1 Фес. 4, 13). Для имущих упование надгробное рыдание о возвращении в землю растворяется мыслью о том, что это совершается по Божию повелению. А что повелено Богом, то все – благо. Поэтому христианин и рыдая хвалит Господа, его надгробное рыдание сплетается с ангельской хвалой Бога: “аллилуия”, которая сама по себе никогда не может быть рыданием, а всегда, даже в заупокойных последованиях, остается ангельской хвалой ».

В Следованной Псалтири помещается особый канон о едином усопшем. Употребление этого канона наряду с канонами о усопших 8-и гласов удобно тем, что упоминание об усопшем в нем – в единственном числе, тогда как в канонах о усопших – во множественном, и поэтому нет нужды приспосабливать текст к поминовению одного или многих. Для удобства чтения мы даем этот канон отдельно для усопшего (муж. род) и усопшей (жен. род).

Канон о едином усопшем поется на 8-й глас; начинается он с молитвы о самих молящихся – с просьбы подать нам слово для усердной молитвы. В нем отсутствуют обращения к мученикам, а в третьем тропаре (на «Слава») каждой песни, кроме последней, прошения о усопшем (и о нас самих) обращены к Святой Троице. Мы с дерзновением и упованием просим Господа о милости к нашему усопшему, с которым, может быть, совсем еще недавно «многажды вкупе снидохомся, и в дому Божии вкупе пояхом» , и он молится вместе с нами: «Я преступил заповедь, которую Ты дал мне, и стал смертным, но Ты, Христе Боже, сошедший во гроб и воскресивший души от века умерших, не возстави меня на мучение, но на покой».

Читайте так же:  Заговор чтоб парень хотел

В древнерусских «Псалтирях» перед каноном о едином усопшем имеется следующее предисловие от лица усопшего, обращенное к своему духовному отцу. Оно может быть обращено и ко всем, кто мог бы молиться о нем.

Как правильно читать каноны о усопших

Каноны о усопших (как о едином, так и о многих) можно читать в домашней молитве по выбору и желанию в любое время, кроме двунадесятых и великих праздников, а также дней Страстной и Светлой седмиц.

За одного усопшего всегда следует читать канон о едином усопшем. Его читают ежедневно в первые сорок дней по кончине христианина – во время сугубого поминовения, особенно же в 3-й, 9-й и 40-й дни .

За многих усопших читается один из канонов о усопших 8-и гласов, желательно канон текущего гласа (то есть того гласа, на который в ту седмицу поются песнопения Октоиха) . Этот канон можно читать за всех своих родственников и близких накануне субботы.

Внегда человек долго страждет

Твори1тъ сщ7eнникъ начaло: Бlгословeнъ бGъ нaшъ, всегдA, нhнэ и3 при1снw и3 во вёки вэкHвъ.

Чтeцъ: Ґми1нь. С ™hй б9е, с™hй крёпкій, с™hй безсмeртный, поми1луй нaсъ. Три1жды.

С лaва nц7Y и3 сн7у и3 с™0му д¦у, и3 нhнэ и3 при1снw и3 во вёки вэкHвъ. ґми1нь.

П рес™az трbце, поми1луй нaсъ: гDи, њчи1сти грэхи2 нaшz: вLко, прости2 беззакHніz н†ша: с™hй, посэти2 и3 и3сцэли2 нeмwщи нaшz, и4мене твоегw2 рaди.

Г Dи поми1луй, три1жды. Слaва nц7Y и3 сн7у и3 с™0му д¦у, и3 нhнэ и3 при1снw и3 во вёки вэкHвъ. ґми1нь.

Џ §е нaшъ, и4же є3си2 на нб7сёхъ, да свzти1тсz и4мz твоE, да пріи1детъ цrтвіе твоE: да бyдетъ в0лz твоS, ћкw на нб7си2 и3 на земли2. хлёбъ нaшъ насyщный дaждь нaмъ днeсь, и3 њстaви нaмъ д0лги нaшz, ћкоже и3 мы2 њставлsемъ должникHмъ нaшымъ: и3 не введи2 нaсъ во и3скушeніе, но и3збaви нaсъ t лукaвагw.

Їерeй возглашaетъ: Ћкw твоE є4сть цrтво, и3 си1ла, и3 слaва, nц7A и3 сн7а и3 с™aгw д¦а, нhнэ и3 при1снw и3 во вёки вэкHвъ.

Тaже чтeцъ: Ґми1нь. Г Dи поми1луй, в7i. С лaва, и3 нhнэ:

П ріиди1те, поклони1мсz цReви нaшему бGу.

П ріиди1те, поклони1мсz и3 припадeмъ хrтY, цReви нaшему бGу.

П ріиди1те, поклони1мсz и3 припадeмъ самомY хrтY, цReви и3 бGу нaшему.

И# настоsщыz pалмы2, …f и3 рм7в:

Б 9е, въ п0мощь мою2 вонми2, гDи, помощи1 ми потщи1сz. Да постыдsтсz и3 посрaмzтсz и4щущіи дyшу мою2, да возвратsтсz вспsть, и3 постыдsтсz хотsщіи ми2 ѕл†z: Да возвратsтсz ѓбіе стыдsщесz глаг0лющіи ми2: бlгоже, бlгоже. Да возрaдуютсz и3 возвеселsтсz њ тебЁ вси2 и4щущіи тебE б9е: и3 да глаг0лютъ вhну, да возвели1читсz гDь, лю1бzщіи сп7сeніе твоE. Ѓзъ же ни1щъ є4смь и3 ўб0гъ, б9е, помози1 ми: пом0щникъ м0й, и3 и3збaвитель м0й є3си2 ты2, гDи, не закосни2.

Г Dи, ўслhши мlтву мою2, внуши2 молeніе моE во и4стинэ твоeй, ўслhши мS въ прaвдэ твоeй. И# не вни1ди въ сyдъ съ раб0мъ твои1мъ, ћкw не њправди1тсz пред8 тоб0ю всsкъ живhй. Ћкw погнA врaгъ дyшу мою2, смири1лъ є4сть въ зeмлю жив0тъ м0й: посади1лъ мS є4сть въ тeмныхъ, ћкw мє1ртвыz вёка. И# ўны2 во мнЁ дyхъ м0й, во мнЁ смzтeсz сeрдце моE. Помzнyхъ дни6 дрє1вніz: поучи1хсz во всёхъ дёлэхъ твои1хъ, въ творeніихъ рукY твоє1ю поучaхсz. Воздёхъ къ тебЁ рyцэ мои2, душA моS ћкw землS безв0днаz тебЁ. Ск0рw ўслhши мS гDи, и3счезE дyхъ м0й: не tврати2 лицA твоегw2 t менE, и3 ўпод0блюсz низходsщымъ въ р0въ. Слhшану сотвори2 мнЁ заyтра млcть твою2, ћкw на тS ўповaхъ: скажи2 мнЁ гDи пyть, в0ньже пойдY, ћкw къ тебЁ взsхъ дyшу мою2. И#зми1 мz t вр†гъ мои1хъ, гDи, къ тебЁ прибэг0хъ. Научи1 мz твори1ти в0лю твою2, ћкw ты2 є3си2 бGъ м0й: д¦ъ тв0й бlгjй настaвитъ мS на зeмлю прaву. И$мене твоегw2 рaди, гDи, живи1ши мS, прaвдою твоeю и3зведeши t печaли дyшу мою2: И# млcтію твоeю потреби1ши враги2 мо‰, и3 погуби1ши вс‰ стужaющыz души2 моeй: ћкw ѓзъ рaбъ тв0й є4смь.

Pал0мъ н7:

И# канHнъ, глaсъ ѕ7.
Пёснь №.

Їрм0съ: Ћкw по сyху пэшешeствовавъ ї>ль, / по бeзднэ стопaми, / гони1телz фараHна / ви1дz потоплsема, / бGу побёдную пёснь / пои1мъ, вопіsше.

П ріиди1те, собери1тесz вси2, и5же бlгочeстнw въ житіи2 пожи1вшіи, / и3 восплaчите њ души2 tчуждeннэй слaвы б9іz, / и3 раб0тавшей ст

Н hнэ ќбw врeмz всE моегw2 животA, ћкw дhмъ претечE, / и3 предстaша пр0чее ѓгGли п0сланніи t бGа, / nкаsнную мою2 дyшу и4щуще неми1лостивнw.

Слaва: СE предстaша мн0жество лукaвыхъ духHвъ, / держaще мои1хъ грэхHвъ написaніе, / и3 зовyтъ ѕэлw2, и4щуще безстyднw смирeнныz моеS души2.

И# нhнэ: Пр0чее къ комY возопію2; / кто2 м0й плaчь t болёзни пріи1метъ, и3 сeрдца воздыхaніе; / т0кмw ты2 пренепор0чнаz чcтаz, / надeжда хrтіaнъ и3 всёхъ грёшныхъ.

Пёснь G.

Їрм0съ: Нёсть с™ъ, / ћкоже ты2 гDи б9е м0й, / вознесhй р0гъ вёрныхъ твои1хъ бlже, / и3 ўтверди1вый нaсъ на кaмени / и3сповёданіz твоегw2.

Д 0бріи мои2 дрyзи и3 знaеміи, / почто2 не плaчете; почто2 не рыдaете, / и4же и3ногдA люби1маго дрyга и3 брaта, / нhнэ же стрaнна бGа и3 всёхъ вaсъ;

В озлю1блєннаz мо‰ брaтіz, / зрsще мо‰ дэ‰ніz nбличaєма мёриломъ првdнымъ, / хrтA всёхъ бGа моли1те, млcтива бhти мнЁ.

Слaва: Помzнyвше моеS возлю1бленніи, є4же къ вaмъ дрyжбы, / хrтA моли1те призрёти на мS ѕлополyчна, / животA лиши1вшагосz, и3 мyчима.

И# нhнэ: Приклони2 ќхо твоE ко мнЁ, бGа моегw2 м™и, / t высоты2 слaвы мн0гіz твоеS бlгaz, / ўслhши стенaніе послёднее, и3 рyку подaждь ми2.

Пёснь д7.

Їрм0съ: Хrт0съ моS си1ла, / бGъ и3 гDь, чcтнaz цRковь / бGолёпнw поeтъ взывaющи, / t смhсла чи1ста њ гDэ прaзднующи.

Ў вы2 мнЁ блyдному, / ўвы2 мнЁ nкаsному: / ћкw рyцэ простирaю къ мои6мъ другHмъ, / и3 слeзы t џчію проливaю, но никт0же ми1луzй мS.

П 0двигъ настA мнЁ души2 всегуби1теленъ, / и3 nчи1ма взирazй къ б9іимъ свBтлымъ ѓгGлwмъ, вопію2: / мaлw њстaвите мS пожи1ти, но никт0же послyшаzй менE.

Слaва: Њ мнЁ плaчите, / њ мнЁ рыдaйте ѓгGльстіи соб0ри, / и3 человёцы вси2 хrтолю1бцы: / немлcтивнw бо душA моS t тёла разлучaетсz.

И# нhнэ: ВLчце, вLчце, нhнэ поми1луй дyшу недоумэвaющую, / и3 къ твоемY покр0ву є3ди1ному зрsщую, / и3 не прeзри бlгaz, дeмwнwмъ tдaну бhти ми2.

Пёснь є7.

Їрм0съ: Б9іимъ / свётомъ твои1мъ бlже, / ќтренюющихъ ти2 дyши / люб0вію њзари2 молю1сz, / тS вёдэти сл0ве б9ій, / и4стиннаго бGа, / t мрaка грэх0внагw взывaюща.

С вётъ ќмный возсіsй на мS, / да ви1жу тS хrтE понE вмaлэ, / ктомy бо не ўзрю2 тебE: / џблакъ бо дeмwнwвъ внезaпу нападE на мS, / и3 тьмA стyдныхъ мои1хъ дёлъ покрывaетъ мS.

С п7си1тесz вси2 возлю1бленніи, / бlгоутр0бніи њ мнЁ ћвльшесz ѕлочaстнэмъ и3 всеoкаsннэмъ: / вси1 бо ѓще є3ди1нэмъ глaсомъ провэщaли бhсте къ моемY вLцэ, / тьмы2 и3збaвили мS бhсте.

Слaва: Сп7сaйсz вели1кій кн7же б9ій міхаи1ле, ѓгGлwвъ начaльниче: / ктомy бо твоE свzт0е и4мz не призовY, є4же помощи2 мнЁ: / молчи1та бо мои2 ўстнЁ, и3 љзhкъ свzзaсz.

И# нhнэ: Сп7сaйсz и3 ты2, несквeрнаz чcтаz м™и хrтA моегw2 и3 бGа: / ктомy бо w4браза твоегw2, t мои1хъ согрэшeній не ўзрю2 nкаsнный, / ўгасe бо свётъ м0й, и3 н0щь покрh мz.

Пёснь ѕ7.

Їрм0съ: Житeйское м0ре / воздвизaемое зрS напaстей бyрею, / къ ти1хому пристaнищу твоемY притeкъ, вопію1 ти: / возведи2 t тли2 жив0тъ м0й, / многомлcтиве.

П риклони1те ќхо вaше брaтіz мо‰ ко мнЁ, / и3 кр0ткw ўслhшите ўмилeнныхъ глагHлъ мaлое вэщaніе, и3 не преслyшайте, / и3 мздY t гDа вси2 воспріи1мете.

Читайте так же:  Молитва на ночь короткая

С E нhнэ разлучaетсz съ болёзнію душA t nкаsннагw моегw2 тэлесE: / не ќбw тёло моE погребeте въ земли2, нёсть бо дост0йно: / но и3звлeкше в0нъ, псHмъ повeрзите.

И# нhнэ: Нeгли мимоходsщіи, стрaнніи, / ви1дzще кHсти t псHвъ влекHмыz, / ўмили1вшесz воззовyтъ t души2: / помози2 вLчце, души2 nкаsннагw сегw2 тёла.

Пёснь з7.

Їрм0съ: Росодaтельну ќбw пeщь / содёла ѓгGлъ, / прпdбнымъ nтрокHмъ, / халдє1и же њпалsющее / велёніе б9іе, / мучи1телz ўвэщA вопи1ти: / бlгословeнъ є3си2 б9е nтє1цъ нaшихъ.

С E привлeкше tторг0ша t тэлесE лю1тэ внезaпу nкаsнную дyшу, / и3 tв0дzтъ къ судіи2 гр0зному и3 стрaшному: / помzнyвше u5бо возлю1бленніи, є4же къ вaмъ моеS бесёды, / пaмzть твори1те мнЁ.

П оми1луйте мS ѓгGли всес™jи бGа вседержи1телz: / и3 и3збaвите мытaрствъ всёхъ лукaвыхъ: / не и4мамъ бо дёла бlга, / возмёрити мёрилу ѕлhхъ мои1хъ дэsній.

Слaва: Е#гдA взhдете всес™jи мои2 ѓгGли предстaти суди1щу хrт0ву, / кwлёна прекл0ньше плачeвнw возопjйте є3мY: / поми1луй всёхъ тв0рче, дёло рукY твоeю бlже / и3 не tри1ни t тебE.

И# нhнэ: Покл0ньшесz вLчцэ и3 пречcтэй м™ри бGа моегw2, помоли1тесz, / ћкw да прекл0нитсz съ вaми, / и3 прекл0нитъ є3го2 на млcть: / м™и сyщи и3 питaтельница, ўслhшана бyдетъ.

Пёснь >.

Їрм0съ: И#з8 плaмене прпdбнымъ р0су и3сточи1лъ є3си2, / и3 прaведнагw жeртву вод0ю попали1лъ є3си2: / вс‰ бо твори1ши хrтE, т0кмw є4же хотёти. / тS превозн0симъ во вс‰ вёки.

Н hнэ совоздохни1те вси2 земнjи концы2 њ мнЁ nкаsннэмъ, и3 сплaчите: / пріи1де бо лю1тое свhше и3зречeніе, / рукaма мои1ма свzзaтисz, и3 ногaма и3зри1нутисz.

Н едоумёвый њ всёхъ, / къ тебЁ храни1телю nкаsннагw животA моегw2, стенS зовY г0рькw: / ви1ждь мои1хъ ќзъ вёчныхъ њѕлоблeніе, / и3 не њскудёй њ мнЁ молsсz.

Слaва: Понeже бhхъ дeмонwмъ и3здaнъ, / и3 во ѓдово дно2 нyждею низв0дzтъ, / вёмъ, ћкw нhнэ вси2 менE забhша: / тh же помzни2 менE, q ѓгGле гDень.

И# нhнэ: ХrтA моегw2 м™и, кaкw забhла є3си2 менE; / кaкw не преклони1ла є3си2 на млcрдіе и3сточи1вшаго кр0вь t ребрA, / да сп7сeтъ, ±же создA; / ўвы2 мнЁ, кaкw заключи1сz млcрдіе хrтA моегw2!

Пёснь f7.

Їрм0съ: БGа / человёкwмъ не возм0жно ви1дэти, / на нег0же не смёютъ чи1ни ѓгGльстіи взирaти: / тоб0ю же, всечcтаz, kви1сz человёкwмъ / сл0во воплощeнно, / є3г0же величaюще, / съ нбcными в0и, тS ўбlжaемъ.

Б Gа не ктомY ѓзъ помzнY, / не ктомy бо во ѓдэ поминaти гDа: / но во тьмЁ лю1тэ покрывaемь сэжY, / њжидaz воскRсeніz всёхъ человBкъ, / да суди1всz во џгнь ввeргусz.

Б Gъ не ктомY менE помzнeтъ, / нижE мн0жество ѓгGлwвъ, ґрхaгGлwвъ соб0ръ, / прbр0кwвъ, ґпcлwвъ собрaніе, / мн0жества же м§нкwвъ, всёхъ же првdныхъ: / є3ди1нъ ќбw почерплю2 ѕл†z, ±же собрaхъ.

И# нhнэ: Б9іz м™и, ви1ждь въ бeздну, / ви1ждь дyшу мyкамъ прeданную мyчитисz, / и3 колBна прекл0нши прослези2, / да прекл0нитсz твои1ми мольбaми, / и4же кр0вь свою2 дaвый за менE, воззвaти мS.

Тaже, Дост0йно є4сть, ћкw вои1стинну, бlжи1ти тS бцdу, / приснобlжeнную и3 пренепор0чную, и3 м™рь бGа нaшегw. / чcтнёйшую херув‡мъ, / и3 слaвнэйшую без8 сравнeніz сераф‡мъ, / без8 и3стлёніz бGа сл0ва р0ждшую, / сyщую бцdу тS величaемъ.

Мlтва њ души2 суди1мэй:

Г Dу пом0лимсz. Г Dи поми1луй.

В Lко гDи б9е нaшъ вседержи1телю, и4же всBмъ человёкwмъ хотsй сп7сти1сz, и3 въ познaніе и4стины пріити2: не хотsй смeрти грёшника, но њбрати1тисz и3 жи1ву бhти є3мY. м0лимсz тебЁ и3 ми1ли сz дёемъ, дyшу рабA твоегw2 [и3ли2: рабы2 твоеS ] и4м>къ, t всsкагw ќза разрэши2, t всsкіz клsтвы свободи2. ћкw ты2 є3си2 разрэшazй св‰занныz и3 и3справлszй низвeржєнныz, надeжде ненадёемыхъ. повели2 u5бо вLко, разрэши1тисz въ ми1рэ души2 рабA твоегw2, [и3ли2: рабы2 твоеS ] и3 пок0итисz въ вёчныхъ твои1хъ селeніихъ со всёми с™hми твои1ми, є3динор0днымъ твои1мъ сн7омъ, съ ни1мже бlгословeнъ є3си2, и3 съ прес™hмъ, и3 бlги1мъ, и3 животворsщимъ твои1мъ д¦омъ, нhнэ и3 при1снw, и3 во вёки вэкHвъ, ґми1нь.

Мlтва и3нaz њ долгострaждущемъ ўмрeти:

Глава 16. Чи́н, быва́емый на разлуче́ние души́ от те́ла, внегда́ челове́к до́лго стра́ждет

Твори́т свяще́нник нача́ло:

Б лагослове́н Бо́г на́ш: Т рисвято́е. П ресвята́я Тро́ице: О́ тче на́ш: Я́ ко твое́ е́сть Ца́рство: Г о́споди поми́луй: 12. П рииди́те поклони́мся: три́жды.

И настоя́щыя псалмы́, 69 и 142:

Б о́же, в по́мощь мою́ вонми́, Го́споди, помощи́ ми потщи́ся. Да постыдя́тся и посра́мятся и́щущии ду́шу мою́, да возвратя́тся вспя́ть, и постыдя́тся хотя́щии ми́ зла́я: Да возвратя́тся а́бие стыдя́щеся глаго́лющии ми́: бла́гоже, бла́гоже. Да возра́дуются и возвеселя́тся о тебе́ вси́ и́щущии тебе́ Бо́же: и да глаго́лют вы́ну, да возвели́чится Госпо́дь, лю́бящии спасе́ние твое́. А́з же ни́щ е́смь и убо́г, Бо́же, помози́ ми: помо́щник мо́й, и изба́витель мо́й еси́ ты́, Го́споди, не закосни́.

Г о́споди, услы́ши моли́тву мою́, внуши́ моле́ние мое́ во и́стине твое́й, услы́ши мя́ в пра́вде твое́й. И не вни́ди в су́д с рабо́м твои́м, я́ко не оправди́тся пред тобо́ю вся́к живы́й. Я́ко погна́ вра́г ду́шу мою́, смири́л е́сть в зе́млю живо́т мо́й: посади́л мя́ е́сть в те́мных, я́ко ме́ртвыя ве́ка. И уны́ во мне́ ду́х мо́й, во мне́ смяте́ся се́рдце мое́. Помяну́х дни́ дре́вния: поучи́хся во все́х де́лех твои́х, в творе́ниих руку́ твое́ю поуча́хся. Возде́х к тебе́ ру́це мои́, душа́ моя́ я́ко земля́ безво́дная тебе́. Ско́ро услы́ши мя́ Го́споди, исчезе́ ду́х мо́й: не отврати́ лица́ твоего́ от Мене ́, и уподо́блюся низходя́щым в ро́в. Слы́шану сотвори́ мне́ зау́тра ми́лость твою́, я́ко на тя́ упова́х: скажи́ мне́ Го́споди пу́ть, во́ньже пойду́, я́ко к тебе́ взя́х ду́шу мою́. Изми́ мя от вра́г мои́х, Го́споди, к тебе́ прибего́х. Научи́ мя твори́ти во́лю твою́, я́ко ты́ еси́ Бо́г мо́й: ду́х тво́й благи́й наста́вит мя́ на зе́млю пра́ву. И́мене твоего́ ра́ди, Го́споди, живи́ши мя́, пра́вдою твое́ю изведе́ши от печа́ли ду́шу мою́: И ми́лостию твое́ю потреби́ши враги́ моя́, и погуби́ши вся́ стужа́ющыя души́ мое́й: я́ко а́з ра́б тво́й е́смь.

И кано́н, гла́с 6.

Ирмо́с: Я́ ко по су́ху пешеше́ствовав изра́иль, по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.

П рииди́те, собери́теся вси́, и́же благоче́стно в житии́ пожи́вшии, и воспла́чите о души́ отчужде́нней сла́вы Бо́жия, и рабо́тавшей сту́дным де́моном вся́ким тща́нием.

Н ы́не у́бо вре́мя все́ моего́ живота́, я́ко ды́м претече́, и предста́ша про́чее а́нгели по́сланнии от Бо́га, окая́нную мою́ ду́шу и́щуще неми́лостивно.

Сла́ва: С е́ предста́ша мно́жество лука́вых духо́в, держа́ще мои́х грехо́в написа́ние, и зову́т зело́, и́щуще безсту́дно смире́нныя моея́ души́.

Видео удалено.
Видео (кликните для воспроизведения).

И ны́не: П ро́чее к кому́ возопию́? кто́ мо́й пла́чь от боле́зни прии́мет, и се́рдца воздыха́ние? то́кмо ты́ пренепоро́чная чи́стая, наде́жда Христиа́н и все́х гре́шных.

Ирмо́с: Н е́сть свя́т, я́коже ты́ Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных твои́х бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания твоего́.

Д о́брии мои́ дру́зи и зна́емии, почто́ не пла́чете? почто́ не рыда́ете, и́же иногда́ люби́маго дру́га и бра́та, ны́не же стра́нна Бо́га и все́х ва́с?

В озлю́бленная моя́ бра́тия, зря́ще моя́ дея́ния облича́ема ме́рилом пра́ведным, Христа́ все́х Бо́га моли́те, ми́лостива бы́ти мне́.

Сла́ва: П омяну́вше моея́ возлю́бленнии, е́же к ва́м дру́жбы, Христа́ моли́те призре́ти на мя́ злополу́чна, живота́ лиши́вшагося, и му́чима.

И ны́не: П риклони́ у́хо твое́ ко мне́, Бо́га моего́ ма́ти, от высоты́ сла́вы мно́гия твоея́ блага́я, услы́ши стена́ние после́днее, и ру́ку пода́ждь ми́.

Ирмо́с: Х ристо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я це́рковь боголе́пно пое́т взыва́ющи, от смы́сла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.

У вы́ мне́ блу́дному [ -ей ] , увы́ мне́ окая́ному [ -ей ] : я́ко ру́це простира́ю к мои́м друго́м, и сле́зы от о́чию пролива́ю, но никто́же ми́луяй мя́.

Читайте так же:  Молитва на иконе тихвинской божьей матери

П о́двиг наста́ мне́ души́ всегуби́телен, и очи́ма взира́яй к Бо́жиим све́тлым а́нгелом, вопию́: ма́ло оста́вите мя́ пожи́ти, но никто́же послу́шаяй мене́.

Сла́ва: О мне́ пла́чите, о мне́ рыда́йте а́нгельстии собо́ри, и челове́цы вси́ Христолю́бцы: неми́лостивно бо душа́ моя́ от те́ла разлуча́ется.

И ны́не: В лады́чице, Влады́чице, ны́не поми́луй ду́шу недоумева́ющую, и к твоему́ покро́ву еди́ному зря́щую, и не пре́зри блага́я, де́моном отда́ну бы́ти ми́.

Ирмо́с: Б о́жиим све́том твои́м бла́же, у́тренюющих ти́ ду́ши любо́вию озари́ молю́ся, тя́ ве́дети сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

С ве́т у́мный возсия́й на мя́, да ви́жу тя́ Христе́ поне́ вма́ле, ктому́ бо не узрю́ тебе́: о́блак бо де́монов внеза́пу нападе́ на мя́, и тьма́ сту́дных мои́х де́л покрыва́ет мя́.

С паси́теся вси́ возлю́бленнии, благоутро́бнии о мне́ я́вльшеся злоча́стнем и всеокая́ннем: вси́ бо а́ще еди́нем гла́сом провеща́ли бы́сте к моему́ Влады́це, тьмы́ изба́вили мя́ бы́сте.

Сла́ва: С паса́йся вели́кий кня́же Бо́жий михаи́ле, а́нгелов нача́льниче: ктому́ бо твое́ свято́е и́мя не призову́, е́же помощи́ мне́: молчи́та бо мои́ устне́, и язы́к связа́ся.

И ны́не: С паса́йся и ты́, нескве́рная чи́стая ма́ти Христа́ моего́ и Бо́га: ктому́ бо о́браза твоего́, от мои́х согреше́ний не узрю́ окая́нный [ -ая ] , угасе́ бо све́т мо́й, и но́щь покры́ мя.

Ирмо́с: Ж ите́йское мо́ре воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу твоему́ прите́к, вопию́ ти: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, многоми́лостиве.

П риклони́те у́хо ва́ше бра́тия моя́ ко мне́, и кро́тко услы́шите умиле́нных глаго́л ма́лое веща́ние, и не преслу́шайте, и мзду́ от Го́спода вси́ восприи́мете.

С е́ ны́не разлуча́ется с боле́знию душа́ от окая́ннаго моего́ телесе́: не у́бо те́ло мое́ погребе́те в земли́, не́сть бо досто́йно: но извле́кше во́н, псо́м пове́рзите.

Сла́ва: К а́я бо мне́ по́льза, души́ мое́й в стра́шныя му́ки вве́ржене бы́ти, те́лу же пе́ту бы́ти от ва́с? оста́вите непогребе́но, я́ко да снедя́т пси́ се́рдце мое́.

И ны́не: Н е́гли мимоходя́щии, стра́ннии, ви́дяще ко́сти от псо́в влеко́мыя, умили́вшеся воззову́т от души́: помози́ Влады́чице, души́ окая́ннаго сего́ те́ла.

Ирмо́с: Р осода́тельну у́бо пе́щь соде́ла а́нгел, преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие, мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́ Бо́же оте́ц на́ших.

С е́ привле́кше отторго́ша от телесе́ лю́те внеза́пу окая́нную ду́шу, и отво́дят к судии́ гро́зному и стра́шному: помяну́вше у́бо возлю́бленнии, е́же к ва́м моея́ бесе́ды, па́мять твори́те мне́.

П оми́луйте мя́ а́нгели всесвяти́и Бо́га вседержи́теля: и изба́вите мыта́рств все́х лука́вых: не и́мам бо де́ла бла́га, возме́рити ме́рилу злы́х мои́х дея́ний.

Сла́ва: Е гда́ взы́дете всесвяти́и мои́ а́нгели предста́ти суди́щу Христо́ву, коле́на прекло́ньше плаче́вно возопи́йте ему́: поми́луй все́х тво́рче, де́ло руку́ твое́ю бла́же и не отри́ни от Тебе ́.

И ны́не: П окло́ньшеся Влады́чице и пречи́стей ма́тери Бо́га моего́, помоли́теся, я́ко да прекло́нится с ва́ми, и прекло́нит его́ на ми́лость: ма́ти су́щи и пита́тельница, услы́шана бу́дет.

Ирмо́с: И з пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́, и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся́ бо твори́ши Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.

Н ы́не совоздохни́те вси́ земни́и концы́ о мне́ окая́ннем, и спла́чите: прии́де бо лю́тое свы́ше изрече́ние, рука́ма мои́ма связа́тися, и нога́ма изри́нутися.

Н едоуме́вый о все́х, к тебе́ храни́телю окая́ннаго живота́ моего́, стеня́ зову́ го́рько: ви́ждь мои́х у́з ве́чных озлобле́ние, и не оскуде́й о мне́ моля́ся.

Сла́ва: П оне́же бы́х де́моном изда́н, и во а́дово дно́ ну́ждею низво́дят, ве́м, я́ко ны́не вси́ мене́ забы́ша: ты́ же помяни́ мене́, о а́нгеле Госпо́день.

И ны́не: Х риста́ моего́ ма́ти, ка́ко забы́ла еси́ мене́? ка́ко не преклони́ла еси́ на милосе́рдие источи́вшаго кро́вь от ребра́, да спасе́т, я́же созда́? увы́ мне́, ка́ко заключи́ся милосе́рдие Христа́ моего́!

Ирмо́с: Б о́га челове́ком не возмо́жно ви́дети, на него́же не сме́ют чи́ни а́нгельстии взира́ти: тобо́ю же, всечи́стая, яви́ся челове́ком сло́во воплоще́нно, его́же велича́юще, с небе́сными во́и, тя́ ублажа́ем.

Б о́га не ктому́ а́з помяну́, не ктому́ бо во а́де помина́ти Го́спода: но во тьме́ лю́те покрыва́емь сежу́, ожида́я воскресе́ния все́х челове́к, да суди́вся во о́гнь вве́ргуся.

Б о́г не ктому́ мене́ помяне́т, ниже́ мно́жество а́нгелов, арха́нгелов собо́р. проро́ков. Апо́столов собра́ние, мно́жества же му́чеников, все́х же пра́ведных: еди́н у́бо почерплю́ зла́я, я́же собра́х.

Сла́ва: П ла́чите о мне́ ны́не и рыда́йте, а́дово дно́ и бе́здна, и че́рвь и та́ртар, му́ки у́бо вся́ о мне́ возстони́те: еди́н бо от Христиа́н ведо́хся, ва́м пре́дан[-а] бы́х е́же му́читися го́рько.

И ны́не: Б о́жия ма́ти, ви́ждь в бе́здну, ви́ждь ду́шу му́кам пре́данную му́читися, и коле́на прекло́нши прослези́, да прекло́нится твои́ми мольба́ми, и́же кро́вь свою́ да́вый за мене́, воззва́ти мя́.

Моли́тва о души́ суди́мей:

Г о́споду помо́лимся. Го́споди поми́луй.

В лады́ко Го́споди Бо́же на́ш вседержи́телю, и́же все́м челове́ком хотя́й спасти́ся, и в позна́ние и́стины приити́: не хотя́й сме́рти гре́шника, но обрати́тися и жи́ву бы́ти ему́. мо́лимся тебе́ и ми́ли ся де́ем, ду́шу раба́ твоего́ [или́: рабы́ твоея́] и́мярек, от вся́каго у́за разреши́, от вся́кия кля́твы свободи́. я́ко ты́ еси́ разреша́яй свя́занныя и исправля́яй низве́рженныя, наде́жде ненаде́емых. повели́ у́бо Влады́ко, разреши́тися в ми́ре души́ раба́ твоего́, [или́: рабы́ твоея́] и поко́итися в ве́чных твои́х селе́ниих со все́ми святы́ми твои́ми, единоро́дным твои́м Сы́ном, с ни́мже благослове́н еси́, и с пресвяты́м, и благи́м, и животворя́щим твои́м ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Моли́тва ина́я о долгостра́ждущем умре́ти:

Я́ ко ты́ еси́ упокое́ние ду́ш и теле́с на́ших, и тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Источник: Тексты приводятся по изданию: Тре́бник. В дву́х частя́х. — Москва́. Синода́льная типогра́фия. 1906.

Канон бываемый на разлучение души от тела, внегда человек долго страждет (и умереть не может)

Начало канона:

Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас. Аминь.

Святый Боже, Святый крепкий, Святый безсмертный, помилуй нас. (Читается трижды, с крестным знамением и поясным поклоном.)

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.

Господи, помилуй (трижды).

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Отче наш, Иже еси на небесех! Да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.

Господи, помилуй (12 раз).

Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу (поклон).

Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу (поклон).

Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему (поклон).

Псалом 69

Псалом 142

Псалом 50

КАНОН Глас 6-й

Песнь 1

Я́ко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль, по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.

Читайте так же:  Молитва добра и здоровья

Припев: Поми́луй мя, Бо́же, поми́луй мя.

Прииди́те, собери́тися вси, и́же благоче́стно в житии́ пожи́вшии, и воспла́чите о души́ отчужде́нней сла́вы Бо́жия, и рабо́тавшей сту́дным де́моном вся́ким тща́нием.

Поми́луй мя, Бо́же, поми́луй мя.

Ны́не у́бо вре́мя все моего́ живо́та, я́ко дым претече́, и предста́ша про́чее а́нгели по́сланнии от Бо́га, окая́нную мою́ ду́шу и́щущи неми́лостивно.

Слава: Се, предста́ша мно́жество лука́вых духо́в, держа́ще мои́х грехо́в написа́ние, и зову́т зело́, и́щуще безсту́дно смире́нныя моея́ души́.

И ныне: Про́чее к кому́ возопию́; кто мой плач от боле́зни прии́мет, и се́рдца воздыха́ние, то́кмо Ты Пренепоро́чная, Чи́стая, Наде́жда христиа́н и всех гре́шных.

Песнь 3

Несть свят, я́коже Ты, Го́споди Бо́же мой, вознесы́й рог ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый нас на ка́мени испове́дания Твоего́.

Поми́луй мя, Бо́же, поми́луй мя.

До́брии мои́ дру́зи и зна́емии, почто́ не пла́чете, почто́ не рыда́ете, и́же иногда́ люби́маго дру́га и бра́та, ны́не же стра́нна Бо́га и всех вас.

Поми́луй мя, Бо́же, поми́луй мя.

Возлю́бленная моя́ бра́тия, зря́ще моя́ дея́ния облича́ема ме́рилом пра́ведным, Христа́ всех Бо́га моли́те, ми́лостива бы́ти мне.

Слава: Помяну́вше моея́ возлю́бленнии, е́же к вам дру́жбы, Христа́ моли́те призре́ти на мя злополу́чна, живота́ лиши́вшегося, и му́чима.

И ныне: Приклони́ у́хо Твое́ ко мне, Бо́га моего́ Ма́ти, от высоты́ сла́вы мно́гия Твоея́, Благая́, услы́ши стена́ние после́днее, и ру́ку пода́ждь ми.

Песнь 4

Христо́с моя́ си́ла, Бог и Госпо́дь, честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.

Поми́луй мя, Бо́же, поми́луй мя.

Увы́ мне блу́дному, увы́ мне окая́нному: я́ко ру́це простира́ю к мои́м друго́м, и сле́зы от о́чию пролива́ю, но никто́же ми́луяй мя.

Поми́луй мя, Бо́же, поми́луй мя.

По́двиг наста́ мне души́ всегуби́телен, и очи́ма взира́яй к Бо́жиим све́тлым А́нгелом, вопию́: ма́ло оста́вите мя пожи́ти, но никто́же послу́шаяй мене́.

Слава: О мне пла́чите, о мне рыда́йте а́нгельстие собо́ри, и челове́цы вси христолю́бцы: неми́лостивно бо ду́ша моя́ от те́ла разлуча́ется.

И ныне: Влады́чице, Влады́чице, ны́не поми́луй ду́шу недоумева́ющую, и к Твоему́ покро́ву еди́ному зря́щую, и не пре́зри, Блага́я, де́моном отда́ну бы́ти ми.

Песнь 5

Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя ве́дети, Сло́ве Бо́жий, И́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Поми́луй мя, Бо́же, поми́луй мя.

Свет у́мный возсия́й на мя, да ви́жу Тя Христе́, поне́ вма́ле: ктому́ бо не у́зрю Тебе́; о́блак бо де́монов внеза́пу нападе́ на мя, и тьма сту́дных мои́х дел покрыва́ет мя.

Поми́луй мя, Бо́же, поми́луй мя.

Спаси́теся вси возлю́бленнии, благоутро́бнии о мне я́вльшеся злоча́стнем и всеокая́ннем: вси бо а́ще еди́нем гла́сом провеща́ли бы́сте к моему́ Влады́це, тьмы изба́вили мя бы́сте.

Слава: Спаса́йся, вели́кий кня́же Божи́й Миха́йле, А́нгелов нача́льниче: ктому́ бо твое́ святое́ и́мя не призову́, е́же помощи́ мне: молчи́та бо мои́ устне́, и язы́к связа́ся.

И ныне: Спаса́йся и Ты, Нескве́рная Чи́стая Ма́ти Христа́ моего́ и Бо́га: ктому́ бо о́браза Твоего́, от мои́х согреше́ний не узрю́ окая́нный, угасе́ бо свет мой и нощь покры́ мя.

Песнь 6

Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти: возведи́ от тли́ живо́т мой, Многоми́лостиве.

Поми́луй мя, Бо́же, поми́луй мя.

Приклони́те у́хо ва́ше бра́тия моя́ ко мне, и кро́тко услы́шите умиле́нных глаго́л ма́лое веща́ние, и не прослу́шайте, и мзду от Го́спода вси восприи́мете.

Поми́луй мя, Бо́же, поми́луй мя.

Се, ны́не разлуча́ется с боле́знию душа́ от окая́ннаго моего́ телесе́: не у́бо те́ло мое́ погребе́те в земли́, несть бо досто́йно: но извле́кше вон, псом пове́рзите.

Слава: Ка́я бо мне по́льза, души́ мое́й в стра́шныя му́ки вве́ржене бы́ти, те́лу же пе́ту бы́ти от вас; оста́вите непогребе́но, я́ко да снедя́т пси се́рдце мое́.

И ныне: Не́гли мимоходя́щии, стра́нии, ви́дяще ко́сти от псов влеко́мы, умили́вшеся воззову́т от души́: помози́, Влады́чице, души́ окая́ннаго сего́ те́ла.

Песнь 7

Росода́тельну у́бо пещь соде́ла А́нгел, преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие, мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Поми́луй мя, Бо́же, поми́луй мя.

Се, привле́кше отторго́ша от телесе́ лю́те внеза́пу окая́нную ду́шу, и отво́дят к Судии́ гро́зному и стра́шному: помяну́вше у́бо возлю́бленнии, е́же к вам моея́ бесе́ды, па́мять твори́те мне.

Поми́луй мя, Бо́же, поми́луй мя.

Поми́луйте мя А́нгели всесвяти́и Бо́га Вседержи́теля, и изба́вите мыта́рств всех лука́вых: не и́мам бо де́ла бла́га, возме́рити ме́рилу злых мои́х дея́ний.

Слава: Егда́ взы́дете всесвяти́и мои́ А́нгели предста́ти суди́щу Христо́ву, коле́на прекло́ньше плаче́вно возопи́йте Ему́: поми́луй всех Тво́рче, де́ло руку́ Твое́ю, Бла́же, и не отри́ни от Тебе́.

И ныне: Покло́ньшеся Влады́чице и Пречи́стей Ма́тери Бо́га моего́, помоли́теся, я́ко да прекло́нится с ва́ми, и прекло́нит Его́ на ми́лость: ми́лости су́щи и Пита́тельница, услы́шана бу́дет.

Песнь 8

Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́, и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́, вся бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя превозно́сим во вся ве́ки.

Поми́луй мя, Бо́же, поми́луй мя.

Ны́не совоздохни́те вси земни́и концы́ о мне окая́ннем, и спла́чите: прии́де бо лю́тое свы́ше изрече́ние, рука́ма мои́ма связа́тися, и нога́ма изри́нутися.

Поми́луй мя, Бо́же, поми́луй мя.

Недоуме́в от всех, к тебе́ храни́телю окая́ннаго живота́ моего́, стеня́ зову́ го́рько: виждь мои́х уз ве́чных озлобле́ние, и не оскуде́й о мне моля́ся.

Слава: Поне́же бых де́моном изда́н, и во а́дово дно ну́ждею низво́дят, вем, яко ны́не вси мене́ забы́ша, ты же помяни́ мене́, о А́нгеле Госпо́день.

И ныне: Христа́ моего́ Ма́ти, ка́ко забы́ла еси́ мене́, ка́ко не преклони́ла еси́ на милосе́рдие Источи́вшаго кровь от ребра́, да спасе́т, я́же созда́; увы́ мне, ка́ко заключи́ся милосе́рдие Христа́ моего́.

Песнь 9

Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни А́нгельстии взира́ти. Тобо́ю же, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во Воплоще́нно. Его́же велича́юще, с Небе́сными во́и, Тя ублажа́ем.

Поми́луй мя, Бо́же, поми́луй мя.

Бо́га не ктому́ аз помяну́, не ктому́ бо во а́де помина́ти Го́спода: но во тьме лю́те покрыва́емь сежу́, ожида́я Воскресе́ния всех челове́к, да суди́вся во огнь вве́ргуся.

Поми́луй мя, Бо́же, поми́луй мя.

Бог не ктому́ мене́ помяне́т, ниже́ мно́жество а́нгелов, арха́нгелов собо́р, проро́ков, апо́столов собра́ние, мно́жества же му́чеников, всех же пра́ведных: еди́н у бо почерплю́ зла́я, я́же собра́х.

Слава: Пла́чите о мне ны́не и рыда́йте, а́дово дно и бе́здна, и червь и та́ртар, му́ки убо вся о мне возстони́те: еди́н бо от христиа́н ведо́хся, вам пре́дан бых, еже му́читися го́рько.

И ныне: Бо́жия Ма́ти, виждь в бе́здну, виждь ду́шу му́кам пре́данную му́читися, и коле́на прекло́ньши прослези́, да прекло́нится Твои́ми мольба́ми, И́же кровь Свою́ да́вый за мене́, воззва́ти мя.

Окончание канона

Досто́йно есть я́ко вои́стинну блажи́ти Тя, Богоро́дицу, Присноблаже́нную и Пренепоро́чную и Ма́терь Бо́га на́шего. Честне́йшую Херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу, Тя велича́ем.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Го́споди, поми́луй. (Трижды)

Видео удалено.
Видео (кликните для воспроизведения).

Го́споди Иису́се Христе́, Сы́не Бо́жий, моли́тв ра́ди Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших и всех святы́х поми́луй нас. Ами́нь.

Внегда человек долго страждет
Оценка 5 проголосовавших: 1

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here